Protože auto už nějakou dobu mám, a začínají se mi kupit záznamy z oprav, rozhodl jsem se založit si galerii jako takovou servisní knížku. Tu doplním o různé poznatky stylu „kéž bych věděl dřív“, které jsem zatím nastřádal a ještě nastřádám. Třeba to někomu pomůže.
Auto jsem koupil začátkem roku 2023 jako náhradu za jedničkovou Octavii, kterou si nechávám v záloze do dnes. Zrovna oktávku není těžké trumfnout v komfortu, výkonu či jízdních vlastnostech, ale najít slušnou konkurenci v zavazadlovém prostoru už je trochu problém. Kvůli požadavku na velký kufr byly v hledáčku celkem tři modely. Honda Accord 7.gen, Subaru Outback 3.gen a Volvo V/XC70. Pro sen o levnějším servisu jsem nakonec zvolil Volváka v následující specifikaci:
Volvo V70 II
První registrace 2003
Pětiválec D5244T 120kW a 340Nm
manuální řazení
FWD
Polokůže, dvouzónová klima, vyhřívané sedačky, HU-603, dodělávaná couvací kamera a senzory
Jedinou vadou na kráse byl tehdy orezlý pravý přední blatník a pár ťukanců nárazníku. K autu jsem navíc dostal faktury za opravy podvozku a motoru v součtu skoro za 100.000,- Kč. Po bližším průzkumu bylo evidentní, že předchozího majitele někdo silně obíral, protože částky za jednotlivé úkony jsou opravdu nadstandartní. Věděl jsem, že přijdou další investice, ale snažil jsem se vybrat tak, abych se vyhnul těm největším. To se do jisté míry povedlo výběrem modelu bez AWD, DPF a klapek. Jednoduše v duchu „Kde nic není, ani smrt nebere“. Bohužel toho v autě pořád zbývá dost…
Tolik k původnímu stavu, vše ostatní, včetně fotek, bude až v mém vlastnictví a průběhu let.
Vyměněno / doplněno:
tapce dveří – původně textilní, nyní polokůže
volant – původně ošoupaná kůže
zadní sedačky – původně polokůže, nyní kůže (pro přepravu psa doporučuji)
BT modul k rádiu – velmi slabý, budu ještě řešit
letní kola 17“ Volvo Thor
zimní kola 16“ Volvo Canaveral
Opraveno:
4/2024 353tkm silentbloky motoru – podtlakové, původně jsem myslel že mají vliv na regulaci turba (asi nemají)
4/2024 353tkm silentbloky ramen, čepy řízení
4/2024 353tkm servořízení – prvních šest měsíců nic, potom jsem doléval víc kapaliny než nafty
4/2024 353tkm přední tlumiče, dorazy, uložení
2/2025 363tkm zadní brzdy – desky, kotouče, třmeny
7/2025 367tkm startér
7/2025 367tkm spojka a setrvačník
7/2025 367tkm turbodmychadlo, vývěva, ventil ovládání
7/2025 367tkm Nakonec mi praskla hlava a měnil se celý motor. Na něm samozřejmě rozvody, vahadla, zdvihátka. Abych měl lepší náladu, nechal jsem do jednotky nahrát optimalizaci od D5T5 ST2 s výkonem 147kW, krouťákem 470Nm a EGR OFF.
V autě je teď utopeno relativně dost peněz, ale nelituji jediné koruny. Vždy si říkám, že platím za komfort a bezpečí, které snad nebudeme nikdy muset otestovat. Služební Škodovku mám skoro zadarmo a stejně všude jezdím Volvem.
Kdybych měl při výběru něco změnit, možná bych zkusil AWD/XC, možná elektrické sedačky a určitě lepší audio.
Do budoucna je v plánu:
tónování zadních skel (když v autě spím, musím montovat takovou šílenou konstrukci záclon)
odhlučnění – minimálně podběhy a dveře
lepší Bluetooth modul, případně celé rádio a audio
vyřešit couvací kameru – vadí mi, ale přítelkyně na ní trvá
V70II Jake Bambitka
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 38
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Kladno
- Vůz: V70II D5244T ST2 147kW/470Nm MY04
-
Offline
- Příspěvky: 38
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Kladno
- Vůz: V70II D5244T ST2 147kW/470Nm MY04
V70II Jake Bambitka
Ještě jsem dohledal pár fotek z postupného tuningu:
Přezouvání a porovnání 6,5Jx16 ET49 205/55 Canaveral za 7,5Jx17 ET49 225/45 Thor. Nechápu, jak můžu mít v TP zapsanou k 18" šířku 8J s pneu 235/40, když při 7,5J musím vypodkládat dorazy, abych nedrhnul o podběh... A stejně po těch 18kách pokukuju (po kolech 18"
)
3.12.2023 výměna blatníku - realizoval jsem v pekelné zimě, po dokončení práce jsem urazil zrcátko při výjezdu z garáže. Na první fotce jsou vidět ještě vyšisované plastové lišty, to už je minulost (viz foto v úvodu)
29.6.2024 výměna tapecírungu
6.9.2024 výměna zadních sedaček
8.2.2025 zadní brzdy - předchozímu majteli umřel brzdový třmen, ale vyměnil jen ten jeden špatný. Takže mně umřel ten druhý
Přezouvání a porovnání 6,5Jx16 ET49 205/55 Canaveral za 7,5Jx17 ET49 225/45 Thor. Nechápu, jak můžu mít v TP zapsanou k 18" šířku 8J s pneu 235/40, když při 7,5J musím vypodkládat dorazy, abych nedrhnul o podběh... A stejně po těch 18kách pokukuju (po kolech 18"

3.12.2023 výměna blatníku - realizoval jsem v pekelné zimě, po dokončení práce jsem urazil zrcátko při výjezdu z garáže. Na první fotce jsou vidět ještě vyšisované plastové lišty, to už je minulost (viz foto v úvodu)
29.6.2024 výměna tapecírungu
6.9.2024 výměna zadních sedaček
8.2.2025 zadní brzdy - předchozímu majteli umřel brzdový třmen, ale vyměnil jen ten jeden špatný. Takže mně umřel ten druhý
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70II D5
Volvo V70II D5
-
Offline
- Příspěvky: 5793
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
-
Online
- Příspěvky: 929
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
V70II Jake Bambitka
Thory jsou stejně za mě nejlepší kola na V70
Ty dorazy se dělají asi 3 šířky, na každý rozměr kol je určen jiný. Ale rychle se sjíždí, já je taky podkládám. Pak se dají ještě přehodit vzhůru nohama pravý za levý
Fólie na skla jednoznačně doporučuji. Odhlučnění dveří pomůže muzice docela dost, ale co se týče komfortu, tak největší efekt za mě udělá odhlučnění podlahy + kapoty + stropu.
Podběhy a ještě kufr už jsou takové třešničky, to bych si nechal spíš nakonec.

Ty dorazy se dělají asi 3 šířky, na každý rozměr kol je určen jiný. Ale rychle se sjíždí, já je taky podkládám. Pak se dají ještě přehodit vzhůru nohama pravý za levý

Fólie na skla jednoznačně doporučuji. Odhlučnění dveří pomůže muzice docela dost, ale co se týče komfortu, tak největší efekt za mě udělá odhlučnění podlahy + kapoty + stropu.
Podběhy a ještě kufr už jsou takové třešničky, to bych si nechal spíš nakonec.
-
Offline
- Příspěvky: 38
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Kladno
- Vůz: V70II D5244T ST2 147kW/470Nm MY04
V70II Jake Bambitka
Podlaha by mě nenapadla, i když jsem to už v pár příspěvcích viděl. Měl jsem za to, že hluk jde právě přes podběhy od kol. Snad se k tomu dostanu ještě letos a dám vědět vlastní zkušenost.
S Thory samozřejmě nemůžu nesouhlasit, sehnal jsem je poměrně narychlo pro letní provoz, ale autu sedly neskutečně. Jedno kolo se mi trochu loupe, tak přemýšlím o laku. Na bazoši nedávno byly v šedé barvě, ale asi je nechám v barvě auta.
S Thory samozřejmě nemůžu nesouhlasit, sehnal jsem je poměrně narychlo pro letní provoz, ale autu sedly neskutečně. Jedno kolo se mi trochu loupe, tak přemýšlím o laku. Na bazoši nedávno byly v šedé barvě, ale asi je nechám v barvě auta.
_________________
Volvo V70II D5
Volvo V70II D5
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Petr 91, Tarkin, Warcz