Přesně
zahřátí a schládnutí oleje přispívá k rychlejší degradaci. Důležité je přizpůsobit výměny jízdímu stylu a ostatním podmínkám provozu.Dvacet, pětadvacet nebo dokonce i třicet tisíc kilometrů a víc. V natahování intervalů výměny motorového oleje se továrny v posledních letech doslova předhánějí a jejich snaha častokrát dosahuje až absurdních rozměrů. Cíl je jediný. Přivábit na svoje zboží co nejvíc zákazníků
Pokud tedy například kupujete auto a narazili jste na kus, jehož předchozí majitel olej dojížděl do posledního kilometru, nebo ho měnil pozdě, mějte se na pozoru a pokud máte podezření, že motor nefunguje, jak má, dejte od auta ruce pryč. Ledacos sice může jít ještě zachránit pořádným propláchnutím speciální kapalinou, popřípadě opakovanou výměnou oleje ve velmi krátkých časových úsecích, pokud ale motor v takto nevhodném režimu fungoval mnoho let po sobě, šance na jeho další bezproblémový provoz se zmenšují.
Nechat v motoru náplň starou třeba čtyři a více let jen proto, že „do konce intervalu ještě nějaká ta tisícovka chybí“, je prostě zvěrstvo. Olej totiž stárne i časem v nečinosti . Vůbec tedy není nutné, aby s autem objel zeměkouli.
Ten kdo to zná at to nečte