Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Tod2
Offline
Příspěvky: 3494
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

zrovna jsem to nedávno měnil, dal jsem GSP, ono stejně moc na výběr není a origo za nesmysl jsem dávat nechtěl
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 776
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vizibable »

Prave ze na vyber neni a nejsou tam moje oblibene znacky 🤣 tak se radsi ptam...

meteorolog90
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 49
Registrován: 1 rok 11 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: S60 2.4 (B5244S2)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od meteorolog90 »

Co to môže byť, počuť zvuk pri brzdoch?
https://youtube.com/shorts/ug-qcOkMTxw?si=7ZuIrLWbSFqgtYEw

voltony
Offline
Příspěvky: 187
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: pralesy u Brna
Vůz: Eska s trojkoleckem

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od voltony »

Na kočky se dá použít prostředek proti kočkám, prodávají hobbymarkety a součástí je vždy levandulový olej, ten se dá koupit i koncentrovaný na internetu je to pak levnější. ,určené místo se postříká a má jim to smrdět. Účinnost nezkoušená.

Mě se osvědčil potah na auto kegel blazusiak. Moc na to nelezou, asi je jim ten povrch nepříjemný, a když už, nic tomu neudělají.

Tradičně na vesnici pokud máš usedlost se to řeší už 1000 let asi takhle- kočka je teritoriální tvor, pokud ji dáš najevo že na daném teritoriu není vítána tak tam chodit nebude. Jako každé zvíře je kočka tupá a nepochopí to hned, ale má solidní paměť a nějakou dobu je pak klid.
Přečti si práce IP Pavlova, o podmíněných a nepodmíněných reflexech tam to je popsáno sofistikované.
_________________
Cca 20x Volvo

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1869
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

ZÁLUDNÝ A NEVÝZNAMNÝ DOTAZ :D
Jaké máte startovací kabely a zkušenost s nimi? Párkrát už jsem někoho startoval, ale jeho kabely. Standard hobby kabely, které fungují jako rychlejší nabíječka, na nic víc nestačí. Lidl nabízí startovací kabely a uvádí u nich, že odpovídají parametrově 25 mm2 Cu (je to hlína). Diesely do 3000 ccm, délka 3.5m.

Tak když si to spočítám, tak celkem je to 7m. Odpor 25 mm2 Cu je 0.78 Ohm/km. Počítám, že baterka má start proud 700A, tak pak vychází úbytek 0.78 E-3 x 0.007 x 700 = 3.8V. To není málo. Kolik si vezme 2.4D na startu, ví někdo? Na první dobrou mi ten kabel moc nesedne.


https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-startovaci-kabely-3-5-m/p100366466#searchTrackingMasterId=Product.100366466&searchTrackingTitle=Startovac%C3%AD+kabely,+3,5+m&searchTrackingPageSize=48&searchTrackingPage=3&searchTrackingEvent=click&searchTrackingId=Product.100366466&searchTrackingOrigPos=1&searchTrackingPos=117&searchTrackingOrigPageSize=48&searchTrackingChannel=CZ&list=search

Laurel
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 545
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: C70 2,4i 1999

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Laurel »

Já mám kabely 600A od Compasu a jsem s nimi velice spokojen, ale mám 4m a v půlce případů mám hoňky, abych dostal auta k sobě dostatečně blízko. O 3,5 metrech bych ani neuvažoval.
_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12991
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Tak hlavně kabelama ženeš, pokud je tam fakt výkonej startér, max 200A. Startéry mají 1,5-2,5kW, což při 12V tak nějak vyjde, navíc je tam úbytek napětí na baterce, kterej protékající proud ještě srazí.
Spíš bych nevěřil tomu tomu ekvivalentu 25mm2 Cu :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 625
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Taky při propojení dvou baterek je jedno auto nastartované, takže napětí není obvyklých 12.3 (při aktivních řj), ale 14.3V (pokud tedy do toho nekrafe "inteligentní" nabíjení.
Mám také nějaké kabely na přenos vysokého proudu (než o kabely jde spíše chováním o ocelová lana nebo tyče), ale problém nemívám s jejich průřezem, ale s kontaktem na bateriích. Ty svorky mají styčnou plochu skoro katastrofální.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Warcz
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5797
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Warcz »

Mohu potvrdit. Mam kabely jak je svářečce ( Měnili jsme v rozvaděči ) a k tomu krokosvorky a ty krokosvorky jsou slabé místo a opalují se. Nicméně za mě to není o tom aby auto nastartovalo 3l naftu ( to nezvládnou ani moje super kabely ). Chce to propojit, počkat 2 minuty a pak startovat. Lidi ale obecně nechtějí čekat všechno hrrr rychle.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5630
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Já jsem si dělal kabely z nějakého svařovacího (asi 25mm2) nejsou moc dlouhé, max 2m a zatím jsem s tím všechno natočil. Samozřejmě zdrojové auto musí běžet.

A že by se nemělo spěchat, to nezmiňuji :)

Giew
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 669
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Giew »

Tomas78 píše: včera, 11:13 Kolik si vezme 2.4D na startu, ví někdo?
2.4D 129kw, Cold Start Power 800 A
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 625
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Sháním jeden vstřikovač, nechci dávat nový, ale také nechci koupit nějakou vraždu. Má smysl kupovat repasovaný s protokolem a se zárukou? Konkrétně jsem našel na "autonorma.cz". Má někdo zkušenost?

Přidáno za 10 minut 46 sekund:
Giew píše: včera, 15:58
Tomas78 píše: včera, 11:13 Kolik si vezme 2.4D na startu, ví někdo?
2.4D 129kw, Cold Start Power 800 A
To asi ne. Nový startér má výkon 2.2kW (což je při 12V cca 180A). Příkon bude kvůli ztrátám o chlup vyšší. Takže i kdyby hodně a nešlo o nějaký kraťas, tak víc, jak 300A by tam téct nemělo. 800A leda s prokoplým silovým kabelem přímo na kostru. Ale to by ti přišlo ve zprávě od vyšetřovatele od hasičů :D
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 875
Registrován: 5 roků
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od powl »

o autonorma jsem ja osobne slysel jen to nejhorsi

kdybych to resil ja, sezenu pouzity a dam ho do Bosch Diesel Service na kontrolu
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Giew
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 669
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Giew »

příkon běžného startéru neznám, ale věřím vám, minimálně se na tom shodujete. jen by mě teda zajímalo, co je teda myšleno tím 800A, u mýho auta (2.5T) mám informaci 600 - 800A.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

Tod2
Offline
Příspěvky: 3494
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

jenže ony tam budou nějaké krátkodobé proudové špičky
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 875
Registrován: 5 roků
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od powl »

ja ziju v tom ze si to vezme co baterka da...klidne tech 600A, protoze jedna vec je jmenovity vykon starteru, druha vec je ze musi roztocit zatuhly motor z nuly v mrazu a prave to prvni prekuleni pres kompresi zere nejvic - vic nez jmenovity vykon. A zaroven to pritom musi zhavit...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3345
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Když si zítra vzpomenu tak tady hodím záznam odběru startéru při startu. Tak jsem to měl dokonce v mobilu.
d2d23342-a105-4a93-b319-e3d0b94c53f4.jpeg
Motor i4 2400ccm turbo diesel, ČR s Dpf. Baterka je pro test nová a stroj příkladně nachystán včetně arktické nafty.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Vapik dne 15 črc 2025 17:01, celkem upraveno 1 x.

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 875
Registrován: 5 roků
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od powl »

nasel jsem pro zajimavost krivku proudu pro start motoru John Deer 2.9 Diesel v lodi..."stall current" - rozjezd 1100A, kdyz uz se to toci tak jen 400A https://www.canalworld.net/forums/index.php?/topic/89107-starter-motor-current/
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3345
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Jo a ten můj startér má 2,2kw

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 875
Registrován: 5 roků
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od powl »

Tak to tak sedi no
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 625
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Tak že bude jen 8V na baterce při začátku točení startéru, to jsem nečekal.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3345
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Jo ještě doplnění baterie 74ah 1000A a teplota -28. Ecu si startovací proces řídí sama. To znamená žádné držení kličku, jen zmáčknout čudlík a čekat.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3494
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

taky mi to chodí někde na 9V na začátku, ale nic moc baterka + umístění v kufru že, ty metry udělají svoje :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12991
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Vapiku, to jako mi chceš říct, že 2,2kW startér si bere při startu a 8V napětí přes 1000A?
Jako tuším, že ty rozběhové špičky jsou brutální, ale takhle moc??? Dyk to by musely ty kablíky odkápnout.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14327
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Majkl1 píše: včera, 16:13 Sháním jeden vstřikovač, nechci dávat nový, ale také nechci koupit nějakou vraždu. Má smysl kupovat repasovaný s protokolem a se zárukou? Konkrétně jsem našel na "autonorma.cz". Má někdo zkušenost?
A proč nenecháš ten svůj zrepasovat, nebo alespoň zkontrolovat v dieselservisu? Budeš to mít se zárukou a protokolem s kódem na překódování.
Ale asi by bylo nejlepší nechat zrepásnout všechny a byl by klid. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé