Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
U dieselu kde nafta vlivem užívání auta tj krátké jízdy, časté regenerace přibejvá a ředí olej naopak při dlouhých jízdách ubývá . Obecně se říká že se odpaří ,ale jestli odpaří a nebo ji auto sežere to netuším - každopádně je to v finále jedno protože efekt pro uživatele je stejný. Na kapkovém testu je olej po dlouhé trase lepší vzhledem k ředění. To mám vypozorováno i z vlastní zkušenosti - nějaký milion jsem najel a většinou to tak bylo.
Proč by se nafta vlastně neměla odpařit? Kdyby se neodpařovala tak by se nedala ani zapálit ne protože zápalnost nafty se udává třeba dle ADR teplotou při které začnou hořet její plyny a to není zas tak moc cca 50-80C bod vzplanutí.
Proč by se nafta vlastně neměla odpařit? Kdyby se neodpařovala tak by se nedala ani zapálit ne protože zápalnost nafty se udává třeba dle ADR teplotou při které začnou hořet její plyny a to není zas tak moc cca 50-80C bod vzplanutí.
-
Offline
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
No dle mého se nafta z motorového oleje nemůže odparit. Musela by totiž projít varem a to se začíná dít až někde od 180°C do cca 360°C (vycházím s destilační charakteristiky). A motorovy olej při dálniční střelbě by neměl být více než 110°C. U benzínu to je jednodušší ten se destiluje v rozmezí 40- 210°C tak je odpar reálný. Kapkový test vychází po dlouhé trase lépe protože se odparila voda, která do oleje nakondenzovala. V práci u dlouhodobých testů posílám oleje na rozbor cca co 80 mth a takhle mi to vychází na základě zpráv z laboratoře (pro comonrailový turbo diesel s DPF a regenerací zvýšenou dávkou nafty. Mimo jiné fakt dlouho se ladil software pro všechny možné způsoby regenerace, aby kontaminace byla co nejmenší.
-
Offline
- Příspěvky: 390
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
netuším jak je to u ropy ale u poslední benzínové oktávky má olej na dálnici úplně normálně 120-130 C pokud tomu naložíš 200km/h+ tak i víc. normálně mě to zděsilo protože olej musí být fakt poblíž hranice (je v tom myslím to 0W 20), vezměte si, že hths se měří při 150C, myslím že vzít to někde na okresku v tomhle počasí tak by to člověk možná i uhnal, každopádně vždycky když D5ku pořádně proženu tak má pak lepší zvuk 

-
Offline
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
U těch teplot hodně záleží kde se měří. Je beru těch svých 110 na výstupu z výměníku olej voda, tzn nejstudenější olej v okruhu takže těch 130 na horké straně je možných.
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Jjo začátek a konec vypalování , teploty oleje,vody,a DPF.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Tady si někdo dal pěknou práci a srovnal parametry olejů 5W30 C3
https://drive.google.com/file/d/1-lTmLrcssPcOrHfZ27H9dR0OsxA3zbVm/view
https://drive.google.com/file/d/1-lTmLrcssPcOrHfZ27H9dR0OsxA3zbVm/view
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Online
- Příspěvky: 1662
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Dotaz, hodím to sem.
Jaký je podle vás hraniční interval výměny oleje pro dvoulitru D5 (D5204T7, V60)?
Viděl jsem teď jedno auto, po celou dobu roční výměny oleje v autorizáku, ale nájezd vždy kolem 30 tisíc, někdy i přes (jednou po 36 tisících...). Teď najeto 270 tisic.
Jaký je podle vás hraniční interval výměny oleje pro dvoulitru D5 (D5204T7, V60)?
Viděl jsem teď jedno auto, po celou dobu roční výměny oleje v autorizáku, ale nájezd vždy kolem 30 tisíc, někdy i přes (jednou po 36 tisících...). Teď najeto 270 tisic.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Za mě zaleží i na provozu. Ale obecně 10k cajk, a 15k taky pohoda. Ale přes bych nejezdil.
Ono pokud to třeba jezdilo štreky a najednou to najede 1k km tak to není zas tak hrozný, jde o teplotní cykly....
Ono pokud to třeba jezdilo štreky a najednou to najede 1k km tak to není zas tak hrozný, jde o teplotní cykly....
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Online
- Příspěvky: 1662
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Takže 15K by byla lahoda, ale potom to asi nikdy nebude auto s autorizákem, bohužel 

_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
To nemusí být pravda, znám lidi co si olej v půlce mění sami.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 5576
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Záleží na tom, jak se to chová nyní.
Jestli to olej nežere, má to komprese a tedy i výkon, tak žádný problém. Zřejmě to jezdilo dlouhé štreky.
Dá se to mu BG kůra a dále slušný olej s rozumným zacházením - proč by to nemohlo jezdit ještě deset let, dalších tři sta?
Jestli to olej nežere, má to komprese a tedy i výkon, tak žádný problém. Zřejmě to jezdilo dlouhé štreky.
Dá se to mu BG kůra a dále slušný olej s rozumným zacházením - proč by to nemohlo jezdit ještě deset let, dalších tři sta?
-
Online
- Příspěvky: 1662
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Tak reálně nepřesvědčím majitele z bazoše, aby půjčil auto na týden, a já si mohl kontroloval jak (ne)ubývá olej, nebo mu začít rozebírat auto, abych změřil tlaky. Prostě je to risk, jako všechno u jetého auta, tak se ptám na názor, kdo by se toho nebál a proč, ideálně tak už koupil a a najel s tím D5 dvoulitrem dalších 200K bez problému 

_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Aktuálně kupovat auto, tak na měření tlaků trvám, to je na chvilku. 

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 390
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
jj souhlas, chce prachy chce... o něco jednodušší metoda je kouknout na pneu. když maj lidi na volvu audi bmw nebo medu nexeny apod, bejvá v motoru olej z friťáku:)
-
Offline
- Příspěvky: 5793
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Tak pokud kód motoru začíná D5244.... tak by to mohlo být ok. Začinat to D4204....tam je jistota, ze si to neco vezme.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Odhalí to i prasklou vložku?python.p píše: 17 říj 2023 21:43 Aktuálně kupovat auto, tak na měření tlaků trvám, to je na chvilku.![]()
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 843
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
ne
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
D5 olej Ravenol VMP 5W30 C3 + graf vypalování DPF opět 28g na 0g
koncovka výfuku suchá ,čistá jako vždy...
olej. výměny 10-15tskm- šepot květin

olej. výměny 10-15tskm- šepot květin
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvky: 939
- Registrován: 21 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Nekde jsem cetl ze normalni olej vydrzi cca 150 motohodin. Syntetika 250 a long-life oleje 400 motohodin. A snad BMW pocita ve variabilnim intervalu 1km ujetem za studena, jako 9 km s teplym olejem. Takze by ani tech 30 tkm nemuselo byt pro olej pri dlouhych cestach problem.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Proto jsem to psal nahoře, kdybych měl jistotu, že někdo točil převážně dlouhý cesty, tak by mě ten interval 30tkm nevadil. Problém jsou ty pocuky.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Přesně
zahřátí a schládnutí oleje přispívá k rychlejší degradaci. Důležité je přizpůsobit výměny jízdímu stylu a ostatním podmínkám provozu.Dvacet, pětadvacet nebo dokonce i třicet tisíc kilometrů a víc. V natahování intervalů výměny motorového oleje se továrny v posledních letech doslova předhánějí a jejich snaha častokrát dosahuje až absurdních rozměrů. Cíl je jediný. Přivábit na svoje zboží co nejvíc zákazníků
Pokud tedy například kupujete auto a narazili jste na kus, jehož předchozí majitel olej dojížděl do posledního kilometru, nebo ho měnil pozdě, mějte se na pozoru a pokud máte podezření, že motor nefunguje, jak má, dejte od auta ruce pryč. Ledacos sice může jít ještě zachránit pořádným propláchnutím speciální kapalinou, popřípadě opakovanou výměnou oleje ve velmi krátkých časových úsecích, pokud ale motor v takto nevhodném režimu fungoval mnoho let po sobě, šance na jeho další bezproblémový provoz se zmenšují.
Nechat v motoru náplň starou třeba čtyři a více let jen proto, že „do konce intervalu ještě nějaká ta tisícovka chybí“, je prostě zvěrstvo. Olej totiž stárne i časem v nečinosti . Vůbec tedy není nutné, aby s autem objel zeměkouli.
Ten kdo to zná at to nečte

Pokud tedy například kupujete auto a narazili jste na kus, jehož předchozí majitel olej dojížděl do posledního kilometru, nebo ho měnil pozdě, mějte se na pozoru a pokud máte podezření, že motor nefunguje, jak má, dejte od auta ruce pryč. Ledacos sice může jít ještě zachránit pořádným propláchnutím speciální kapalinou, popřípadě opakovanou výměnou oleje ve velmi krátkých časových úsecích, pokud ale motor v takto nevhodném režimu fungoval mnoho let po sobě, šance na jeho další bezproblémový provoz se zmenšují.

Nechat v motoru náplň starou třeba čtyři a více let jen proto, že „do konce intervalu ještě nějaká ta tisícovka chybí“, je prostě zvěrstvo. Olej totiž stárne i časem v nečinosti . Vůbec tedy není nutné, aby s autem objel zeměkouli.
Ten kdo to zná at to nečte

_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Jojo, dávám teď dohromady po tátovi Berlingo z roku 97 a olej je tam už 6 let
Táta už ho chtěl před X-lety dát pryč, tak už do toho neinvestoval. Voda v chladiči taktéž od výroby, no a co z toho teče radši ani nebudu popisovat. Rozvody plochý řemen taktéž originál
Má to najeto necelých 120 000 km. Na druhou stranu auto i v tohle stavu bez problémů jezdilo, což mne překvapilo, Citroen 1.8D za mne
Jinak ve Volvu mám aktuálně nějaký Castrol C3 co servisman sehnal z AS Ford (šoupl ho tam bez mého vědomí). Není to tak dobré jako Ravenol (rozemnutí mezi prsty, hlučnost), kolem 10 000 km, půjde ven. Nechci vypadat jako reklama na Ravenol, ale z toho mála co jsem vyzkoušel, pořád NEJ.



Jinak ve Volvu mám aktuálně nějaký Castrol C3 co servisman sehnal z AS Ford (šoupl ho tam bez mého vědomí). Není to tak dobré jako Ravenol (rozemnutí mezi prsty, hlučnost), kolem 10 000 km, půjde ven. Nechci vypadat jako reklama na Ravenol, ale z toho mála co jsem vyzkoušel, pořád NEJ.
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Mě přijde, že dřív ty motory nebyly tak háklivé... BG, zkrácený výměny po 5tkm a bude ještě dělat radost. 

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
JJ, už je to hotovo. Už to leckde rezne (ošetřím), ale to auto je užitkově skvělé 

-
Offline
- Příspěvky: 5576
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
Máme to stejný. Když jsem v roce 2017 kupoval boxera 2,5D (toho ukradenýho a navrátivšího) tak nebyl čas a olej na kterém jsem po koupi ještě najel 11tis jsem měnil letos 
Je to starý dobrý traktor, který ještě nadělá práci.

Je to starý dobrý traktor, který ještě nadělá práci.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé