Chyba může být způsobena několika věcmi. U mě se projevovala i trháním v nízkých otáčkách.
Uvolněné odvětrání ventilového víka
Zkontrolujte propojku a membránu na sacím potrubí připojené na ventilové víko.
Zadrhávající EGR
Pokud v řídící jednotce není žádný jiný chybový kód, mělo by jít o zadrhávající EGR ventil. Nedovře se. Je třeba sundat plastový kryt a zkusit s ním hnout, zda jde v celé dráze hladce. Můžete jej zkusit vyčistit. Nový díl se nyní, když to píšu, shání obtížně. Je pouze jako originál ve Volvu asi za 12 tisíc. Stejný díl lze najít asi za 6 tisíc, ale nikde není skladem.
Regenerace EGR v Polsku: https://specelektro.pl/index.php?route=product/product&path=255456&product_id=386
Regenerovaný EGR jako díl (ve Volvu dostanete to samé):https://www.profidily.cz/agr-ventil-dri-717730296-2971371.html
Ucpaná trubka k senzoru tlaku výfukových plýnů (EMAP)
Většinou je doprovázeno také chybou tlaku výfukových plynů. Je třeba zkontrolovat korelaci hodnot MAP a EMAP.
Více zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=953403#p953403
Ucpaný MAP sensor
Měl by doprovázeno dalšími chybovými kódy.
Detaily zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=949266#p949266
Ucpaný chladič EGR
Většinou je spojeno s chybou EGR flow. Postup čištění je níže.
Původní příspěvek
Včera se mi objevila "Omezená funkce motoru". Stalo se to při brzdění motorem z kopce. Auto jelo normálně dál. Na diagnostice jsem našel chybu P00BC(00), Mass Air Flow out of range. Zkontroloval jsem hadice a vše se zdá být ok. Vyndal jsem váhu a opticky je v pořádku a čistá.
Kontroloval jsem vzadu pod railem a je tam motor orosený černým olejem ale nic dramatického. Zkoušel jsem nafotit mobilem, ale je tam velmi špatný přístup. Fotky neukázali nic moc. Motor má najeto 175 tisíc a auto jezdilo do 169 tisíc v Holandsku, kde dělali rozvody na 152 tisících a výměny oleje po 30 tisíc km

Olej za posledních 5 tisíc neubývá alespoň dle digitální měrky. Klasickou měrku motor nemá.
Můj tip je načnutá váha vzduchu. Předpokládám, že tato je originální díl - https://imdily.cz/autodily/volvo/v70-iii/d2-88kw/priprava-paliva/priprava-smesi/meric-mnozstvi-hmotnosti-vzduchu?productId=155217
Prasklé sání je asi nesmysl, protože to s ní nemá nic moc co dělat. MAP sensor bude asi zřejmě někde pod railem na sání. Čekal bych od něj nějakou nesrovnalost, kdyby to bylo sání.
Odpoledne ještě zkontroluji live data na Mass Air Flow sensoru, jestli reaguje na plyn. Mám Car Scanner Pro na mobilu a VGATE Wifi adaptér.
Ještě něco zkontrolovat prosím?
Díky
Postupně budu přidávat věci, které načerpám.
MAF jsem vyměnil a chyba se objevuje znovu. Mám tedy doma MAF na zapůjčení, kdyby někdo potřeboval testovat v okolí Hradec Králové.
Vypadá to, že mne nemine vyčištění EGR.
Teoreticky to mám nastudované.
Budu potřebovat:
- 1x těsnění mezi chladič a ventil - https://www.autodoc.cz/elring/15238766
- 1x těsnění přivodní trubky směrem k sání - https://www.autodoc.cz/elring/15239201
- 1x těsnění přívodní trubky od turba - https://www.autodoc.cz/fa1/15879935
- Čistič, ten se osvědčil u Alfy https://www.autokelly.cz/Product/ACST061/11935134
- Chladící směs - mám modrou
- Svorky na hadice (díky Jasko za tip) - https://www.autokelly.cz/Product/GV-VS031/8525135
Díly jsem objednával v Auto Kellly. Měli je za srovnatelné ceny jako jinde a byli schopní objednat originál Volvo těsnění na přívodní trubku do EGR. Možná by Vás to vyšlo o něco levněji v autorizáku v rámci slevy na díly na starší auta. Ale autorizák mám daleko.
Návod
- místo vypouštění lze sepnout hadice uvedenými svorkami
- nádržka na podtlak se nemusí odpojovat, stačí odkloupit
- je vhodné oddělat trubku z EGR do sání. V sání je gumové těsnění a jsou to dva samořezné šroubky. Je pak mnohem lepší přístup k hadicím na chladiči. Do sání se radši moc nekoukejte.
- chladič jsem několikrát naplnil čističem nebo toluenem (prostě co jsem našel) a nechal vždy několik hodin louhovat.
- zpětná montáž je poměrně rychlá
- chladič lze mechanicky čistit šťouráním tenkým drátkem a pak karbon vyklepat.
https://www.youtube.com/watch?v=5zz6qefBV08&t=814s
- podle Jasko lze chladič čistit i čističem na krby a trouby. Já na to neměl odvahu. Předpokládám, že se nastříká a vypláchne vodou a vyfouká vzduchem.
https://www.vmd-drogerie.cz/grilpur-cistic-trub-a-grilu-500-ml-rozprasovac/
video např. zde
https://www.youtube.com/watch?v=PXMxwYCn1ng
Vyměnil jsem EGR ventil za nový. Zde je graf z volnoběhu před a po.
A takhle to vypadá s novým EGR ventilem:
Návod na čištění chladiče EGR
Nashromáždil jsem informace o čistění EGR chladiče.
Chemické čištění není moc účinné. Zanechává chladič přicpaný.
Ultrazvuk nevyčistí silně zanešený chladič.
Nejlepší postup dle mého:
1. vyčistit chladič čističem na krby a trouby nahrubo.
2. pokračovat v ultrazvukové čističce.
3. dočistit sprejem například čističem na brzdy.
Závěr
Pokud Vás potká tato chyba je zřejmě už EGR zralý na výměnu, protože dřík hříbku zadrhává.
Dostal jsem ještě tip na chemické čištění:
https://www.bg-care.cz/dekarbonizace-a-prevence-odbornym-servisem/naftovy-motor/egr-a-dpf-system/egr-system/
Cena 7 000 Kč + olej + olejový filtr.