Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5732
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

Co stojí repas jednoho?

Já aby se psychicky připravil... :D
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14327
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Za kompletní repas všech 5 vstřikovačů jsem platil 23.000 Kč. Všechny rozebrané, vyčištěné a nové trysky. Samozřejmě s protokolem a zárukou.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3345
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Urvanej píše: včera, 18:32 Vapiku, to jako mi chceš říct, že 2,2kW startér si bere při startu a 8V napětí přes 1000A?
Jako tuším, že ty rozběhové špičky jsou brutální, ale takhle moc??? Dyk to by musely ty kablíky odkápnout.
Elektrice rozumím z rychlíku startéry řeším s pohledu motoru (tyhle data primárně dostávají elektrikáři) nicméně prošly mi rukama startéry různých výrobců kteří jsou společní s automotive a je to u všech velmi podobné.

python.p
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6224
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od python.p »

Těch 1000A bych klidně věřil, ale jestli je to tam chvilku, předpokládám, že celý záznam má 2.36 vteřiny. Kdyby tam těch 1000A bylo třeba minutu, tak už by se jim to určitě nelíbilo :D
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

powl
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 875
Registrován: 5 roků
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od powl »

Imo ma cely zaznam 2:36 minuty. Ze by naftovy motor pri -28 nastartoval behem 2.36s vcetne zhaveni mne pripada scifi, to se ani nerozsvitej svicky
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1869
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Pánové děkuji za pěknou diskusi ke startovacím kabelům, to jsem nečekal, že se to tak pěkně rozjede, se zájmem jsem si to přečetl :)

Zajímavá informace, že startér má lehce přes 2 kW, ale při startu bere více jak 500A (graf níže). Jinak jestli se nepletu, je to stejnosměrný sériový motor, ale ruku do ohně za to nedám :)

V garáži soused sousedovi chtěl nahodit Superba 2. TDi. Ani ťuk, přišel jsem, potěžkal kabely a řekl jim ať počkají 5 min a pak to zkusí. Za 5 min to naskočilo :) Ty slabý kabely jsou jako proudový limiter, tedy rychlá nabíječka, ale nejsou to úplně startovací kabely. Jednou jsem viděl asistenční, přijeli, vytáhli pořádný kabely, cvak a hotovo. Právě jsem si říkal (jako Romulusw) udělat si vlastní kabely :wink:

Pozn.: ty kabely v autě se nespálí, protože je to krátkodobý děj. Kabel se průchodem proudu ohřívá, ale má tepelnou kapacitu. Stejného jevu se využívá v energetice, kdy kabely, které vydrží X set A zvládnou X desítek kA při zkratu po dobu jedné vteřiny (do vypnutí ochran).

Moc děkuji všem za zajímavé informace! :thumbup:
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3345
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Jak píše powl jsou to 2min 36sekund pro celý záznam. Je to naprosto běžný průběh. Ta procedura je taková ze se nachystá stroj zaparkuje se do mrazáku vychladí se na -28 a na téhle teplotě se drží 12 hodin a pak se startuje.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12986
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

To jako startér točí cca 30s v kuse, než to chytne? 5kW po dobu 30s mi fakt přijde masakr, to bych čekal, že i ten startér odkápne i v tej zimě :-)
No je vidět, jak člověk nemůže dát na intuici :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

python.p
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6224
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od python.p »

Aha, tu informaci o mrazu jsem přehlédl... to bcyh pak takovou blbost nenapsal. :)

Nejsem zde dnes zbytečně, opět jsem se něco dozvěděl.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: powl, Warcz