info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

  • Autor
  • Zpráva
Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5818
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Co máš furt s těmi luštěninami??? :lol: :lol: :lol:

Ale nedávno bylo 16°C a to jsem bufa fakt už nepustil. P3 má hranici 15°C
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

f.e.e.t
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 1529
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od f.e.e.t »

Až se z toho p****e, tak bude vědět po čem to bylo. (hrášek) ;-)
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9948
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od hajnej »

Přátelé, užijeme si následující poslední chladná rána s vyhřátými vozy.
Nezapomeňte i mimo zimní sezonu pravidelně pouštět bufík, aby se zvlhčila membrába v regulátoru (trysce) nebo v čerpadlu a do palivové hadice se napumpovalo zase čerstvé palivo.
Tak zase čau na podzim v tomto tématu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

f.e.e.t
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 1529
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od f.e.e.t »

Na to, že ráno byly -2°C, takcto ueště nevypadá, že si bufík odpočine. :-)
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

Tod2
Offline
Příspěvky: 3481
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

no, stále čekám na slíbené ovládání bufíku od jednoho člena na stránce zpět
pak bych mohl snad zapínat i mimo zimní sezónu, jinak jen s hráškem... :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1680
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od IgorS »

Tak ja zatiaľ fičím na nezávislom kúrení každý deň, aj keď je apríl. Spúšťam ho na týždenný program totiž každé ráno, lebo je chladno a na teplý komfort som si zvykol ale aj cez deň. Napríklad aj dnes, keď bolo cez deň +7 st. C alebo hocikedy, keď je tých stupňov viac. Keď je už raz v aute, tak ho pustím hocikedy aj keď už nie je zima, nech prehreje motor a sadnem do príjemného tepla.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5818
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Přesně já každý den ráno už října. Jen dnes ráno mi to drobet nevyšlo no.

Obrázek
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1680
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od IgorS »

Ten môj ide aj keď mi už svieti rezerva. Výhodou aj nevýhodou v takomto prípade je, že o stave paliva v nádrži nič nevie. Ale aj keď mi rezerva svieti, musel by bežať takých 15 hodín na plný výkon aby ju vycucal, čo by asi ani nešlo, pretože by sa zastavil už omnoho skôr pre pokles napätia batérie.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Haben »

a já od října 2018 čekám, až mi v servise opraví bufík. Teď je do poloviny května servisák pryč, tak si snad zatopím v létě :evil:
Ale zase, co není opravené, se nemůže rozbít :lol:
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9948
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od hajnej »

Haben píše:a já od října 2018 čekám, až mi v servise opraví bufík. Teď je do poloviny května servisák pryč, tak si snad zatopím v létě :evil:
Ale zase, co není opravené, se nemůže rozbít :lol:
To je z toho, žes to chtěl jen opravit a nic neměnit :)
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Haben »

Ja jsem zadal ukol zprovoznit bufik. Ze se servisak pustil do opravy komponent a ne do vymeny jednotlivych clanku bufiku, to je jeho vec.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1680
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od IgorS »

Haben píše:Ale zase, co není opravené, se nemůže rozbít :lol:
Z toho vyplýva, že v lete, po oprave, ho už do auta nedávať, lebo sa zase môže používaním pokaziť :wink:
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Haben »

No jen aby tam bylo co funkcniho pred letem dat
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9948
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od hajnej »

Opět doporučuji spustit obcas bufa v létě. Vyfoukt pavouky a případně mit čas na opravu na zimu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5818
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Již jsem pouštěl 14dní zpět, kdy bylo po ránu 13°C. Ale kontrolu a přetěsnění výfuku od hořáku jsem dělal již v červnu a letmým pohleden do výfuku byly stěny výměníku krásně čisté bez sazí. Upřesňuji, že mám P3 a bufa Webasto. Loni jsem dával nový hořák a tak byl i předpoklad, že vše bude OK. Nicméně jsem loňskou zimu nabufíkoval cca 180hodin.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Tod2
Offline
Příspěvky: 3481
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

180 hodin, to je slušná porce
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2160
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od karelvolvo »

Tod2 píše:180 hodin, to je slušná porce
No nevím kdyby běžel hodinu denně tak zima 180 dni nemá ???
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm

libor_m
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 357
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 D5 136kW MY06

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od libor_m »

Hodinu ráno, hodinu odpoledne a jsou z toho 3 měsíce... To není zase až tak nic výjimečného, i když budu počítat, že auto nejelo úplně každý den. Někdy zase mohlo bufovat i více jak 2x denně.

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Haben »

Ze by hodinu rano a hodinu pred odjezdem domu z prace?
Jinak v c30 mi bufik stravil minulou zimu 180 hodin v servisu a stale nic. Snad v zari servisak vse dotahne
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2160
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od karelvolvo »

Skončím v práci jdu zapnout bufa jdu se převléct 10-max15 minut v autě teplo odjíždím. Při těchto zimách jsem to udělal asi 12 krát tady na moravě nebylo víc třeba. Ale hodinu ho nechat běžet je blbost třeba z pozice baterky a taky co zhoří nezhnije !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm

libor_m
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 357
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 D5 136kW MY06

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od libor_m »

Tak já byl minulou zimu 2 měsíce na východě SK. Mrazy jak hrom a dítě, abych ho nemusel svlékat po cestě... Takže tak těch 50 min to jelo

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5818
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Každý den ráno od listopadu do dubna. Jezdím cca 12km tak prostě chci mít ohřáty motor. Jinak klidně za den jsem udělal i 3 hodiny. A když už jsem tam loni bufíka dostavěl, tak jej využívám co to jde.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od ok2ucx »

Poznámka na okraj: P3 bufíky jsou (snad výhradně) konfigurované i s režimem automatického příhřevu. T.j. dohřívají motor, když je potřeba (včetně benzínů (sic!)). Takže těch 180 bufíkových motohodin vzniklo Jakubovi pravděpodobně i těmito řidičem nevyžádanými provozními hodinami bufíka.

Jak jsem na to přišel já? Spíše náhodou - byla to XC70 T6 MY14 s bufíkem - bufík jel tak potichu, že o něm fakt nebylo vědět, že je vůbec v provozu (současně s motorem). A teprve až automatizované sledování provozu VDD Donglem mi tohle "napráskalo". Fakt se to pouštělo co chvíli.

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1680
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od IgorS »

Túto zimu som bežne kúrenie zapínal niekoľko krát denne. Tu, napríklad, bežalo aj šesť krát.

Obrázek


Z pozície batérie v tom nevidím žiadny problém. Nevidím problém ani v hodinovom chode kúrenia. Pri maximálnom výkone mi to žerie okolo 4,7 A. Ak by som ešte trochu znížil otáčky ventilátora, kleslo by to aj pod 4 A.

Obrázek


Pre akumulátor je najdôležitejšie jeho správne dobíjanie. Žiadnych homeopatických 13,8 V ale správne nabíjacie napätie s ohľadom na teplotu a jeho konštrukciu.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5818
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Jakub Svoboda »

ok2ucx píše:Poznámka na okraj: P3 bufíky jsou (snad výhradně) konfigurované i s režimem automatického příhřevu. T.j. dohřívají motor, když je potřeba (včetně benzínů (sic!)). Takže těch 180 bufíkových motohodin vzniklo Jakubovi pravděpodobně i těmito řidičem nevyžádanými provozními hodinami bufíka.

Jak jsem na to přišel já? Spíše náhodou - byla to XC70 T6 MY14 s bufíkem - bufík jel tak potichu, že o něm fakt nebylo vědět, že je vůbec v provozu (současně s motorem). A teprve až automatizované sledování provozu VDD Donglem mi tohle "napráskalo". Fakt se to pouštělo co chvíli.

/PL
Ano , pár hodin jsem takto natočil. Ale naštěstí u P3 se nechá tato funkce na palubním pc vypnout. Vypl jsem ji jakmile jsem zjistil, že bufika není možné nechat běžet i když zastavím po 5km. Prostě se po vypnutí motoru vypl a pak už znovu nešel zapnout, protože byla již chladicí kapalina nad 50 stupňů. Tak jsem ho vypl, protože prostě příhřev vypinal přímý start. Následně jsem tento popis našel i ve Vide, když jsem si myslel, že je to nějaká chyba. Přeci jenom mám bufíka dodelavaneho a to i SW.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé