Jedná se o celkem pěknou, neshnilou 1.6 81kW r.v. 2001 majdu z německa, kdy do 165t km jezdila do origo Mazda servisu, pak utrpěla nehodu (podle všeho to někam poslal, takže odřenej přední blatník, kapota, pravý blatník a na levém boku šrám od kola až na konec dveří - to už jsem odleštil) a šla si pro lepší život dál na východ... Auto sem dotáhl borec co se živý tím, že tahá auta z Němec a to převážně MX-5.
Kupodivu je podvozek pevnej jako skála, nikde nic nemlátí, neklepe, nedrnčí. Jen jak dlouho stála tak brzdy fakt nejsou v kondici a bodrý němec na to dal "krásná" 17" kola, čímž kompletně zabil celé auto... Nicméně k věcem které už jsem stihl udělat a které mě čekají. Z nějakého důvodu je na střeše u řidiče nějaký flastr, kterej stejně nedrží a je odlepený, ale i tak do auta neteče - naštěstí. Dokonce to vypadá, že nežere olej a ani motorový prostor není zblitej.
Hotovo:
- dovozová STK a přihlášní (z prdele klika a mám ve VTP zapsány všěechny rozměry kol, výfuk, jiné brzdové světlo atd..
- origo 15" lehká kola (origo enkei s hmotností 4,5kg, ty nejlehčí co se dají sehnat jsou mají něco kolem 4kg, ale stojí nesmysl)
- nové gumy v rozměru 195/50R15 Kumho Ectansa HS52 (bratru 3,5 za 4 nové gumy a kupodivu fungují velmi dobře. Zatím)
- zavařená díra ve výfuku
- výměna shnilého katalyzátoru (je tam "zatím" dán "provizorní" rezonátor )
- "neviditelné" držáky na SPZ
- oprava relé palivové pupmy, kdy auto nechtělo teplé startovat - teplé myslím jako interier ne motor.
- Výměna motorového oleje
- výměna oleje v převodovce
- výměna oleje v difecu
- výměna servooleje
- brzdy
- desky
- udělat pořádek v eletrice (auto má denní svícení udělaný přes "zloděje" v motorovém prostoru)
- vrátit zpět mlhovky
- vyměnit repro (nechápu, ale někdo dá X tisíc za 2DIN rádio s BT, GPS a kdo ví čím, ale nechá tam ty papírový chrchlátka)
- dořešit kosmetiku
- zavařit zadní nárazník
- vytáhnout přední nárazník
- zalepit zadní pravou lampu
- vytáhnout přední nárazník
- rozleštit přední lampy
- rozleštit lak
- vosk
- snížení o 3cm
- dořešit zvuk - asi sportovní filtr, ale otázka nerudovské ražení - kam sním?
- zadní lampy vyměnit za čiré - origo
- ...
- podložky do zadu 25 nebo 30mm aby ty kola byly zaráz / jiná kola
- šesti kvalt
- samosvor (optimálně 4.1)
- ...
- kompresor
Oleje a brzdy snad stihnu v dalším týdnu a budu si tak moc užítek krásný zbytek sezóny. Aktuálně stále nechápu jak skvěle funguje ten podvozek s kolama co tam patří a s novejma gumama, prostě jinba ittai...
PS: Krom snížení o ty 3 cm chci auto držet v origo stavu. Ale ty 3 cm jsou nutnost... strašně moc místa nad kolama až to hezký není a navíc každej kdo si tím prošel, říká, že to je další obrovskej posun k tomu jak se to auto chová na silnici...