Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2213
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Munga »

U dieselu kde nafta vlivem užívání auta tj krátké jízdy, časté regenerace přibejvá a ředí olej naopak při dlouhých jízdách ubývá . Obecně se říká že se odpaří ,ale jestli odpaří a nebo ji auto sežere to netuším - každopádně je to v finále jedno protože efekt pro uživatele je stejný. Na kapkovém testu je olej po dlouhé trase lepší vzhledem k ředění. To mám vypozorováno i z vlastní zkušenosti - nějaký milion jsem najel a většinou to tak bylo.
Proč by se nafta vlastně neměla odpařit? Kdyby se neodpařovala tak by se nedala ani zapálit ne protože zápalnost nafty se udává třeba dle ADR teplotou při které začnou hořet její plyny a to není zas tak moc cca 50-80C bod vzplanutí.

Vapik
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3308
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Vapik »

No dle mého se nafta z motorového oleje nemůže odparit. Musela by totiž projít varem a to se začíná dít až někde od 180°C do cca 360°C (vycházím s destilační charakteristiky). A motorovy olej při dálniční střelbě by neměl být více než 110°C. U benzínu to je jednodušší ten se destiluje v rozmezí 40- 210°C tak je odpar reálný. Kapkový test vychází po dlouhé trase lépe protože se odparila voda, která do oleje nakondenzovala. V práci u dlouhodobých testů posílám oleje na rozbor cca co 80 mth a takhle mi to vychází na základě zpráv z laboratoře (pro comonrailový turbo diesel s DPF a regenerací zvýšenou dávkou nafty. Mimo jiné fakt dlouho se ladil software pro všechny možné způsoby regenerace, aby kontaminace byla co nejmenší.

ivanvanata
Offline
Příspěvky: 390
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od ivanvanata »

netuším jak je to u ropy ale u poslední benzínové oktávky má olej na dálnici úplně normálně 120-130 C pokud tomu naložíš 200km/h+ tak i víc. normálně mě to zděsilo protože olej musí být fakt poblíž hranice (je v tom myslím to 0W 20), vezměte si, že hths se měří při 150C, myslím že vzít to někde na okresku v tomhle počasí tak by to člověk možná i uhnal, každopádně vždycky když D5ku pořádně proženu tak má pak lepší zvuk :)

Vapik
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3308
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Vapik »

U těch teplot hodně záleží kde se měří. Je beru těch svých 110 na výstupu z výměníku olej voda, tzn nejstudenější olej v okruhu takže těch 130 na horké straně je možných.

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

Jjo začátek a konec vypalování , teploty oleje,vody,a DPF.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od hajnej »

Tady si někdo dal pěknou práci a srovnal parametry olejů 5W30 C3
https://drive.google.com/file/d/1-lTmLrcssPcOrHfZ27H9dR0OsxA3zbVm/view
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 roků
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od labanos »

Dotaz, hodím to sem.

Jaký je podle vás hraniční interval výměny oleje pro dvoulitru D5 (D5204T7, V60)?
Viděl jsem teď jedno auto, po celou dobu roční výměny oleje v autorizáku, ale nájezd vždy kolem 30 tisíc, někdy i přes (jednou po 36 tisících...). Teď najeto 270 tisic.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Za mě zaleží i na provozu. Ale obecně 10k cajk, a 15k taky pohoda. Ale přes bych nejezdil.

Ono pokud to třeba jezdilo štreky a najednou to najede 1k km tak to není zas tak hrozný, jde o teplotní cykly....
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 roků
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od labanos »

Takže 15K by byla lahoda, ale potom to asi nikdy nebude auto s autorizákem, bohužel :-(
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

To nemusí být pravda, znám lidi co si olej v půlce mění sami.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Romulusw »

Záleží na tom, jak se to chová nyní.

Jestli to olej nežere, má to komprese a tedy i výkon, tak žádný problém. Zřejmě to jezdilo dlouhé štreky.

Dá se to mu BG kůra a dále slušný olej s rozumným zacházením - proč by to nemohlo jezdit ještě deset let, dalších tři sta?

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 roků
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od labanos »

Tak reálně nepřesvědčím majitele z bazoše, aby půjčil auto na týden, a já si mohl kontroloval jak (ne)ubývá olej, nebo mu začít rozebírat auto, abych změřil tlaky. Prostě je to risk, jako všechno u jetého auta, tak se ptám na názor, kdo by se toho nebál a proč, ideálně tak už koupil a a najel s tím D5 dvoulitrem dalších 200K bez problému :-D
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Aktuálně kupovat auto, tak na měření tlaků trvám, to je na chvilku. :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

ivanvanata
Offline
Příspěvky: 390
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od ivanvanata »

jj souhlas, chce prachy chce... o něco jednodušší metoda je kouknout na pneu. když maj lidi na volvu audi bmw nebo medu nexeny apod, bejvá v motoru olej z friťáku:)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5794
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak pokud kód motoru začíná D5244.... tak by to mohlo být ok. Začinat to D4204....tam je jistota, ze si to neco vezme.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od hajnej »

python.p píše: 17 říj 2023 21:43 Aktuálně kupovat auto, tak na měření tlaků trvám, to je na chvilku. :)
Odhalí to i prasklou vložku?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 843
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od powl »

ne
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

D5 olej Ravenol VMP 5W30 C3 + graf vypalování DPF opět 28g na 0g :good: koncovka výfuku suchá ,čistá jako vždy...
olej. výměny 10-15tskm- šepot květin
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Zeb
Offline
Příspěvky: 939
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Zeb »

Nekde jsem cetl ze normalni olej vydrzi cca 150 motohodin. Syntetika 250 a long-life oleje 400 motohodin. A snad BMW pocita ve variabilnim intervalu 1km ujetem za studena, jako 9 km s teplym olejem. Takze by ani tech 30 tkm nemuselo byt pro olej pri dlouhych cestach problem.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Proto jsem to psal nahoře, kdybych měl jistotu, že někdo točil převážně dlouhý cesty, tak by mě ten interval 30tkm nevadil. Problém jsou ty pocuky.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od zdenal111 »

Přesně :good: zahřátí a schládnutí oleje přispívá k rychlejší degradaci. Důležité je přizpůsobit výměny jízdímu stylu a ostatním podmínkám provozu.Dvacet, pětadvacet nebo dokonce i třicet tisíc kilometrů a víc. V natahování intervalů výměny motorového oleje se továrny v posledních letech doslova předhánějí a jejich snaha častokrát dosahuje až absurdních rozměrů. Cíl je jediný. Přivábit na svoje zboží co nejvíc zákazníků
Pokud tedy například kupujete auto a narazili jste na kus, jehož předchozí majitel olej dojížděl do posledního kilometru, nebo ho měnil pozdě, mějte se na pozoru a pokud máte podezření, že motor nefunguje, jak má, dejte od auta ruce pryč. Ledacos sice může jít ještě zachránit pořádným propláchnutím speciální kapalinou, popřípadě opakovanou výměnou oleje ve velmi krátkých časových úsecích, pokud ale motor v takto nevhodném režimu fungoval mnoho let po sobě, šance na jeho další bezproblémový provoz se zmenšují. :unknown:
Nechat v motoru náplň starou třeba čtyři a více let jen proto, že „do konce intervalu ještě nějaká ta tisícovka chybí“, je prostě zvěrstvo. Olej totiž stárne i časem v nečinosti . Vůbec tedy není nutné, aby s autem objel zeměkouli.
Ten kdo to zná at to nečte :wink:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1785
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Tomas78 »

Jojo, dávám teď dohromady po tátovi Berlingo z roku 97 a olej je tam už 6 let ;-) Táta už ho chtěl před X-lety dát pryč, tak už do toho neinvestoval. Voda v chladiči taktéž od výroby, no a co z toho teče radši ani nebudu popisovat. Rozvody plochý řemen taktéž originál ;-) Má to najeto necelých 120 000 km. Na druhou stranu auto i v tohle stavu bez problémů jezdilo, což mne překvapilo, Citroen 1.8D za mne :good:

Jinak ve Volvu mám aktuálně nějaký Castrol C3 co servisman sehnal z AS Ford (šoupl ho tam bez mého vědomí). Není to tak dobré jako Ravenol (rozemnutí mezi prsty, hlučnost), kolem 10 000 km, půjde ven. Nechci vypadat jako reklama na Ravenol, ale z toho mála co jsem vyzkoušel, pořád NEJ.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od python.p »

Mě přijde, že dřív ty motory nebyly tak háklivé... BG, zkrácený výměny po 5tkm a bude ještě dělat radost. :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1785
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Tomas78 »

JJ, už je to hotovo. Už to leckde rezne (ošetřím), ale to auto je užitkově skvělé :)

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od Romulusw »

Máme to stejný. Když jsem v roce 2017 kupoval boxera 2,5D (toho ukradenýho a navrátivšího) tak nebyl čas a olej na kterém jsem po koupi ještě najel 11tis jsem měnil letos :-)

Je to starý dobrý traktor, který ještě nadělá práci.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé