Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5183
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
-
Offline
- Příspěvky: 695
- Registrován: 3 roky 11 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 5149
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Zase jsou an tom Čechy líp...
Ale čemu už věřit, beru jen Vervu. Bo byla bez FAME, pak chvilku s, pak zas bez. Teď je teda s biosajrajtem, ale dobrým biosajratem, v tom aby se prase vyznalo...
Ale čemu už věřit, beru jen Vervu. Bo byla bez FAME, pak chvilku s, pak zas bez. Teď je teda s biosajrajtem, ale dobrým biosajratem, v tom aby se prase vyznalo...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 82
- Registrován: 3 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 B5244S 01
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Je to pár měsíců, co se ke mně tahle informace donesla. Zaručit se za to nijak nemůžu, jezdím na benzín
Vezmeš rostlinný olej (klidně tu slavnou řepku) a místo toho, aby si z toho jednoduše vyrobil MEŘO/FAME, tak si s tím té práce dáš víc (a pořád tohle ne všichni umí) a dokážeš vyrobit věc chemicky identickou s ropnou naftou. Ale poněvadž už se s tím takhle sereš, tak vyrobíš jenom složky nafty, který se ti nejvíc hodí (parafíny) a máš v podstatě supernaftu. Vysoké CČ, výborné nízkoteplotní vlastnosti, splníš povinný obsah biosložky. Jediná nevýhoda oproti FAME/MEŘO je, že to nemaže, což vyžaduje adekvátní aditivaci. A samozřejmě to stojí peníze
_________________
S80 - B5244S - 01
S80 - B5244S - 01
-
Offline
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Čím na mazat XC60 I, prosím o radu )
pokračování ,přesun
U mě proč ravenol 5w 30c3 než 5w 40 ? Viskozitní index - čím vyšší, tím bude menší změna viskozity oleje s teplotou, ovšem to znamená že při výrobě bylo použito větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují.
Viskozitní přísady---
Zlepšují viskozitně teplotní charakteristiku oleje, tj. omezují tendenci oleje měnit viskozitu se změnou teploty. Umožňují použití méně viskozních základových olejů, které mají výhodnější vlastnosti tečení při nízkých teplotách. Způsobují, že olej při vyšší teplotě se nestává příliš tekutým, a při nižších teplotách příliš netuhne.
(střihová nestabilita)---
V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak , výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. Oleje, např. SAE 10W-50 či 10W-60, jsou určeny pro motory soutěžních vozů, které jsou tepelně velmi namáhané, zejména díky vysokým otáčkám motoru. V motorech, i s turbodmychadlem, s běžnými nebo i mírně zvýšenými otáčkami je použití těchto olejů zcela zbytečné.
SPOTŘEBA PALIVA
Čím nižší je viskozita oleje, tj. čím je olej řidší, tím kladou pohybující se součásti motoru menší odpor a tím je nižší spotřeba paliva -jasný ECO . Nižší zimní viskozitní číslo zabezpečí úsporu paliva se studeným motorem a nižší letní číslo pak úsporu paliva při provozní teplotě motoru. Z těchto důvodů lze jen doporučit používání nízkoviskózních olejů, tzv. lehkoběžných, např. SAE 5W-30 s doporučenou výkonovou specifikací.
Nevýhodou lehkoběžných olejů je mírně zvýšená hlučnost motoru a i možnost vyšší spotřeby oleje.
opakuji--
Některé lehkoběžné oleje (většinou SAE 5W/30 a 0W/30) mají sníženou hodnotu HTHS viskozity, která je však stále naprosto dostatečná pro kvalitní mazání většiny moderních motorů. Na pevnost mazacího filmu působí i teplota v motoru. Zvýšení teploty způsobí snížení viskozity oleje, a tím se zmenší i tloušťka mazacího filmu. Proto se v tepelně namáhaných soutěžních motorech používají oleje, např. SAE 10W/50 nebo 10W/60, aby se i při vyšších teplotách zabezpečila dostatečně silná vrstvička oleje mezi třecími plochami. Pro běžné motory, pokud zrovna nejsou upraveny na soutěžní varianty, je však použití těchto olejů úplně zbytečné a může být pro motoristu i nevýhodné z důvodů vyšší spotřeby paliva.
pro někoho inf.
Vyjetý olej nepřestává mazat, naopak pevnost mazacího filmu může být i vyšší díky polárním oxidačním produktům vytvořeným během provozu oleje. Vyjetý olej se musí vyměnit z jiných důvodů než je špatná mazivost. Ve vyjetých olejích je zpravidla vysoký obsah mechanických nečistot, u vznětových motorů hlavně vysoký obsah sazí. Oleje ze zážehových motorů mohou být nadměrně oxidačně degradované a mohou mít výrazně korozivní účinky apod,atd
Vždy a u všech olejů se donedávna udávala doba použitelnosti v motoru jeden rok, nyní některé automobilky pro některé nové motory připouštějí i dva roky. Někteří motoristé si pletou tuto dobu použitelnosti oleje v motoru s dobou skladovatelnosti oleje v originálních a uzavřených obalech, která se u dnešních motorových olejů udává 4 až 5 roků.
Dnes výměna VMP 5w30 C3
pokračování ,přesun
U mě proč ravenol 5w 30c3 než 5w 40 ? Viskozitní index - čím vyšší, tím bude menší změna viskozity oleje s teplotou, ovšem to znamená že při výrobě bylo použito větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují.
Viskozitní přísady---
Zlepšují viskozitně teplotní charakteristiku oleje, tj. omezují tendenci oleje měnit viskozitu se změnou teploty. Umožňují použití méně viskozních základových olejů, které mají výhodnější vlastnosti tečení při nízkých teplotách. Způsobují, že olej při vyšší teplotě se nestává příliš tekutým, a při nižších teplotách příliš netuhne.
(střihová nestabilita)---
V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak , výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. Oleje, např. SAE 10W-50 či 10W-60, jsou určeny pro motory soutěžních vozů, které jsou tepelně velmi namáhané, zejména díky vysokým otáčkám motoru. V motorech, i s turbodmychadlem, s běžnými nebo i mírně zvýšenými otáčkami je použití těchto olejů zcela zbytečné.
SPOTŘEBA PALIVA
Čím nižší je viskozita oleje, tj. čím je olej řidší, tím kladou pohybující se součásti motoru menší odpor a tím je nižší spotřeba paliva -jasný ECO . Nižší zimní viskozitní číslo zabezpečí úsporu paliva se studeným motorem a nižší letní číslo pak úsporu paliva při provozní teplotě motoru. Z těchto důvodů lze jen doporučit používání nízkoviskózních olejů, tzv. lehkoběžných, např. SAE 5W-30 s doporučenou výkonovou specifikací.
Nevýhodou lehkoběžných olejů je mírně zvýšená hlučnost motoru a i možnost vyšší spotřeby oleje.
opakuji--
Některé lehkoběžné oleje (většinou SAE 5W/30 a 0W/30) mají sníženou hodnotu HTHS viskozity, která je však stále naprosto dostatečná pro kvalitní mazání většiny moderních motorů. Na pevnost mazacího filmu působí i teplota v motoru. Zvýšení teploty způsobí snížení viskozity oleje, a tím se zmenší i tloušťka mazacího filmu. Proto se v tepelně namáhaných soutěžních motorech používají oleje, např. SAE 10W/50 nebo 10W/60, aby se i při vyšších teplotách zabezpečila dostatečně silná vrstvička oleje mezi třecími plochami. Pro běžné motory, pokud zrovna nejsou upraveny na soutěžní varianty, je však použití těchto olejů úplně zbytečné a může být pro motoristu i nevýhodné z důvodů vyšší spotřeby paliva.
pro někoho inf.
Vyjetý olej nepřestává mazat, naopak pevnost mazacího filmu může být i vyšší díky polárním oxidačním produktům vytvořeným během provozu oleje. Vyjetý olej se musí vyměnit z jiných důvodů než je špatná mazivost. Ve vyjetých olejích je zpravidla vysoký obsah mechanických nečistot, u vznětových motorů hlavně vysoký obsah sazí. Oleje ze zážehových motorů mohou být nadměrně oxidačně degradované a mohou mít výrazně korozivní účinky apod,atd
Vždy a u všech olejů se donedávna udávala doba použitelnosti v motoru jeden rok, nyní některé automobilky pro některé nové motory připouštějí i dva roky. Někteří motoristé si pletou tuto dobu použitelnosti oleje v motoru s dobou skladovatelnosti oleje v originálních a uzavřených obalech, která se u dnešních motorových olejů udává 4 až 5 roků.
Dnes výměna VMP 5w30 C3
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Tenhle má HTHS normální když je to C3 ne? Já ho tam loni dával prvně ,ale mám sklerozu. Předpokládám že pokud by měl snížené hths tak bych ho tam nedal. Po kolika měníš? 10 či 15tis..
-
Offline
- Příspěvky: 5149
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Má to C3, kdyby měl nižší HTHS tak má A5/B5.
Vím že se neptáš mě, ale 10k i 15k je furt v klidu. Dost záleží jak se s tím jezdí. K degradaci oleje dochází taky neustálým ohříváním a chladnutím oleje a starty.
Vím že se neptáš mě, ale 10k i 15k je furt v klidu. Dost záleží jak se s tím jezdí. K degradaci oleje dochází taky neustálým ohříváním a chladnutím oleje a starty.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
10--15 tkm ,1rok a ven
5W30 VMP Ravenol HTHS 3,6 --- 3,7
bod tuhnutí---- -60C
Viskosita--- 11,5
TBN --- 6,6
jak píše python.p , určitě by dal více km ...
Pourpoint -60 °C studené starty
5W30 VMP Ravenol HTHS 3,6 --- 3,7
bod tuhnutí---- -60C
Viskosita--- 11,5
TBN --- 6,6
jak píše python.p , určitě by dal více km ...
Pourpoint -60 °C studené starty
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvky: 30
- Registrován: 2 roky 2 měsíce
- Bydliště: Tichá
- Vůz: XC60 I AWD 2.4D aut
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Taková otázka .. kde se vlastně vzala iniciativa chránit sníženým obsahem SAPS v motorovém oleji filtry pevných částic ?
Protože od automobilek evidentně ne.
Přišli s tím výrobci olejů, protože deklarovaná životnost filtrů cca 200tkm jim přišla málo ?
Nebo to je obchodní argument z vedlejšího efektu při vývoji lehkoběžných olejů ? Kvantifikoval někdo někdy pozitivní vliv na filtr o třetinu snížených SAPS, se zahrnutím spotřeby oleje ?
Protože od automobilek evidentně ne.
Přišli s tím výrobci olejů, protože deklarovaná životnost filtrů cca 200tkm jim přišla málo ?
Nebo to je obchodní argument z vedlejšího efektu při vývoji lehkoběžných olejů ? Kvantifikoval někdo někdy pozitivní vliv na filtr o třetinu snížených SAPS, se zahrnutím spotřeby oleje ?
-
Offline
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
https://oborudow.ru/cs/salon/masla-dlya-dizelei-s-sazhevym-filtrom-kakoe-maslo-podoidet-dlya/
je to delší ...
je to delší ...
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvky: 30
- Registrován: 2 roky 2 měsíce
- Bydliště: Tichá
- Vůz: XC60 I AWD 2.4D aut
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Tyto motorové oleje jsou kompatibilní s katalyzátory a filtry pevných částic
Источник: https://oborudow.ru/cs/salon/masla-dlya-dizelei-s-sazhevym-filtrom-kakoe-maslo-podoidet-dlya/
Realita:Vzhledem k tomu, že se jedná o olej Full SAPS, jeho použití se striktně nedoporučuje na vozech s filtrem pevných částic,
Источник: https://oborudow.ru/cs/salon/masla-dlya-dizelei-s-sazhevym-filtrom-kakoe-maslo-podoidet-dlya/
Volvo do mého DPF předepisuje full SAPS A5/B5.
Koncern PSA (Peugeot,Citröen) je průkopníkem DPF, mám v ruce jejich kompletní mazací plán. “Díky” globalizaci, má tento plán přesah k motorům Ford, Fiat, Iveco, Toyota, Mitsubushi. Všechny Euro4 motory s filtrem částic mohly jezdit prakticky na cokoliv, jmenovitě například DV6TED4 FAP na A3/B4 5w40 i 10w40, 0w30 C1 i 5w30 C2.
V praxi se používal univerzál Total 5w40 A3/B4 (B71 2296), protože jednoduše pokračoval z minulosti. Intervaly byly 2 roky a 30tkm a nebyly problémy, FAPy zpravidla překonávaly teoreticky určenou hranici zaplnění popelem 180tkm.
A3/B4 byl vyřazen až s příchodem Euro5, nejenom pro diesely, ale zároveň pro benzíny, kde ještě zdaleka žádné filtry nehrozily. Použiván převážně 5w30 C2. Začaly problémy, tehdy od cca 2010, v roce 2013 PSA paušálně zkracuje interval údržby na 1 rok.
S příchodem Euro6 přechod na 0w30 C1/C2, zatěžované motory se sypou na hromadu, benzín i nafta. Intervaly zkracovány na 20 i 15tkm, turbobenzíny automaticky zařazeny do ztížených podmínek provozu (interval údržby).
Pro mne z toho vychází, že nikdy žádné konstrukční úpravy pro lehkoběžné oleje neprobihaly (potvrzují nástrojáři repasující motory) a lehkoběžné oleje se nikdy nezaváděly kvůli filtrům, ale čistě kvůli absurdní unijní buzeraci skrz CO2 = spotřeba.
-
Offline
- Příspěvky: 30
- Registrován: 2 roky 2 měsíce
- Bydliště: Tichá
- Vůz: XC60 I AWD 2.4D aut
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Mazivo dorazilo, zatím mne stále nic nepřesvědčilo ustoupit od osvědčeného A3/B4.
Vliv na životnost DPF je široká, ale velmi těžko ověřitelná teorie, které se sami výrobci neúčastní.
Stejně tak údajné konstrukční úpravy, jako třeba snížená vůle kluzných ložisek, nikdo nekonkretizoval nad rámec předpokladu.
Pokud nějaký D5 praktik neřekne konkrétně například, hele soudruzi ve Švédsku udělali extrémně úzký kanál k nadzdvihákům, nebo je to konstrukčně tak blbě, že z nich při stání odtéká olej a následně se při prodlevách před natlakováním standardním olejem vymlátí vahadla (příklad), tak vzhledem ke svým zkušenostem nemám důvod kvůli DPF dělat kompromisy na mazání motoru
Po předchozím majiteli v tom je Castrol A5/B5 ( ), takže se holt vyzkouší, jak zachutná či nikoliv olej z dob, kdy cílem byla životnost motoru.
Vliv na životnost DPF je široká, ale velmi těžko ověřitelná teorie, které se sami výrobci neúčastní.
Stejně tak údajné konstrukční úpravy, jako třeba snížená vůle kluzných ložisek, nikdo nekonkretizoval nad rámec předpokladu.
Pokud nějaký D5 praktik neřekne konkrétně například, hele soudruzi ve Švédsku udělali extrémně úzký kanál k nadzdvihákům, nebo je to konstrukčně tak blbě, že z nich při stání odtéká olej a následně se při prodlevách před natlakováním standardním olejem vymlátí vahadla (příklad), tak vzhledem ke svým zkušenostem nemám důvod kvůli DPF dělat kompromisy na mazání motoru
Po předchozím majiteli v tom je Castrol A5/B5 ( ), takže se holt vyzkouší, jak zachutná či nikoliv olej z dob, kdy cílem byla životnost motoru.
-
Offline
- Příspěvky: 48
- Registrován: 2 roky 7 měsíců
- Bydliště: Velké Losiny
- Vůz: Volvo S80, D5244T5, 2.4l, 120 kw, 07'
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Ahoj,
tohle je filozofické pojednání, které by opravdu zajímalo všechny. ..Na Youtube je jeden pán z polska a dělá testy jak kvalitní je olejový film...) každý si může udělet obrázek sám..
https://youtu.be/cwCd9mGquHc...
To samé je s olejem do převodovky, je lepší origo nebo Ravenol, Motorex???
tohle je filozofické pojednání, které by opravdu zajímalo všechny. ..Na Youtube je jeden pán z polska a dělá testy jak kvalitní je olejový film...) každý si může udělet obrázek sám..
https://youtu.be/cwCd9mGquHc...
To samé je s olejem do převodovky, je lepší origo nebo Ravenol, Motorex???
_________________
Lítám pomalu a nízko...
Lítám pomalu a nízko...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Tak zrovna tohle je hodně špatně. Velmi úzkej pohled na jedinou funkci oleje a to ještě špatným způsobem.
Jak to vylepšit?
Teplý olej,
zamezit cákání, protože na konci testu už ho tam moc neměl,
měřit i odběr elektromotoru a jeho otáčky...
Třeba Project farm má ten stroj na mazivost výrazně lepší a stejně upozorňuje, že to vlastně nic moc neřiká.
Kdyby tam měl aditiva proti tření se sírou, tak bude úbytek téměř 0, ale do motoru bys to stejně nechtěl.
Jak to vylepšit?
Teplý olej,
zamezit cákání, protože na konci testu už ho tam moc neměl,
měřit i odběr elektromotoru a jeho otáčky...
Třeba Project farm má ten stroj na mazivost výrazně lepší a stejně upozorňuje, že to vlastně nic moc neřiká.
Kdyby tam měl aditiva proti tření se sírou, tak bude úbytek téměř 0, ale do motoru bys to stejně nechtěl.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 5149
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
ProjectFarm, to se musím zase podívat co má nového.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 30
- Registrován: 2 roky 2 měsíce
- Bydliště: Tichá
- Vůz: XC60 I AWD 2.4D aut
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
2.4D DPF 120kw cca 14 dní po přechodu z 0W30 A5/B5 na 5W40 A3/B4, nepozoruju nějaké změny v hlučnosti nebo výkonu, i kdyby, přičetl bych je subjektivnímu vjemu.
Motor funguje stejně, nadzvedáky po startu nemlátí, ale nyní je teplo.
Pro zajímavost aktuální info z nejmenovaného koncernu, změna schváleného maziva motorů - vyškrtnutí všeho, kromě 0W20 C5.
- změna opět k datu, nikoliv k zavedení typu nebo technologické úpravy pohonných jednotek
- opět vynucená, zavádění normy Euro 6.4 a měření skutečných emisí během provozu vozidel
- u zatěžovaných zážehových jednotek interval dříve nemyslitelných 10tkm/1rok
- oficiální zdůvodnění zkrácení intervalu: zachování cílové životnosti s ohledem na degradaci kvality oleje, zanášení motoru, detonační spalování (samozápaly)
Opravdu, kdo se dnes ohání doporučením výrobce, ve skutečnosti se řídí starým známým socialistickým centrálním plánováním soudruhů z Bruselu.
Motor funguje stejně, nadzvedáky po startu nemlátí, ale nyní je teplo.
Pro zajímavost aktuální info z nejmenovaného koncernu, změna schváleného maziva motorů - vyškrtnutí všeho, kromě 0W20 C5.
- změna opět k datu, nikoliv k zavedení typu nebo technologické úpravy pohonných jednotek
- opět vynucená, zavádění normy Euro 6.4 a měření skutečných emisí během provozu vozidel
- u zatěžovaných zážehových jednotek interval dříve nemyslitelných 10tkm/1rok
- oficiální zdůvodnění zkrácení intervalu: zachování cílové životnosti s ohledem na degradaci kvality oleje, zanášení motoru, detonační spalování (samozápaly)
Opravdu, kdo se dnes ohání doporučením výrobce, ve skutečnosti se řídí starým známým socialistickým centrálním plánováním soudruhů z Bruselu.
-
Offline
- Příspěvky: 120
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Východní Čechy / Praha
- Vůz: V70 III D5 AWD MY13 D5244T15 TF-80SC
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Dotaz: je spotřeba 1 litr oleje 0W-30 na 10.000 km u motoru s 270.000 km "normální"? Vizuálně nikde neuniká.
_________________
je: "Modrák" V70 III MY13 D5244T15 AWD 169kW Polestar TF-80SC Summum
bylo: "Volvíče" V70 II MY05 D5244T 120 kW M56 Facelift+Euro 3 Momentum
je: "Modrák" V70 III MY13 D5244T15 AWD 169kW Polestar TF-80SC Summum
bylo: "Volvíče" V70 II MY05 D5244T 120 kW M56 Facelift+Euro 3 Momentum
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Mam starou D5, respektive poslední kus ještě bez DPF a po 450tkm si neveme ani kapku oleje. Nebo ubejvá stejně rychle jako se ředí naftou
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13192
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Přejdi na 5W-30 a uvidíš jestli se spotřeba sníží. Pokud ne, tak může být únik třeba přes turbo.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5183
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Já D5 151kw dvouturbo za cca 13tis km si to nekdy vezme 0,5 - 1L někdy nic.
Nedavno mi nakopl Dodikee na sraze, ze vymenil odvetrani a spotreba 0
Nedavno mi nakopl Dodikee na sraze, ze vymenil odvetrani a spotreba 0
-
Offline
- Příspěvky: 318
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
ahoj bohužel asi ano, resp stát se to určitě může, zvlášt pokud je to 507.00 který je uzpůsoben na motory s honováním kde se "může" přechodně trhat olejový film. záleží na normě ale u mě po přechodu ve 130k na jiný olej a po několika brzkých výměnách kvalitního oleje C3 do 10tis km spotřeba přestala úplně. do té doby cca 0,5L na 10 tis...přejdi z B5 na C3 a uvidíš jestli to pomůže ale chce to ár výměn po 8tkm nebo nový gufera a počistit kroužky
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Ravenol VMP 5W-30 za super cenu v akci
https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-ravenol-vmp-5w-30-4-1l_535060?fbclid=IwAR2Mdb2WzHFKcczavIY1uh7L8siI-F1NTwJ2J0skOHVWJJrbRb_RsddmhuA
230Kč/l
https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-ravenol-vmp-5w-30-4-1l_535060?fbclid=IwAR2Mdb2WzHFKcczavIY1uh7L8siI-F1NTwJ2J0skOHVWJJrbRb_RsddmhuA
230Kč/l
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Chci udělat proplach pomocí BG. Doporučíte nějaký levný proplachový olej po působení BG?
1. Musí nutně plnit normy, když tam bude jen vrčet na volnoběh?
2. Může být 10W40?
3. Stačí 5l? (náplň je 5,9l)
1. Musí nutně plnit normy, když tam bude jen vrčet na volnoběh?
2. Může být 10W40?
3. Stačí 5l? (náplň je 5,9l)
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Aktuálně Kaufland....tak jak s tím 10w40 na proplach?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 428
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Podle mě na proplach to tomu nemůže uškodit.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé