Proč vybrán Yaris hybrid:
- Peťa dojíždí do práce buď 2 km nebo na druhou pobočku 8 km
- Cílem bylo tedy městské auto s co nejnižší spotřebou vybavené podobně jako bývalá C30
- Dostačovalo nám i malé auto – vzrůstově jsme skladní…
- KO kritéria pro výběr auta byla: 4 dveře, benzín (hybrid měl plusové body), automatická převodovka (eCVT plusové body za plynulost rozjezdu), auto AC, hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, brždění před nechtěnou kolizí, hlídání provozu při vyparkovávání, parkovací senzory či kamera, keyless, přední okna v elektrice s auto up&down, auto přepínání denní/noční svícení, senzor deště, handsfree, dálkové vyhřívání/chlazení interiéru, head-up display, vyhřívaný volant, vyhřívaná přední sedadla, bederní opěrka.
Z tohoto výčtu je asi pomalu jasné, že ač člověk obešel poctivě téměř celou konkurenci, nikdo toto neuměl nabídnout. Když už se někdo alespoň blížil a my místo eCVT tolerovali DSG, pak řekli: "auto bude nejdříve za rok…"
Takže po týdnu obíhání autosalónů hurá nazpět do Toyoty, kde jsme začali s komentářem mé milované: „jako vybavená je hezky, ale je pěkně hnusná“
Design nakonec vzán na milost (u mě tedy nej malé auto od počátku), akceptovali jsme velmi malý úhel otevření zadních dveří, hnusný infotainment a plácli si.
Auto vyspecifikováno v téměř nejvyšší výbavě, jelikož nic nižšího nešlo vybrat – předchozí rozmazlení z C30 Summum bylo příčinou. Výš byla jen limitovaná verze Tokyo Edition, která přidávala pouze ambientní osvětlení interiéru, do černa laděné detaily exteriéru, či do červena laděné detaily interiéru – nic, co by nás za příplatek 15 000 Kč zajímalo. Už tak jsme se z ceny již od 390 000 Kč dostali na 554 000 Kč. Yaris se vyspecifikoval ve výbavě Selection Style + paket VIP. Paket VIP obsahuje vytouženou lepší hudbu – repro + audio systém JBL. Barva zvolená červená Tokyo. Zde si zapamatujte: červená barva + JBL = průser.
Tady je v celé své parádě: Složili jsme zálohu 50 000 Kč a s ubezpečením, že auto s trochou štěstí bude do Vánoc 2021, ale raději píše předběžný datum dodání duben 2022, jsme odcházeli s úsměvem a natěšením. Říkáme ok, nově koupená Chuanita (Volvo 940) jednu zimu dá jako daily car.
Současně nám byl nabídnut bezúročný úvěr na 3 roky – fajn, peníze máme na komplet, ale proč to nevyužít. Sice havarijko za 23 000 Kč je tedy síla, ale vyhrazené peníze zúročíme jinde. Jako bonus jsme dostali ještě sadu zimních kompletů za 35 000 Kč grátis, vybojoval jsem si zdarma povinou výbavu, rohože do auta a vanu do kufru.
Jak šel čas:
- Vánoce 2021: trávíme společně celá rodina – bez Yarise
- Duben 2022: výroba nepotvrzena, v systému svítí nový termín červen 2022
- Červen 2022: výroba nepotvrzena, prý reproduktory JBL nejsou, snad to spadne na srpen
- Srpen 2022: žena slaví narozeniny, volám, zda mám přivést mašli. Tichým hlasem prodejce hlásí, že ne, že stále není JBL. K tomu info, že bezúročný úvěr už nebude, neb vysoká inflace a úrokové sazby. Posílám finanční dům do háje, že to není můj problém – já měl dle slibů jezdit už v dubnu.
- Konec srpna 2022: zjišťujeme, že nový ceník Yarise již ani JBL nenabízí – vyřazeno z nabídky. Volám prodejci, co s tím. Nejspíš už asi JBL nebude a bylo by vhodné udělat změnu paketu. Jdeme do showroomu, poslechneme si lepší hudbu v MY22 – ok, to je akceptovatelné, navíc nový infotainment, který vypadá jak z říše snů – děláme tedy změnu, prý bychom mohli vůz dostat v září 2022
- Září 2022: auto nebude, snad leden 2023
- Listopad 2022: v televizi vystupuje ředitel Toyota & Lexus pro Evropu pan Peleška s tím, že slibuje, že všechny objednané malé vozy budou dodány nejpozději do února 2023 – jupí, ten leden klapne.
- Leden 2023: auto není, ale dostává jej paní, která měla totožnou objednávku, v totožný den, v totožný den změna z VIP paketu na SMART paket (bez JBL), jen ona měla bílou perleť. Ptám se, proč my auto nemáme, zda je problém v barvě. Prodejce neumí odpovědět, buď barva nebo nezbyly čipy. Jsem naštvaný, na LinkedIn si nalézám kontakt na ředitele Toyota & Lexus pro Evropu. Stručný popis situace s dotazem, kdy jako auto dostanu. Neuplynou ani 2 hodiny a dostávám odpověď, že to prověří a dodají ASAP. Na druhý den mi volají z dealerství, v celé Evropě humbuk, hází neschopnost jeden na druhého – výsledek je, že nikdo nic neví, na čem to stojí, jak urychlit dodávku. V systému svítí dodávka duben 2023
- Březen 2023: šiju do prodejce, zda auto bude. Vypadá to, že ne, auto pořád svítí nepotvrzené v systému. Bude se vědět první dubnový týden, kdy dojde rozpis výroby. Ještě ten samý den mi volá prodejce, že do ČR jde jedna bílá perleť v totožné požadované výbavě. Ať se dojdeme podívat, zda s takovou barvou souhlasíme, že ji vezmou jinému nešťastníkovi a dají nám. Po prohlídce potvrzujeme, červený Yaris stále v nedohlednu – asi jim došla barva a zapomněli ji vyřadit z nabídky ☹
- 13. 4. 2023: slavím narozeniny a rok a půl od objednávky si přebíráme auto. Uff
- Peťa si užila dvě zimy v Chuanítě – pár nechtěných driftů a propocené tělo – to jsou zážitky k nezapomnění
- Dostali jsme auto za cenu roku 2021 – o 128 000 Kč levněji než MY23
- Navíc nám Toyota dala jako omluvu 2 letý servis grátis
- Mohli jsme nakonec využít i bezúročný úvěr, ale už jsme to odmítli, nebo byla výrazně vyšší akontace – díky tomu máme havarijko o 13 000 Kč levnější
- Co je škoda, tak že auto nemá oproti původnímu bezdrátové nabíjení telefonu – důsledek nedostupnosti čipu
Specifikace vozu:
Motorizace: hybrid - 3 válcový 1,5 atmo benzín o výkonu 68 kW dopovaný elektromotorem s kombinovaným výkonem 85 kW, s deklarovanou průměrnou spotřebou ve VTP 4,3 l. Váha 1 165 kg.
Jedná se tedy o full hybrid, kdy pro výrobu elektřiny se buď používá spalovací motor či rekuperace při brždění – auto se nenabíjí.
Převodovka: eCVT, zpátečka vždy jede jen na elektřinu
Záruka na vůz je 3 roky, přemýšlíme o prodloužení na 5 let.
Záruka na baterii je 5 let, při pravidelné kontrole za 1 000 Kč od 5. roku se prodlužuje na 10 let
Free asistence, odtah a ubytko v případě nepojízdného auta na 10 let zdarma.
Výbava letem světem:
- Všechna okna v elektrice s auto up&down
- Keyless včetně bezklčkového startování
- Duální AC klima
- Digitální kokpit
- Senzor deště a světel
- Head-up display se čtením značek
- Dálkově ovládané vytápění/chlazení přes mobilní aplikaci
- Vyhřívaná přední sedadla a volant
- Komplet LED světla s automatickým přepínání denní/potkávací/dálkové
- Sklopná vyhřívaná zrcátka
- Audio se 6 repro
- 9 palcový infotainment
- Apple car play vzduchem
- Elektricky nastavitelná bederní opěrka řidiče
- Adaptivní tempomat s funkcí plného a automatické rozjezdu
- Nastavitelný omezovač rychlosti
- Předkolizní systém (lidé, kola, auta) pro dopravu před sebou a při odbočování
- Hlídání mrtvého úhlu
- Parkovací senzory se zadní kamerou + hlídání bočního provozu při vyjíždění z parkovacího místa
- Hill asistent
- Automatická brzda (není potřeba po zastavení na křižovatce stát na brzdě)
Dále se Vás pokusím průběžně informovat:
- Spotřeba ve městě
- Spolehlivost
- Fungování asistentů
- Co nás začne štvát a co nás bude bavit
Průměrná spotřeba ke shlédnutí zde:
První jízda a spotřeba 3,7 l. Prší nám, tak fotky pochmurnější: Připravená zimní sada: Ale teď vysvitlo, tak trošku té bílé perleti jde znát: