V70XC P2 pár rad a problémů

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 109
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha/Kralupy n./Vltavou
Vůz: S60 T5 2003 LPG

#1 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od sk1no »

Ahoj,

na manželky V70XC 2000 mě trápí pár věcí nebo k nim mám pouze dotaz. Vím, že na něco to bude chtít diagnostiku, ale než se na ní dostanu třeba pomůžete odhalit ostatní kraviny (ač to bude asi na všechno věšteckou kouli).

1- v zátahu mě trápí vibrace. Dělá to opravdu jen v zátahu do kopce, z kopce na rovince (třeba i když jedu na tempomat z kopce a ten má potřebu zrychlit, tak začne vibrovat). Jindy vibrace cítím taky, ale nejsou tak vydatné. Po vyšlápnutí spojkového pedálu ustanou. Bylo by řešení v silentblocích motoru? Či?

2-okénko řidiče se nestahuje, ale pokud jsem zvedl čudlík na ovladači, tak je slyšet cvakání ve dveřích (cvaká pouze nahoru, dolu ne). Dále dokážu od řidiče stáhnout okénko za řidičem, ale nahoru už ho nedostanu, musím toudělat ze zadních dveří. Vzal jsem z AV druhé ovládání oken (stejné číslo) a problém přetrvává. Jednou jak jsem si z dlouhé chvíle hrál se mi podařilo okénko u řidiče stáhnout o cca 2 cm dolu (držel jsem čudlík nahoru, takže mi přišlo, jako kdyby si to vyhodnotilo překážku a tak stáhlo ho) a nahoru jsem ho normálně zavřel. Ale dolů už zase nejde. Ukázala by tady diagnostika třeba poškozené dráty? Nebo je tam ještě nějaký modul ve dveřích kromě toho s čudlíky? Okno spolujezdce a za spolujezdcem ovládání funguje normálně.

3-pokud mám zapnutý světla a chci použít světelnou houkačku, tak dálky zůstanou svítit. Takže nejsem schopen jenom probliknout. Pokud jsou světla vypnutá tak si můžu blikat dle libosti. Špatný kontakt na páčce?

4a-2x se nám teď po natankování plné nádrže stalo, že auto točí, ale nechytne. Třeba 3 vteřiny trápím startér a nic. Pak zapalování do 1- do 2 - start. chvilku to váhá, ale naskočí. Jindy start úplně v pohodě. Ať už zahřáté, studené.

4b- nevím jestli by to s tím mohlo souviset, ale dneska jsme dotankovali, nešlo nastartovat, pak jsme odjížděli od pumpy a během pár km se rozsvítilo kuře (hláška žádná). I před tankováním bylo auto lenivé (pocitově netáhne - nevím jestli dělám chybu s tím, že srovnávám s T5, ale prostě mi přijde hodně líné. Před kopcem jedu třeba 90 ,v úpatí pedál na podlahu (5°) a akcelerace by se skoro dala počítat na kalendářní dny). Svíčky mám nachystaný, jen mě ještě napadlo jestli třeba na výkon můžou mít vliv i cívky? Tomu by třeba odpovídalo i to kuře (samozřejmě tady vím, že bez diagnostiky nebudu chytřejší).

5-budu měnit ty svíčky. Je lepší dělat na zahřátém motoru nebo na studeném? Někde jsem viděl, že se ta šachta u svíček čistí, ale nevím jestli je na to dobrý třeba čistič na brzdy na hadříku a tak vyčistit nebo raději použít něco jinýho? Nevím jestli seženu momenťák, ale stane se něco kdybych je náhodou málo utáhnul - prostě pocitově s citem? A je lepší něco vyměnit se svíčkama (nemyslím cívky, ty mě asi stejně čekaj) myslím, aby mě tam nepřekvapili třeba podložky nebo tak.

6-spíš teoretická otázka, ale na brzdových třmenech mám úplně zrezlý odvzdušňováky (předchozí majitel se neobtěžoval na nich mít ty ochranný čepičky). Někdo zkušenost jestli je lepší to zkusit měnit za studena nebo zahřátý po jízdě? (při mým štěstí počítám že stejně umřou všechny, ale kdyby náhodou měl někdo stejnou zkušenost byl bych za ní rád).

7-je spojka na odchodu když třeba zkusím rozjet se na 1° rozjedu se třeba na 4500 otáček a šlápnu brzda + spojka, zastavím a otáčky jsou ještě chvíli např kolem těch 4tisíc? a pak s malou prodlevou spadnou na volnoběžný? Nedělá to úplně vždy, ale počítám, že v 370 tkm už by i mohla mít nárok.

8-měnil jsem přední ramena a všimnul jsem si, že jak jsou ty 2 šrouby v tom předním silentbloku (v tom podélném válečku), tak před vyndáním nebyly skoro vidět a po výměně je tam viditelně víc závitu. Dělá se mimo jiné těmahle šroubama geometrie? Na geometrii to půjde během nejbližších dní až se dodělají i čepy řízení (vnitřní + vnější).

9- dlouho se ohřívá a nebo třeba z kopce spadne teplota do půlky stupnice. Chtěl jsem měnit termostat za wahler, ale problém, že ho nedokážu nikde sehnat. Je ještě nějaká značka, která něco vydrží? Termostat je ten bez domečku, jenom jak se povolí hadice a mění se samotný vehement.

Toliko asi nejpalčivější problémy. Za rady, poznatky a náměty předem děkuji, Ondra :)
_________________
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 92
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 B5244S 01

#2 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od Kyjaq »

9. Termostat vem origo, stojí pár korun a narozdíl od těch z druhošky otvírá, kdy má :)
_________________
S80 - B5244S - 01

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od Urvanej »

Hele ode mě jen tipovačka.
1) koukni na spodní silentblok, asi bude v řiti,
2) tady ti diagnostika neukáže nic, to budeš muset jí po drátech. Tipuju zalomenej svazek ve dveřích a mrtvej motorek u řidiče,
3) to je normální, takhle to má fungovat,
4) cívky svíčky většinou s motorem cukaji, tzn. vynechává to, tady bez diagnostiky těžko soudit,
5) svíčky s citem, ono když jí dotahuješ, tak cejtíš, jak se bortí ta podložka a jak narazí, tak konec. Hlavně je začít rukou, abys nezkurvil závity. Jo a vyčistit čimkoliv, hlavně před povolením svíčky i vyfoukat, jinak ti to tam napadá.
6) Vždycky den/dva předem prolejvám WD a povolovat T klíčem, ať jde na odvzdušňovák jen krut a žádná jiná páka a on pak překvapivě vydrží celkem dost.
7) Takhle nepoznáš vadnou spojku, to je SW v řj., neřešil bych, pokud neklouže,
8) cokoliv s prací na čepech/ramenou musí končit geometrií,
9) termostat na L5 neznám, ale wahler bývá většinou OK, dávám ho všude jinde.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 109
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha/Kralupy n./Vltavou
Vůz: S60 T5 2003 LPG

#4 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od sk1no »

Takže k vývoji situace. Včera jsem to napíchnul s kamarádem na dongl od D5T5 a něco málo to načetlo viz obrázek.
Obrázek
AUM: v autě je carclever, tak to asi ukazuje na to.
CEM: dveře zamykaj, odemykaj. Těžko říct, co se nelíbí.
ECM-4801 - doufám, že to bude souviset s tou 4 cívkou viz dále ( a hlavně jestli moje angličtina pochopila překlad stránky správně, že by to mohl způsobovat misfiring :D)
ECM-3503 a ECM-3543: snad vyřešeno cívkama a svíčkama
ECM-6806 - jelikož mám průtok příliš vysoký, tak by to měl být, dle odkazu, nějaký únik za turbem. Dá se to nějak elegantně ověřit svépomocí a popřípadě kam šáhnout?

Mimo výše zmíněné závady se dneska objevilo při té krátké projížďce:
při prudší akceleraci problikla hláška "bremsen ...." a problikla kontrolka brzd. Hladina brzdovky je mezi ryskama blíže MAXu, kotouče, destičky nový. Pak jsem ale přijel na parkoviště, auto vypnul a konec. Zjistil jsem, že se mi pohnula svorka na + u baterky (i když je plně dotažená tak se dá sundat rukou). Je možný, že by odpojená baterka za jízdy mohla vyhodit takovou hlášku stejně jako když třeba dodělává a hlásí to duchy typu ABS,...? Každopádně mě teda bude čekat výměna svorky.
Urvanej píše: 23 srp 2022 07:19 Hele ode mě jen tipovačka. - díky za ní :Rose: .
1) koukni na spodní silentblok, asi bude v řiti, - dneska koupen horní, a pod rozvody. Horní a pod převodovkou vyměněn, ale pod rozvody se na to dostanu až po dovolený a pak se snad uvidí. Tak jenom doufám,že ty 2 hrušky v předu a vzadu budou ok.
2) tady ti diagnostika neukáže nic, to budeš muset jí po drátech. Tipuju zalomenej svazek ve dveřích a mrtvej motorek u řidiče, - paradoxně jsme přišli k autu, já si 2x zmáčknul ze soucitu tlačítko a okno u řidiče funguje. Zadní mě netrápí, to bude k řešení dál až bude chuť a čas.
3) to je normální, takhle to má fungovat, - na ostatních autech to vždycky šlo. Třeba když přijíždím k přechodu tak prostě neprobliknu, ale hned svítím dálkovýma. Holt budu mávat rukou a neblikat :D
4) cívky svíčky většinou s motorem cukaji, tzn. vynechává to, tady bez diagnostiky těžko soudit, - dneska vyměněny jak svíčky, tak cívky - dokonce i kuře zhaslo. Po hodně krátký projížďce kolem komína mi přijde, že to jede decentně líp, ale pořád mám pocit, že se tam něco hádá. Po tý testovací jízdě když jsem stál na parkovišti a prošlápnul plyn, tak mi přišlo, že se to trošku hádá a pak se to srovná. moje resume: trošku se začínám bát, že poznám kvality firmy Ecu.de :O:
5) svíčky s citem, ono když jí dotahuješ, tak cejtíš, jak se bortí ta podložka a jak narazí, tak konec. Hlavně je začít rukou, abys nezkurvil závity. Jo a vyčistit čimkoliv, hlavně před povolením svíčky i vyfoukat, jinak ti to tam napadá. - vyřešeno momenťákem, a stlačeným vzduchem. Čas ukáže, jestli to bylo dobrý řešení.
6) Vždycky den/dva předem prolejvám WD a povolovat T klíčem, ať jde na odvzdušňovák jen krut a žádná jiná páka a on pak překvapivě vydrží celkem dost. - paráda. Vyzkoušíme.
7) Takhle nepoznáš vadnou spojku, to je SW v řj., neřešil bych, pokud neklouže, - doučím se jak poznám klouzací spojku a uvidím :oops:
8) cokoliv s prací na čepech/ramenou musí končit geometrií, - na předku už mi chybí vyměnit jenom čepy řízení a ten vnitřní vehement, který si teď nemůžu vzpomenout jak se jmenuje :o Ale toho se trošku bojím dělat sám, tak to svěřím mechanikovi ať se potrápí on i s geometrií.
9) termostat na L5 neznám, ale wahler bývá většinou OK, dávám ho všude jinde. - tak špatná zpráva je, že na tohle auto už se Wahler nevyrábí. Vzal jsem gates, tak uvidím. Výměna po dovolený.
Toliko k vývoji situace. :)
_________________
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5186
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#5 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od Warcz »

3. když máš vypnuté světla nejdou zaretovat dálky. Klasické bliknutí ale jde vždy. Jak bez světel tak se světly. Zkus více s citem. Uslyšíš cvaknout rele.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#6 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od Dural8 »

Warcz : jenze on ma vychozenou / nejakym zpusobem jeblou packu a ta blikaci mezipoloha chybi (resp. na tu mezipolohu to uz Tvymi slovy aretuje dalky)
Taky jsem to tak mel, S60 2003 najeto 240, na druhou stranu S60 2001 najeto 333 a tam to fungovalo jak ma, proto si myslim, ze to je spis “rozbite” nez “ojete”.

P.s. Vycitovat to slo, ze to bliklo, ale tak maximalne na miste, v jedoucim aute by to byl nadlidsky ukol
_________________
V60 D4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 109
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha/Kralupy n./Vltavou
Vůz: S60 T5 2003 LPG

#7 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od sk1no »

Dural8 píše: 24 srp 2022 06:32 Warcz : jenze on ma vychozenou / nejakym zpusobem jeblou packu a ta blikaci mezipoloha chybi (resp. na tu mezipolohu to uz Tvymi slovy aretuje dalky)
Taky jsem to tak mel, S60 2003 najeto 240, na druhou stranu S60 2001 najeto 333 a tam to fungovalo jak ma, proto si myslim, ze to je spis “rozbite” nez “ojete”.

P.s. Vycitovat to slo, ze to bliklo, ale tak maximalne na miste, v jedoucim aute by to byl nadlidsky ukol
Presne tak. Na ostatnich P2 co jsem kdy mel, to slo uplne krásně. Tady prd. Vyřešil si to nejak?
_________________
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od Urvanej »

Tak to se omlouvám, asi jsem si to spletl s krabicí a tam to nejde, když svítíš, tak neblikneš. A nebo to mam taky na P2 rozbitý. :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13064
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#9 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od raolsa »

Někde tady je vlákno jak páčku opravit (upravit), aby to fungovalo. Musí se rozebrat, trochu vypilovat dírka na šroubek a pak posunout tišťák. Taky jsem to na svém řešil, jde to dobře, ale chce to k seřízení nějakou zkoušečku, aby člověk věděl kdy už je to dobrý.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#10 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od Dural8 »

Já to nevyřešil, auto jsem přesunul v rámci rodiny a tam si tohoto druhu závady nikdo nevšímá :)
Takže Tě nepotěším.
Na co jsem si ale vzpomněl, že když jsem s tím laboroval, tak jsem taky jednou odcházel od auta a svítila přední světla a to pouze přední hlavní, zadní a ani parkovačky ne. Došel jsem k autu a "přepnul" páčkou a světla zhasla. Tím jsem si pro sebe potvrdil, že je to spíše nějaký problém v páčce...třeba pomůže.
_________________
V60 D4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 457
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: S60 2,4T 2001

#11 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od Laurel »

Mě u páčky trápí jiná věc, a na celým bohovským internetu jsem nenašel, že by měl někdo stejný problém (u Volva). Když se mi vypíná pravý blinkr, tak to občas blikne doleva. Páčku jsem měl rozebranou, nikde nic vychozenýho jsem neobjevil, pružina je silná dost, nepřišel jsem na to, jak to eliminovat.
_________________
S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic | C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG
(Škoda Feličita 1997, 1,3 BMM,50kW, okna v elektrice a centrál)(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

nebel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 879
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#12 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od nebel »

To je asi vlastnost, mně to při autovypnutí blinkrů čas od času udělá taky, stává se to na oba směry.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5009
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#13 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od python.p »

Když na to tak koukám, neprodal jsi mě špatně auto? :D :D :D
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 327
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pohjola

#14 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od Ykka »

To bliknutí na druhou stranu se řešilo na garanci přehráním SW, vyšel na to nějaký TJ, ale víc podrobností už zpaměti nevykouzlím. Myslím, že se to týkalo jen DIM.
Když nejde bliknout a rovnou to přepíná, tak někdy pomohlo jen vyčistit tišťák, byl na něm prach a způsoboval změnu odporu, pokud by to nepomohlo, tak už ho jedině posunout, jak navrhoval výše Radek.
A k bodu 2 - stahování okna nefunkční, už se mi stalo, že to vyřešila kalibrace Vidou a nic se měnit nemuselo, tak by to možná stálo za pokus, ještě než se začne něco rozebírat.
Ještě k tomu svícení předních světel při odchodu od auta, to není závada, ale funkce. Určitě je o tom něco i v návodu.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13064
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#15 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od raolsa »

Svícení světel při odchodu je funkce - stačí po vypnutí klíčku bliknout dálkovými a světla budou svítit cca 30 sekund.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#16 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od Dural8 »

Hoši opět opakuju : coming / leaving lights je funkce kdy drbnu do dálky po vypnutí motoru a podle toho, kolik mám Vidou nastaveno mi 30 - 60 - 90s svítí světla a to tlumená + zrcátka + parkovačky
My se bavíme o problému, kdy nefunguje light horn - světelná houkačka (1) a rovnou dochází k přepnutí světel(2). Tzn. kdy páčka blinkru je ve standardní pozici 0, v pozici 1 (napůl zmáčknutí) bliknu dálkama (je jedno, jestli přepínač světel je na zapnuto nebo vypnuto, prostě bliknu dálkama), v pozici 2 přepínám na dálky (musím mít přepínač světel na zapnuto, pokud budou světla zhasnutá, dojde pouze k tomu, co v pozici páčky 1 = bliknu dálkama, ale nepřepnu, páč nemám co, když je zhasnuto).
A mě to ještě dělalo to, že když jsem v nějakém stavu zmáčkl páčku, a teď mám pocit, že jsem nechal blinkr doleva nebo doprava, tak mi zůstala svítit světla dálková a to samotná a na nekonečně dlouhou dobu, tzn. ne funkce coming / leaving lights ale error. Už to pochopte :)
_________________
V60 D4

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od Urvanej »

Laurel píše: 24 srp 2022 09:50 Mě u páčky trápí jiná věc, a na celým bohovským internetu jsem nenašel, že by měl někdo stejný problém (u Volva). Když se mi vypíná pravý blinkr, tak to občas blikne doleva. Páčku jsem měl rozebranou, nikde nic vychozenýho jsem neobjevil, pružina je silná dost, nepřišel jsem na to, jak to eliminovat.
Mě se jednou dokonce povedlo přepnout blinkry jen volantem zprava doleva. Prostě jsem jen fakt rychle točil volantem s kolama v luftě :-D Takže kruť volantem pomaleji a bude to cajk :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 109
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha/Kralupy n./Vltavou
Vůz: S60 T5 2003 LPG

#18 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od sk1no »

python.p píše: 24 srp 2022 09:55 Když na to tak koukám, neprodal jsi mě špatně auto? :D :D :D
Tak tohle auto bylo koupeny jako takovy dobrodruzstvi. Treba mu udelas zedni tlumice, predni tlumice, ramena, spodni cepy... A stejne si nahodile klepne.
Jednou po prejeti diry, jednou na uplne rovnym useku.
_________________
Je: V70XC II 2.4T 147kW MAN ´00 Vexy - LPG; S60 T5 184kW MAN ´03 Hackus - LPG
Bylo: V70XC II 2.4T 147kW AUT ´00 Shrek - ST2; V70 II 2.5 TDI 103kW MAN ´00 Bubák; V70I 2.5 TDI 103kW ´99 Burák; V40 2.0 100kW ´02 Čenda

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#19 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od HonzaA »

sk1no píše: 23 srp 2022 21:30 Takže k vývoji situace. Včera jsem to napíchnul s kamarádem na dongl od D5T5 a něco málo to načetlo viz obrázek.
Obrázek
AUM: v autě je carclever, tak to asi ukazuje na to.
CEM: dveře zamykaj, odemykaj. Těžko říct, co se nelíbí.
ECM-4801 - doufám, že to bude souviset s tou 4 cívkou viz dále ( a hlavně jestli moje angličtina pochopila překlad stránky správně, že by to mohl způsobovat misfiring :D)
ECM-3503 a ECM-3543: snad vyřešeno cívkama a svíčkama
ECM-6806 - jelikož mám průtok příliš vysoký, tak by to měl být, dle odkazu, nějaký únik za turbem. Dá se to nějak elegantně ověřit svépomocí a popřípadě kam šáhnout?

Mimo výše zmíněné závady se dneska objevilo při té krátké projížďce:
při prudší akceleraci problikla hláška "bremsen ...." a problikla kontrolka brzd. Hladina brzdovky je mezi ryskama blíže MAXu, kotouče, destičky nový. Pak jsem ale přijel na parkoviště, auto vypnul a konec. Zjistil jsem, že se mi pohnula svorka na + u baterky (i když je plně dotažená tak se dá sundat rukou). Je možný, že by odpojená baterka za jízdy mohla vyhodit takovou hlášku stejně jako když třeba dodělává a hlásí to duchy typu ABS,...? Každopádně mě teda bude čekat výměna svorky.
Urvanej píše: 23 srp 2022 07:19 Hele ode mě jen tipovačka. - díky za ní :Rose: .
1) koukni na spodní silentblok, asi bude v řiti, - dneska koupen horní, a pod rozvody. Horní a pod převodovkou vyměněn, ale pod rozvody se na to dostanu až po dovolený a pak se snad uvidí. Tak jenom doufám,že ty 2 hrušky v předu a vzadu budou ok.
2) tady ti diagnostika neukáže nic, to budeš muset jí po drátech. Tipuju zalomenej svazek ve dveřích a mrtvej motorek u řidiče, - paradoxně jsme přišli k autu, já si 2x zmáčknul ze soucitu tlačítko a okno u řidiče funguje. Zadní mě netrápí, to bude k řešení dál až bude chuť a čas.
3) to je normální, takhle to má fungovat, - na ostatních autech to vždycky šlo. Třeba když přijíždím k přechodu tak prostě neprobliknu, ale hned svítím dálkovýma. Holt budu mávat rukou a neblikat :D
4) cívky svíčky většinou s motorem cukaji, tzn. vynechává to, tady bez diagnostiky těžko soudit, - dneska vyměněny jak svíčky, tak cívky - dokonce i kuře zhaslo. Po hodně krátký projížďce kolem komína mi přijde, že to jede decentně líp, ale pořád mám pocit, že se tam něco hádá. Po tý testovací jízdě když jsem stál na parkovišti a prošlápnul plyn, tak mi přišlo, že se to trošku hádá a pak se to srovná. moje resume: trošku se začínám bát, že poznám kvality firmy Ecu.de :O:
5) svíčky s citem, ono když jí dotahuješ, tak cejtíš, jak se bortí ta podložka a jak narazí, tak konec. Hlavně je začít rukou, abys nezkurvil závity. Jo a vyčistit čimkoliv, hlavně před povolením svíčky i vyfoukat, jinak ti to tam napadá. - vyřešeno momenťákem, a stlačeným vzduchem. Čas ukáže, jestli to bylo dobrý řešení.
6) Vždycky den/dva předem prolejvám WD a povolovat T klíčem, ať jde na odvzdušňovák jen krut a žádná jiná páka a on pak překvapivě vydrží celkem dost. - paráda. Vyzkoušíme.
7) Takhle nepoznáš vadnou spojku, to je SW v řj., neřešil bych, pokud neklouže, - doučím se jak poznám klouzací spojku a uvidím :oops:
8) cokoliv s prací na čepech/ramenou musí končit geometrií, - na předku už mi chybí vyměnit jenom čepy řízení a ten vnitřní vehement, který si teď nemůžu vzpomenout jak se jmenuje :o Ale toho se trošku bojím dělat sám, tak to svěřím mechanikovi ať se potrápí on i s geometrií.
9) termostat na L5 neznám, ale wahler bývá většinou OK, dávám ho všude jinde. - tak špatná zpráva je, že na tohle auto už se Wahler nevyrábí. Vzal jsem gates, tak uvidím. Výměna po dovolený.
Toliko k vývoji situace. :)
Ad 1) u silentbloku zalezi,co koupis. Na trhu jsou i v naprosto nevyhovujicich parametrech a pak je vysledkem,ze auto i s novymi silentbloky vibruje. Ze je kterykoli silentblok vymeneny tedy neznamena vubec nic.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#20 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od Tod2 »

no hlavně ten pod převodovkou nesmí být plný
horní je úplně jedno, pokud není rozpadlý, protože i nový má 5mm vůli
pod rozvody je trochu problém, ideálně nechat původní origo, pokud je v pořádku, protože náhrady bývají tvrdé
podtlakové dát Corteco, případně Lemforder
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#21 V70XC P2 pár rad a problémů

Příspěvek od HonzaA »

Tod2 píše: horní je úplně jedno, pokud není rozpadlý, protože i nový má 5mm vůli
Ne, to fakt ne. I horní horní reakce umí způsobit silné vibrace, stejně jako spodní. Naopak jsem se nahoře setkal s druhovýrobou, co žádnou vůli nemá a je snad vytesaná ze žuly (Maxgear), je to pak asi něco jako PUR a opravdu hodně to přenáší vibrace do kastle. Mám za sebou výměnu úplně všech silentbloků právě proto, protože horní reakcí "to přece nemůže být". Bohužel může.

Jinak u pětiválcového P2 benzínu jsou všechny origo silentbloky značka Hutchinson (měl jsem od nich v ruce opravdu všechny). U šestiválce jsem zatím nepotřeboval skoro nic, tak nevím. U nafty to neznám.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“