Motorový olej V8, 3,2

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 4196
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#26 Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Nosound89 »

Jasně, trošku mě pobavila ta jejich akce.
Ať koukám, jak koukám, tak mezi nimi nevidím rozdíl a AKCE = nejdražší.
Další věc co mě zaráží, proč sud nevyjde levněji kanystry?
Přílohy
Mobil1.jpg
Mobil1.jpg (92.12 KiB) Zobrazeno 488 x
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1141
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#27 Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od labanos »

Zbyde ti sud :-D
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#28 Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Urvanej »

labanos píše: 01 čer 2021 09:18 Problém může hlavně u starších motorů:
1) Motor je konstruován s nějákým olejem, má nějaké tolerance na uložení a čerpadlo tlakuje daný olej jak má. Tak je testován a "garantován".
2) Když se zvýší viskozita za studena, tak motor může mít problém při studených startech, protože je moc hustý.
3) Pří nižší viskozitě za tepla může být olej moc řidký a nedostatečně drží film. Pro vyšší zatížení se standardně dává hustější olej, např. 5W-50 namísto 5W-40.
Dovolím si maličko diskutovat, nebo spíš doplnit. Na studenej start se prostě doporučuje většinou 0W, aby to bylo rychle a všude namazaný, případně hydroštely vymezený.
1) bez námitek, olej je navržen konstrukčně tak, aby byl všude v dostatečném množství v celém rozsahu otáček
2) namaže se to pomalu, a pokud je to nějakej bezpopelnej sráček, tak ten moc dobře neulpí a steče za tepla a když to vystydne, tak než nateče nový, tak ho nikde neni dost (typicky třeba vačka)
3) tady už nejde ani tak o film, kterým většinou lidi argumentujou, protože je to snadno pochopitelný argument. Jde spíš o to, že motor má časem zvětšený vůle na klice, čerpadlo už neni co bejvalo, sem tam nějakej karbon usazenej tak, aby omezoval průtok, oděrky na ložiskách atd. => větší průtokové ztráty oleje "dole" a nízký tlak "nahoře". Proto se do vyběhanýho motoru dává olej hustší, který těmi provozními vůlemi tolik neuniká a jeho tlak "nahoře" je vyšší. Proti tomu jde zase horší čerpatelnost.
Jako oleje je asi nejkomplikovanější téma s nejvíce nesmyslama na internetu, protože každej si myslí, že tomu rozumí a tak má potřebu se vyjádřit a řetězit tak nesmysly.
Mobil 1 5W50 neni zázračná vodička a všelék, ale má jednu výhodu oproti ostatním olejům a tou je totální fakáč na emise, DPF apod. a jediná jeho práce je prostě dobře mazat, rozpouštět a konzervovat. Všechny ostatní oleje už mají nějaký kompromis, ať se jedná o nulový popel, long life, nebo nízký čerpací ztráty. Kdyby takhle aditivovali i jinou viskozitu než 5W50, tak bych to kupoval, ale bohužel.
Do D5 dávám mobila 5W50, protože to tam lil 150tkm jbla, potom 100tkm 3m3 a teď 100tkm já. A ten motor šlape jak hodinky, olej nežere a nesype se.
Do první V8 jsem dával 5W50, protože prostě jsem ho měl doma a nechtěl jsem mít na každý auto extra olej, předchozí servis neznámý. Do nynější V8 dávám 5W30, protože to tam lil D.Patočka a po něm ok2ucx, tak pokračuju. Ale už ho tam dávat nebudu, protože to je nízkopopelnatel olej a to nepotřebuju.
Od všeho beru top řadu produktů, ty nižší mi přijdou zbytečná věc na trhu, protože 150Kč na výměně oleje mi nepřijde rozumný místo na úsporu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2880
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#29 Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Vapik »

Vídím, že myšlenkové pochody v oblasti volby oleje mám shodné s Účkem, chtěl jsem to nějak podobně napsat nicméně jsem líný.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#30 Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Zajsoft »

Takovych je nas mnohem vic, ono 1/2 milionu vlaken o olejich, s prakticky porad stejnema argumentama i vysledkama...
Ja ji(Mobil1 5W50) lil i do D24 a jak byla spokojena, ted sem presel na neco pro TDicka mam pocit od MANNOLu... Ale do zbytku aut tj. 2.4T, T5, T6, V8 a treba do 1.8T v TTcku pujde taky...
Ale jinak at si tam kazdej leje co chce, kor "kdyz" neni: zavodnik, nepotrebuje prece tak kvalitni olej(takze si tam povetsinou nalejou horsi a drazsi...), ma DPFko a jine omylane slinty :D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1141
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#31 Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od labanos »

Urvanej: ad 3) Je podle mě další argument pro motory, které nejsou v kondici nebo nevím jak na tom jsou. Pro motor, který je v pořádku, mě zajímá akorát jak to maže.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#32 Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Urvanej »

jinak tady teď ESP celkem za hodně dobrou cenovku, pokud by to někoho zaujalo...
https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-OLEJE-C54/DLE-NORMY-BMW-C145/BMW-LL-04-C175/MOBIL-1-ESP-Formula-5W-30-5L-P101/

labanos: jenže člověk o motoru, že je v pořádku neví. Stejně tak neřekne, že trpí. On prostě jede a když umře, tak nevíš, zda to udělalo to, cos tam nalil ty, nebo někdo 200tkm před tebou. A komu se kdy vyběhá dost velká vůle na to, aby se měla změnit viskozitní třída... to se prostě nedozvíme, dokud neni pozdě.

Ale obecně, ty oleje se řeší zbytečně moc, prostě splnit klíčový parametry (DPF) a pravidelně vyměňovat.
Já si ten nesmysl na testování mazivosti stejně jednou vyrobim :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#33 Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jsi si jist, ze chces zustat u Mobilu1? Tohle na me vykouklo po rozriznuti kanystru 5w30 Mobil1.
Pro ty co to moc nevidi, je to regulerni kal z noveho oleje.
20210516_130851.jpg
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#34 Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Urvanej »

Hele, pokud tam neni kal, tak je tam hodně dispersantů, který usazování zabraňujou. Ale zase maji vedlejší účinky jako třeba korozi. Já s úsadama nemam problém. Je potřeba protřepat :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#35 Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od python.p »

Urvanej píše: 01 čer 2021 11:47 jinak tady teď ESP celkem za hodně dobrou cenovku, pokud by to někoho zaujalo...
https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-OLEJE-C54/DLE-NORMY-BMW-C145/BMW-LL-04-C175/MOBIL-1-ESP-Formula-5W-30-5L-P101/

labanos: jenže člověk o motoru, že je v pořádku neví. Stejně tak neřekne, že trpí. On prostě jede a když umře, tak nevíš, zda to udělalo to, cos tam nalil ty, nebo někdo 200tkm před tebou. A komu se kdy vyběhá dost velká vůle na to, aby se měla změnit viskozitní třída... to se prostě nedozvíme, dokud neni pozdě.

Ale obecně, ty oleje se řeší zbytečně moc, prostě splnit klíčový parametry (DPF) a pravidelně vyměňovat.
Já si ten nesmysl na testování mazivosti stejně jednou vyrobim :-D
Ámen!

Pokud to není trafo olej, tak když to tam necháš max 10k km, tak je to v cajku.

Mít auto na víkend, který bude furt v červeným, tak jdu taky do nějakýho 5W50 nebo klidně 20W60 a hotovo.

Ale výhoda těch "vodiček" je v tom, že pokud někdo jezdí pocuky, tak ten olej funguje líp. Plus je motor na něj navržený. ;)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#36 Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od python.p »

Urvanej píše: 01 čer 2021 14:33 Hele, pokud tam neni kal, tak je tam hodně dispersantů, který usazování zabraňujou. Ale zase maji vedlejší účinky jako třeba korozi. Já s úsadama nemam problém. Je potřeba protřepat :-)
Až dojedu domů, podívám se do Ravenlu z loňska. :crazy:
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#37 Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Urvanej »

Hele některá pixla mobilu nebo mogulu to měla, některá ne. Jesi byl něco z toho pajcnutej, nebo origo nevím a nic s tim už neudělám.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#38 Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od shalibaba »

Teď jsem si vzpomněl na nedávnou výměnu oleje v ATF, jak se mi kamarád, u kterého výměnu dělám, smál, že každou litrovou butilu Mobilu před vylitím protřepávám - prej to není polévka, aby se to muselo míchat :)
Podobný kal jsem měl u SHELL Helix ultra také - resp. jsem ho tam na dně našel, když jsem chtěl prázdný kanistr po půl roce použít.

Thor123
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 742
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

#39 Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Thor123 »

Já osobně dávám do všeho jen a pouze Mobil1 5W-50 a to:
v S80 D5 s DPF, naježděno na tento olej skoro 300tis km a nikdy nebyl problém- v autě původní hydroštely, turbo, DPF atd... momentálně najeto 423tis km. Ve 400tis km sundána vana kvůli čištění a úplně zbytečně .
-do turbo pětiválců když jsem měl, jsem také vždy dával
- teď jsem dal i do S80 3,2 R6
- V40 VEA diesel také jezdím 5W-50 a přitom má být ta sračka 0W-20
Nikdy nebyl s ničím problém ohledně oleje nebo věcí s tím spojenými.
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design

Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#40 Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od hajnej »

Thor nám do těch teorií hází teda pěkný vidle.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#41 Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od python.p »

Ale nehází. On ten olej funguje, ale jak víš, ze stejné nebo líp nefunguje olej co tam přijde? :)

Já mám strach, že koupím pajclej trafo olej z Ukrajiny. :lol:
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1583
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#42 Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Kein »

Já teda do 3.2 179kw taky leju 5w50. Nízko popelníky jsou do chrochtů s dpf, ja raději ochranu. Jinak rozdil teplotní mezi 5w a 0w je pár stupňů v - 30, myslím že pro naše končiny bezpředmětné. Ale odborník nejsu. Měním co 10tis.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“