Mrzí mě, že se hned prvním příspěvkem na fóru budu zabývat nějakou závadou, na druhou stranu tak začínají nejspíš příspěvky úplně všech

Kousek mého příběhu:
Nedávno jsem koupil Volvo V70 2. gen, d5 120kW, rok 2003 v manuálu. Drobné nedostatky na karoserii, trochu ošoupaný interiér, na 330tkm vcelku pěkný stav. Motor má příjemný a tichý chod, převodovka i kulisa řadí přesně, spojka spojuje a setrvák nemlátí. Už při koupi jsem si všimnul zaslepené podtlakové hadičky, vedoucí k přednímu silentbloku motoru. Po zkušenosti z druhého auta (Octavia r.v. 2000), kde jsou silentbloky jen gumové puky, které jsou buď urvané nebo neurvané a jiný stav nemají, jsem se tím nijak nezabýval.
Teď už vím, že jsou dva hlavní silentbloky komfortně vyfukovací. Přiznávám, že hlavně na volnoběh jsou znát zvýšené vibrace (nebo to dělá dvouhmota a já se mýlil). Po průzkumu diskuzí na tomto i dalších foŕech jsem postupně rozkryl spojení mezi jednotlivými silentbloky a dokonce i turbem.
Problém:
Kromě zmíněných vibrací mi při ostřejší jízdě vyskakuje hláška Motor doporučen servis. Informace není doplněna žádným výstražným signálem ať už zvukovým nebo kontrolkou na palubce. Dá se odmáčknout a do zhasnutí motoru zůstává v paměti (MÁTE 1 ZPRÁV). Dochází k tomu výhradně při delších kvaltech na dálnici, při 4 a 5 rychlostním stupni. V nižších rychlostech můžu auto točit do omezovače a nic. Původně jsem měl tento stav za nouzák, nicméně auto jede pořád dobře, zůstává mu krouťák i rychlost. Jediné co se po zjevení hlášení změní je nástup turba. Standartně, ať už na volvu nebo služebním vw a všech ostatních turboautech co jsem kdy řídil, začíná tlačit kolem 2tis otáček. Při mém "nouzáku" tlačí od 2,4tis, ale vší silou a auto jede v podstatě stejně. Při zkoumání již zmíněných podtlaků jsem narazil na informaci, že lopatky turba jsou ovládané právě stejným podtlakem. Zatím tedy směřuji svojí teorii tímto směrem.
Dnes jsem trochu zkoumal jaká hadička kam vede a při té příležitosti trochu prolezl motorový prostor. V sacích hadicích a převodu vzduchu (08631538) se na mě vylilo dle mého mínění až velké množství oleje. Respektive ho nebylo tolik, ale na prostor kde by neměl být olej žádný ho bylo dost

K mým otázkám a prosbám o rady. Raději očísluju, pro snadnější orientaci v diskuzi.
1) Jak přesně vede podtlak a jaký má vliv na turbo? Pozná motor zaslepenou hadici k silentbloku a je schopný na ní reagovat?
2) Zkušenosti s chybou Motor doporučen servis? Dočetl jsem se o čištění klapky, je tím myšlena škrtící? Co případně pročistit pro správný chod motoru?
Předem díky za rady a postřehy
