 Dovolená v Polsku byla fajn, trochu jiná, než v Řecku, kde jsem autem bez cestovky jezdil s rodinou každý rok od konce válek na Balkánu. (Ford Mondeo V6 3x , Citroen C5 10x) Jenže nyní byl KOVID a Evropa byla zavřená, proto dovolená u Baltu.
 Dovolená v Polsku byla fajn, trochu jiná, než v Řecku, kde jsem autem bez cestovky jezdil s rodinou každý rok od konce válek na Balkánu. (Ford Mondeo V6 3x , Citroen C5 10x) Jenže nyní byl KOVID a Evropa byla zavřená, proto dovolená u Baltu.Po dovolené jsme dojeli domů a začal běžný život... jednoho dne bim...
 opět hláška "nízká hladina oleje" a najeto 2000 km. No nic. Tak opět litr oleje putoval do motoru a začal se pídit, kde bude problém. Nedaleko Havířova je firma, která se věnuje dekarbonizaci motorů, tak jsem si řekl, vyzkouším to. Reklama slibovala hory, doly.. zlepší se chod motoru, sníží spotřeba, motor bude jako nový, DPF taky... tahle procedura s vháněním vodíku do sání motoru trvala asi hodinu. Z výfuku vycházel dým, pak jsem měl auto projet po rychlostní silnici ve zvýšených otáčkách a ještě se vrátil pro aditiva, které mi do motoru byly přidány. Zaplatil jsem 5000,- jen to cinklo. Na garáži jsem si pak vyměnil za pár dní olej a filtry, jak mi bylo doporučeno. Nestačil jsem se divit, jakto že nešel po dobrém povolit plastový domek olejového filtru. Jako by tam byl připečený a dlouho jej nikdo nepovolil ! (Přitom dle papírů a dokumentů byl měněn před 5-ti měsíci a jen 2500km zpět). Tak jsem udělal co bylo třeba a jezdil normálně dále... Jen se hláška o nízké hladině oleje začala objevovat co 500 km
 opět hláška "nízká hladina oleje" a najeto 2000 km. No nic. Tak opět litr oleje putoval do motoru a začal se pídit, kde bude problém. Nedaleko Havířova je firma, která se věnuje dekarbonizaci motorů, tak jsem si řekl, vyzkouším to. Reklama slibovala hory, doly.. zlepší se chod motoru, sníží spotřeba, motor bude jako nový, DPF taky... tahle procedura s vháněním vodíku do sání motoru trvala asi hodinu. Z výfuku vycházel dým, pak jsem měl auto projet po rychlostní silnici ve zvýšených otáčkách a ještě se vrátil pro aditiva, které mi do motoru byly přidány. Zaplatil jsem 5000,- jen to cinklo. Na garáži jsem si pak vyměnil za pár dní olej a filtry, jak mi bylo doporučeno. Nestačil jsem se divit, jakto že nešel po dobrém povolit plastový domek olejového filtru. Jako by tam byl připečený a dlouho jej nikdo nepovolil ! (Přitom dle papírů a dokumentů byl měněn před 5-ti měsíci a jen 2500km zpět). Tak jsem udělal co bylo třeba a jezdil normálně dále... Jen se hláška o nízké hladině oleje začala objevovat co 500 km  A co bylo dále ??? Pokračování za nedlouho...
 A co bylo dále ??? Pokračování za nedlouho...  

 
 
 (píp, píp, pííííííííp) tak ho tady dát nemohu. V hadicích a sání byl neskutečný bordel ! Nánosy karbonu a černého maglajsu. Všechno to musel čistit. Taky demontoval vstřikovače a pak rozebral plastové sání, které také vyčistil. Kam se dostal, to musel ručně oškrábat, odsát, vyčistit.... no a do toho to vypadalo podle těch příznaků, že příčinou velké spotřeby oleje je turbo. Takže jej demontoval a poslal na repasi. Po opravě jej namontoval zpět do auta, včetně všeho, co již bylo připraveno čisté a zkusil jsem jezdit. 15.000,- za tu veškerou šílenou práci, kterou s tím měl mi přišlo vcelku rozumné. Jenže pokrok se nedostavil. Motor bral i po téhle opravě olej vesele dále. Po asi dvou měsících jsem se tedy rozhodl svěřit auto specialistovi přímo na Švédské tanky. Chvilku jsme si psali mejly, posílal jsem fotky toho, co předchozí mechanik našel a řešil a pak jednoho dne zavezl auto k němu. Při rozhovoru mi říkal, jaké alternativy mě můžou kolem pátrání příčiny velké spotřeby oleje čekat a mě se začala pomalu podlamovat kolena. No ale budiž, zkusíme... Na druhý den jsem dostal telefonát, že v hadici vedoucí od turba do intercooleru našel nějaký olej, takže to vypadá na turbo. A protože repas nedělal on, ani nikdo, koho zná a věří, tak že jej musí prověřit. Dal jsem svolení a turbo šlo z motoru opět ven a na repas. Do toho pak ještě přišel další návrh, že by mohl být vadný odlučovač oleje (jo, taky jsem na tom četl někde na britském fóru Volvistů, že může být příčinou spotřeby oleje). Tak jo, jdeme do toho. Musel se objednat díl odlučovače a nějakou dobu trvalo než přišel. Po měsíci jsem auto přebíral s tím, že tam byla doplněna klima, dané repasované turbo (už po druhé) a ten nový odlučovač oleje. Zaplatil jsem 34.000,- a spokojeně nastartoval. No ale klima jaksi nefungovala. Asi opět uteklo médium pryč... při jízdě domů mi z výfuku šel občas dým, tak jak předtím. Filtr sazí čištěný nebyl, tak jsem si řekl fajn, nechám ho vyčistit už sám. Celkově jsem byl zvědav jak se bude motor chovat nyní. A co myslíte ? Povedlo se ???? Příběh nekončí... ale bude opět pokračovat dále.
 (píp, píp, pííííííííp) tak ho tady dát nemohu. V hadicích a sání byl neskutečný bordel ! Nánosy karbonu a černého maglajsu. Všechno to musel čistit. Taky demontoval vstřikovače a pak rozebral plastové sání, které také vyčistil. Kam se dostal, to musel ručně oškrábat, odsát, vyčistit.... no a do toho to vypadalo podle těch příznaků, že příčinou velké spotřeby oleje je turbo. Takže jej demontoval a poslal na repasi. Po opravě jej namontoval zpět do auta, včetně všeho, co již bylo připraveno čisté a zkusil jsem jezdit. 15.000,- za tu veškerou šílenou práci, kterou s tím měl mi přišlo vcelku rozumné. Jenže pokrok se nedostavil. Motor bral i po téhle opravě olej vesele dále. Po asi dvou měsících jsem se tedy rozhodl svěřit auto specialistovi přímo na Švédské tanky. Chvilku jsme si psali mejly, posílal jsem fotky toho, co předchozí mechanik našel a řešil a pak jednoho dne zavezl auto k němu. Při rozhovoru mi říkal, jaké alternativy mě můžou kolem pátrání příčiny velké spotřeby oleje čekat a mě se začala pomalu podlamovat kolena. No ale budiž, zkusíme... Na druhý den jsem dostal telefonát, že v hadici vedoucí od turba do intercooleru našel nějaký olej, takže to vypadá na turbo. A protože repas nedělal on, ani nikdo, koho zná a věří, tak že jej musí prověřit. Dal jsem svolení a turbo šlo z motoru opět ven a na repas. Do toho pak ještě přišel další návrh, že by mohl být vadný odlučovač oleje (jo, taky jsem na tom četl někde na britském fóru Volvistů, že může být příčinou spotřeby oleje). Tak jo, jdeme do toho. Musel se objednat díl odlučovače a nějakou dobu trvalo než přišel. Po měsíci jsem auto přebíral s tím, že tam byla doplněna klima, dané repasované turbo (už po druhé) a ten nový odlučovač oleje. Zaplatil jsem 34.000,- a spokojeně nastartoval. No ale klima jaksi nefungovala. Asi opět uteklo médium pryč... při jízdě domů mi z výfuku šel občas dým, tak jak předtím. Filtr sazí čištěný nebyl, tak jsem si řekl fajn, nechám ho vyčistit už sám. Celkově jsem byl zvědav jak se bude motor chovat nyní. A co myslíte ? Povedlo se ???? Příběh nekončí... ale bude opět pokračovat dále. 

 Pokud to teda nebude končit prodejem auta
 Pokud to teda nebude končit prodejem auta 






 
 

 Tak Vás nebudu napínat a pokračuji, co bylo dále. Po druhé repasi turba a vyčištění filtru sazí jsem celkově najel jen 1200 km a protože bylo jasné, že se vůbec nic nezměnilo, tak jsem auto odstavil před domem a z okna bytu se na něj mohl tak akorát dívat... Samozřejmě mě to vše štvalo... manželku ještě více, protože tohle mělo být naše hlavní auto na ježdění. Sama jezdí naším Citroenem C5 1. generace, kterou máme 14 let. Servisuji si ji celou dobu sám a nikdy jsem neměl žádné vážnější problémy. Dnes má na tachometru 440.000 km a stále bez problému jezdí. Jo a nebere olej.
 Tak Vás nebudu napínat a pokračuji, co bylo dále. Po druhé repasi turba a vyčištění filtru sazí jsem celkově najel jen 1200 km a protože bylo jasné, že se vůbec nic nezměnilo, tak jsem auto odstavil před domem a z okna bytu se na něj mohl tak akorát dívat... Samozřejmě mě to vše štvalo... manželku ještě více, protože tohle mělo být naše hlavní auto na ježdění. Sama jezdí naším Citroenem C5 1. generace, kterou máme 14 let. Servisuji si ji celou dobu sám a nikdy jsem neměl žádné vážnější problémy. Dnes má na tachometru 440.000 km a stále bez problému jezdí. Jo a nebere olej.  No a já si musel na ježdění do práce pořídit něco jiného. Prostě jsem si nejprve půjčil a pak odkoupil od svého staršího syna jeho BMW E39 s benzínovým dvoulitrem 110 kw. Jo a má najeto taky 430.000 km. A jezdí pořád. (Prostě, když si auto udržuješ a hlídáš vše potřebné, tak se ti to vrátí spolehlivým provozem)
 No a já si musel na ježdění do práce pořídit něco jiného. Prostě jsem si nejprve půjčil a pak odkoupil od svého staršího syna jeho BMW E39 s benzínovým dvoulitrem 110 kw. Jo a má najeto taky 430.000 km. A jezdí pořád. (Prostě, když si auto udržuješ a hlídáš vše potřebné, tak se ti to vrátí spolehlivým provozem)




 ) jsme zjistili, že odešla samotná regulace turba. Takže hledat, kde by se dala sehnat... Nakonec jsem se domluvil a koupil od AV Díly.cz použitý díl se zárukou funkčnosti. Minulý víkend se regulace měnila. Dalo se to i dobře vyzkoušet. Regulátor se vymontoval ven z auta, ale nechal napojený na svazku... otočil jsem klíče ve spínačce a nic se nedělo... no a když se to samé udělalo s druhou regulací, tak se hned nastavila.. po montáži se jen pak udělal výmaz chyby, adaptace regulace, a vše ok.
 ) jsme zjistili, že odešla samotná regulace turba. Takže hledat, kde by se dala sehnat... Nakonec jsem se domluvil a koupil od AV Díly.cz použitý díl se zárukou funkčnosti. Minulý víkend se regulace měnila. Dalo se to i dobře vyzkoušet. Regulátor se vymontoval ven z auta, ale nechal napojený na svazku... otočil jsem klíče ve spínačce a nic se nedělo... no a když se to samé udělalo s druhou regulací, tak se hned nastavila.. po montáži se jen pak udělal výmaz chyby, adaptace regulace, a vše ok.
 x 1
 x 1