EV: Diskuse o elektroautech

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
C 3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 546
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: A(r)s(ch)
Vůz: V70 II

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od C 3 »

Hmm, s EV nemam zkusenost, ale predstava koupe Nissanu Leafe, investice do schopne baterie... To by nemusela byt takova pohroma, ne?

Zatim budoucnost, ale na uzivani auta v radiusu do 100km kolem domu si myslim, ze by to bylo asi top reseni i pres zimu a dost to usetri spalovaky..

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6183
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Kamarád má Leafa a říkal, že jsou fóra plná řešení, návodů atd. A ty baterie do něj vyrábí fakt kde kdo.

Tady ještě k těm baterkám -> https://flipthefleet.org/resources/benchmark-your-leaf-before-buying/

40kWh je kolem 8000 USD
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

ivanvanata
Offline
Příspěvky: 392
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od ivanvanata »

hele jako kdyby tě EV bavilo tak asi OK ale ekonomický ani ekologický smysl mi to moc nedává, auto plus 200k s prací za baterii... tu starou dát k recyklaci, a ve finále je to malý a nejede to :) snad bych raději pořídil křáp a dojezdil ho. jako EV určitě není o ekologii (viděl jsem lomy na těžbu při služebce) spotřeba energie je taky obří i když je efektivita vysoká. mě samotnýho spíš ev láká kvůli tomu že to má odpich. mimochodem nedávno jsem potkal lucid air a je to fakt docela pěkný, v emirátech maj zase fakt běkný BYDy a KIa co u nás nejsou...

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6183
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Lomy na těžbu těch surovin co tady 20 let máme v notebocích, mobilech a dneska v elektronických cigaretách? Nebo byly jenom zlé lomy na suroviny na EV? :) Já jen abych si to nějak srovnal.

Nicméně u Leafa neřešíš recyklaci baterie, páč jim ji pošleš zpět, když si koupiš novou. :)

A proč to nedává smysl ekonomicky?
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

ivanvanata
Offline
Příspěvky: 392
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od ivanvanata »

hele byly to ty zlý, v chile, asi nemusíme polemizovat tom jaký svinstvo je pro přírodu těžba lithia po kterém je prudce zvýšená poptávka kvůli BEV (případně https://www.lithiumbatterytech.com/cs/the-impact-of-lithium-mining-on-the-environment/ )

no a proč ekonomicky, jako když chceš nebo potřebuješ utratit nějaký love tak OK, ale na tuhle potřebu stačí prostě jakejkoliv ojetej křáp za 50k...myslel jsem to jen takhle:) sám si s myšlenkou elektroauta pohrávám ale na moje potřeby je prostě problém dojezd zatím...

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6087
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Haben »

Pokud se clovek potrebuje dopravovat denne x kilometru, na kole to neni realne, tak jako muze si koupit 40 let starou Pandu za par tisic, jezdit s malou spotrebou a moc toho neresit. Takovou ekonomiku chapu.
U nas ekonomicky novy Yaris nedava smysl. Kdy ty usporene prachy na PHM projedu? Za 20 let?
No proste je to o tom, ze je clovek jiz tvor rozmazleny a kdyz nejaky peníz ma, udela si radost. My meli na Yarise, tak ho mame. Mit na neco luxusnejsiho, mame to.
Takze kazdy vyrobek si najde sveho kupce. Tak ja osobne neresim, zda ma nekdo EV a jestli se mu to vyplati ci ne. Ma ho, protoze chce a muze.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Carl-Gustaf Sudhoven
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Trutnov
Vůz: S70 2.4T

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Carl-Gustaf Sudhoven »

Já jsem psal o té červené Tesle.
Hele vůbec neřeším ekologii, ideologii, politiku, vliv Číny atd.
Beru to jen jako auto. A auto je to jednoduše skvělý.
Žádnej smrad, rámus, vibrace, žádný provozní náplně, žádný garančky.
Je tam minimum mechanických dílů.
Hned to topí, hned to chladí, hned to jede. Ve většině disciplín to spalovák převálcuje. Jen to nenatankuješ za 5 minut no, v tom je fosil lepší.
LFP baterie má mít životnost 1.4 milionu km, což běžný člověk najede asi za 150 let.
Chápu, že jsou lidi zhnusený tím tlakem, jak nám to pořád dokola vnucují. Mě to taky štve. A ještě víc mě serou nějaký komunistický debilní dotace.
Teď někde psali, že 78% lidí v elektroautě nikdy nejelo. A to jsou ti, kteří na to nadavají.
Stejný, jako když ožralý dědkové v hospodě machrujou, že jedině manuál a přitom nikdo z nich automat nikdy neřídili
Je blbý, že to je prostě drahý a sousta lidí na to nemá. Ale vy, kteří nějaký prachy máte a budete kupovat něco dražšího, fakt si to elektroauto někde zkuste. A uvidíte, že budete lapeni.
Je to prostě lepší.
Včera jsem se jel po práci trochu projet a nakonec jsem najel skoro 600 km. A vylezl jsem z toho naprosto odpočatý.
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14274
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od raolsa »

Carl-Gustaf Sudhoven píše: 18 srp 2024 20:44 Je blbý, že to je prostě drahý a sousta lidí na to nemá.
Tohle je asi základní kámen úrazu.
Ten druhý bude, že to lidi zatím nemají kde nabíjet.
Třeba u mě v okolí je jediná nabíječka - ve vedlejším městě. :crazy:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 676
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Jarda.JM »

Nabíjení je pochopitelně ošemetná věc a není to šoupnout pistoli u benzinky a za půl minuty skotačit u pokladny.

Přesto se to dá vidět i jiným pohledem. Dá se nabíjet i z "domovní zásuvky". Nemusí každý nutně "natankovat" plnou na dalších 300km. Někomu stačí jen denně "dotlačit" pár kWh, aby mohl druhý den doskákat do práce. Jestliže denně dojíždím do 100km, pak mi bude stačit nabíjet po 20kWh. To zvládne i jednofázová zásuvka doma přes noc uspokojit. Kdo má třífáz, tak je schopen nabít 3x rychleji, nebo 3x víc. I bez fotovoltaiky jsem schopen nabíjet za cca 1Kč/km.

Chápu, že např. ve městě, parkujíc 100m od domu, když ještě navíc bydlím v paneláku ve 4.patře, tak jsem na tom hůř.

Psalo se tu taky třeba o hodnotě peněz v čase. Jestliže jsem před 15 rokama koupil ojetý ropák za 200 tis. Bude dnes ojetý BEV za 300 tis. opravdu o tolik dražší? Podotýkám, že ne každý potřebuje Teslu. Osobně jsem přesvědčen, že až pominou "tanečky" okolo elektrických aut, tak se cena ustálí na přiměřené výši odpovídající jejich užitné hodnotě.

Kámen úrazu bych viděl spíše v explozivním nárůstu elektroaut při současném stavu distribuční sítě a to zejména ve městech. Sto nabíječek na sídlišti asi nepůjde připojit současně.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Warcz
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5738
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Warcz »

K tomu riziku, že se elektro rozjede a nebude kde moc tankovat přidam, že spadne cena baterii a tim se na trh vrhnou levnějši auta, nebo auta s rychlejšim nabijenim. Dneska už frči 800V technologie a diky tomu dokažete při stejnych kabelech protlačit 2x vice vykonu. Stejně tak Tesla přechazi z 12V na 48V architekturu, kde zase vydazně klesaji naklady na kabeláž.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1666
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

Až na to brždění a že je to Hyundai
https://www.youtube.com/watch?v=QT2e1J0v_A4
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12922
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Urvanej »

Je tu někdo, kdo s napětím vyhlíží Elroq? Má totiž přesně rozměr, co vypadá jako favorit EC40, ale neni to volvo, který mi prostě štve kvůli místnímu dýlerovi, Auto Volf. A jezdit ke Kurtzovi, kterej je mi ze všech autorizáků asi nejmilejší, se mi moc neche, ale asi to tak dopadne. Tak čekám, co vytáhne šáde, která má dýlera všude a hlavně už snad i nějaký zkušenosti, protože Enyaqů jezdí hafo a už v tom maji snad 4 tou "generaci" SW/HW, tak by ten Elroq mohl mít cestu celkem prošlapanou.
"Výhoda" elektro SUV je hlavně v tom, že už je jedno, jesi to je spalovák, nebo elektrika, obojí stojí nový skoro stejně.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1666
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

Ano, ale pravděpodobně s tím přestanu, až zveřejní cenu... Navíc by to chtělo poblíž autorizák, kde jim nebudou vadit EV :-D
https://www.youtube.com/watch?v=1hM4NhJAGCU
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

Pep
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 444
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Korejský toustovač

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Pep »

Urvanej píše: 23 zář 2024 10:54 Je tu někdo, kdo s napětím vyhlíží Elroq? Má totiž přesně rozměr, co vypadá jako favorit EC40, ale neni to volvo, který mi prostě štve kvůli místnímu dýlerovi, Auto Volf. A jezdit ke Kurtzovi, kterej je mi ze všech autorizáků asi nejmilejší, se mi moc neche, ale asi to tak dopadne. Tak čekám, co vytáhne šáde, která má dýlera všude a hlavně už snad i nějaký zkušenosti, protože Enyaqů jezdí hafo a už v tom maji snad 4 tou "generaci" SW/HW, tak by ten Elroq mohl mít cestu celkem prošlapanou.
"Výhoda" elektro SUV je hlavně v tom, že už je jedno, jesi to je spalovák, nebo elektrika, obojí stojí nový skoro stejně.
Ne všechny Enyaqy mají možnost upgradu na 4. generaci infotainmentu, a zdaleka tam není všechno vychytaný. Dokud nebudou mít SW od Rivianu, což asi na jejich aktuálních platformách nehrozí, tak bych se tomu spíše vyhnul. Zrovna 2 týdny na z5 jsem četl na Twitteru o jednom Enyaqu, se kterým si servis neví rady.

Co Kia EV3? Korejci se teď hodně vytáhli a ccNc infotainment mi přišel dost fajn. Alespoň tedy v EV9.
_________________
Je: Obrázek KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:

Obrázek S60 T5 MY2004
Obrázek S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation

Warcz
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5738
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Warcz »

Škodovka ma problemy se SW to se vi. Jibak to auto šlape a ma zajimavu spotřebu
Pak Tesla model Y ktery ma zase mouchy jinde.

Mě zaujal Peugot 5008 dělaji ho jak spalovak tak elektro. Bohužel předohrab, zadohrab by byl lepši. Dojezd 660Km na 100Kw baterku je pěkny. 7 mist a vyška do 170cm. Dělaji ještě 4x4 s 70kW baterkou. Menši je potom 3008
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1666
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

To už mě asi přijde lepší třeba Scenic, přece jenom Renault už nějakou zkušenost s EV má. Obecně Stellantis dost velká tragedie, co se týka infotaimentů, nevidím moc smysl kupovat něco na nějaké univerzální platformě, takže bych se tomu radši vyhl :-D
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12922
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Urvanej »

Pep: čoveče Kiu nedám psychicky. Prostě sme jich v práci pár měli, pár servisních zásahů potřebovali a servisní tragedie za cenu Skovýho mergla. NAvíc jsou teda z mýho pohledu extrémně hnusný. To už se mi líbí i ta i3, ale to zase designově nepřekousne žena. Já furt tlačim, že tak ještě rok dva počkat... no asi to nevyhraju :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1666
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od labanos »

_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

Warcz
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5738
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Warcz »

To bude mit Russak radost... Konečně
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od eLzyx »

Jen tak pro názornost - degradace baterie mojí Tesly model S 85D z roku 2015 po 242k km.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6183
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

Už bys ji měl vyměnit, každej tady přeci ví, že za 10 let je na vyhození nebo repas... :D
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od eLzyx »

Jo, to slýchám furt.

Ještě k té degradaci dodám, že u mě se ta baterie má nejhůře jak to jen jde. Je převážně nabíjená na Superchargeru (mám zadarmo, tak je nesmysl nabíjet za draho doma), obvykle 3-93%. A jezdím s tím jak hovádko, takže tam jsou i dost velké proudové odběry a tepelné zatížení
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6183
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od python.p »

obrazek.png
Je to sice hybrid, ale...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12922
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Urvanej »

Tak auto, který nezastavuje a furt jezdí je furt v ideálních podmínkách. Kor hybrid, kterej v zácpě zdechne a nahodí to až když se rozjede.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Giew
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 645
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

EV: Diskuse o elektroautech

Příspěvek od Giew »

eLzyx píše: 27 zář 2024 10:27 Jen tak pro názornost - degradace baterie mojí Tesly model S 85D z roku 2015 po 242k km.
Přeju Ti to, opravdu. Ale je to jeden vzorek. O tom, jak moc to degraduje obecně to moc nevypovídá. To by chtělo vidět těch baterek 1000 nebo 10tis a pak dělat statistiky. Nekdo to sem ale už dával, tuším na Nissany.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: twinsfather