Pánové děkuji za pěknou diskusi ke startovacím kabelům, to jsem nečekal, že se to tak pěkně rozjede, se zájmem jsem si to přečetl
Zajímavá informace, že startér má lehce přes 2 kW, ale při startu bere více jak 500A (graf níže). Jinak jestli se nepletu, je to stejnosměrný sériový motor, ale ruku do ohně za to nedám
V garáži soused sousedovi chtěl nahodit Superba 2. TDi. Ani ťuk, přišel jsem, potěžkal kabely a řekl jim ať počkají 5 min a pak to zkusí. Za 5 min to naskočilo

Ty slabý kabely jsou jako proudový limiter, tedy rychlá nabíječka, ale nejsou to úplně startovací kabely. Jednou jsem viděl asistenční, přijeli, vytáhli pořádný kabely, cvak a hotovo. Právě jsem si říkal (jako Romulusw) udělat si vlastní kabely
Pozn.: ty kabely v autě se nespálí, protože je to krátkodobý děj. Kabel se průchodem proudu ohřívá, ale má tepelnou kapacitu. Stejného jevu se využívá v energetice, kdy kabely, které vydrží X set A zvládnou X desítek kA při zkratu po dobu jedné vteřiny (do vypnutí ochran).
Moc děkuji všem za zajímavé informace!
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.