Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9989
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Zdárek,
jak jsem pořídil nový vůz, začal jsem zjišťovat, jaký olej je pro auto nejvhodnější.
Výrobce předepisuje 0W30 A5/B5.
1. Jak známo A5/B5 je norma týkající se spotřeby resp. tření v motoru. Je potřeba tuto nutně dodržet?
2. Je známo, že u těchto motorů je problém s hydroštely, které nejsou dostatečně mazané. 30tis km interval tomuto neprospívá a samozřejmě zkracujeme. Bude lepší používat 0W40 nebo třeba 5W30?
3. Jaký vliv má olej v jiné specifikaci na DPF?
Díky za věcné odpovědi a komentáře.
jak jsem pořídil nový vůz, začal jsem zjišťovat, jaký olej je pro auto nejvhodnější.
Výrobce předepisuje 0W30 A5/B5.
1. Jak známo A5/B5 je norma týkající se spotřeby resp. tření v motoru. Je potřeba tuto nutně dodržet?
2. Je známo, že u těchto motorů je problém s hydroštely, které nejsou dostatečně mazané. 30tis km interval tomuto neprospívá a samozřejmě zkracujeme. Bude lepší používat 0W40 nebo třeba 5W30?
3. Jaký vliv má olej v jiné specifikaci na DPF?
Díky za věcné odpovědi a komentáře.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 26 kvě 2020 15:41, celkem upraveno 1 x.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1344
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Urcite neexperimentovat. A5B5 nic ine. Pokia mas zbytocne vela penazi na experimenty daj olej aky chces no casom budes riesit nasledky =) 0W30 alebo 5W30 pre D5. Interval 15 max 20 tis.
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Po Ostravsky" Ale piču"!!Arkaz píše:Urcite neexperimentovat. A5B5 nic ine. Pokia mas zbytocne vela penazi na experimenty daj olej aky chces no casom budes riesit nasledky =) 0W30 alebo 5W30 pre D5. Interval 15 max 20 tis.
Už jsem to psal všude možně nejméně 100x Do všech aut dáváme 5W50 Mobil 1 a i auta,která permanentně řešila problémy se zasraným DPF najednou problémy nemají.Ale možná je to náhoda.


Naposledy upravil(a) GDPR_user dne 27 dub 2016 21:43, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 1344
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Tak toto som nepochopil. skus to rozvinut 

-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9989
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
O martinovo 5W50 kůře samozřejmě vím.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 774
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Právě že už jsme tu vyřešili, že jde o stejný motor, jako D5 do MY 2004/2005 bez DPF 120 kW, u kterého bylo předepisováno prakticky cokoliv ((0-15)w-(30-40)), co splňuje B4.Arkaz píše:Urcite neexperimentovat. A5B5 nic ine. Pokia mas zbytocne vela penazi na experimenty daj olej aky chces no casom budes riesit nasledky =) 0W30 alebo 5W30 pre D5. Interval 15 max 20 tis.
Proč najednou, když je to 136 kW s DPF, je předepsáno jen 0w-30 A5/B5, a hlavně co se stane, když se dá olej, kterej splňuje právě jakoukoliv tu specifikaci předešlou (což znamená vždy i s nesníženou HTHS viskozitou)? Zatím nikdo neřekl, že by se mělo stát něco negativního (kromě pravděpodobné nepatrně zvýšené spotřeby nafty a snížené spotřeby oleje).
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Co jsi nepochopil???Arkaz píše:Tak toto som nepochopil. skus to rozvinut
-
Offline
- Příspěvky: 1344
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
To som pisal este vtedy ked tam bola len ta prva veta ,,ale picu" . O oleji 5w50 do D5 som este nepocul ale moze byt mas s tym asi vacsie skusenosti. Ja som dal 0W30 mobil 1 fuel economy.
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Málo čteš forum sokolíku.Arkaz píše: O oleji 5w50 do D5 som este nepocul ale moze byt mas s tym asi vacsie skusenosti. Ja som dal 0W30 mobil 1 fuel economy.

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13129
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Psal sem teď něco podbnýho po SZ.
Vyber si. Buď uděláš dobře motoru a pudeš do něčeho hustšího, jak píše Martin, nebo uděláš dobře DPF a dáš A5/B5 0W(5W)/30.
Rozdíl s obsahem popílku !ve výfuku! mezi 0W30 a 5W50 ti nikdo neřekne, jen obsah v litru, jenže toho hustšího to tolik nesežere co toho řídkýho, takže si zase v hajzlu.
Co asi bude jediný jasný a pravdivý, že s 0W30 to bude mít nižší spotřebu paliva.
Vyber si. Buď uděláš dobře motoru a pudeš do něčeho hustšího, jak píše Martin, nebo uděláš dobře DPF a dáš A5/B5 0W(5W)/30.
Rozdíl s obsahem popílku !ve výfuku! mezi 0W30 a 5W50 ti nikdo neřekne, jen obsah v litru, jenže toho hustšího to tolik nesežere co toho řídkýho, takže si zase v hajzlu.
Co asi bude jediný jasný a pravdivý, že s 0W30 to bude mít nižší spotřebu paliva.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Problémy s DPF jsme řešili pouze na autech jezdících na 0W30,5W30Urvanej píše:Psal sem teď něco podbnýho po SZ.
Vyber si. Buď uděláš dobře motoru a pudeš do něčeho hustšího, jak píše Martin, nebo uděláš dobře DPF a dáš A5/B5 0W(5W)/30.

-
Offline
- Příspěvky: 59
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno - Bystrc
- Vůz: Volvo v50 D5, Volvo c30 1.6 2008
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Za chvíli budu řešit další výměnu oleje. Do teď najezdeno cca 100tis na 0w-30 mobil 1. Neudělá to paseku, když se přejde na specifikaci zmiňovanou Martinem?
_________________
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Zdravím. Dnes Rano po nastartování se mi rosvitila hlaška: čas na servisni prohlídku. to podle servisky tak nějak souhlasí, byl vyměněn na 312 tis.km teť mám 328tis.km , specifikace 5W-30, poradíte co tam mam dat do sví xc90 2.4, 136 kw s DPF. Předem dekuji
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
Offline
- Příspěvky: 399
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
No nevim, co sem presel na 5W-50 tak mi DPF po nastartovani "voni" furt stejne, tak bych to tomu moc neprisuzoval.BarosFCB píše:2.- při nastartování v garáži již necítím typickou "vůni" filtru pevných částic.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Příspěvky: 399
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Ty si asi chybel kdyz se tu psaly ty predchozi prispevky v tomhle vlakne, ze?paiu píše:Zdravím. Dnes Rano po nastartování se mi rosvitila hlaška: čas na servisni prohlídku. to podle servisky tak nějak souhlasí, byl vyměněn na 312 tis.km teť mám 328tis.km , specifikace 5W-30, poradíte co tam mam dat do sví xc90 2.4, 136 kw s DPF. Předem dekuji

_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Chtěl jsem jenom potvrdit, jinak děkuji za odpověď
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
Offline
- Příspěvky: 391
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70II D5 02
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Interval vymeny > viskozita,znacka, atd atd atd
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Tak že 5w-50 bude nejvhodnější? Podle servisky poslední výměna byla 3.10.2014
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
Offline
- Příspěvky: 428
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Alebo aj nie a všetko je vlastne úplne inak.
http://www.minimania.com/Motor_Oils_-_It_Is_So_Very_Misunderstood
Sent from Xperia Z3 Compact Tablet
http://www.minimania.com/Motor_Oils_-_It_Is_So_Very_Misunderstood
Sent from Xperia Z3 Compact Tablet
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008


bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13129
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Jako vyprávění hezký, ale podává to tak jednosuše, že to spíš lidi co neví zmate, a pak to zmate i ty, co si myslí, že ví, takže si všichni, stejně jako já, budou myslet, že to je článek k prdu 
Ale pár důležitejch věcí mu tam dává smysl, tak to třeba helfne!

Ale pár důležitejch věcí mu tam dává smysl, tak to třeba helfne!

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 428
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Každý si vyberie to svoje. Podľa toho, koľko času tomu článku venuje a podľa toho nakoľko dokáže myslieť hlavou.Urvanej píše:Jako vyprávění hezký, ale podává to tak jednosuše, že to spíš lidi co neví zmate, a pak to zmate i ty, co si myslí, že ví, takže si všichni, stejně jako já, budou myslet, že to je článek k prdu
Ale pár důležitejch věcí mu tam dává smysl, tak to třeba helfne!
Ako píšeš, je to práve o tých pár dôležitých veciach, ostatné je už vecou kompromisu. Takže pre každého sú iné veci dôležité a ten kompromis si už musí rozhodnúť každý sám.
Sú tam jasne uvedené parametre olejov od 0W-20 až po 10-W60 syntetika aj mineral, takže si vyberie určite každý.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008


bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9989
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Na to abych si vzal dovolenouAres píše:Alebo aj nie a všetko je vlastne úplne inak.
http://www.minimania.com/Motor_Oils_-_It_Is_So_Very_Misunderstood
Sent from Xperia Z3 Compact Tablet

_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 428
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Také zlé to hádam nebude.
V rýchlosti som porovnal dva najviac spomínané oleje. Zelenou je vyznačený parameter ktorý je lepší, žltou identický parameter, bielou mierne zaostávajúci parameter (rádovo desatiny %) a červenou parameter ktorý výrazne zaostáva (v podstate len jeden aj keď v troch kolónkach, lebo je to stále to isté, len inak vyjadrené).
POZOR! nezamienať si 0W-30 Fuel Economy a 0W-30 ESP Formula. Majú odlišné parametre. V prípade porovnania 0W-30 ESP Formula a 5W-50 Peak Life by som sa asi priklonil k 5W-50.
Rovnako tak pre tých, ktorí točia motor pravidelne do maxima na okruhoch a nemeckých diaľniciach, 0W-30 stačiť bude, ale 5W-50 v tak extrémnej záťaži podá lepší výkon.

V rýchlosti som porovnal dva najviac spomínané oleje. Zelenou je vyznačený parameter ktorý je lepší, žltou identický parameter, bielou mierne zaostávajúci parameter (rádovo desatiny %) a červenou parameter ktorý výrazne zaostáva (v podstate len jeden aj keď v troch kolónkach, lebo je to stále to isté, len inak vyjadrené).
POZOR! nezamienať si 0W-30 Fuel Economy a 0W-30 ESP Formula. Majú odlišné parametre. V prípade porovnania 0W-30 ESP Formula a 5W-50 Peak Life by som sa asi priklonil k 5W-50.
Rovnako tak pre tých, ktorí točia motor pravidelne do maxima na okruhoch a nemeckých diaľniciach, 0W-30 stačiť bude, ale 5W-50 v tak extrémnej záťaži podá lepší výkon.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008


bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Příspěvky: 774
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
ještě bych přidal viskozitu při 40°C, která taky vyznívá v neprospěch 5w-50 (motor se nejvíc ničí při startování a za studena)
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvky: 428
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Áno, to je tiež pravda, ale nenašiel som túto hodnotu pre 0W-30 z dvoch nezávislých overených zdrojov. Preto tam nie je.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008


bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé