ZMĚNA OLEJE CASTROL 0W-30 NA CASTROL 5W-30
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 52
- Registrován: 1 rok 11 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
#1 ZMĚNA OLEJE CASTROL 0W-30 NA CASTROL 5W-30
Dobrý den,
obracím se na Vás s prosbou a radou.Na mém volvu proběhla výměna pístních kroužků+ gufera na ventilech a repas hlavy, komplet motor vyčištěn z důvodu mizícího oleje.
Jelikož motor má najeto kolem 270 000km ,tak jsem chtěl změnit olej z 0W-30 Castrol na 5W-30 Castrol Magnatec Stop-start A5 mohu vědět Váš názor, zda byste doporučili tento olej?
Motor je dá se říct čistý, tak bych tuto změnu neviděl jako problém.
Vyčetl jsem že používají i 5W-50,ale takový rapidní skok bych tam nechtěl .
Děkuji za vyjádření a případné názory na změnu z 0W30 na 5W30 .
obracím se na Vás s prosbou a radou.Na mém volvu proběhla výměna pístních kroužků+ gufera na ventilech a repas hlavy, komplet motor vyčištěn z důvodu mizícího oleje.
Jelikož motor má najeto kolem 270 000km ,tak jsem chtěl změnit olej z 0W-30 Castrol na 5W-30 Castrol Magnatec Stop-start A5 mohu vědět Váš názor, zda byste doporučili tento olej?
Motor je dá se říct čistý, tak bych tuto změnu neviděl jako problém.
Vyčetl jsem že používají i 5W-50,ale takový rapidní skok bych tam nechtěl .
Děkuji za vyjádření a případné názory na změnu z 0W30 na 5W30 .
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13176
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 ZMĚNA OLEJE CASTROL 0W-30 NA CASTROL 5W-30
No hlavně by jsi měl přejít z toho hrncolu na pořádný olej.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4167
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#3 ZMĚNA OLEJE CASTROL 0W-30 NA CASTROL 5W-30
Myslím, že první věc bude nepoužívat Castrol, ale třeba Mobil1.
5W30 i 5W50 tam klidně dát můžeš, ale dodrž ACEA specifikace (A5/B5,..)
5W30 i 5W50 tam klidně dát můžeš, ale dodrž ACEA specifikace (A5/B5,..)
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 458
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Horní Slavkov
- Vůz: S60 2,4T 2001
#4 ZMĚNA OLEJE CASTROL 0W-30 NA CASTROL 5W-30
Ona ta oprava motoru proběhla dost možná právě kvuli Castrolu..
_________________
S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic | C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG
(Škoda Feličita 1997, 1,3 BMM,50kW, okna v elektrice a centrál)(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)
S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic | C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG
(Škoda Feličita 1997, 1,3 BMM,50kW, okna v elektrice a centrál)(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4167
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#5 ZMĚNA OLEJE CASTROL 0W-30 NA CASTROL 5W-30
Tak nějak
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#6 ZMĚNA OLEJE CASTROL 0W-30 NA CASTROL 5W-30
A v cem vydis ten rapidni skok? A na co se vlastne ptas? Mas pocit, ze se tu nekdo na to uz neptal 1000x a stejne tak to bylo zodpovezeno?
To je takovej problem hledat a cist? A paklize pises, ze mas vycteno, tak si musel nacist i mrte nazoru proc ano/ne.
Nebo myslis, ze se dozvis neco noveho? Asi jako ostatni, pacz tenhle dotaz tu je prakticky tak prumerne 3x do tydne...
Aneb lidi, to Vam nikdo nerekl, ze ptat se porad na to same dokola a cekat zda nebude jina odpoved je definice silenstvi?
(Jeste bych to pochopil rekneme treba u konstrukcne noveho motoru, kde jeste nejsou poznatky z provozu/udrzby, ale jestli si nekdo mysli, ze u 15-20let starych motoru, se najednou neco ze dne na den zmeni... )
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 498
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Vůz: V40 B4184S2 černá metalíza? v70 B 5244 S
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
#7 ZMĚNA OLEJE CASTROL 0W-30 NA CASTROL 5W-30
Castrol je špatný olej?
_________________
Teď v70 2.5t 154kw automat 5q,4x4 rok 2004 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/v70-2-5t-154kw-automat-5q-4x4
bylo V40 1.8 90kw B4184S2, cerna metaliza, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v40, bylo
V70 2.4 125kw B 5244 S, modrá, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v70
První auťák Pontiac LeMans 1.6 potom Vectra A 1.6 pak Felicia rok 2000 1.3 a teď VOLVO!
Teď v70 2.5t 154kw automat 5q,4x4 rok 2004 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/v70-2-5t-154kw-automat-5q-4x4
bylo V40 1.8 90kw B4184S2, cerna metaliza, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v40, bylo
V70 2.4 125kw B 5244 S, modrá, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v70
První auťák Pontiac LeMans 1.6 potom Vectra A 1.6 pak Felicia rok 2000 1.3 a teď VOLVO!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#8 ZMĚNA OLEJE CASTROL 0W-30 NA CASTROL 5W-30
Si tady na foru prvně?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5171
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#9 ZMĚNA OLEJE CASTROL 0W-30 NA CASTROL 5W-30
Ano, do Volvo motorů naprosto nevhodný. Jinde je treba vpoho.
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#10 ZMĚNA OLEJE CASTROL 0W-30 NA CASTROL 5W-30
No taky právě píšu, že si za těch 13let už mohl všimnout, že v našich motorech karbonuje až až
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 498
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Vůz: V40 B4184S2 černá metalíza? v70 B 5244 S
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
#11 ZMĚNA OLEJE CASTROL 0W-30 NA CASTROL 5W-30
Zajímavé že a víčku je Castrol....
Vím jak je to s Castrolem. Já jen jestli to tady stále funguje stejně
Sorry
Vím jak je to s Castrolem. Já jen jestli to tady stále funguje stejně
Sorry
_________________
Teď v70 2.5t 154kw automat 5q,4x4 rok 2004 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/v70-2-5t-154kw-automat-5q-4x4
bylo V40 1.8 90kw B4184S2, cerna metaliza, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v40, bylo
V70 2.4 125kw B 5244 S, modrá, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v70
První auťák Pontiac LeMans 1.6 potom Vectra A 1.6 pak Felicia rok 2000 1.3 a teď VOLVO!
Teď v70 2.5t 154kw automat 5q,4x4 rok 2004 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/v70-2-5t-154kw-automat-5q-4x4
bylo V40 1.8 90kw B4184S2, cerna metaliza, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v40, bylo
V70 2.4 125kw B 5244 S, modrá, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v70
První auťák Pontiac LeMans 1.6 potom Vectra A 1.6 pak Felicia rok 2000 1.3 a teď VOLVO!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 314
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#12 ZMĚNA OLEJE CASTROL 0W-30 NA CASTROL 5W-30
no asi se obecně shodnem, že ravenol, mobil nebo millers asi udělají lepší službu...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 52
- Registrován: 1 rok 11 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: XC70 2,4 D5 136KW
#13 ZMĚNA OLEJE CASTROL 0W-30 NA CASTROL 5W-30
Super,děkuji moc všem za vyjádření (vybral jsem 5W-30 Mobil super 3000 X1 Formula ACEA A5/B5).
Díky
Díky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4167
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
#15 ZMĚNA OLEJE CASTROL 0W-30 NA CASTROL 5W-30
A5/B5 byl jako příklad, dávejte dle manuálu
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5104
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#16 ZMĚNA OLEJE CASTROL 0W-30 NA CASTROL 5W-30
C3 je neekologická A5/B5.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#17 ZMĚNA OLEJE CASTROL 0W-30 NA CASTROL 5W-30
Jen pro připomenutí, máme čtyři kategorie "high SAPS (vysoký obsah sulfátového popela, síry a fosforu)" pro benzínové a lehké naftové agregáty (A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5) a čtyři kategorie Cx (C1, C2, C3 a C4) s nižším obsahem tedy "lower SAPS" pro vozy vybavené moderními výfukovými systémy, zejména DPF. S těchto čtyřech Cx jsou pouze C1 a C4 skutečné LOW SAPS, protože mají limity síry ≤ 0.2% a sulfátového popela ≤ 0.5%.
Zatímco velmi často jsou i oleje ACEA C2 a C3 popisovány jako LOW SAPS, správně by měly a mohly být označovány jako "MID SAPS", tedy se středním obsahem sulfátového popela, síry a fosforu protože limity síry i sulf.popela jsou zde benevolentnější a to ≤ 0.3% resp. ≤ 0.8% což je více než u skupin ACEA C1 a C4.
Zde pozor :!: Důležitá hodnota oleje - ACEA A3/B3/C3 normální HTHS - použitelné vždy.
A1/B1/A5/B5/C2 snížená HTHS - použitelné JEN tam, kde výrobce motoru povoluje. Jsou to ekooleje. A k tomu ještě:
C1 - low saps, snížená HTHS
C2 - mid saps, snížená HTHS
C3 - mid saps, normální HTHS
C4 - low saps, normální HTHS
C5 - mid saps, extra snížená HTHS (0w20)
Sulfated - množství saps (sulfátový popel). Pro filtry pevných částic nutno pod 0,8 (0,5).
A SAE není kritériem kvality - vyjadřuje "jen" teplotní hranice/rozpětí použitelnosti oleje.
Na vysvětlenou:
Viskozita při 40-ti supních - jak rychle olej "řídne" ve fázi zahřívání motoru: nižší znamená rychleji.
Viskozita při 100 stupních - "hustota" oleje při provozní teplotě: nižší ekologičtější, vyšší lépe odolává vyšším teplotám. Provozem klesá.
TBN - hodnota alkalické rezervy: čím vyšší, tím lépe a déle olej odolává studeným startům a krátkým jízdám. U olejů ACEA Cx záměrně nižší než u Ax/Bx - nutno kvůli DPF; bohužel horší pro motor.
Viskozitní index - čím vyšší, tím bude menší změna viskozity oleje s teplotou, ovšem to znamená že při výrobě bylo použito větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují.
Viskozita při -30-ti stupních - čím nižší tím je olej v mrazu čerpatelnější (u různých SAE možno různé minusové stupně páně Celsia).
Noack volatility - odparnost oleje: nižší lepší.
Pour point - bod ztuhnutí oleje
Flash point - bod vzplanutí.
HTHS - viskozita při 150-ti stupních. Čím vyšší, tím pevnější olejový film mezi mazanými částmi
https://www.oilparameter.eu/5w30-c/
https://www.oilparameter.eu/5w40-c3/
https://www.oilparameter.eu/0w40/
Zatímco velmi často jsou i oleje ACEA C2 a C3 popisovány jako LOW SAPS, správně by měly a mohly být označovány jako "MID SAPS", tedy se středním obsahem sulfátového popela, síry a fosforu protože limity síry i sulf.popela jsou zde benevolentnější a to ≤ 0.3% resp. ≤ 0.8% což je více než u skupin ACEA C1 a C4.
Zde pozor :!: Důležitá hodnota oleje - ACEA A3/B3/C3 normální HTHS - použitelné vždy.
A1/B1/A5/B5/C2 snížená HTHS - použitelné JEN tam, kde výrobce motoru povoluje. Jsou to ekooleje. A k tomu ještě:
C1 - low saps, snížená HTHS
C2 - mid saps, snížená HTHS
C3 - mid saps, normální HTHS
C4 - low saps, normální HTHS
C5 - mid saps, extra snížená HTHS (0w20)
Sulfated - množství saps (sulfátový popel). Pro filtry pevných částic nutno pod 0,8 (0,5).
A SAE není kritériem kvality - vyjadřuje "jen" teplotní hranice/rozpětí použitelnosti oleje.
Na vysvětlenou:
Viskozita při 40-ti supních - jak rychle olej "řídne" ve fázi zahřívání motoru: nižší znamená rychleji.
Viskozita při 100 stupních - "hustota" oleje při provozní teplotě: nižší ekologičtější, vyšší lépe odolává vyšším teplotám. Provozem klesá.
TBN - hodnota alkalické rezervy: čím vyšší, tím lépe a déle olej odolává studeným startům a krátkým jízdám. U olejů ACEA Cx záměrně nižší než u Ax/Bx - nutno kvůli DPF; bohužel horší pro motor.
Viskozitní index - čím vyšší, tím bude menší změna viskozity oleje s teplotou, ovšem to znamená že při výrobě bylo použito větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují.
Viskozita při -30-ti stupních - čím nižší tím je olej v mrazu čerpatelnější (u různých SAE možno různé minusové stupně páně Celsia).
Noack volatility - odparnost oleje: nižší lepší.
Pour point - bod ztuhnutí oleje
Flash point - bod vzplanutí.
HTHS - viskozita při 150-ti stupních. Čím vyšší, tím pevnější olejový film mezi mazanými částmi
https://www.oilparameter.eu/5w30-c/
https://www.oilparameter.eu/5w40-c3/
https://www.oilparameter.eu/0w40/
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5104
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#18 ZMĚNA OLEJE CASTROL 0W-30 NA CASTROL 5W-30
Jsem to psal ve zkratce, protože už je to milionkrát popsaný tady: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=54728
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek