Haben - Petin hybridní Yaris

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od Haben »

Příběh, který bavil zdejší fórum rok a půl… vše začalo objednávkou Yarise dne 25. 10. 2021 u dealera ve Zlíně.

Proč vybrán Yaris hybrid:
- Peťa dojíždí do práce buď 2 km nebo na druhou pobočku 8 km
- Cílem bylo tedy městské auto s co nejnižší spotřebou vybavené podobně jako bývalá C30
- Dostačovalo nám i malé auto – vzrůstově jsme skladní…
- KO kritéria pro výběr auta byla: 4 dveře, benzín (hybrid měl plusové body), automatická převodovka (eCVT plusové body za plynulost rozjezdu), auto AC, hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, brždění před nechtěnou kolizí, hlídání provozu při vyparkovávání, parkovací senzory či kamera, keyless, přední okna v elektrice s auto up&down, auto přepínání denní/noční svícení, senzor deště, handsfree, dálkové vyhřívání/chlazení interiéru, head-up display, vyhřívaný volant, vyhřívaná přední sedadla, bederní opěrka.

Z tohoto výčtu je asi pomalu jasné, že ač člověk obešel poctivě téměř celou konkurenci, nikdo toto neuměl nabídnout. Když už se někdo alespoň blížil a my místo eCVT tolerovali DSG, pak řekli: "auto bude nejdříve za rok…" :D
Takže po týdnu obíhání autosalónů hurá nazpět do Toyoty, kde jsme začali s komentářem mé milované: „jako vybavená je hezky, ale je pěkně hnusná:lol:
Design nakonec vzán na milost (u mě tedy nej malé auto od počátku), akceptovali jsme velmi malý úhel otevření zadních dveří, hnusný infotainment a plácli si.

Auto vyspecifikováno v téměř nejvyšší výbavě, jelikož nic nižšího nešlo vybrat – předchozí rozmazlení z C30 Summum bylo příčinou. Výš byla jen limitovaná verze Tokyo Edition, která přidávala pouze ambientní osvětlení interiéru, do černa laděné detaily exteriéru, či do červena laděné detaily interiéru – nic, co by nás za příplatek 15 000 Kč zajímalo. Už tak jsme se z ceny již od 390 000 Kč dostali na 554 000 Kč. Yaris se vyspecifikoval ve výbavě Selection Style + paket VIP. Paket VIP obsahuje vytouženou lepší hudbu – repro + audio systém JBL. Barva zvolená červená Tokyo. Zde si zapamatujte: červená barva + JBL = průser.

Tady je v celé své parádě:
Snímek obrazovky 2023-04-16 105727.jpg
Složili jsme zálohu 50 000 Kč a s ubezpečením, že auto s trochou štěstí bude do Vánoc 2021, ale raději píše předběžný datum dodání duben 2022, jsme odcházeli s úsměvem a natěšením. Říkáme ok, nově koupená Chuanita (Volvo 940) jednu zimu dá jako daily car.
Současně nám byl nabídnut bezúročný úvěr na 3 roky – fajn, peníze máme na komplet, ale proč to nevyužít. Sice havarijko za 23 000 Kč je tedy síla, ale vyhrazené peníze zúročíme jinde. Jako bonus jsme dostali ještě sadu zimních kompletů za 35 000 Kč grátis, vybojoval jsem si zdarma povinou výbavu, rohože do auta a vanu do kufru.

Jak šel čas:
  • Vánoce 2021: trávíme společně celá rodina – bez Yarise
  • Duben 2022: výroba nepotvrzena, v systému svítí nový termín červen 2022
  • Červen 2022: výroba nepotvrzena, prý reproduktory JBL nejsou, snad to spadne na srpen
  • Srpen 2022: žena slaví narozeniny, volám, zda mám přivést mašli. Tichým hlasem prodejce hlásí, že ne, že stále není JBL. K tomu info, že bezúročný úvěr už nebude, neb vysoká inflace a úrokové sazby. Posílám finanční dům do háje, že to není můj problém – já měl dle slibů jezdit už v dubnu.
  • Konec srpna 2022: zjišťujeme, že nový ceník Yarise již ani JBL nenabízí – vyřazeno z nabídky. Volám prodejci, co s tím. Nejspíš už asi JBL nebude a bylo by vhodné udělat změnu paketu. Jdeme do showroomu, poslechneme si lepší hudbu v MY22 – ok, to je akceptovatelné, navíc nový infotainment, který vypadá jak z říše snů – děláme tedy změnu, prý bychom mohli vůz dostat v září 2022
  • Září 2022: auto nebude, snad leden 2023
  • Listopad 2022: v televizi vystupuje ředitel Toyota & Lexus pro Evropu pan Peleška s tím, že slibuje, že všechny objednané malé vozy budou dodány nejpozději do února 2023 – jupí, ten leden klapne.
  • Leden 2023: auto není, ale dostává jej paní, která měla totožnou objednávku, v totožný den, v totožný den změna z VIP paketu na SMART paket (bez JBL), jen ona měla bílou perleť. Ptám se, proč my auto nemáme, zda je problém v barvě. Prodejce neumí odpovědět, buď barva nebo nezbyly čipy. Jsem naštvaný, na LinkedIn si nalézám kontakt na ředitele Toyota & Lexus pro Evropu. Stručný popis situace s dotazem, kdy jako auto dostanu. Neuplynou ani 2 hodiny a dostávám odpověď, že to prověří a dodají ASAP. Na druhý den mi volají z dealerství, v celé Evropě humbuk, hází neschopnost jeden na druhého – výsledek je, že nikdo nic neví, na čem to stojí, jak urychlit dodávku. V systému svítí dodávka duben 2023
  • Březen 2023: šiju do prodejce, zda auto bude. Vypadá to, že ne, auto pořád svítí nepotvrzené v systému. Bude se vědět první dubnový týden, kdy dojde rozpis výroby. Ještě ten samý den mi volá prodejce, že do ČR jde jedna bílá perleť v totožné požadované výbavě. Ať se dojdeme podívat, zda s takovou barvou souhlasíme, že ji vezmou jinému nešťastníkovi a dají nám. Po prohlídce potvrzujeme, červený Yaris stále v nedohlednu – asi jim došla barva a zapomněli ji vyřadit z nabídky ☹
  • 13. 4. 2023: slavím narozeniny a rok a půl od objednávky si přebíráme auto. Uff
Auto přebíráme v showroomu:
IMG_6338.JPG
IMG_6340.JPG
IMG_6341.JPG
Ve finále to hodnotíme pozitivně:
- Peťa si užila dvě zimy v Chuanítě – pár nechtěných driftů a propocené tělo – to jsou zážitky k nezapomnění :ROFL:
- Dostali jsme auto za cenu roku 2021 – o 128 000 Kč levněji než MY23 :Yahoo!:
- Navíc nám Toyota dala jako omluvu 2 letý servis grátis :Yahoo!:
- Mohli jsme nakonec využít i bezúročný úvěr, ale už jsme to odmítli, nebo byla výrazně vyšší akontace – díky tomu máme havarijko o 13 000 Kč levnější :)
- Co je škoda, tak že auto nemá oproti původnímu bezdrátové nabíjení telefonu – důsledek nedostupnosti čipu :(

Specifikace vozu:
Motorizace: hybrid - 3 válcový 1,5 atmo benzín o výkonu 68 kW dopovaný elektromotorem s kombinovaným výkonem 85 kW, s deklarovanou průměrnou spotřebou ve VTP 4,3 l. Váha 1 165 kg.
Jedná se tedy o full hybrid, kdy pro výrobu elektřiny se buď používá spalovací motor či rekuperace při brždění – auto se nenabíjí.
Převodovka: eCVT, zpátečka vždy jede jen na elektřinu
Záruka na vůz je 3 roky, přemýšlíme o prodloužení na 5 let.
Záruka na baterii je 5 let, při pravidelné kontrole za 1 000 Kč od 5. roku se prodlužuje na 10 let
Free asistence, odtah a ubytko v případě nepojízdného auta na 10 let zdarma.

Výbava letem světem:
- Všechna okna v elektrice s auto up&down
- Keyless včetně bezklčkového startování
- Duální AC klima
- Digitální kokpit
- Senzor deště a světel
- Head-up display se čtením značek
- Dálkově ovládané vytápění/chlazení přes mobilní aplikaci
- Vyhřívaná přední sedadla a volant
- Komplet LED světla s automatickým přepínání denní/potkávací/dálkové
- Sklopná vyhřívaná zrcátka
- Audio se 6 repro
- 9 palcový infotainment
- Apple car play vzduchem
- Elektricky nastavitelná bederní opěrka řidiče
- Adaptivní tempomat s funkcí plného a automatické rozjezdu
- Nastavitelný omezovač rychlosti
- Předkolizní systém (lidé, kola, auta) pro dopravu před sebou a při odbočování
- Hlídání mrtvého úhlu
- Parkovací senzory se zadní kamerou + hlídání bočního provozu při vyjíždění z parkovacího místa
- Hill asistent
- Automatická brzda (není potřeba po zastavení na křižovatce stát na brzdě)

Dále se Vás pokusím průběžně informovat:
- Spotřeba ve městě
- Spolehlivost
- Fungování asistentů
- Co nás začne štvát a co nás bude bavit

Průměrná spotřeba ke shlédnutí zde: Obrázek

První jízda a spotřeba 3,7 l.
F2C872DB-13C0-4568-8214-9C857660742B.jpeg
Prší nám, tak fotky pochmurnější:
IMG_6343.JPG
37bb018d-36e7-44cd-ad75-e9a8e3199d9e.jpeg
809392d7-fd49-4571-8e92-8c611b017307.jpeg
IMG_6366.JPG
IMG_6367.JPG
Připravená zimní sada:
IMG_6356.JPG
Ale teď vysvitlo, tak trošku té bílé perleti jde znát:
IMG_6416.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Haben dne 16 dub 2023 11:29, celkem upraveno 1 x.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od Haben »

Něco k hybridnímu systému: nejsem znalec, tak použiju texty od Toyoty.

Toyota Yaris Hybrid MY23 je tzv. Full Hybrid – tento typ hybridního pohonu dovoluje, jak jízdu čistě v elektrickém módu, přes kombinaci motor plus elektromotor, až po jízdu na spalovací motor. Nabíjení je zde řešeno rekuperací při brždění, případně dobíjením spalovacím motorem.

Jak funguje Toyota Full Hybrid?
Toyota hybrid obsahuje spojení konvenčního spalovacího motoru a elektromotoru, které zajišťuje vyšší výkon a nižší spotřebu. Při nižších rychlostech využijete primárně elektromotor a ve chvíli, kdy je třeba zvýšeného výkonu aktivuje se konvenční motor, který systému přidá na výkonu. V případě ustálené jízdy spolu synergicky spolupracují, čímž dosahují lepších výkonů a zároveň nižší spotřeby, než kdyby pracoval každý sám.




Co obsahuje hybridní systém Toyota?
  • Baterie hybridního pohonu – se dobíjejí vždy, když dojde ke zpomalování, brždění a také prostřednictvím generátoru poháněného konvenčním motorem.
  • Elektrický motor – slouží jako sekundární pohon a zároveň, jako rekuperační jednotka, která dobíjí baterie během brzdění.
  • Generátor – nabíjí baterii hybridního pohonu a pohání elektromotor.
  • Planetová převodovka – zajišťuje tiché a plynulé rozdělení pohonu mezi konvenčním a elektrickým motorem. Je prakticky bezúdržbová a nahrazuje tradiční převodovku.
  • Měnič – zařízení, které reguluje tok elektrického proudu do baterie hybridního pohonu a z ní upravuje napětí dodávané do elektromotoru v zájmu zvýšení výkonu. Navíc řídí tok energie do klimatizace a zajišťuje správnou teplotu v interiéru vozidla dokonce i tehdy, když spalovací motor nepracuje.
  • Spalovací motor – společnost Toyota je po celém světě proslulá spolehlivostí svých motorových jednotek a ani v případě hybridních pohonů tomu není jinak. Dynamické a zároveň úsporné motory zajišťují, jak potřebný výkon, tak v případě potřeby napájejí generátor v zájmu nabíjení baterie.



Jízdní režim Toyota Hybrid
V každém modelu Toyota hybrid naleznete vždy také ukazatele hybridního systému a aktuálního jízdního režimu.
  • Režim EV – čistě elektrický režim jízdy. Nulová spotřeba, nulové emise, tichá jízda.
  • Režim ECO – zaměřeno na spotřebu. Vůz primárně cílí na co nejmenší spotřebu vozu a zároveň na nízké emise, na úkor výkonu.
  • Režim POWER – v tomto režimu vůz ožívá a jízda se mění na dynamickou, avšak na úkor spotřeby.
  • NORMÁLNÍ režim – zlatá střední cesta, která Vám přinese optimální střed mezi spotřebou a výkonem.
Výhody hybridu:
Nízká spotřeba paliva
Ta je primárně vidět u městského provozu, kdy v případě natankování paliva v hodnotě 1.000Kč s konvenčním motorem stejného objemu dojedete 399 km, zatímco v hybridním modelu Toyota se stejným objemem se váš dojezd zvýší na 981 km. To je dáno tím, že auto dle Toyoty tráví v elektrickém režimu přes 77% času. No my zatím vidíme u nezajetého auta dojezd 760 km :)

Spolehlivost
Veškeré vozy Toyota jsou známé pro svou spolehlivost, avšak hybridy je ještě o něco překonávají. Tento fakt potvrzují nezávislé výzkumné agentury, které umisťují hybridy Toyota na přední místa v žebříčcích spolehlivosti.

Nízké provozní náklady
Méně standardních dílů, které podléhají opotřebení, jakými jsou dvouhmotový setrvačník, spojka, alternátor, startér nebo hnací řemeny, přináší nižší riziko poruchy a tím pádem i vyšší celkovou spolehlivost. Díky rekuperačnímu brždění navíc dochází i k nižšímu opotřebení brzdné soustavy.

Aktuálně máme s autem ujeto 43 km a zde je statistika:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Airbus380
Ověřený
Offline
Příspěvky: 663
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Teplice
Vůz: V70II D5

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od Airbus380 »

Gratuluji, divím se že jsi to trápení vydržel tak dlouho. Hodně lidí to vzdalo a odstoupili od smluv. Užijte si spousty km s tím hybridem je ve městě zábava. Jinak až najedeš 5tis km ta spotřeba se ještě sníží a sedne si. Měl sem to u Corolly podobně a nejen já píše o tom dost lidí. Auto mam rok a najeto 35tis... :lol: . U těch hybridů od Toyoty se fakt nemá co podělat. Stačí se podívat kolik toho najezdí Prius ve všech generacích. Chápu že někoho může štvát zvuk té převodovky, ale kdo s tím jezdí po čase to nevnímá. Jinak to prodloužení záruky, nevím já do toho nešel. Přečti si podmínky, ale musíš k prodejci.
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4772
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od PetrXC70 »

Mě přijde supr ta výbava na takovýho prcka...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od Haben »

To, že by měla jít spotřeba dolů, s tím počítáme. Stejně tak s tím, že v zimě a v létě může být rozdíl i přes litr.
Jinak souhlas, že auto je na svoji třídu vybavené excelentně. Ono vlastně v tomto nemá konkurenci.

Odložím si tu stav brzd u nového auta. Jsem zvědavý, jak se budou tvářit za rok, když auto brzdí primárně rekuperací, brzdami jen výjimečně.
přední
IMG_6434.JPG
zadní
IMG_6433.JPG
Překvapilo mě, že motor má protihlukovou ochranu - taky nevídané v těchto letech a u dané motorizace. A pohled na tříválec :-)
IMG_6442.JPG
IMG_6441.JPG
Přidávám ještě nějaké fotky interiéru:
IMG_6420.JPG
IMG_6426.JPG
IMG_6427.JPG
IMG_6438.JPG
IMG_6439.JPG
IMG_6440.JPG
IMG_6437.JPG
Head-up display v akci. Zpočátku mi přišlo, že mi tahal oči a moc svítil. Dnes už ne, už je jeho svit ok, krásně mi drží oči na silnici a vše potřebné na něm vidím.
IMG_6481.JPG
Dnes mi zbyl čas na aplikaci tekutých stěračů. Voskování nechám na nějaký pěkný víkend.
IMG_6444.JPG
Postupně sbíráme zkušenosti s asistenty, zapisujeme si plusy a mínusy. Jak si uděláme jasnější obrázek, hodím první větší dojmy.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od raolsa »

Jak je to s pohodlím u takového prcka? Co jsem jezdil s menšími auty, tak to vždycky bylo utrpení a uskákaná koza.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Warcz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5185
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od Warcz »

Dneska jsem jel klasickym autem s budiky a zase se utvrdil, že bez Head-up displeje nechci jezdit. To přeostřovani na palubovku mě fakt nebavi. Jinak auto pěkně vybavene. Jinak co se mi nelibi jsou ty tlačitka vyhřevu. To mohli udělat pěknější
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od Haben »

@raolsa auto uskákané není, je fakt na danou třídu extra pohodlné. Porovnávám to s otcovým Suzuki Swift MY19 - ten je tak uskákaný, že vzadu je to opravdu trestná lavice. Oproti sestřiné Fabii MY15 je to taky pohodlnější. V Yarisu prostě kopíruješ cestu pevnými pohyby, ne však poskoky. Řekl bych opravdu na úrovni Octavie MY18. Krabice se houpe více, ale jdou slyšet rázy od kol a na nerovnostech se dokáže otřepat, Yaris ne, jen je slyšet v nejhorším případě tupé bouchnutí, ale v sedadle či volantu o tom téměř nevíš.

K chatě máme asi 300 m cestu z panelů - bývalé JZD - tedy panely položené 40 let minimálně, už nelícují, jsou tam tedy slušné příčné nerovnosti (klidně +-5 cm) a Yaris neklepe a nenatřásá tě. Čumím.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1289
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od xSam »

Fuj, lezt v monterkach do takoveho "pekneho" noveho auta🤣😇
Jezdil jsem s predchozi generaci a musim priznat, ze to auto bylo podvozkove prijemne a relativne pohodlne. Myslim, ze tohle bude jeste o kus dal.
Takze pohidli bych se nebal.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Airbus380
Ověřený
Offline
Příspěvky: 663
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Teplice
Vůz: V70II D5

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od Airbus380 »

Ano zima a teplo jsou pro hybrid hodně znát, spotřeba leze nahoru. Ale s tím nic neuděláš, ten elektromotor se nezapne, když je zima a dokud auto není v nějaké provozní teplotě. Vše řídí samo a hodně je to znát když je auto venku. Ani EV mód nezapneš. To si couračky odjezdíš na benzín. Jinak ty brzdy, nejvíc trpí zadní. Budeš čistit kartáčem. :D Máš tam zvukový modul, když se zapne elektro? Na Corolle je takové jemné pískání , které je víc hlasité na zpátečku. Mamka má Aurise v hybridu a tam není slyšet nic. Už jsem pár chodců slušně polekal.
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1289
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od xSam »

Ten zvukovej modul má i nová corola, je to divný. Taky by mě zajímalo jestli to má i Yaris.
Měl jsem o víkendu půjčenou Teslu a ta nic takového nemá, to ticho je návykový.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od Haben »

Mírné bzučení slyším, ale že by to byl zvukový modul? Nahraji rozjezdy...
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

spy
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1127
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od spy »

Há, má ho tejden a už ho půjčil i do reklamy :D
image.png
Sorry, musel sem, koukám na telku a story "čekáme na Yarise" prostě vymazat z paměti nejde :-)

Jinak k brzdám - ano, zadní půjdou do kopru. Na Superbu (který brzdí taky hlavně rekuperací - strašně sem si na to zvyknul) je mám po třech letech orezlé, s drážkami a nebrzdící celou plochou... Ale vlastně je ti to jedno, dokud se na ně nepodíváš.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od Haben »

Toyota Yaris GR Sport: i dle prodejce krasne, ale vhodne tak do Spanelska na zcela rovne cesty. Rikal, ze tak vydrkotane zuby a odstrelene zada jeste nemel po predvadeci h jizdach ze zadne Toyoty 😂
K tem brzdam, bude to chtit jednou za tyden pri jizde nekolikrat z vyssi rychlosti poradne zaslapnout, at se aktivuje i zadek
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od Vapik »

To bude účinnější rozjet se na zpátečku a zašlápnout to.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od Haben »

Hmm, to zní logicky :-)
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od Vapik »

Čistím tak kotouče léta, ale měl jsem a mám jen konvenční auta, tak nevím jak dotoho zasahuje chytristika v hybridech.

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvky: 699
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring 2023

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od saabik »

Jezdíme hlavně město a po 5,5 letech kotouče nějak extra rezavé nejsou. Důležitá je pravidelnost ježdění. Jakmile to necháš stát týden dva, navíc po dešti, zrezne kdejaký kotouč. Vlastní zkušenost.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

Jocker
Offline
Příspěvky: 165
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Hranice na Moravě
Vůz: XC70 T6 Inscription 2015.5
Bydliště: Hranice na Moravě

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od Jocker »

Tahle vypadaly kotouče na Škodiaqu, jízda do Prahy po nasolené dálnici s hustým sněžením a pak 3 týdny stání na letišti na parkplatzu. Pojebanej autohold jsem zapomněl vypnou, No po nasednutí přilepený brzy a vůbec nebrzdily, v garáži jsem jezdil sem tam. Pak dalších pár km na strach a nakonec to dopadlo výměnou…reklamace, uznána, měly prej nějakou vadnou sérii naštěstí…jinak by to bylo za hezkých 40k cca
IMG_2707.jpeg
IMG_2705.jpeg
IMG_2708.jpeg
IMG_1423.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je: Volvo XC70 T6 2015; Volvo XC90 V8 2007; Škoda Kodiaq RS 2020; Opel Astra G OPC 2003; BMW E46 325ci cabrio 2005
Bylo: Opel Astra G 1.8 16V, Opel Astra G 2.2 DTi, Opel Astra H 1.7CDTi, Opel Astra H OPC line 1.8 16V

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od Haben »

Nepěkný pohled, u nás naštěstí bude auto téměř pořád v provozu, i když městském. Takže když si to přibrzdí i zadními vždy 1x při jízdě, asi to bude ok.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvky: 699
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring 2023

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od saabik »

Navíc, pokud mě paměť neklame, při velmi nízkých rychlostech to brzdí a nerekuperuje. Takže budeš brzdit ve městě celkem často.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od Haben »

Ne ne, rekuperuje, pokud sešlápneš brzdu o víc jak 20% (odhad) - na palubním PC se objeví modré dvě čárečky viz. foto.
Pokud brzdu jen tak lechtám, skoro ani necítím, že bych přibrzďoval, pak to nerekuperuje.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od Haben »

Tak a Peťa přišla o auto :D Synek (13 let) zjistil, že je to easy, že vlastně i opičák by byl schopen jízdy. Dříve zkoušel popojíždět s Octavii, kde je manuál. Jo, šlo to, ale musel se moc soustředit na rozjezd a při zastavování na vyšlápnutí spojky a vyřazení. Je potřeba ho pomalu učit, ať není za pár let přítěží provozu.


Jinak byl tu dotaz, zda auto při pohybu v EV módu vydává nějaký nucený zvuk. V autě není slyšet téměř nic, jen takový hodně vzdálený trolejbus. Zde ukázka z venku. Zda je to jen čistě zvuk elektromotoru, či Toyota ještě něco uměle přidává, nedokážu říci.
Naposledy upravil(a) Haben dne 22 dub 2023 21:04, celkem upraveno 1 x.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od Haben »

Dnes proběhlo první mytí a ruční sušení na to určenou osuškou. Vše pěkně v režii Peti, já jen jako odborný dozor :)
0423DDBD-9A89-4496-A012-48BFF5AB0F88.jpeg
Důvodem bylo naplánované voskování. Toho jsem se ujal já, Peťa chvíli pak vosk rozlešťovala. Hodina a půl bolesti zad a rukou.
Dával jsem tuhý vosk Fusso.
FC2B7194-BEDA-4F22-A31D-679C10D3567A.jpeg
C29104C6-9F07-40B9-9E01-FD0EB70682C9.jpeg
862298CD-42F1-45FC-B75C-A0CB19DFDC2D.jpeg
Výsledek zde a lesk bíle perleti na jarním sluníčku v pozadí s Chuanitou, které jsem dával do barvy odřené nárazníky.
D9A3F4E2-5E72-4175-8A38-20BC860A8FC7.jpeg
5653D3F6-C12F-4755-BF59-23FA97A594AE.jpeg
Jinak jsem se lekl na myčce, že pojedeme do servisu. Peťa couvala a já neviděl couvací světla. No schválně, poznejte rozdíl:
B86C94B5-222C-476D-AFFD-7E244BC96CC1.png
929808D5-5DF6-42A0-BC32-8AD04696F3A7.png
Světlo je tak nízko, že když zastavíte za Yarisem ve druhém voze, tak to couvací světlo nevidíte a divíte se, co ten debil za volantem jako dělá a neuhnete mu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 7506
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

Haben - Petin hybridní Yaris

Příspěvek od Petr Marek »

Dnes jsem si na Tebe vzpomněl...


IMG_20230427_180320.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Zpět na „Galerie uživatelů“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé