Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - návod na čištění EGR a chladiče
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 50
- Registrován: 3 roky
- Bydliště: Divec
- Vůz: V70 III 2.0 D2
#1 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - návod na čištění EGR a chladiče
Nasbírané zkušenosti s řešením chyby P00BC
Chyba může být způsobena několika věcmi. U mě se projevovala i trháním v nízkých otáčkách.
Uvolněné odvětrání ventilového víka
Zkontrolujte propojku a membránu na sacím potrubí připojené na ventilové víko.
Zadrhávající EGR
Pokud v řídící jednotce není žádný jiný chybový kód, mělo by jít o zadrhávající EGR ventil. Nedovře se. Je třeba sundat plastový kryt a zkusit s ním hnout, zda jde v celé dráze hladce. Můžete jej zkusit vyčistit. Nový díl se nyní, když to píšu, shání obtížně. Je pouze jako originál ve Volvu asi za 12 tisíc. Stejný díl lze najít asi za 6 tisíc, ale nikde není skladem.
Regenerace EGR v Polsku: https://specelektro.pl/index.php?route=product/product&path=255456&product_id=386
Regenerovaný EGR jako díl (ve Volvu dostanete to samé):https://www.profidily.cz/agr-ventil-dri-717730296-2971371.html
Ucpaná trubka k senzoru tlaku výfukových plýnů (EMAP)
Většinou je doprovázeno také chybou tlaku výfukových plynů. Je třeba zkontrolovat korelaci hodnot MAP a EMAP.
Více zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=953403#p953403
Ucpaný MAP sensor
Měl by doprovázeno dalšími chybovými kódy.
Detaily zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=949266#p949266
Ucpaný chladič EGR
Většinou je spojeno s chybou EGR flow. Postup čištění je níže.
Původní příspěvek
Včera se mi objevila "Omezená funkce motoru". Stalo se to při brzdění motorem z kopce. Auto jelo normálně dál. Na diagnostice jsem našel chybu P00BC(00), Mass Air Flow out of range. Zkontroloval jsem hadice a vše se zdá být ok. Vyndal jsem váhu a opticky je v pořádku a čistá.
Kontroloval jsem vzadu pod railem a je tam motor orosený černým olejem ale nic dramatického. Zkoušel jsem nafotit mobilem, ale je tam velmi špatný přístup. Fotky neukázali nic moc. Motor má najeto 175 tisíc a auto jezdilo do 169 tisíc v Holandsku, kde dělali rozvody na 152 tisících a výměny oleje po 30 tisíc km .
Olej za posledních 5 tisíc neubývá alespoň dle digitální měrky. Klasickou měrku motor nemá.
Můj tip je načnutá váha vzduchu. Předpokládám, že tato je originální díl - https://imdily.cz/autodily/volvo/v70-iii/d2-88kw/priprava-paliva/priprava-smesi/meric-mnozstvi-hmotnosti-vzduchu?productId=155217
Prasklé sání je asi nesmysl, protože to s ní nemá nic moc co dělat. MAP sensor bude asi zřejmě někde pod railem na sání. Čekal bych od něj nějakou nesrovnalost, kdyby to bylo sání.
Odpoledne ještě zkontroluji live data na Mass Air Flow sensoru, jestli reaguje na plyn. Mám Car Scanner Pro na mobilu a VGATE Wifi adaptér.
Ještě něco zkontrolovat prosím?
Díky
Postupně budu přidávat věci, které načerpám.
MAF jsem vyměnil a chyba se objevuje znovu. Mám tedy doma MAF na zapůjčení, kdyby někdo potřeboval testovat v okolí Hradec Králové.
Vypadá to, že mne nemine vyčištění EGR.
Teoreticky to mám nastudované.
Budu potřebovat:
- 1x těsnění mezi chladič a ventil - https://www.autodoc.cz/elring/15238766
- 1x těsnění přivodní trubky směrem k sání - https://www.autodoc.cz/elring/15239201
- 1x těsnění přívodní trubky od turba - https://www.autodoc.cz/fa1/15879935
- Čistič, ten se osvědčil u Alfy https://www.autokelly.cz/Product/ACST061/11935134
- Chladící směs - mám modrou
- Svorky na hadice (díky Jasko za tip) - https://www.autokelly.cz/Product/GV-VS031/8525135
Díly jsem objednával v Auto Kellly. Měli je za srovnatelné ceny jako jinde a byli schopní objednat originál Volvo těsnění na přívodní trubku do EGR. Možná by Vás to vyšlo o něco levněji v autorizáku v rámci slevy na díly na starší auta. Ale autorizák mám daleko.
Návod
- místo vypouštění lze sepnout hadice uvedenými svorkami
- nádržka na podtlak se nemusí odpojovat, stačí odkloupit
- je vhodné oddělat trubku z EGR do sání. V sání je gumové těsnění a jsou to dva samořezné šroubky. Je pak mnohem lepší přístup k hadicím na chladiči. Do sání se radši moc nekoukejte.
- chladič jsem několikrát naplnil čističem nebo toluenem (prostě co jsem našel) a nechal vždy několik hodin louhovat.
- zpětná montáž je poměrně rychlá
- chladič lze mechanicky čistit šťouráním tenkým drátkem a pak karbon vyklepat.
- podle Jasko lze chladič čistit i čističem na krby a trouby. Já na to neměl odvahu. Předpokládám, že se nastříká a vypláchne vodou a vyfouká vzduchem.
https://www.vmd-drogerie.cz/grilpur-cistic-trub-a-grilu-500-ml-rozprasovac/
video např. zde
Vyměnil jsem EGR ventil za nový. Zde je graf z volnoběhu před a po.
A takhle to vypadá s novým EGR ventilem:
Návod na čištění chladiče EGR
Nashromáždil jsem informace o čistění EGR chladiče.
Chemické čištění není moc účinné. Zanechává chladič přicpaný.
Ultrazvuk nevyčistí silně zanešený chladič.
Nejlepší postup dle mého:
1. vyčistit chladič čističem na krby a trouby nahrubo.
2. pokračovat v ultrazvukové čističce.
3. dočistit sprejem například čističem na brzdy.
Závěr
Pokud Vás potká tato chyba je zřejmě už EGR zralý na výměnu, protože dřík hříbku zadrhává.
Dostal jsem ještě tip na chemické čištění:
https://www.bg-care.cz/dekarbonizace-a-prevence-odbornym-servisem/naftovy-motor/egr-a-dpf-system/egr-system/
Cena 7 000 Kč + olej + olejový filtr.
Chyba může být způsobena několika věcmi. U mě se projevovala i trháním v nízkých otáčkách.
Uvolněné odvětrání ventilového víka
Zkontrolujte propojku a membránu na sacím potrubí připojené na ventilové víko.
Zadrhávající EGR
Pokud v řídící jednotce není žádný jiný chybový kód, mělo by jít o zadrhávající EGR ventil. Nedovře se. Je třeba sundat plastový kryt a zkusit s ním hnout, zda jde v celé dráze hladce. Můžete jej zkusit vyčistit. Nový díl se nyní, když to píšu, shání obtížně. Je pouze jako originál ve Volvu asi za 12 tisíc. Stejný díl lze najít asi za 6 tisíc, ale nikde není skladem.
Regenerace EGR v Polsku: https://specelektro.pl/index.php?route=product/product&path=255456&product_id=386
Regenerovaný EGR jako díl (ve Volvu dostanete to samé):https://www.profidily.cz/agr-ventil-dri-717730296-2971371.html
Ucpaná trubka k senzoru tlaku výfukových plýnů (EMAP)
Většinou je doprovázeno také chybou tlaku výfukových plynů. Je třeba zkontrolovat korelaci hodnot MAP a EMAP.
Více zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=953403#p953403
Ucpaný MAP sensor
Měl by doprovázeno dalšími chybovými kódy.
Detaily zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=949266#p949266
Ucpaný chladič EGR
Většinou je spojeno s chybou EGR flow. Postup čištění je níže.
Původní příspěvek
Včera se mi objevila "Omezená funkce motoru". Stalo se to při brzdění motorem z kopce. Auto jelo normálně dál. Na diagnostice jsem našel chybu P00BC(00), Mass Air Flow out of range. Zkontroloval jsem hadice a vše se zdá být ok. Vyndal jsem váhu a opticky je v pořádku a čistá.
Kontroloval jsem vzadu pod railem a je tam motor orosený černým olejem ale nic dramatického. Zkoušel jsem nafotit mobilem, ale je tam velmi špatný přístup. Fotky neukázali nic moc. Motor má najeto 175 tisíc a auto jezdilo do 169 tisíc v Holandsku, kde dělali rozvody na 152 tisících a výměny oleje po 30 tisíc km .
Olej za posledních 5 tisíc neubývá alespoň dle digitální měrky. Klasickou měrku motor nemá.
Můj tip je načnutá váha vzduchu. Předpokládám, že tato je originální díl - https://imdily.cz/autodily/volvo/v70-iii/d2-88kw/priprava-paliva/priprava-smesi/meric-mnozstvi-hmotnosti-vzduchu?productId=155217
Prasklé sání je asi nesmysl, protože to s ní nemá nic moc co dělat. MAP sensor bude asi zřejmě někde pod railem na sání. Čekal bych od něj nějakou nesrovnalost, kdyby to bylo sání.
Odpoledne ještě zkontroluji live data na Mass Air Flow sensoru, jestli reaguje na plyn. Mám Car Scanner Pro na mobilu a VGATE Wifi adaptér.
Ještě něco zkontrolovat prosím?
Díky
Postupně budu přidávat věci, které načerpám.
MAF jsem vyměnil a chyba se objevuje znovu. Mám tedy doma MAF na zapůjčení, kdyby někdo potřeboval testovat v okolí Hradec Králové.
Vypadá to, že mne nemine vyčištění EGR.
Teoreticky to mám nastudované.
Budu potřebovat:
- 1x těsnění mezi chladič a ventil - https://www.autodoc.cz/elring/15238766
- 1x těsnění přivodní trubky směrem k sání - https://www.autodoc.cz/elring/15239201
- 1x těsnění přívodní trubky od turba - https://www.autodoc.cz/fa1/15879935
- Čistič, ten se osvědčil u Alfy https://www.autokelly.cz/Product/ACST061/11935134
- Chladící směs - mám modrou
- Svorky na hadice (díky Jasko za tip) - https://www.autokelly.cz/Product/GV-VS031/8525135
Díly jsem objednával v Auto Kellly. Měli je za srovnatelné ceny jako jinde a byli schopní objednat originál Volvo těsnění na přívodní trubku do EGR. Možná by Vás to vyšlo o něco levněji v autorizáku v rámci slevy na díly na starší auta. Ale autorizák mám daleko.
Návod
- místo vypouštění lze sepnout hadice uvedenými svorkami
- nádržka na podtlak se nemusí odpojovat, stačí odkloupit
- je vhodné oddělat trubku z EGR do sání. V sání je gumové těsnění a jsou to dva samořezné šroubky. Je pak mnohem lepší přístup k hadicím na chladiči. Do sání se radši moc nekoukejte.
- chladič jsem několikrát naplnil čističem nebo toluenem (prostě co jsem našel) a nechal vždy několik hodin louhovat.
- zpětná montáž je poměrně rychlá
- chladič lze mechanicky čistit šťouráním tenkým drátkem a pak karbon vyklepat.
- podle Jasko lze chladič čistit i čističem na krby a trouby. Já na to neměl odvahu. Předpokládám, že se nastříká a vypláchne vodou a vyfouká vzduchem.
https://www.vmd-drogerie.cz/grilpur-cistic-trub-a-grilu-500-ml-rozprasovac/
video např. zde
Vyměnil jsem EGR ventil za nový. Zde je graf z volnoběhu před a po.
A takhle to vypadá s novým EGR ventilem:
Návod na čištění chladiče EGR
Nashromáždil jsem informace o čistění EGR chladiče.
Chemické čištění není moc účinné. Zanechává chladič přicpaný.
Ultrazvuk nevyčistí silně zanešený chladič.
Nejlepší postup dle mého:
1. vyčistit chladič čističem na krby a trouby nahrubo.
2. pokračovat v ultrazvukové čističce.
3. dočistit sprejem například čističem na brzdy.
Závěr
Pokud Vás potká tato chyba je zřejmě už EGR zralý na výměnu, protože dřík hříbku zadrhává.
Dostal jsem ještě tip na chemické čištění:
https://www.bg-care.cz/dekarbonizace-a-prevence-odbornym-servisem/naftovy-motor/egr-a-dpf-system/egr-system/
Cena 7 000 Kč + olej + olejový filtr.
Naposledy upravil(a) Bican dne 17 led 2022 15:15, celkem upraveno 22 x.
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 50
- Registrován: 3 roky
- Bydliště: Divec
- Vůz: V70 III 2.0 D2
#2 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range
Chyba se objevila ještě asi dvakrát.
Rozhýbal jsem táhlo EGR a namazal silikonovým olejem.
Vyčistil jsem MAP sensor. Byl trochu od karbonu. Je přímo pod krytem motoru nikoliv vzadu.
Vyměnil jsem MAF (váha vzduchu).
Vymazal jsem chyby a nechal auto bez baterky asi půl hodiny. Snad se smazala adaptivní data.
Čekám, co se bude dít. Průměrná spotřeba dle palubního počítače je 5,8l/100km.
Chyba se opět objevila. Zřejmě má přicpaný chladič vzduchu u EGR.
Tak takhle to vypadalo po rozborce:
Je to asi jak říkal Jasko. Chladič vypadá trochu zanesený.
EGR ventil byl celkem ok. Při dovření to trochu lupne, ale to je asi normální. Dělá to i po vyčištění. Chladič je několikrát vypláchnutý čističem EGR, toluenem a technickým benzínem. Toluen došel. Nechám to přes noc vyschnout.
Zítra mě čeká zpětný proces. Mám zřejmě již opravenou verzi. Jedna z modifikací je, že se někdo přede mnou vyprdl na spodní šroub, co drží EGR chladič. Hadice na sobě mají spony na šroubky.
Rozhýbal jsem táhlo EGR a namazal silikonovým olejem.
Vyčistil jsem MAP sensor. Byl trochu od karbonu. Je přímo pod krytem motoru nikoliv vzadu.
Vyměnil jsem MAF (váha vzduchu).
Vymazal jsem chyby a nechal auto bez baterky asi půl hodiny. Snad se smazala adaptivní data.
Čekám, co se bude dít. Průměrná spotřeba dle palubního počítače je 5,8l/100km.
Chyba se opět objevila. Zřejmě má přicpaný chladič vzduchu u EGR.
Tak takhle to vypadalo po rozborce:
Je to asi jak říkal Jasko. Chladič vypadá trochu zanesený.
EGR ventil byl celkem ok. Při dovření to trochu lupne, ale to je asi normální. Dělá to i po vyčištění. Chladič je několikrát vypláchnutý čističem EGR, toluenem a technickým benzínem. Toluen došel. Nechám to přes noc vyschnout.
Zítra mě čeká zpětný proces. Mám zřejmě již opravenou verzi. Jedna z modifikací je, že se někdo přede mnou vyprdl na spodní šroub, co drží EGR chladič. Hadice na sobě mají spony na šroubky.
Naposledy upravil(a) Bican dne 02 říj 2021 21:57, celkem upraveno 3 x.
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 50
- Registrován: 3 roky
- Bydliště: Divec
- Vůz: V70 III 2.0 D2
#3 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range
Chyba se opět objevila. Studoval jsem znovu data, která jsem nahrál během předposlední chyby. Podle hodnot to vypadá na zasekávající EGR ventil. Pokud s ním hýbu, tak má ke konci tendencí se zaseknout. Měl jsem stejný problém na Alfě. Na Alfě jsem si ho čistil sám. To bylo ale Euro3 a mělo EGR bez chladiče.
Podle autorizovaného servisu má auto provedeny všechny svolávací akce.
Vypadá to, že mne nemine jeho vyčištění.
Podle autorizovaného servisu má auto provedeny všechny svolávací akce.
Vypadá to, že mne nemine jeho vyčištění.
Naposledy upravil(a) Bican dne 06 říj 2021 09:43, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1358
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Ronov nad Doubravou
- Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998
#4 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
Zkus někoho v Dekom systém v Pardubicích-Hradci Králové nebo servis R-speed v Náchodě.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 50
- Registrován: 3 roky
- Bydliště: Divec
- Vůz: V70 III 2.0 D2
#5 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
Díky. Do R-Speed jsem volal a poslali mě do autorizáku. Opravují spíš starší ročníky, resp. jiné motory.
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1358
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Ronov nad Doubravou
- Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998
#6 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
Pak zkus napsat místnímu uživateli "Raolsa", jestli s tím už má nějakou zkušenost a byl by ochotný ti s tím pomoci. Je myslím ze Semil. Není to zrovna blízko, ale snad ti pomůže. Jinak opravdu autorizák.
Naposledy upravil(a) f.e.e.t dne 29 zář 2021 09:41, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#7 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
Jo VEA motor, taky se tesim co me casem ceka.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#8 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
No co by tě čekalo... občas půjde motor ven, no...
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#9 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
Tak predpokladam, ze u " lehke" V60 bude fungovat dobre.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#10 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
Určitě líp než u XC90, to ano.
Nicméně na té fotce je VEA z V70 FWD, která není zas o tolik těžší. Prasklá vložka mezi 2. a 3. válcem. Najeto 180t km. Bohužel nic atypického pro naftové VEA motory.
Nicméně na té fotce je VEA z V70 FWD, která není zas o tolik těžší. Prasklá vložka mezi 2. a 3. válcem. Najeto 180t km. Bohužel nic atypického pro naftové VEA motory.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 425
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
#12 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
XC60 MY2017 110kW 115 tis km a zatiaľ bez poruchy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 686
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#13 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
tomu motoru chybi hlava a jeden valec
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
#14 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
Nieje to nič tragicke pokiaľ si to robil na alfe zvladneš aj na Volve najhoršie je vyčistiť chladič tam sa dostaneš iba z jednej strany ja na to použivam niečo ako grillpurBican píše:Chyba se opět objevila. Studoval jsem znovu data, která jsem nahrál během předposlední chyby. Podle hodnot to vypadá na zasekávající EGR ventil. Pokud s ním hýbu, tak má ke konci tendencí se zaseknout. Měl jsem stejný problém na Alfě. Na Alfě jsem si ho čistil sám. To bylo ale Euro3 a mělo EGR bez chladiče.
Podle autorizovaného servisu má auto provedeny všechny svolávací akce.
Vypadá to, že mne nemine jeho vyčištění.
Neznáte někoho v okolí Hradce Králové, kdo by mi ho vyčistil?
Teoreticky to mám nastudované.
Budu potřebovat těsnění:
1x https://www.autodoc.cz/elring/15238766
2x https://www.autodoc.cz/elring/15239201
Čistič, ten se osvědčil u Alfy
https://www.autokelly.cz/Product/ACST061/11935134
Chladící směs - mám modrou
https://www.autokelly.cz/Product/NA-K11-5/117692/39849642;38979037;50287142
Návod
https://www.youtube.com/watch?v=5zz6qefBV08&t=814s
Na hadice použi hadicove svorky a nemusiš nič vypušťať.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#15 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
Ja jen vim, ze zde muže byt problem nasledne s bublinou v chladicim okruhu pokud se chladici kapalina neplni vakuově.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 20
- Příspěvky: 50
- Registrován: 3 roky
- Bydliště: Divec
- Vůz: V70 III 2.0 D2
#16 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
Díky, taky na to koukám. Nějak ty svorky nemůžu najít. Už jsem plánoval to udělat bez nich.
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#17 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
Svorky maji v Kelly, myslim za cca 250Kč
#18 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
Robil som to na vea asi 4x zatiaľ problem nebol postup stale rovnaký naleješ doleješ.Jakub Svoboda píše:Ja jen vim, ze zde muže byt problem nasledne s bublinou v chladicim okruhu pokud se chladici kapalina neplni vakuově.
Pri krátkych jazdach sa pripcha ten chladič potom to hlasi chybu prietoku asi toľko
Momentalne mam sezonu turbo a egr nič ine sa nekazí
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#19 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
Hlavně si zjistěte, jestli se vašich aut netýká svolávací akce R29945 a pokud nebyla udělána, tak doporučuji ji nechat provést. Tahle akce byla vyhlášena z důvodu nadměrného zanášení EGR ventilu sazemi. Vymění se hadice chladícího okruhu za jiné, jinak vedené, vyčistí se senzor tlaku výfuk. plynů a přehraje se software.
Týká se to těchto aut s VEA motorem:
S60 (11-) 2016-2017
V60(-18) 2016-2017
V40CC 2016-2017
XC90 2016-2018
V90CC 2017-2019
V40 2016-2017
V90(17-) 2017-2018
S90(17-) 2017-2018
Týká se to těchto aut s VEA motorem:
S60 (11-) 2016-2017
V60(-18) 2016-2017
V40CC 2016-2017
XC90 2016-2018
V90CC 2017-2019
V40 2016-2017
V90(17-) 2017-2018
S90(17-) 2017-2018
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#20 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
JJ, diky. Ja cca 14 zpet byl na prehrani SW ohledne sazi, ale byl to jen SW.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 764
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo S90 T8 Inscription
#21 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
Mě u V40 měnili komplet EGR s chladičem na 97tis km q davala se nějaká novější, vylepšená verze
Jinak si nedělám iluze i spolehlivosti, protože v ještě "lehčí" V40 mi s tim EGRem měnili i short motor Teď má V40 po roce cca 110tis km a šlape zatim jak má, EGR jsem nechal vypnout od D5T5.
Zvažoval hsem přechod na 5W-50 jako u D5 158kw ale neměl jsem koule a zrovna teď jsem měnili za 0W-20 Liqui Molly dle specifikace VCC.
Takže si tady všichni s VEA motory držme palce, není to moc o tom "jestli" ale "kdy".
Jinak si nedělám iluze i spolehlivosti, protože v ještě "lehčí" V40 mi s tim EGRem měnili i short motor Teď má V40 po roce cca 110tis km a šlape zatim jak má, EGR jsem nechal vypnout od D5T5.
Zvažoval hsem přechod na 5W-50 jako u D5 158kw ale neměl jsem koule a zrovna teď jsem měnili za 0W-20 Liqui Molly dle specifikace VCC.
Takže si tady všichni s VEA motory držme palce, není to moc o tom "jestli" ale "kdy".
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#22 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
Ja mam vyrobeno 06/2018 tak pocitam, ze uz snad bolistky vychytali.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 764
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo S90 T8 Inscription
#23 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
Jo, minimálně bych se tím určitě uklidňoval. Myslím si, že by to už mohlo a i mělo být lepší, i podle toho co jsem tak slyšel od kamaráda z pražského autorizáku.
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design
Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 21
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#24 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
Tezko rici, zda tvoji odpoved mam brat ironicky ci vazne. Nicmene si myslim, ze upravy co ti delali pri svolavacce, tak by mohli byt jiz u me implentovany z vyroby. To byla ma myslenka vhledem k vyrobě 06/2018. A faktu, ze jina svolavacka aktualne u me neni aktivni.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#25 Volvo V70 D2, 2015, VED D4204T20 - chyba P00BC - Mass Air Flow out of range - zasekávající se EGR
Je to tak. Mladší auta, než která jsem uváděl, mají již problém s chlazením EGR ventilu vyřešen již z výroby. Tím nechci říct, že se z toho stal bezproblémový motor, ale rozhodně je na tom líp než ty starší. Na druhou stranu, poslední dvouturbové D5 taky už z hlediska spolehlivosti a výdrže nebyl žádný zázrak...
Navíc, jak už jinde psal David Patočka, hodně se na tom podepisuje chování majitele.
Btw, třeba takové BMW má se svými nejnovějšími naftovými čtyřválci úplně stejné problémy jako Volvo...
Navíc, jak už jinde psal David Patočka, hodně se na tom podepisuje chování majitele.
Btw, třeba takové BMW má se svými nejnovějšími naftovými čtyřválci úplně stejné problémy jako Volvo...
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek