JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 24
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Havířov
Vůz: Volvo XC90 D5 136kw

#1 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od JirkaŘ »

Tohle mělo být moje splněné přání a sen... XC90 se mi vždy líbila. Kamarád mi VOLVO vždy vychvaloval a měl jsem tu čest jeho C70 cabrio v tyrkysové barvě jednu dobu u sebe garážovat, jezdit a starat se mu. Jo nakazil mě... tak jsem si před necelými dvěma lety chtěl splnit svůj sen a koupil si v Praze v bazaru, kde vedle sebe byly najednou 4 XC90 jednu z nich. Enténtýkydvašpalíky čert vyletěl z elektriky...ne, nerozpočítával jsem, ale 3 hodiny chodil a zkoumal jeden konkrétní kus, než jsem se rozhodl jej vzít. Následoval přejezd domů do Havířova, a protože jsme jeli hned za pár dnů k moři do Polska, tak jsme jeli právě tímhle. A byla to fajn příjemná jízda, do okamžiku, než mi na dálnici v polovině Polska vyskočila hláška "nízká hladina oleje". No nic, tak jsem sjel z dálnice, překontroloval hladinu a koupil litr oleje, který putoval hned do motoru. Najeto prvních 1000km ! :Yahoo!: Dovolená v Polsku byla fajn, trochu jiná, než v Řecku, kde jsem autem bez cestovky jezdil s rodinou každý rok od konce válek na Balkánu. (Ford Mondeo V6 3x , Citroen C5 10x) Jenže nyní byl KOVID a Evropa byla zavřená, proto dovolená u Baltu.
Po dovolené jsme dojeli domů a začal běžný život... jednoho dne bim... :shock: opět hláška "nízká hladina oleje" a najeto 2000 km. No nic. Tak opět litr oleje putoval do motoru a začal se pídit, kde bude problém. Nedaleko Havířova je firma, která se věnuje dekarbonizaci motorů, tak jsem si řekl, vyzkouším to. Reklama slibovala hory, doly.. zlepší se chod motoru, sníží spotřeba, motor bude jako nový, DPF taky... tahle procedura s vháněním vodíku do sání motoru trvala asi hodinu. Z výfuku vycházel dým, pak jsem měl auto projet po rychlostní silnici ve zvýšených otáčkách a ještě se vrátil pro aditiva, které mi do motoru byly přidány. Zaplatil jsem 5000,- jen to cinklo. Na garáži jsem si pak vyměnil za pár dní olej a filtry, jak mi bylo doporučeno. Nestačil jsem se divit, jakto že nešel po dobrém povolit plastový domek olejového filtru. Jako by tam byl připečený a dlouho jej nikdo nepovolil ! (Přitom dle papírů a dokumentů byl měněn před 5-ti měsíci a jen 2500km zpět). Tak jsem udělal co bylo třeba a jezdil normálně dále... Jen se hláška o nízké hladině oleje začala objevovat co 500 km :%) A co bylo dále ??? Pokračování za nedlouho... :ROFL:
DSCN8802.JPG

Pepino33
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 437
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Havr
Vůz: V70 2,4 D5
Bydliště: Havířov

#2 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od Pepino33 »

Ahoj.
Hezká STORY. Asi bude neverending. :wink:
Těším se na pokračování, případně můžeme poplkat u otevřeného motoru,jestli bys měl zájem. Rozuzlení problemu mně zajímá. :jaj:
_________________
Je:Volvo V70, 2,4 D5 120 kW MALINA
Bylo: Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG ZELENÁ METLA

Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 24
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Havířov
Vůz: Volvo XC90 D5 136kw

#3 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od JirkaŘ »

Byl Leden 2020 a moje XC90 tou dobou měla sežráno asi 8 litrů oleje. Protože mě tenhle fakt vyloženě štval, dal jsem auto prohlédnout kamarádovi, který je motorář a ten se dal do práce. Začal rozebráním hadic které vedou od EGR ventilu do sání a taky ty od turba. No a protože video, které mi poslal s výsledkem pátrání je nepublikovatelné :shock: :crazy: (píp, píp, pííííííííp) tak ho tady dát nemohu. V hadicích a sání byl neskutečný bordel ! Nánosy karbonu a černého maglajsu. Všechno to musel čistit. Taky demontoval vstřikovače a pak rozebral plastové sání, které také vyčistil. Kam se dostal, to musel ručně oškrábat, odsát, vyčistit.... no a do toho to vypadalo podle těch příznaků, že příčinou velké spotřeby oleje je turbo. Takže jej demontoval a poslal na repasi. Po opravě jej namontoval zpět do auta, včetně všeho, co již bylo připraveno čisté a zkusil jsem jezdit. 15.000,- za tu veškerou šílenou práci, kterou s tím měl mi přišlo vcelku rozumné. Jenže pokrok se nedostavil. Motor bral i po téhle opravě olej vesele dále. Po asi dvou měsících jsem se tedy rozhodl svěřit auto specialistovi přímo na Švédské tanky. Chvilku jsme si psali mejly, posílal jsem fotky toho, co předchozí mechanik našel a řešil a pak jednoho dne zavezl auto k němu. Při rozhovoru mi říkal, jaké alternativy mě můžou kolem pátrání příčiny velké spotřeby oleje čekat a mě se začala pomalu podlamovat kolena. No ale budiž, zkusíme... Na druhý den jsem dostal telefonát, že v hadici vedoucí od turba do intercooleru našel nějaký olej, takže to vypadá na turbo. A protože repas nedělal on, ani nikdo, koho zná a věří, tak že jej musí prověřit. Dal jsem svolení a turbo šlo z motoru opět ven a na repas. Do toho pak ještě přišel další návrh, že by mohl být vadný odlučovač oleje (jo, taky jsem na tom četl někde na britském fóru Volvistů, že může být příčinou spotřeby oleje). Tak jo, jdeme do toho. Musel se objednat díl odlučovače a nějakou dobu trvalo než přišel. Po měsíci jsem auto přebíral s tím, že tam byla doplněna klima, dané repasované turbo (už po druhé) a ten nový odlučovač oleje. Zaplatil jsem 34.000,- a spokojeně nastartoval. No ale klima jaksi nefungovala. Asi opět uteklo médium pryč... při jízdě domů mi z výfuku šel občas dým, tak jak předtím. Filtr sazí čištěný nebyl, tak jsem si řekl fajn, nechám ho vyčistit už sám. Celkově jsem byl zvědav jak se bude motor chovat nyní. A co myslíte ? Povedlo se ???? Příběh nekončí... ale bude opět pokračovat dále. :)
Přílohy
trampoty s motorem.jpg
Naposledy upravil(a) JirkaŘ dne 22 dub 2022 15:26, celkem upraveno 2 x.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12089
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od Urvanej »

Jako 2l na 1000km už je strašně moc, to už nemůžou dělat ventily a ani turbo, pokud nemá vůli jako kráva, tzn. je fuk kdo tu repasi dělal, ale když neni vůle, tak nemá olej kudy utíkat.
Sundal bych žhaviče a kouknul, jesi nemá jeden nějakej extra nános karbonu a šel po těsnění pod makovici.
Ale počkám si na rozuzlení :-D Pokud to teda nebude končit prodejem auta :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4181
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#5 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od Nosound89 »

Při nevyřešení závady (ať už turba, tak klimy) bych to pánovi specialistovi na Švedské tanky nejraději otloukl o hlavu.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5916
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#6 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od Haben »

Specialista na švédské tanky a ihned diagnostikováno špatné turbo? Koho mi to jen připomíná?
Těším se na pokračování této story a už teď brečím za tebe.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#7 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od powl »

bylo to zapecenyma krouzkama?
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 271
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo XC70 2006 D5

#8 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od amddawe »

mám podobný tip

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#9 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od Jasko »

Tiež sa pridávam

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#10 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od Jasko »

Jasko píše:Tiež sa pridávam
Ale už sa mi stalo že turbo až na tretí pokus bolo po repase dobre a to mi ich spravili dosť(ta istá firma)

Pepino33
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 437
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Havr
Vůz: V70 2,4 D5
Bydliště: Havířov

#11 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od Pepino33 »

A dá se nějak reklamovat špatně repasované turbo??
To se mi nechce věřit, že turbo po repasi je špatné. Sice si pamatuji na diskuzi zde na fóru o jedné firmě z Ostravy,ale na jméno si už nevzpomenu. Taky všichni platili za repasi raketu,a turbo stále vadné.
_________________
Je:Volvo V70, 2,4 D5 120 kW MALINA
Bylo: Volvo V70 AWD 166 kw LPG Sněhulka.
Volvo V40 1,9i TURBO 147Kw LPG ZELENÁ METLA

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4773
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#12 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od PetrXC70 »

No tak kdy bude další kapitola??? Takhle to rozkouskovat, člověk je z toho nervózní, co bude... :unknown: :lol:
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2148
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#13 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od jirka87 »

Casty problem je neduslednost zakaznika i zhotovitele v tom,ze neni sepsana zakazka. Zakazka/objednavka jasne definuje za jakych podminek se co opravi. Kdo to udela,komu, co presne udela a za kolik.

Toto pak muze slouzit velmi dobre jako podklad pro pripadnou reklamaci.

Pohybuju se v tom dlouho a nekolik dalsich lidi odsud taky. Dobre sepsana zakazka/objednavka opravy je dle meho soudu opravdu nutna.

Zakladatele vlakna lituju a preju snadne vyreseni za malo penez....

Ackoliv myslim,ze nejprve se mela merit komprese motoru

Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 24
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Havířov
Vůz: Volvo XC90 D5 136kw

#14 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od JirkaŘ »

Ahoj, jsem rád, že jsem svým příběhem zaujal. :green: Tak Vás nebudu napínat a pokračuji, co bylo dále. Po druhé repasi turba a vyčištění filtru sazí jsem celkově najel jen 1200 km a protože bylo jasné, že se vůbec nic nezměnilo, tak jsem auto odstavil před domem a z okna bytu se na něj mohl tak akorát dívat... Samozřejmě mě to vše štvalo... manželku ještě více, protože tohle mělo být naše hlavní auto na ježdění. Sama jezdí naším Citroenem C5 1. generace, kterou máme 14 let. Servisuji si ji celou dobu sám a nikdy jsem neměl žádné vážnější problémy. Dnes má na tachometru 440.000 km a stále bez problému jezdí. Jo a nebere olej. :O: No a já si musel na ježdění do práce pořídit něco jiného. Prostě jsem si nejprve půjčil a pak odkoupil od svého staršího syna jeho BMW E39 s benzínovým dvoulitrem 110 kw. Jo a má najeto taky 430.000 km. A jezdí pořád. (Prostě, když si auto udržuješ a hlídáš vše potřebné, tak se ti to vrátí spolehlivým provozem)
No nic, přejdu k tomu co dále bylo s XC90. Už mě vyloženě štvalo to, že auto pořádně neslouží. Víceméně už vylučuji, že by to bylo turbem, tak jsem se rozhodl, že raději seženu druhý motor, ten se prohlédne, vymění preventivně vše co půjde a pak se oba motory mezi sebou prohodí. Motor jsem si vyhlédl v Polsku, kde jsem si jej zajel prohlédnout a vyzkoušet ještě v původním vozu z anglie. Do měsíce byl na garáži a pak se pomalu začal připravovat. Takže udělaly se rozvody, vodní pumpa, termostat, napínák, kladky, klapky sání, těsnění plastového sání, žhavičky, těsnení olejové vany, těsnění vačky a klikové hřídele z obou stran... Letos v únoru se auto dalo na garáž a motory se přehodily. Chvíli to trvalo, protože nebyl na to vždy čas. Mezitím došla technická, takže bylo jasné, že se po výměně bude muset udělat. Nastal den D a první start. Jo, motor chytl! Kamarád, který mi výměnu dělal (byl to ten samý, co mi dělal to první turbo - má mou plnou důvěru), si auto nechal pár dní a testoval XC90. Až bylo jisté, že nikde nic nekape, neodpadne, nic na palubovce nesvítí... tak mi auto slavnostně předal a jel jsem domů ! Druhý den jsem připravil auto na STK a bez problému prošlo jak emisní, tak technickou kontrolou. :Yahoo!: Byl to fajn pocit po půl roce zase sedět ve Volvu, jet a vidět, že nikde nic nesvítí a za mnou nejde černý dým! Takže zdá se, že pomohla až tahle výměna motoru.
Přílohy
IMG_8086.JPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 79
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Black Water
Vůz: Volvo XC90

#15 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od C70C »

Jenže, jak někteří z nás vědí a jak zpívaly pseudohvězdy ze Superstar.. Tvoj príbeh nekončí.. :sorry:
_________________
je: 2005 Volvo XC90 D5 AWD EXECUTIVE,
bylo: 850TDI,850R,V70R, V70 D5,C70 Convertible 2.0T, SAAB 9-5 AERO 4d.,
SAAB 9-5 SE Combi, Peugeot 306 Pininfarina cabrio

Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 24
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Havířov
Vůz: Volvo XC90 D5 136kw

#16 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od JirkaŘ »

No ty taky musíš kamaráde všechno vyzvonit za tepla :D Chtěl jsem trochu napínat. Tak aspoň tady dám další fotku, z které je poznat jaká “masakrální” práce byla ten motor vyměnit…
A přidám odpovědi na dotazy : ano, myslím si taky, že původní motor bere olej přes pístní kroužky…, 1. Repas turba, mám na něj záruční list, a kamarád mi řekl ať se vypíše reklamace, pokud je vadné, tak by to bylo uznáno, jenže v tom druhém servise mě ani po třech prosbách (i písemně) nebylo vyhověno. Asi je s tím spojeno moc papírování.
Přílohy
4E4A6CFD-1286-461F-87EC-F892B21DEA63.jpeg
Naposledy upravil(a) JirkaŘ dne 23 dub 2022 11:34, celkem upraveno 1 x.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 271
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo XC70 2006 D5

#17 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od amddawe »

a zjistilo se co bylo tomu původnímu, někdo výše zmínil komprese motoru se měřila?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 24
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Havířov
Vůz: Volvo XC90 D5 136kw

#18 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od JirkaŘ »

Komprese motoru se neměřila. Nevím aspoň o tom. Mám ho nyní na garáži a nabízím jej tomu, kdo si jej opraví.
Přílohy
F51EC3CD-044E-4B82-B90B-38902906B846.jpeg

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1289
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#19 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od xSam »

Premyslim nad tim, jestli bych postupoval vymenou motoru, mozna je to ten nejefektivnejsi zpusob, ale stejne mi to prijde jako brutalni krok.
Nicmene preji ti aby vse jiz fungovalo jak ma. Byt motorar strasne by me zajimalo kde je problem a chtel bych to zkoumat.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

mates
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 364
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno / Dolní Kounice
Vůz: Lynk & Co 01

#20 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od mates »

Jirko, držím ti palce a nechci nijak prudit, ale když jsi to auto vybíral, tak jsi u toho byl sám, nebo jsi vzal někoho s sebou? S diagnostikou? Ten původní motor musel mít najeto milion a možná jen stačilo se více věnovat nákupu. Vím, že píšeš tři hodiny. Ale já autům nerozumím a kdybych u toho stál týden, tak stejně nic neuvidím 😄
_________________
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5007
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#21 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od python.p »

Jako neměl by ten "odborník" ze Švédských tanků mít něco v ruce, než tě pošla zase repasovat turbo? Nebo vysvětlit proč ti neklimuje klima po cestě ze servisu?

Já tě chápu, mě praskl píst a prošel jsem si tím taky...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 24
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Havířov
Vůz: Volvo XC90 D5 136kw

#22 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od JirkaŘ »

C70C píše: 23 dub 2022 10:47 Jenže, jak někteří z nás vědí a jak zpívaly pseudohvězdy ze Superstar.. Tvoj príbeh nekončí.. :sorry:
Tak jsem zpět se svým příběhem. :D Jak kamarád výše napsal, opět bylo pokračování trablů s autem. Den po úspěšně absolvované STK jsem manželku chtěl zavést k rodičům, takže po asi půl roce slavnostně usedla do XC90. A vyrazili jsme na cestu. Blik, po 10 metrech se rozsvítil červený trojúhelník a hláška "MOTOR. SYSTEM SERVIS NUTNY" :shock: No ale motor jel bez problémů, tak jsem pokračoval dále... ten den jsme zajeli kde bylo třeba, bez toho, že bych něco poznal (kromě hlášky na palubovce). Na druhý den ale už jel motor bez turba, tak jsem se začal pídit po diagnostice. Díky kolegovi odsud z klubu (Díky Nosound89 :thumbup: ) jsme zjistili, že odešla samotná regulace turba. Takže hledat, kde by se dala sehnat... Nakonec jsem se domluvil a koupil od AV Díly.cz použitý díl se zárukou funkčnosti. Minulý víkend se regulace měnila. Dalo se to i dobře vyzkoušet. Regulátor se vymontoval ven z auta, ale nechal napojený na svazku... otočil jsem klíče ve spínačce a nic se nedělo... no a když se to samé udělalo s druhou regulací, tak se hned nastavila.. po montáži se jen pak udělal výmaz chyby, adaptace regulace, a vše ok.
Přílohy
regulace turba.jpg

Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 24
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Havířov
Vůz: Volvo XC90 D5 136kw

#23 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od JirkaŘ »

XC90.jpg
Mám za sebou konečně týden jízd bez problémů... takže snad nastal čas trochu představit moji XC90 jinak, než její rozebrané vnitřnosti... :green: Doufám, že snad bude nějakou dobu klid a auto konečně bude jezdit. Zbývá snad jediná věc... udělat klimu.
A zde mám pro znalé problémů dotaz: Kde většinou je na tomhle autě únik ??? Klima mi na voze fungovala po koupi jen asi 3-4 měsíce, pak už ne. Přestože se dvakrát potom plnila (naposledy loni), tak ihned den po servisu byl systém bez tlaku a klima nefunkční. Diagnostika píše chybový kód "500F*, což by mělo asi ukazovat na to, že není předepsaný tlak v systému. Jenže nikde nevidím zelený flek od barviva, nebo mastnotu od kompresorového oleje (jak jsem našel na jiných autech, které jsem dělal).

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13061
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#24 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od raolsa »

Nejčastěji odchází chladiče, ale to neznamená, že to u tebe musí být ono.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#25 JirkaŘ - Volvo XC90 (noční můra)

Příspěvek od Romulusw »

A někdy i ventilky.

Mě to taky někde fičí, tak každé jaro "dofouknu" z "ďábelské lahve" a jede se dál. Olej snad nemizí, jestli se k tomu dokopu, tak tam pošlu barvivo, jestli se něco ukáže :)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“