Otázka, na kterou neznám odpověď
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Otázka, na kterou neznám odpověď
zrovna jsem to nedávno měnil, dal jsem GSP, ono stejně moc na výběr není a origo za nesmysl jsem dávat nechtěl
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 776
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Otázka, na kterou neznám odpověď
Prave ze na vyber neni a nejsou tam moje oblibene znacky
tak se radsi ptam...
-
Offline
- Příspěvky: 49
- Registrován: 1 rok 11 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: S60 2.4 (B5244S2)
Otázka, na kterou neznám odpověď
Co to môže byť, počuť zvuk pri brzdoch?
https://youtube.com/shorts/ug-qcOkMTxw?si=7ZuIrLWbSFqgtYEw
https://youtube.com/shorts/ug-qcOkMTxw?si=7ZuIrLWbSFqgtYEw
-
Offline
- Příspěvky: 187
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: pralesy u Brna
- Vůz: Eska s trojkoleckem
Otázka, na kterou neznám odpověď
Na kočky se dá použít prostředek proti kočkám, prodávají hobbymarkety a součástí je vždy levandulový olej, ten se dá koupit i koncentrovaný na internetu je to pak levnější. ,určené místo se postříká a má jim to smrdět. Účinnost nezkoušená.
Mě se osvědčil potah na auto kegel blazusiak. Moc na to nelezou, asi je jim ten povrch nepříjemný, a když už, nic tomu neudělají.
Tradičně na vesnici pokud máš usedlost se to řeší už 1000 let asi takhle- kočka je teritoriální tvor, pokud ji dáš najevo že na daném teritoriu není vítána tak tam chodit nebude. Jako každé zvíře je kočka tupá a nepochopí to hned, ale má solidní paměť a nějakou dobu je pak klid.
Přečti si práce IP Pavlova, o podmíněných a nepodmíněných reflexech tam to je popsáno sofistikované.
Mě se osvědčil potah na auto kegel blazusiak. Moc na to nelezou, asi je jim ten povrch nepříjemný, a když už, nic tomu neudělají.
Tradičně na vesnici pokud máš usedlost se to řeší už 1000 let asi takhle- kočka je teritoriální tvor, pokud ji dáš najevo že na daném teritoriu není vítána tak tam chodit nebude. Jako každé zvíře je kočka tupá a nepochopí to hned, ale má solidní paměť a nějakou dobu je pak klid.
Přečti si práce IP Pavlova, o podmíněných a nepodmíněných reflexech tam to je popsáno sofistikované.
_________________
Cca 20x Volvo
Cca 20x Volvo
-
Offline
- Příspěvky: 1869
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Otázka, na kterou neznám odpověď
ZÁLUDNÝ A NEVÝZNAMNÝ DOTAZ
Jaké máte startovací kabely a zkušenost s nimi? Párkrát už jsem někoho startoval, ale jeho kabely. Standard hobby kabely, které fungují jako rychlejší nabíječka, na nic víc nestačí. Lidl nabízí startovací kabely a uvádí u nich, že odpovídají parametrově 25 mm2 Cu (je to hlína). Diesely do 3000 ccm, délka 3.5m.
Tak když si to spočítám, tak celkem je to 7m. Odpor 25 mm2 Cu je 0.78 Ohm/km. Počítám, že baterka má start proud 700A, tak pak vychází úbytek 0.78 E-3 x 0.007 x 700 = 3.8V. To není málo. Kolik si vezme 2.4D na startu, ví někdo? Na první dobrou mi ten kabel moc nesedne.
https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-startovaci-kabely-3-5-m/p100366466#searchTrackingMasterId=Product.100366466&searchTrackingTitle=Startovac%C3%AD+kabely,+3,5+m&searchTrackingPageSize=48&searchTrackingPage=3&searchTrackingEvent=click&searchTrackingId=Product.100366466&searchTrackingOrigPos=1&searchTrackingPos=117&searchTrackingOrigPageSize=48&searchTrackingChannel=CZ&list=search

Jaké máte startovací kabely a zkušenost s nimi? Párkrát už jsem někoho startoval, ale jeho kabely. Standard hobby kabely, které fungují jako rychlejší nabíječka, na nic víc nestačí. Lidl nabízí startovací kabely a uvádí u nich, že odpovídají parametrově 25 mm2 Cu (je to hlína). Diesely do 3000 ccm, délka 3.5m.
Tak když si to spočítám, tak celkem je to 7m. Odpor 25 mm2 Cu je 0.78 Ohm/km. Počítám, že baterka má start proud 700A, tak pak vychází úbytek 0.78 E-3 x 0.007 x 700 = 3.8V. To není málo. Kolik si vezme 2.4D na startu, ví někdo? Na první dobrou mi ten kabel moc nesedne.
https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-startovaci-kabely-3-5-m/p100366466#searchTrackingMasterId=Product.100366466&searchTrackingTitle=Startovac%C3%AD+kabely,+3,5+m&searchTrackingPageSize=48&searchTrackingPage=3&searchTrackingEvent=click&searchTrackingId=Product.100366466&searchTrackingOrigPos=1&searchTrackingPos=117&searchTrackingOrigPageSize=48&searchTrackingChannel=CZ&list=search
-
Offline
- Příspěvky: 545
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: Horní Slavkov
- Vůz: C70 2,4i 1999
Otázka, na kterou neznám odpověď
Já mám kabely 600A od Compasu a jsem s nimi velice spokojen, ale mám 4m a v půlce případů mám hoňky, abych dostal auta k sobě dostatečně blízko. O 3,5 metrech bych ani neuvažoval.
_________________
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)
Mercedes-Benz C350 Coupe | Volvo C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG | R.I.P. Volvo S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic
(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12991
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Tak hlavně kabelama ženeš, pokud je tam fakt výkonej startér, max 200A. Startéry mají 1,5-2,5kW, což při 12V tak nějak vyjde, navíc je tam úbytek napětí na baterce, kterej protékající proud ještě srazí.
Spíš bych nevěřil tomu tomu ekvivalentu 25mm2 Cu
Spíš bych nevěřil tomu tomu ekvivalentu 25mm2 Cu

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 625
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Otázka, na kterou neznám odpověď
Taky při propojení dvou baterek je jedno auto nastartované, takže napětí není obvyklých 12.3 (při aktivních řj), ale 14.3V (pokud tedy do toho nekrafe "inteligentní" nabíjení.
Mám také nějaké kabely na přenos vysokého proudu (než o kabely jde spíše chováním o ocelová lana nebo tyče), ale problém nemívám s jejich průřezem, ale s kontaktem na bateriích. Ty svorky mají styčnou plochu skoro katastrofální.
Mám také nějaké kabely na přenos vysokého proudu (než o kabely jde spíše chováním o ocelová lana nebo tyče), ale problém nemívám s jejich průřezem, ale s kontaktem na bateriích. Ty svorky mají styčnou plochu skoro katastrofální.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Online
- Příspěvky: 5797
- Registrován: 6 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Otázka, na kterou neznám odpověď
Mohu potvrdit. Mam kabely jak je svářečce ( Měnili jsme v rozvaděči ) a k tomu krokosvorky a ty krokosvorky jsou slabé místo a opalují se. Nicméně za mě to není o tom aby auto nastartovalo 3l naftu ( to nezvládnou ani moje super kabely ). Chce to propojit, počkat 2 minuty a pak startovat. Lidi ale obecně nechtějí čekat všechno hrrr rychle.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 5630
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Otázka, na kterou neznám odpověď
Já jsem si dělal kabely z nějakého svařovacího (asi 25mm2) nejsou moc dlouhé, max 2m a zatím jsem s tím všechno natočil. Samozřejmě zdrojové auto musí běžet.
A že by se nemělo spěchat, to nezmiňuji
A že by se nemělo spěchat, to nezmiňuji

-
Offline
- Příspěvky: 669
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW
Otázka, na kterou neznám odpověď
2.4D 129kw, Cold Start Power 800 A
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvky: 625
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Otázka, na kterou neznám odpověď
Sháním jeden vstřikovač, nechci dávat nový, ale také nechci koupit nějakou vraždu. Má smysl kupovat repasovaný s protokolem a se zárukou? Konkrétně jsem našel na "autonorma.cz". Má někdo zkušenost?
Přidáno za 10 minut 46 sekund:
Přidáno za 10 minut 46 sekund:
To asi ne. Nový startér má výkon 2.2kW (což je při 12V cca 180A). Příkon bude kvůli ztrátám o chlup vyšší. Takže i kdyby hodně a nešlo o nějaký kraťas, tak víc, jak 300A by tam téct nemělo. 800A leda s prokoplým silovým kabelem přímo na kostru. Ale to by ti přišlo ve zprávě od vyšetřovatele od hasičů

_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 875
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Otázka, na kterou neznám odpověď
o autonorma jsem ja osobne slysel jen to nejhorsi
kdybych to resil ja, sezenu pouzity a dam ho do Bosch Diesel Service na kontrolu
kdybych to resil ja, sezenu pouzity a dam ho do Bosch Diesel Service na kontrolu
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 669
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW
Otázka, na kterou neznám odpověď
příkon běžného startéru neznám, ale věřím vám, minimálně se na tom shodujete. jen by mě teda zajímalo, co je teda myšleno tím 800A, u mýho auta (2.5T) mám informaci 600 - 800A.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Otázka, na kterou neznám odpověď
jenže ony tam budou nějaké krátkodobé proudové špičky
-
Offline
- Příspěvky: 875
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Otázka, na kterou neznám odpověď
ja ziju v tom ze si to vezme co baterka da...klidne tech 600A, protoze jedna vec je jmenovity vykon starteru, druha vec je ze musi roztocit zatuhly motor z nuly v mrazu a prave to prvni prekuleni pres kompresi zere nejvic - vic nez jmenovity vykon. A zaroven to pritom musi zhavit...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 3345
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Otázka, na kterou neznám odpověď
Když si zítra vzpomenu tak tady hodím záznam odběru startéru při startu. Tak jsem to měl dokonce v mobilu.
Motor i4 2400ccm turbo diesel, ČR s Dpf. Baterka je pro test nová a stroj příkladně nachystán včetně arktické nafty.Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Vapik dne 15 črc 2025 17:01, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 875
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Otázka, na kterou neznám odpověď
nasel jsem pro zajimavost krivku proudu pro start motoru John Deer 2.9 Diesel v lodi..."stall current" - rozjezd 1100A, kdyz uz se to toci tak jen 400A https://www.canalworld.net/forums/index.php?/topic/89107-starter-motor-current/
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 3345
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Otázka, na kterou neznám odpověď
Jo a ten můj startér má 2,2kw
-
Offline
- Příspěvky: 875
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Otázka, na kterou neznám odpověď
Tak to tak sedi no
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 625
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Otázka, na kterou neznám odpověď
Tak že bude jen 8V na baterce při začátku točení startéru, to jsem nečekal.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 3345
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Otázka, na kterou neznám odpověď
Jo ještě doplnění baterie 74ah 1000A a teplota -28. Ecu si startovací proces řídí sama. To znamená žádné držení kličku, jen zmáčknout čudlík a čekat.
-
Offline
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Otázka, na kterou neznám odpověď
taky mi to chodí někde na 9V na začátku, ale nic moc baterka + umístění v kufru že, ty metry udělají svoje 

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12991
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Vapiku, to jako mi chceš říct, že 2,2kW startér si bere při startu a 8V napětí přes 1000A?
Jako tuším, že ty rozběhové špičky jsou brutální, ale takhle moc??? Dyk to by musely ty kablíky odkápnout.
Jako tuším, že ty rozběhové špičky jsou brutální, ale takhle moc??? Dyk to by musely ty kablíky odkápnout.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14327
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
A proč nenecháš ten svůj zrepasovat, nebo alespoň zkontrolovat v dieselservisu? Budeš to mít se zárukou a protokolem s kódem na překódování.Majkl1 píše: včera, 16:13 Sháním jeden vstřikovač, nechci dávat nový, ale také nechci koupit nějakou vraždu. Má smysl kupovat repasovaný s protokolem a se zárukou? Konkrétně jsem našel na "autonorma.cz". Má někdo zkušenost?
Ale asi by bylo nejlepší nechat zrepásnout všechny a byl by klid.

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé