Ahoj, jsem rád, že jsem svým příběhem zaujal.
![green :green:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Tak Vás nebudu napínat a pokračuji, co bylo dále. Po druhé repasi turba a vyčištění filtru sazí jsem celkově najel jen 1200 km a protože bylo jasné, že se vůbec nic nezměnilo, tak jsem auto odstavil před domem a z okna bytu se na něj mohl tak akorát dívat... Samozřejmě mě to vše štvalo... manželku ještě více, protože tohle mělo být naše hlavní auto na ježdění. Sama jezdí naším Citroenem C5 1. generace, kterou máme 14 let. Servisuji si ji celou dobu sám a nikdy jsem neměl žádné vážnější problémy. Dnes má na tachometru 440.000 km a stále bez problému jezdí. Jo a nebere olej.
![Shout :O:](./images/smilies/shout.gif)
No a já si musel na ježdění do práce pořídit něco jiného. Prostě jsem si nejprve půjčil a pak odkoupil od svého staršího syna jeho BMW E39 s benzínovým dvoulitrem 110 kw. Jo a má najeto taky 430.000 km. A jezdí pořád. (Prostě, když si auto udržuješ a hlídáš vše potřebné, tak se ti to vrátí spolehlivým provozem)
No nic, přejdu k tomu co dále bylo s XC90. Už mě vyloženě štvalo to, že auto pořádně neslouží. Víceméně už vylučuji, že by to bylo turbem, tak jsem se rozhodl, že raději seženu druhý motor, ten se prohlédne, vymění preventivně vše co půjde a pak se oba motory mezi sebou prohodí. Motor jsem si vyhlédl v Polsku, kde jsem si jej zajel prohlédnout a vyzkoušet ještě v původním vozu z anglie. Do měsíce byl na garáži a pak se pomalu začal připravovat. Takže udělaly se rozvody, vodní pumpa, termostat, napínák, kladky, klapky sání, těsnění plastového sání, žhavičky, těsnení olejové vany, těsnění vačky a klikové hřídele z obou stran... Letos v únoru se auto dalo na garáž a motory se přehodily. Chvíli to trvalo, protože nebyl na to vždy čas. Mezitím došla technická, takže bylo jasné, že se po výměně bude muset udělat. Nastal den D a první start. Jo, motor chytl! Kamarád, který mi výměnu dělal (byl to ten samý, co mi dělal to první turbo - má mou plnou důvěru), si auto nechal pár dní a testoval XC90. Až bylo jisté, že nikde nic nekape, neodpadne, nic na palubovce nesvítí... tak mi auto slavnostně předal a jel jsem domů ! Druhý den jsem připravil auto na STK a bez problému prošlo jak emisní, tak technickou kontrolou.
![Yahoo! :Yahoo!:](./images/smilies/yahoo.gif)
Byl to fajn pocit po půl roce zase sedět ve Volvu, jet a vidět, že nikde nic nesvítí a za mnou nejde černý dým! Takže zdá se, že pomohla až tahle výměna motoru.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.