Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - návod na čištění EGR a chladiče

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 50
Registrován: 3 roky
Bydliště: Divec
Vůz: V70 III 2.0 D2

#1 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - návod na čištění EGR a chladiče

Příspěvek od Bican »

Nasbírané zkušenosti s řešením chyby P00BC
Chyba může být způsobena několika věcmi. U mě se projevovala i trháním v nízkých otáčkách.
Uvolněné odvětrání ventilového víka
Zkontrolujte propojku a membránu na sacím potrubí připojené na ventilové víko.
Obrázek
Zadrhávající EGR
Pokud v řídící jednotce není žádný jiný chybový kód, mělo by jít o zadrhávající EGR ventil. Nedovře se. Je třeba sundat plastový kryt a zkusit s ním hnout, zda jde v celé dráze hladce. Můžete jej zkusit vyčistit. Nový díl se nyní, když to píšu, shání obtížně. Je pouze jako originál ve Volvu asi za 12 tisíc. Stejný díl lze najít asi za 6 tisíc, ale nikde není skladem.
Regenerace EGR v Polsku: https://specelektro.pl/index.php?route=product/product&path=255456&product_id=386
Regenerovaný EGR jako díl (ve Volvu dostanete to samé):https://www.profidily.cz/agr-ventil-dri-717730296-2971371.html
Ucpaná trubka k senzoru tlaku výfukových plýnů (EMAP)
Většinou je doprovázeno také chybou tlaku výfukových plynů. Je třeba zkontrolovat korelaci hodnot MAP a EMAP.
Více zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=953403#p953403
Ucpaný MAP sensor
Měl by doprovázeno dalšími chybovými kódy.
Detaily zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=949266#p949266
Ucpaný chladič EGR
Většinou je spojeno s chybou EGR flow. Postup čištění je níže.

Původní příspěvek
Včera se mi objevila "Omezená funkce motoru". Stalo se to při brzdění motorem z kopce. Auto jelo normálně dál. Na diagnostice jsem našel chybu P00BC(00), Mass Air Flow out of range. Zkontroloval jsem hadice a vše se zdá být ok. Vyndal jsem váhu a opticky je v pořádku a čistá.
Kontroloval jsem vzadu pod railem a je tam motor orosený černým olejem ale nic dramatického. Zkoušel jsem nafotit mobilem, ale je tam velmi špatný přístup. Fotky neukázali nic moc. Motor má najeto 175 tisíc a auto jezdilo do 169 tisíc v Holandsku, kde dělali rozvody na 152 tisících a výměny oleje po 30 tisíc km :( .
Olej za posledních 5 tisíc neubývá alespoň dle digitální měrky. Klasickou měrku motor nemá.
Můj tip je načnutá váha vzduchu. Předpokládám, že tato je originální díl - https://imdily.cz/autodily/volvo/v70-iii/d2-88kw/priprava-paliva/priprava-smesi/meric-mnozstvi-hmotnosti-vzduchu?productId=155217
Prasklé sání je asi nesmysl, protože to s ní nemá nic moc co dělat. MAP sensor bude asi zřejmě někde pod railem na sání. Čekal bych od něj nějakou nesrovnalost, kdyby to bylo sání.
Odpoledne ještě zkontroluji live data na Mass Air Flow sensoru, jestli reaguje na plyn. Mám Car Scanner Pro na mobilu a VGATE Wifi adaptér.
Ještě něco zkontrolovat prosím?
Díky
Postupně budu přidávat věci, které načerpám.
MAF jsem vyměnil a chyba se objevuje znovu. Mám tedy doma MAF na zapůjčení, kdyby někdo potřeboval testovat v okolí Hradec Králové.
Vypadá to, že mne nemine vyčištění EGR.
Teoreticky to mám nastudované.
Budu potřebovat:
- 1x těsnění mezi chladič a ventil - https://www.autodoc.cz/elring/15238766
- 1x těsnění přivodní trubky směrem k sání - https://www.autodoc.cz/elring/15239201
- 1x těsnění přívodní trubky od turba - https://www.autodoc.cz/fa1/15879935
- Čistič, ten se osvědčil u Alfy https://www.autokelly.cz/Product/ACST061/11935134
- Chladící směs - mám modrou
- Svorky na hadice (díky Jasko za tip) - https://www.autokelly.cz/Product/GV-VS031/8525135
Díly jsem objednával v Auto Kellly. Měli je za srovnatelné ceny jako jinde a byli schopní objednat originál Volvo těsnění na přívodní trubku do EGR. Možná by Vás to vyšlo o něco levněji v autorizáku v rámci slevy na díly na starší auta. Ale autorizák mám daleko.
Obrázek
Obrázek


Návod
- místo vypouštění lze sepnout hadice uvedenými svorkami
- nádržka na podtlak se nemusí odpojovat, stačí odkloupit
- je vhodné oddělat trubku z EGR do sání. V sání je gumové těsnění a jsou to dva samořezné šroubky. Je pak mnohem lepší přístup k hadicím na chladiči. Do sání se radši moc nekoukejte.
- chladič jsem několikrát naplnil čističem nebo toluenem (prostě co jsem našel) a nechal vždy několik hodin louhovat.
- zpětná montáž je poměrně rychlá
- chladič lze mechanicky čistit šťouráním tenkým drátkem a pak karbon vyklepat.



- podle Jasko lze chladič čistit i čističem na krby a trouby. Já na to neměl odvahu. Předpokládám, že se nastříká a vypláchne vodou a vyfouká vzduchem.
https://www.vmd-drogerie.cz/grilpur-cistic-trub-a-grilu-500-ml-rozprasovac/
video např. zde


Vyměnil jsem EGR ventil za nový. Zde je graf z volnoběhu před a po.
Obrázek
A takhle to vypadá s novým EGR ventilem:
Obrázek

Návod na čištění chladiče EGR
Nashromáždil jsem informace o čistění EGR chladiče.
Chemické čištění není moc účinné. Zanechává chladič přicpaný.
Ultrazvuk nevyčistí silně zanešený chladič.
Nejlepší postup dle mého:
1. vyčistit chladič čističem na krby a trouby nahrubo.
2. pokračovat v ultrazvukové čističce.
3. dočistit sprejem například čističem na brzdy.

Závěr
Pokud Vás potká tato chyba je zřejmě už EGR zralý na výměnu, protože dřík hříbku zadrhává.

Dostal jsem ještě tip na chemické čištění:
https://www.bg-care.cz/dekarbonizace-a-prevence-odbornym-servisem/naftovy-motor/egr-a-dpf-system/egr-system/
Cena 7 000 Kč + olej + olejový filtr.
Naposledy upravil(a) Bican dne 17 led 2022 15:15, celkem upraveno 22 x.
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 50
Registrován: 3 roky
Bydliště: Divec
Vůz: V70 III 2.0 D2

#2 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range

Příspěvek od Bican »

Chyba se objevila ještě asi dvakrát.
Rozhýbal jsem táhlo EGR a namazal silikonovým olejem.
Vyčistil jsem MAP sensor. Byl trochu od karbonu. Je přímo pod krytem motoru nikoliv vzadu.
Vyměnil jsem MAF (váha vzduchu).
Vymazal jsem chyby a nechal auto bez baterky asi půl hodiny. Snad se smazala adaptivní data.
Čekám, co se bude dít. Průměrná spotřeba dle palubního počítače je 5,8l/100km.
Chyba se opět objevila. Zřejmě má přicpaný chladič vzduchu u EGR.
Tak takhle to vypadalo po rozborce:
Obrázek
Obrázek
Je to asi jak říkal Jasko. Chladič vypadá trochu zanesený.
EGR ventil byl celkem ok. Při dovření to trochu lupne, ale to je asi normální. Dělá to i po vyčištění. Chladič je několikrát vypláchnutý čističem EGR, toluenem a technickým benzínem. Toluen došel. Nechám to přes noc vyschnout.
Zítra mě čeká zpětný proces. Mám zřejmě již opravenou verzi. Jedna z modifikací je, že se někdo přede mnou vyprdl na spodní šroub, co drží EGR chladič. :) Hadice na sobě mají spony na šroubky.
Naposledy upravil(a) Bican dne 02 říj 2021 21:57, celkem upraveno 3 x.
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 50
Registrován: 3 roky
Bydliště: Divec
Vůz: V70 III 2.0 D2

#3 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range

Příspěvek od Bican »

Chyba se opět objevila. Studoval jsem znovu data, která jsem nahrál během předposlední chyby. Podle hodnot to vypadá na zasekávající EGR ventil. Pokud s ním hýbu, tak má ke konci tendencí se zaseknout. Měl jsem stejný problém na Alfě. Na Alfě jsem si ho čistil sám. To bylo ale Euro3 a mělo EGR bez chladiče.
Podle autorizovaného servisu má auto provedeny všechny svolávací akce.
Obrázek
Vypadá to, že mne nemine jeho vyčištění.
Naposledy upravil(a) Bican dne 06 říj 2021 09:43, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1358
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#4 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od f.e.e.t »

Zkus někoho v Dekom systém v Pardubicích-Hradci Králové nebo servis R-speed v Náchodě.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 50
Registrován: 3 roky
Bydliště: Divec
Vůz: V70 III 2.0 D2

#5 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od Bican »

Díky. Do R-Speed jsem volal a poslali mě do autorizáku. Opravují spíš starší ročníky, resp. jiné motory.
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1358
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#6 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od f.e.e.t »

Pak zkus napsat místnímu uživateli "Raolsa", jestli s tím už má nějakou zkušenost a byl by ochotný ti s tím pomoci. Je myslím ze Semil. Není to zrovna blízko, ale snad ti pomůže. Jinak opravdu autorizák.
Naposledy upravil(a) f.e.e.t dne 29 zář 2021 09:41, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#7 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jo VEA motor, taky se tesim co me casem ceka.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#8 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od Fíla »

No co by tě čekalo... občas půjde motor ven, no... :D
Přílohy
IMG_0233.JPG
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#9 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak predpokladam, ze u " lehke" V60 bude fungovat dobre.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#10 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od Fíla »

Určitě líp než u XC90, to ano.

Nicméně na té fotce je VEA z V70 FWD, která není zas o tolik těžší. Prasklá vložka mezi 2. a 3. válcem. Najeto 180t km. Bohužel nic atypického pro naftové VEA motory.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#11 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Zatim mam 75tis km
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 425
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

#12 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od lkopcansky »

XC60 MY2017 110kW 115 tis km a zatiaľ bez poruchy
_________________
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY2015, 130 000 km, Mobil 0w-20
Obrázek
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 236 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázek
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 180 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY2004, 249 000 km, Mobil 5W-50 - sestra

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 686
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#13 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od powl »

Fíla píše: 29 zář 2021 10:50 No co by tě čekalo... občas půjde motor ven, no... :D
tomu motoru chybi hlava a jeden valec :green:
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#14 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od Jasko »

Bican píše:Chyba se opět objevila. Studoval jsem znovu data, která jsem nahrál během předposlední chyby. Podle hodnot to vypadá na zasekávající EGR ventil. Pokud s ním hýbu, tak má ke konci tendencí se zaseknout. Měl jsem stejný problém na Alfě. Na Alfě jsem si ho čistil sám. To bylo ale Euro3 a mělo EGR bez chladiče.
Podle autorizovaného servisu má auto provedeny všechny svolávací akce.
Obrázek
Vypadá to, že mne nemine jeho vyčištění.
Neznáte někoho v okolí Hradce Králové, kdo by mi ho vyčistil?
Teoreticky to mám nastudované.
Budu potřebovat těsnění:
1x https://www.autodoc.cz/elring/15238766
2x https://www.autodoc.cz/elring/15239201
Čistič, ten se osvědčil u Alfy
https://www.autokelly.cz/Product/ACST061/11935134
Chladící směs - mám modrou
https://www.autokelly.cz/Product/NA-K11-5/117692/39849642;38979037;50287142
Návod
https://www.youtube.com/watch?v=5zz6qefBV08&t=814s
Nieje to nič tragicke pokiaľ si to robil na alfe zvladneš aj na Volve najhoršie je vyčistiť chladič tam sa dostaneš iba z jednej strany ja na to použivam niečo ako grillpur
Na hadice použi hadicove svorky a nemusiš nič vypušťať.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#15 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ja jen vim, ze zde muže byt problem nasledne s bublinou v chladicim okruhu pokud se chladici kapalina neplni vakuově.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 50
Registrován: 3 roky
Bydliště: Divec
Vůz: V70 III 2.0 D2

#16 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od Bican »

Díky, taky na to koukám. Nějak ty svorky nemůžu najít. Už jsem plánoval to udělat bez nich.
Jasko píše: 29 zář 2021 15:40 Nieje to nič tragicke pokiaľ si to robil na alfe zvladneš aj na Volve najhoršie je vyčistiť chladič tam sa dostaneš iba z jednej strany ja na to použivam niečo ako grillpur
Na hadice použi hadicove svorky a nemusiš nič vypušťať.
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#17 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Svorky maji v Kelly, myslim za cca 250Kč
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#18 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od Jasko »

Jakub Svoboda píše:Ja jen vim, ze zde muže byt problem nasledne s bublinou v chladicim okruhu pokud se chladici kapalina neplni vakuově.
Robil som to na vea asi 4x zatiaľ problem nebol postup stale rovnaký naleješ doleješ.
Pri krátkych jazdach sa pripcha ten chladič potom to hlasi chybu prietoku asi toľko
Momentalne mam sezonu turbo a egr nič ine sa nekazí

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#19 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od Fíla »

Hlavně si zjistěte, jestli se vašich aut netýká svolávací akce R29945 a pokud nebyla udělána, tak doporučuji ji nechat provést. Tahle akce byla vyhlášena z důvodu nadměrného zanášení EGR ventilu sazemi. Vymění se hadice chladícího okruhu za jiné, jinak vedené, vyčistí se senzor tlaku výfuk. plynů a přehraje se software.

Týká se to těchto aut s VEA motorem:

S60 (11-) 2016-2017
V60(-18) 2016-2017
V40CC 2016-2017
XC90 2016-2018
V90CC 2017-2019
V40 2016-2017
V90(17-) 2017-2018
S90(17-) 2017-2018
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#20 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od Jakub Svoboda »

JJ, diky. Ja cca 14 zpet byl na prehrani SW ohledne sazi, ale byl to jen SW.
received_815410639165277.jpeg
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Thor123
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 764
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

#21 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od Thor123 »

Mě u V40 měnili komplet EGR s chladičem na 97tis km q davala se nějaká novější, vylepšená verze :)
Jinak si nedělám iluze i spolehlivosti, protože v ještě "lehčí" V40 mi s tim EGRem měnili i short motor :D Teď má V40 po roce cca 110tis km a šlape zatim jak má, EGR jsem nechal vypnout od D5T5.
Zvažoval hsem přechod na 5W-50 jako u D5 158kw ale neměl jsem koule a zrovna teď jsem měnili za 0W-20 Liqui Molly dle specifikace VCC.
Takže si tady všichni s VEA motory držme palce, není to moc o tom "jestli" ale "kdy".
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design

Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#22 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ja mam vyrobeno 06/2018 tak pocitam, ze uz snad bolistky vychytali.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Thor123
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 764
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

#23 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od Thor123 »

Jo, minimálně bych se tím určitě uklidňoval. Myslím si, že by to už mohlo a i mělo být lepší, i podle toho co jsem tak slyšel od kamaráda z pražského autorizáku.
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design

Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#24 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tezko rici, zda tvoji odpoved mam brat ironicky ci vazne. Nicmene si myslim, ze upravy co ti delali pri svolavacce, tak by mohli byt jiz u me implentovany z vyroby. To byla ma myslenka vhledem k vyrobě 06/2018. A faktu, ze jina svolavacka aktualne u me neni aktivni.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#25 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR

Příspěvek od Fíla »

Je to tak. Mladší auta, než která jsem uváděl, mají již problém s chlazením EGR ventilu vyřešen již z výroby. Tím nechci říct, že se z toho stal bezproblémový motor, ale rozhodně je na tom líp než ty starší. Na druhou stranu, poslední dvouturbové D5 taky už z hlediska spolehlivosti a výdrže nebyl žádný zázrak...
Navíc, jak už jinde psal David Patočka, hodně se na tom podepisuje chování majitele.

Btw, třeba takové BMW má se svými nejnovějšími naftovými čtyřválci úplně stejné problémy jako Volvo...
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“