Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5740
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

Co stojí repas jednoho?

Já aby se psychicky připravil... :D
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14332
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Za kompletní repas všech 5 vstřikovačů jsem platil 23.000 Kč. Všechny rozebrané, vyčištěné a nové trysky. Samozřejmě s protokolem a zárukou.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3351
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Urvanej píše: 15 črc 2025 18:32 Vapiku, to jako mi chceš říct, že 2,2kW startér si bere při startu a 8V napětí přes 1000A?
Jako tuším, že ty rozběhové špičky jsou brutální, ale takhle moc??? Dyk to by musely ty kablíky odkápnout.
Elektrice rozumím z rychlíku startéry řeším s pohledu motoru (tyhle data primárně dostávají elektrikáři) nicméně prošly mi rukama startéry různých výrobců kteří jsou společní s automotive a je to u všech velmi podobné.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6248
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od python.p »

Těch 1000A bych klidně věřil, ale jestli je to tam chvilku, předpokládám, že celý záznam má 2.36 vteřiny. Kdyby tam těch 1000A bylo třeba minutu, tak už by se jim to určitě nelíbilo :D
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 875
Registrován: 5 roků
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od powl »

Imo ma cely zaznam 2:36 minuty. Ze by naftovy motor pri -28 nastartoval behem 2.36s vcetne zhaveni mne pripada scifi, to se ani nerozsvitej svicky
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1873
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Pánové děkuji za pěknou diskusi ke startovacím kabelům, to jsem nečekal, že se to tak pěkně rozjede, se zájmem jsem si to přečetl :)

Zajímavá informace, že startér má lehce přes 2 kW, ale při startu bere více jak 500A (graf níže). Jinak jestli se nepletu, je to stejnosměrný sériový motor, ale ruku do ohně za to nedám :)

V garáži soused sousedovi chtěl nahodit Superba 2. TDi. Ani ťuk, přišel jsem, potěžkal kabely a řekl jim ať počkají 5 min a pak to zkusí. Za 5 min to naskočilo :) Ty slabý kabely jsou jako proudový limiter, tedy rychlá nabíječka, ale nejsou to úplně startovací kabely. Jednou jsem viděl asistenční, přijeli, vytáhli pořádný kabely, cvak a hotovo. Právě jsem si říkal (jako Romulusw) udělat si vlastní kabely :wink:

Pozn.: ty kabely v autě se nespálí, protože je to krátkodobý děj. Kabel se průchodem proudu ohřívá, ale má tepelnou kapacitu. Stejného jevu se využívá v energetice, kdy kabely, které vydrží X set A zvládnou X desítek kA při zkratu po dobu jedné vteřiny (do vypnutí ochran).

Moc děkuji všem za zajímavé informace! :thumbup:
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3351
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Jak píše powl jsou to 2min 36sekund pro celý záznam. Je to naprosto běžný průběh. Ta procedura je taková ze se nachystá stroj zaparkuje se do mrazáku vychladí se na -28 a na téhle teplotě se drží 12 hodin a pak se startuje.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13006
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

To jako startér točí cca 30s v kuse, než to chytne? 5kW po dobu 30s mi fakt přijde masakr, to bych čekal, že i ten startér odkápne i v tej zimě :-)
No je vidět, jak člověk nemůže dát na intuici :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6248
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od python.p »

Aha, tu informaci o mrazu jsem přehlédl... to bcyh pak takovou blbost nenapsal. :)

Nejsem zde dnes zbytečně, opět jsem se něco dozvěděl.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5090
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: PRG

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Lachtan »

Já to zase momentálně řeším obráceně - přemýšlím co pořídit za baterku aby to bez problémů nastartovalo Rotax 912ULS (startér by tam měl mít 0,9kW)...
Dokonce si pohrávám s myšlenkou, že kvůli úspoře hmotnosti bych šel i do nějaké LiFePO4, ale protože tomu rozumím jak koza petrželi, tak bych uvítal nějaký názor co pořídit :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3684
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od dumi.cz »

kdyztak mi pisni sz s detailama, ohledne life muzu poradit.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13006
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Lifepo bych nedával, ale optimu bych použil. Nejsem si jist, jestli za to stojí ten risk.
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3684
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od dumi.cz »

Risk ceho?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3351
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Používám lifepo v motorkách nic stavěného ale origo kupované pro dané použití a jsem nadmíru spokojený a hlavně pak ta váha to je mazec.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13006
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

dumi.cz píše: včera, 11:55Risk ceho?
Nevim, ale když to nesmí být v letadle v cargo oblasti, tak bych si to "do motoru" taky asi nedal.
Motorky OK, auta OK, tam zastavíš a vystoupíš, ale v tom letadle... jasně vim, pravděpodobnost problému je zcela minimální, ale u olova je nulová. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6248
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od python.p »

Z těch nových bych řekl, že tahle je nemíň nebezpečná.

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3684
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od dumi.cz »

Zrovna u tech "original" stavenych muzou byt nejcasterjsi problemy. vetsina imituje Pb aku a nemaj ani interni balancer, nebo obcas sem videl i bez BMS :%)

Nektery maj BMS, ale bez balanceru, tam je pak jen otazka casu nez ta baterka chcipne. Kdyz koupisdobry clanky a dobrou BMS, postavis si to sam, je to paradoxne bezpecnejsi a hlavne vis co v otm mas a jde to servisovat. Nesmis bejt samozrejmne jelito.

Kazdopadne ne vswechny "koupeny" jsou spatny. Ale obzvlast ty cinsky jsou vyzivny. Tenky dratky, ulozeny v horlave pene, atd. Labuzo :-)
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3351
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Jo tohle chápu ale ja si tu baterku nepostavím, musel bych si toho hodně načíst. Jinak naposledy jsem kupoval tuhle: https://www.battery-import.cz/lithium/skyrich-lithium-motobaterie-hjtx14h-fp--12v-48wh--4ah/

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 630
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Ve VDASH mi nejde platit kartou. Při kliknutí na zaplatit kartou naskočí okno s prohlížečem (IE), ale jen načítá a načítá, ale nic se nenačte. Musím platit převodem, což někdy trvá, než je kredit připsán.
Kde může být chyba?

A druhá věc. Dnes mi vyskočila v VDASH žlutě chyba ecm-p023400. Nikdy jsem si žádného nouzáku ani výkyvu výkonu nevšiml. Ale náhodou jsem zjistil, že jsem zapomněl stáhnout svorku na sání hned za váhou vzduchu. Mohla ta chyba být způsobena přisáváním vzduchu za váhou? Logicky mi vychází že asi ano, ale jen střílím od boku.
Naposledy upravil(a) Majkl1 dne 17 črc 2025 18:09, celkem upraveno 1 x.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Tod2
Offline
Příspěvky: 3498
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

Prvně bych to zkusil na nějakém jiném zařízení :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5868
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

JendaSL píše: včera, 09:06 Ok, zase nepochopení psaného textu. Tentokrát úplně jednoduché věty. Máš pravdu, zde to nemá cenu.

Zpátky k Blackout. Zde opět souhlasím s Tomášem78, který od začátku píše nad věcí a nezaujatě, že je nutné počkat na prošetření celé věci a nedělat závěry z pár obrázků a osobních názorů pár jedinců. Což jsem mimochodem psal už ve svém prvním příspěvku.
Majkl1 píše: včera, 17:07 Ve VDASH mi nejde platit kartou. Při kliknutí na zaplatit kartou naskočí okno s prohlížečem (IE), ale jen načítá a načítá, ale nic se nenačte. Musím platit převodem, což někdy trvá, než je kredit připsán.
Kde může být chyba?

A druhá věc. Dnes mi vyskočila v VDASH žlutě chyba ecm-p023400. Nikdy jsem si žádného nouzáku ani výkyvu výkonu nevšiml. Ale náhodou jsem zjistil, že jsem zapomněl stáhnout svorku na sání hned za váhou vzduchu. Mohla ta chyba být způsobena přisáváním vzduchu za váhou? Logicky mi vychází že asi ano, ale jen střílím od boku.
Nemel jsi ten konektor odpojeny a nevedomky zapl klicek?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]