VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 433
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Ahojte,
rád by som založil tému ohľadom novodobého motora od Volva.
Pár info: https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Engine_Architecture
Rád by som v tejto téme diskutoval o:
-spoľahlivosť
-opravy
-údržba
-spotreba
-aký olej - veľmi diskutovaná téma u päť valcoch
Označenia filtrov pre VEA motor od značky Mann:
- vzduchový C 35 177
- olejový HU 8014 z
- kabínovy CU/CUK 2733
- palivový PU 9003 z
rád by som založil tému ohľadom novodobého motora od Volva.
Pár info: https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Engine_Architecture
Rád by som v tejto téme diskutoval o:
-spoľahlivosť
-opravy
-údržba
-spotreba
-aký olej - veľmi diskutovaná téma u päť valcoch
Označenia filtrov pre VEA motor od značky Mann:
- vzduchový C 35 177
- olejový HU 8014 z
- kabínovy CU/CUK 2733
- palivový PU 9003 z
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) lkopcansky dne 02 dub 2024 12:17, celkem upraveno 5 x.
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
VEA 2,0 Drive-E 1969 cc - rady, skúsenosti....
Neco sem napisi k nasi V60 s VEA 110kw D4204T9 - D3.
Po roce od koupe a 20tis km je prumer okolo 5,5L v najezdu 50:50. A v zime furt imrvere bufík.
Olej lili Ravenol EFS 0W20 a jeho spotreba po 2 vymenach je zatím ťuk, ťuk 0L. 2x vypustěno a odměřeno 5,15L. Vzdy nalito 5,2L.
No a jelikoz je to r.v. 05/2018 tak vsechny bolistky jsou jiz z vyroby vychytane, jako jiz modifikovany EGR atd. I Nejnovejsi SW v ECM.
Opravy zatim Nic, jen ted budu menit v 90tis km řemen a kladku, což je i doporučený interval.
Jeste preventivne cisten MAP.
Po roce od koupe a 20tis km je prumer okolo 5,5L v najezdu 50:50. A v zime furt imrvere bufík.
Olej lili Ravenol EFS 0W20 a jeho spotreba po 2 vymenach je zatím ťuk, ťuk 0L. 2x vypustěno a odměřeno 5,15L. Vzdy nalito 5,2L.
No a jelikoz je to r.v. 05/2018 tak vsechny bolistky jsou jiz z vyroby vychytane, jako jiz modifikovany EGR atd. I Nejnovejsi SW v ECM.
Opravy zatim Nic, jen ted budu menit v 90tis km řemen a kladku, což je i doporučený interval.
Jeste preventivne cisten MAP.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 433
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Skúsenosti:
D4204T4 D3 110kW AT v XC60 MY2017 , nábeh od nova(0 km) po doteraz 147 000 km
-servisované len v autorizáku, liaty Castrol 0W-20 for Volvo, doteraz bez dolievana oleja
-0 závad po celú dobu prevádzky
Preventívne som pri cca 135 tis km vyčistil spomínaný MAP snímač
-spotreba cca 7,5 litra na 100 km
D4204T5 D4 133 kW AT v XC60 MY2015, momentálny nábeh 107 000 km, kúpené pri 97 000 km v 01/2022
-servis vykonaný v autorizaku len prvú prehliadku, potom každý rok v lokálnom servise. Posledných 6 servisných prehliadok bol naliaty Mobil Super 3000 Formula VC 0W-20. Zatiaľ nepozorujem konzumáciu oleja, kontrolujem to raz mesačne cez budíky.
-Závady: pri cca 82 tis km bolo auto v núdzovom režime, v autorizaku vymenený EGR chladič(info zo servisu-riesil bývalý majiteľ). Pár dní po kúpe som začal pozorovať slabé zaváhanie motora pri ustálenej rýchlosti, niekedy na neutrali jemne trasenie motora, dokonca mi raz vyplo motor pri cúvaní. V autorizaku zistená zavada EGR ventilu, dodanie 6 týždňov. Po výmene sa auto sprava normálne. Výhoda je doživotná záruka na tento diel ak sa nezmení majiteľ.
-spotreba odmerana podľa tankovania 7,8 litra na 100 km. Evidujem si ju na Spritmonitore https://www.spritmonitor.de/en/detail/1319505.html
Dva snímače, MAP snímač a snímač za motorov pod stieračmi, preventívne vyčistené.
D4204T4 D3 110kW AT v XC60 MY2017 , nábeh od nova(0 km) po doteraz 147 000 km
-servisované len v autorizáku, liaty Castrol 0W-20 for Volvo, doteraz bez dolievana oleja
-0 závad po celú dobu prevádzky
Preventívne som pri cca 135 tis km vyčistil spomínaný MAP snímač
-spotreba cca 7,5 litra na 100 km
D4204T5 D4 133 kW AT v XC60 MY2015, momentálny nábeh 107 000 km, kúpené pri 97 000 km v 01/2022
-servis vykonaný v autorizaku len prvú prehliadku, potom každý rok v lokálnom servise. Posledných 6 servisných prehliadok bol naliaty Mobil Super 3000 Formula VC 0W-20. Zatiaľ nepozorujem konzumáciu oleja, kontrolujem to raz mesačne cez budíky.
-Závady: pri cca 82 tis km bolo auto v núdzovom režime, v autorizaku vymenený EGR chladič(info zo servisu-riesil bývalý majiteľ). Pár dní po kúpe som začal pozorovať slabé zaváhanie motora pri ustálenej rýchlosti, niekedy na neutrali jemne trasenie motora, dokonca mi raz vyplo motor pri cúvaní. V autorizaku zistená zavada EGR ventilu, dodanie 6 týždňov. Po výmene sa auto sprava normálne. Výhoda je doživotná záruka na tento diel ak sa nezmení majiteľ.
-spotreba odmerana podľa tankovania 7,8 litra na 100 km. Evidujem si ju na Spritmonitore https://www.spritmonitor.de/en/detail/1319505.html
Dva snímače, MAP snímač a snímač za motorov pod stieračmi, preventívne vyčistené.
Naposledy upravil(a) lkopcansky dne 02 dub 2024 12:18, celkem upraveno 5 x.
-
Offline
- Příspěvky: 1249
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
VEA 2,0 Drive-E 1969 cc - rady, skúsenosti....
Jaké máte intervaly výměny oleje? Auta servisovaná v autorizáku dodržují vždy ten 30 000 km..?
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 433
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cc - rady, skúsenosti....
Kde si prosím našiel tu tabuľku? Na 110kW sa žiadny remeň ešte nemenil, teraz sa budú riešiť komplet rozvody v autorizáku (700-780€) a u 133kw mám ešte 2,5 roka čas-skôr príde 10 rokov ako kilometreJakub Svoboda píše: Opravy zatim Nic, jen ted budu menit v 90tis km řemen a kladku, což je i doporučený interval.
-
Offline
- Příspěvky: 433
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cc - rady, skúsenosti....
110 kW verzia chodí pravidelne každoročne v máji na servis do autorizáku a vychádza to na cca 25 tis km. Raz sme chceli výmenu oleja skor(15 tis km) a bolo povedané, že je skoro a nemáme chodit…labanos píše:Jaké máte intervaly výměny oleje? Auta servisovaná v autorizáku dodržují vždy ten 30 000 km..?
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
VEA 2,0 Drive-E 1969 cc - rady, skúsenosti....
Ta tabulka je přímo z ofiko Vidy, vytažená na moji žádost. A je použitelná pro všechny VEA motory.
Vše si servisuji sám a olej měním max. po 15tis km. Zatím mi to vyšlo okolo 13 - 14tis km.
Naštěstí i od nova to najelo mezi výměnami oleje max. 18tis km a já dělal v 70tis km 4tou výměnu, místo " volvo intervalu" 2hou...
Vše si servisuji sám a olej měním max. po 15tis km. Zatím mi to vyšlo okolo 13 - 14tis km.
Naštěstí i od nova to najelo mezi výměnami oleje max. 18tis km a já dělal v 70tis km 4tou výměnu, místo " volvo intervalu" 2hou...
-
Offline
- Příspěvky: 115
- Registrován: 3 roky 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 III D3 110kw MY2016
VEA 2,0 Drive-E 1969 cc - rady, skúsenosti....
Výměna řemene a kladek je v tabulce koukám až po 150K (pro D4204x), 90K je tam v závorce že platí pro 5valce? Nebo špatně koukám?
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
VEA 2,0 Drive-E 1969 cc - rady, skúsenosti....
V tabulce je 120tis, ale stejne jako u 5valcu se interval snizil o 30 tis a to na 90tis km.
-
Offline
- Příspěvky: 433
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cc - rady, skúsenosti....
Písal som dnes do autorizáku a odpoveď bola 150 000 tis/ 10 rokov max
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
VEA 2,0 Drive-E 1969 cc - rady, skúsenosti....
No, vzhledem k tomu, ze ti ani na tvoji zadost nechteji vymenit olej. Tak si tedy o jejich přístupu myslim své.
Ten údaj co jsem zde napsal je informace člověka co tyto motory servisuje denně a samozřejmě ve Volvu pracuje. Tudíž já dám na jeho osobní zkušenost.
Ten údaj co jsem zde napsal je informace člověka co tyto motory servisuje denně a samozřejmě ve Volvu pracuje. Tudíž já dám na jeho osobní zkušenost.
-
Offline
- Příspěvky: 5116
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
VEA 2,0 Drive-E 1969 cc - rady, skúsenosti....
Tohle nechápu... Jasný tabulka je jedna věc.lkopcansky píše: ↑19 srp 2022 09:56 Písal som dnes do autorizáku a odpoveď bola 150 000 tis/ 10 rokov max
Ale když chceš častější výměnu oleje, tak je to přeci pro ně dobře ne? Mají peníze za práci a za olej, pro motor je to rozhodně dobře. Jen ty to musíš zaplatit.
To stejný u řemenu. Přístup některých servisů vážně nechápu.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1277
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
VEA 2,0 Drive-E 1969 cc - rady, skúsenosti....
ale asi je pak dupou greténi, že se chovají neekologicky
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
-
Offline
- Příspěvky: 5116
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
VEA 2,0 Drive-E 1969 cc - rady, skúsenosti....
Jasný, protože když umře motor po 300k km, tak je to víc ekologický, jak kdyby se častěji měnil olej vydržel milion km. Ale jo, co nejnižší spotřeba, co nejnižší tření, ale to, že auto žere olej, je vlastně taky v pohodě, protože to se při měření emisí neměří.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
VEA 2,0 Drive-E 1969 cc - rady, skúsenosti....
Nějak nám tu debata uvadla. Tak co nového sem kdo napíše?
-
Offline
- Příspěvky: 1282
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
VEA 2,0 Drive-E 1969 cc - rady, skúsenosti....
Já nic psát nebudu, já sbírám zkušenosti, nebo ať hodím do pléna - auto má už něco najeto, bylo tu v Čr od nova, dá se říct. Ježděno na dlouhé trasy a v zimně starty s bufíkem, prý 1 řidič / majitel, současný vlastník V90CC tzn. vztahový Volvista .
Na motoru mimo rozvody byl dělán dvakrát EGR, tedy předpokládám, že už mám taky novou verzi se širšíma trubkama...jinak nic.
Apropo mám najeto osobně zatím 4000km a ještě jsem nedoléval olej - neklesá dle budíku, výměny v autorizáku po 30t km vždy 0w20
Na motoru mimo rozvody byl dělán dvakrát EGR, tedy předpokládám, že už mám taky novou verzi se širšíma trubkama...jinak nic.
Apropo mám najeto osobně zatím 4000km a ještě jsem nedoléval olej - neklesá dle budíku, výměny v autorizáku po 30t km vždy 0w20
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 1282
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Nic to neznamená, tak jenom k rozvíření diskuze, 5,0 je moje reálná dlouhodobá spotřeba a těším se, až okusím místo 235/40/18 zimní 215/50/16, když se to povede, tak bych si chtěl kola zvážit. Při 800km to psalo ještě dojezd 700 a půl nádrže, co mám zatím vysledováno, tak to asi sedí + čumím z pohledu staré D5, že co píše palubák to mi zatím pokaždé +0,1 až 0,2l sedělo.
P.S. Ať dám jakýkoli motiv, těch 280t tomu už nikdo neodpáře
P.S. Ať dám jakýkoli motiv, těch 280t tomu už nikdo neodpáře
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 5172
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Ja kvuli brzdam mohu jen 17" a zadna prevalna zmena se nekonala pri prezuti z 18"
-
Offline
- Příspěvky: 4167
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Nejen kilometry, ale dokonce jsi to stihl popřepínat a nafotit i v jedné minutě a ještě během jízdy .
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
-
Offline
- Příspěvky: 1282
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Klidná dálnice umožní i focení, v rámci půlkilometru jsem to zvládnul
Kuba : to máš 336 nebo 316 kotouče? Já nevím jaké mám, ale že by MY15 D4 133kW měl menší brzdy než MY18 D3 110kW? Nemáš to třeba jenom nezapsané v TP? Podle Kelly se na to nedá spolehnout, tam jsou pro obě zmiňované motorizace všechny 3 varianty (336/316/300), tak nevím. Každopádně na S80 3.2 jsem měl zkušenost s 18" Venatorama 235 vs 16" 225 a to byl rozdíl docela znatelný. Pak tedy ještě chvíli po koupi auta 16" 225 vs 16" 205 a to bylo taky znát...samozřejmě nic od toho neočekávám, byť trochu, v dobrém slova smyslu, závidím, že Ti to jezdí ještě za znatelně méně, než mě...ne z ekonomického pohledu, ale z technického pohledu. Mě to třeba baví, pokořovat za kolik se to dá a když je terén a provoz, tak to zkouším, ale to je tak párkrát do roka. Zatím mám rekord na stejné trase Focus 1.8 tdci 92kW za 3,2, Rapid 1.0 tsi za 3,8 a V60 D4 za 4,2. Znovu opakuju, že ne proto, že bych to řešil, ale proto, že mě to někdy baví a tyhle výsledky jsou z několikaletého intervalu
Ale zpět k VEA - 280 na hrbu a zatím jezdí, za mě spokojenost. Občas tedy při ohřívání zakodrcá, ale zatím nic víc k problému nenaznačuje. Nevím, jestli je to vlastnost anebo se něco výhledově stane, ale zatím musím přecházet z nulového zatížení do většího zatížení, ideálně ještě podpořeno do kopce (z kopce to nepozoruju) a auto musí být tak na 70-80°C. Ohřáté nic.
Kuba : to máš 336 nebo 316 kotouče? Já nevím jaké mám, ale že by MY15 D4 133kW měl menší brzdy než MY18 D3 110kW? Nemáš to třeba jenom nezapsané v TP? Podle Kelly se na to nedá spolehnout, tam jsou pro obě zmiňované motorizace všechny 3 varianty (336/316/300), tak nevím. Každopádně na S80 3.2 jsem měl zkušenost s 18" Venatorama 235 vs 16" 225 a to byl rozdíl docela znatelný. Pak tedy ještě chvíli po koupi auta 16" 225 vs 16" 205 a to bylo taky znát...samozřejmě nic od toho neočekávám, byť trochu, v dobrém slova smyslu, závidím, že Ti to jezdí ještě za znatelně méně, než mě...ne z ekonomického pohledu, ale z technického pohledu. Mě to třeba baví, pokořovat za kolik se to dá a když je terén a provoz, tak to zkouším, ale to je tak párkrát do roka. Zatím mám rekord na stejné trase Focus 1.8 tdci 92kW za 3,2, Rapid 1.0 tsi za 3,8 a V60 D4 za 4,2. Znovu opakuju, že ne proto, že bych to řešil, ale proto, že mě to někdy baví a tyhle výsledky jsou z několikaletého intervalu
Ale zpět k VEA - 280 na hrbu a zatím jezdí, za mě spokojenost. Občas tedy při ohřívání zakodrcá, ale zatím nic víc k problému nenaznačuje. Nevím, jestli je to vlastnost anebo se něco výhledově stane, ale zatím musím přecházet z nulového zatížení do většího zatížení, ideálně ještě podpořeno do kopce (z kopce to nepozoruju) a auto musí být tak na 70-80°C. Ohřáté nic.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9874
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
VEA 2,0 Drive-E 1969 cc - rady, skúsenosti....
Existuje nějaké poznávací znamení toho lepšího EGRu? Asi bude mít jiné číslo nebo od jakého roku proběhla inovace?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 1282
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Už tu je moc pěkné téma ohledně EGRu na VEA
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=76014
Zkráceně by mělo jít o novou trubku, chladič a ventil, ale jestli je to vidět, to nevím. K tomu ještě přísluší SW úprava. Třeba poupraví někdo, kdo ví víc, ale ten odkaz stojí za přečtení, ať víte pětiválcaři, co vás čeká
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=76014
Zkráceně by mělo jít o novou trubku, chladič a ventil, ale jestli je to vidět, to nevím. K tomu ještě přísluší SW úprava. Třeba poupraví někdo, kdo ví víc, ale ten odkaz stojí za přečtení, ať víte pětiválcaři, co vás čeká
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 433
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Čo sa týka olejov, oleje do VEA musia mať schválenie VCC RBS0-2AE
napríklad:
LIQUI MOLY SPECIAL TEC V 0W-20
https://www.motorove-oleje.sk/liqui-moly-special-tec-v-0w-20-1l
SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AS-L 0W-20
https://www.motorove-oleje.sk/shell-helix-ultra-professional-as-l-0w-20-1l/
RAVENOL EFS SAE 0W-20 pre BMW / MB
https://www.ravenolshop.sk/p/ravenol-efs-sae-0w-20-pre-bmw-mb-1l
CASTROL EDGE PROFESSIONAL V 0W-20
https://olejposta.sk/Castrol_EDGE_Professional_V_0W-20_1L__r_126618.html
MOBIL SUPER 3000 Formula VC 0W-20
https://olejposta.sk/Mobil_Super_3000_Formula_VC_0W-20_1L__r_308868.html
Ja osobne D4204T5 mám 6 zo 7 výmen olejov naliaty Mobil, u D4204T4 je liaty len Castrol...
napríklad:
LIQUI MOLY SPECIAL TEC V 0W-20
https://www.motorove-oleje.sk/liqui-moly-special-tec-v-0w-20-1l
SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AS-L 0W-20
https://www.motorove-oleje.sk/shell-helix-ultra-professional-as-l-0w-20-1l/
RAVENOL EFS SAE 0W-20 pre BMW / MB
https://www.ravenolshop.sk/p/ravenol-efs-sae-0w-20-pre-bmw-mb-1l
CASTROL EDGE PROFESSIONAL V 0W-20
https://olejposta.sk/Castrol_EDGE_Professional_V_0W-20_1L__r_126618.html
MOBIL SUPER 3000 Formula VC 0W-20
https://olejposta.sk/Mobil_Super_3000_Formula_VC_0W-20_1L__r_308868.html
Ja osobne D4204T5 mám 6 zo 7 výmen olejov naliaty Mobil, u D4204T4 je liaty len Castrol...
-
Offline
- Příspěvky: 115
- Registrován: 3 roky 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 III D3 110kw MY2016
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
K olejům ještě doplním od Totalu, které také splňují VCC RBS0-2AE...
Starší Ineo Xtra V-DRIVE
https://lubricants.catalog.totalenergies.com/corporate/en_UK/tru-quartz-ineo-xtra-v-drive-0w-20
A teď nový Ineo Xtra EC5
https://lubricants.catalog.totalenergies.com/corporate/en_UK/us2-quartz-ineo-xtra-ec5-0w-20
Starší Ineo Xtra V-DRIVE
https://lubricants.catalog.totalenergies.com/corporate/en_UK/tru-quartz-ineo-xtra-v-drive-0w-20
A teď nový Ineo Xtra EC5
https://lubricants.catalog.totalenergies.com/corporate/en_UK/us2-quartz-ineo-xtra-ec5-0w-20
-
Offline
- Příspěvky: 49
- Registrován: 3 roky 1 měsíc
- Bydliště: Divec
- Vůz: V70 III 2.0 D2
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140…kW - rady, skúsenosti...
Doplním mé zkušenosti.
EGR modifikovaný podle mých informací není. Modifikaci dostaly motory až po roce 2018 s AbBlue. Lehce se to pozná podle jiného solenoidu. V rámci svolávací akce byly změněny trubky chladící kapaliny pro EGR chladič. Chladič EGR modifikovaný tuším byl a při výměně dostanete jiný.
Já jsem koupil ojetou V70 D2 88kW s asi 170 000 km. Rozvody byly dělané v Holandsku a auto má modifikované chlazení EGR. Po výměně EGR se spotřeba ustálila na 5.5 l/100km. Předtím byla kolem 6 litrů. Olej měním každý rok a ihned po koupi. Nechal jsem vyměnit olej v manuální převodovce.
Používám Motul Specific RBS0-2AE 0W-20 splňující normu. https://www.motul.com/cz/cs/products/specific-rbs0-2ae
EGR modifikovaný podle mých informací není. Modifikaci dostaly motory až po roce 2018 s AbBlue. Lehce se to pozná podle jiného solenoidu. V rámci svolávací akce byly změněny trubky chladící kapaliny pro EGR chladič. Chladič EGR modifikovaný tuším byl a při výměně dostanete jiný.
Já jsem koupil ojetou V70 D2 88kW s asi 170 000 km. Rozvody byly dělané v Holandsku a auto má modifikované chlazení EGR. Po výměně EGR se spotřeba ustálila na 5.5 l/100km. Předtím byla kolem 6 litrů. Olej měním každý rok a ihned po koupi. Nechal jsem vyměnit olej v manuální převodovce.
Používám Motul Specific RBS0-2AE 0W-20 splňující normu. https://www.motul.com/cz/cs/products/specific-rbs0-2ae
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé