na manželky V70XC 2000 mě trápí pár věcí nebo k nim mám pouze dotaz. Vím, že na něco to bude chtít diagnostiku, ale než se na ní dostanu třeba pomůžete odhalit ostatní kraviny (ač to bude asi na všechno věšteckou kouli).
1- v zátahu mě trápí vibrace. Dělá to opravdu jen v zátahu do kopce, z kopce na rovince (třeba i když jedu na tempomat z kopce a ten má potřebu zrychlit, tak začne vibrovat). Jindy vibrace cítím taky, ale nejsou tak vydatné. Po vyšlápnutí spojkového pedálu ustanou. Bylo by řešení v silentblocích motoru? Či?
2-okénko řidiče se nestahuje, ale pokud jsem zvedl čudlík na ovladači, tak je slyšet cvakání ve dveřích (cvaká pouze nahoru, dolu ne). Dále dokážu od řidiče stáhnout okénko za řidičem, ale nahoru už ho nedostanu, musím toudělat ze zadních dveří. Vzal jsem z AV druhé ovládání oken (stejné číslo) a problém přetrvává. Jednou jak jsem si z dlouhé chvíle hrál se mi podařilo okénko u řidiče stáhnout o cca 2 cm dolu (držel jsem čudlík nahoru, takže mi přišlo, jako kdyby si to vyhodnotilo překážku a tak stáhlo ho) a nahoru jsem ho normálně zavřel. Ale dolů už zase nejde. Ukázala by tady diagnostika třeba poškozené dráty? Nebo je tam ještě nějaký modul ve dveřích kromě toho s čudlíky? Okno spolujezdce a za spolujezdcem ovládání funguje normálně.
3-pokud mám zapnutý světla a chci použít světelnou houkačku, tak dálky zůstanou svítit. Takže nejsem schopen jenom probliknout. Pokud jsou světla vypnutá tak si můžu blikat dle libosti. Špatný kontakt na páčce?
4a-2x se nám teď po natankování plné nádrže stalo, že auto točí, ale nechytne. Třeba 3 vteřiny trápím startér a nic. Pak zapalování do 1- do 2 - start. chvilku to váhá, ale naskočí. Jindy start úplně v pohodě. Ať už zahřáté, studené.
4b- nevím jestli by to s tím mohlo souviset, ale dneska jsme dotankovali, nešlo nastartovat, pak jsme odjížděli od pumpy a během pár km se rozsvítilo kuře (hláška žádná). I před tankováním bylo auto lenivé (pocitově netáhne - nevím jestli dělám chybu s tím, že srovnávám s T5, ale prostě mi přijde hodně líné. Před kopcem jedu třeba 90 ,v úpatí pedál na podlahu (5°) a akcelerace by se skoro dala počítat na kalendářní dny). Svíčky mám nachystaný, jen mě ještě napadlo jestli třeba na výkon můžou mít vliv i cívky? Tomu by třeba odpovídalo i to kuře (samozřejmě tady vím, že bez diagnostiky nebudu chytřejší).
5-budu měnit ty svíčky. Je lepší dělat na zahřátém motoru nebo na studeném? Někde jsem viděl, že se ta šachta u svíček čistí, ale nevím jestli je na to dobrý třeba čistič na brzdy na hadříku a tak vyčistit nebo raději použít něco jinýho? Nevím jestli seženu momenťák, ale stane se něco kdybych je náhodou málo utáhnul - prostě pocitově s citem? A je lepší něco vyměnit se svíčkama (nemyslím cívky, ty mě asi stejně čekaj) myslím, aby mě tam nepřekvapili třeba podložky nebo tak.
6-spíš teoretická otázka, ale na brzdových třmenech mám úplně zrezlý odvzdušňováky (předchozí majitel se neobtěžoval na nich mít ty ochranný čepičky). Někdo zkušenost jestli je lepší to zkusit měnit za studena nebo zahřátý po jízdě? (při mým štěstí počítám že stejně umřou všechny, ale kdyby náhodou měl někdo stejnou zkušenost byl bych za ní rád).
7-je spojka na odchodu když třeba zkusím rozjet se na 1° rozjedu se třeba na 4500 otáček a šlápnu brzda + spojka, zastavím a otáčky jsou ještě chvíli např kolem těch 4tisíc? a pak s malou prodlevou spadnou na volnoběžný? Nedělá to úplně vždy, ale počítám, že v 370 tkm už by i mohla mít nárok.
8-měnil jsem přední ramena a všimnul jsem si, že jak jsou ty 2 šrouby v tom předním silentbloku (v tom podélném válečku), tak před vyndáním nebyly skoro vidět a po výměně je tam viditelně víc závitu. Dělá se mimo jiné těmahle šroubama geometrie? Na geometrii to půjde během nejbližších dní až se dodělají i čepy řízení (vnitřní + vnější).
9- dlouho se ohřívá a nebo třeba z kopce spadne teplota do půlky stupnice. Chtěl jsem měnit termostat za wahler, ale problém, že ho nedokážu nikde sehnat. Je ještě nějaká značka, která něco vydrží? Termostat je ten bez domečku, jenom jak se povolí hadice a mění se samotný vehement.
Toliko asi nejpalčivější problémy. Za rady, poznatky a náměty předem děkuji, Ondra
