VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 432
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
#76 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
Idea zaujimava, len nam prezrad odkial ma auto vediet, ci ide radit hore alebo dole. Lebo v tvojom prevedeni je to sice Setric dvojhmoty, ale zaroven Kurvic lamely spojky
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 690
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#77 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
Nepochopils...
Kdyz budes radit nahoru tak nepridas plyn a otacky spadnou na hodnotu ktera odpovida otackam pro zarazeni nejblizsiho vyssiho stupne (tak to moje auto uz ted dela)
Kdyz budes radit dolu, tak pridas plyn (pro vysvetleni - klidne na podlahu) a otacky stoupnou POUZE na hodnotu, ktera odpovida otackam pro zarazeni nejblizsiho nizsiho stupne...neboli byl by to jen "omezovac otacek" po pridani plynu ridicem, ktery by byl aktivni jen po dobu seslapnuti spojky
Podle mne je to funkce hezka a naprosto bezpecna, je to jednoduchy a vsechno potrebny uz v aute je...a kdo pri podrazovani nepridava plyn, ani by si nevsimnul ze to tam ma....
Kdyz budes radit nahoru tak nepridas plyn a otacky spadnou na hodnotu ktera odpovida otackam pro zarazeni nejblizsiho vyssiho stupne (tak to moje auto uz ted dela)
Kdyz budes radit dolu, tak pridas plyn (pro vysvetleni - klidne na podlahu) a otacky stoupnou POUZE na hodnotu, ktera odpovida otackam pro zarazeni nejblizsiho nizsiho stupne...neboli byl by to jen "omezovac otacek" po pridani plynu ridicem, ktery by byl aktivni jen po dobu seslapnuti spojky
Podle mne je to funkce hezka a naprosto bezpecna, je to jednoduchy a vsechno potrebny uz v aute je...a kdo pri podrazovani nepridava plyn, ani by si nevsimnul ze to tam ma....
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 409
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70II D5 2006
- Bydliště: Olomouc
#78 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
Nevěřil jsem, ale dnes jsem to kontroloval a při řazení hore mi otáčky spadnou přesně na otáčky jak potřebuju. Dík zas vím něco navíc.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 3435
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#79 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
Nedovedu si představit jak by to fungovalo s funkcí Kick Down. Defakto bys ho tím vyřadil mimo provoz. Myslím si že idea zbytečná.powl píše:Nepochopils...
Kdyz budes radit nahoru tak nepridas plyn a otacky spadnou na hodnotu ktera odpovida otackam pro zarazeni nejblizsiho vyssiho stupne (tak to moje auto uz ted dela)
Kdyz budes radit dolu, tak pridas plyn (pro vysvetleni - klidne na podlahu) a otacky stoupnou POUZE na hodnotu, ktera odpovida otackam pro zarazeni nejblizsiho nizsiho stupne...neboli byl by to jen "omezovac otacek" po pridani plynu ridicem, ktery by byl aktivni jen po dobu seslapnuti spojky
Podle mne je to funkce hezka a naprosto bezpecna, je to jednoduchy a vsechno potrebny uz v aute je...a kdo pri podrazovani nepridava plyn, ani by si nevsimnul ze to tam ma....
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 690
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#80 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
A von ma nekdo u manualu kick down?
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 3435
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#81 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
Aha...
Tak nic, neřeš to.
Tak nic, neřeš to.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#82 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
A až si opravíte ty díry v sání nebo podtlaku, tak vám po vyřazení přestanou viset otáčky a zjistíte, že vámi vychvalovaná vlastnost byla vlastně vada
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1170
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
#83 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
No mě ze všech těchto nápadů připadá jako nejužitečnější ten vzdálený start pro alespoň částečné vyhřátí či vychlazení auta. Tyhle mašinky jsou už vymyšlený, jen je otázka jak to vysvětlit imobilizéru.
_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 5104
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#84 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
Coco ? Já to teď zkusil na D5 a ono to fakt ty otáčky drží. Takže mám hledat kudy si to přisává / přifukuje?
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 409
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70II D5 2006
- Bydliště: Olomouc
#85 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
Když jen vyšlápnu spojku,tak otáčky spadnou na volnoběh. Tak je tam díra nebo ne?
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 690
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#86 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
Je to funkce, nikoliv vada.
Nejak si nedovedu predstavit jak by u dieslovyho motoru mohla dira v sani nebo ve vedeni podtlaku zpusobit zvyseny volnobeh
A ze by ta vada vypocitavala pri ruznych rychlostech auta vzdy ty spravny otacky...?
Myslim ze by si vsichni meli na zacatku precist ze pisu o dieselu v manualu
Nejak si nedovedu predstavit jak by u dieslovyho motoru mohla dira v sani nebo ve vedeni podtlaku zpusobit zvyseny volnobeh
A ze by ta vada vypocitavala pri ruznych rychlostech auta vzdy ty spravny otacky...?
Myslim ze by si vsichni meli na zacatku precist ze pisu o dieselu v manualu
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 5104
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#87 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
To mě právě hlava neber. Holt šikovná díra
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#88 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
Běžná, standardní řídící jednotka motoru totiž vůbec neví, jaký rychlostní stupeň je momentálně zařazen. Takže ani nedokáže žádným způsobem predikovat, co zrovna hodláte udělat, pokud pustíte plyn a sešlápnete spojku.
Respektive dokázala by to poznat z otáček motoru a čidel pedálů plynu a spojky, ale s těmito údaji vůbec nepracuje a je jí to jedno!
Jediným úkolem řídící jednotky motoru je totiž za každou cenu a v každé milisekundě udržet výrobcem softwaru nastavený spalovací poměr palivo/vzduch za účelem dodržení emisních limitů. Má pro to řadu možností, o kterých tedy není nutné se rozepisovat.
Nic jiného nedělá, neumí, nemá důvod dělat. A pokud z nějakého důvodu tento AFR poměr nedokáže udržet vyhodí chybu.
Respektive dokázala by to poznat z otáček motoru a čidel pedálů plynu a spojky, ale s těmito údaji vůbec nepracuje a je jí to jedno!
Jediným úkolem řídící jednotky motoru je totiž za každou cenu a v každé milisekundě udržet výrobcem softwaru nastavený spalovací poměr palivo/vzduch za účelem dodržení emisních limitů. Má pro to řadu možností, o kterých tedy není nutné se rozepisovat.
Nic jiného nedělá, neumí, nemá důvod dělat. A pokud z nějakého důvodu tento AFR poměr nedokáže udržet vyhodí chybu.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 409
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70II D5 2006
- Bydliště: Olomouc
#89 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
V tom případě by ale nefungoval ani tempomat.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5237
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#90 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
Proč ? Tempomat udržuje otáčky motoru podle rychlosti. K čemu potřebuje vědět jestli jede na 4ku, nebo na 5tku. Akorat si hlida aby rychlost nepadla pod 30km/h
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#91 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
Přesně. Co má společného tempomat, tedy systém, který udržuje konstantní rychlost a v podstatě nahrazuje tvojí pravou nohu, s řízením motoru? Nebo bude za tebe manuálně řadit? Asi ne...
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 409
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70II D5 2006
- Bydliště: Olomouc
#92 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
Společného má to, že udržuje otáčky motoru. Když může udržovat otáčky při jízdě, může otáčky udržovat i při řazení.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 690
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#93 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
jak chcete mne to je jedno, mne to funguje a chtel jsem aby mne to fungovalo i pri razeni dolu proto jsem to sem napsal
kdo neveri at prijede a svezu ho
btw v diagnostice D5 je videt jak spojkovy pedal (ano/ne), tak otacky motoru, tak rychlost vozu...z toho neni problem pro RJ dopocitat na jaky kvalt prave jede...
kdo neveri at prijede a svezu ho
btw v diagnostice D5 je videt jak spojkovy pedal (ano/ne), tak otacky motoru, tak rychlost vozu...z toho neni problem pro RJ dopocitat na jaky kvalt prave jede...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#94 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
Neudržuje otáčky, udržuje rychlost vozidla. Ano, otáčky udržuje řídící jednotka, ale na základě povelu od tempomatu. Jednotce motoru je srdečně jedno, kdo jí dává povely, jestli je to noha ovládající plynový pedál nebo elektronika tempomatu. ECU jen dělá to, co má, viz výše.
2 powl: ano, máš pravdu, v diagnostice je vidět čidlo spojky, otáčky motoru, rychlost. Ale ECU s těmito hodnotami nijak nepracuje, proč taky.
Za mě je to prostě tak, pokud sundám nohu z plynu a zároveň sešlápnu spojku, čímž odpojím motor od převodovky, tak ať se děje co se děje, by měly otáčky plynule klesnout až k volnoběhu. To slovo plynule bych zdůraznil. Pokud se tak neděje, otáčky zůstanou někde viset, byť jen na chvíli, tak je prostě někde něco špatně. Nejčastější příčinou pak bývá netěsnost v sání a přisávání falešného vzduchu.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 690
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#95 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2614
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
- Kontaktovat uživatele:
#96 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
Novější diesly (tuším od Euro5 EDC17CP48 (MY12-) nahoru) ale skutečně umí “sesouladit” otáčky motoru tak, aby při zařazení následujícího stupně měla spojka co nejméně práce (resp. co nejmenší zátěž).
Informace o zařazeném stupni samozřejmě má - počítá se nepřímo z otáček motoru a kol (a indikuje i na DIM).
/PL
Informace o zařazeném stupni samozřejmě má - počítá se nepřímo z otáček motoru a kol (a indikuje i na DIM).
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 690
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#97 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
Ja to mam uz na D5 136kw MY2007 EURO4ok2ucx píše: ↑29 srp 2020 08:59 Novější diesly (tuším od Euro5 EDC17CP48 (MY12-) nahoru) ale skutečně umí “sesouladit” otáčky motoru tak, aby při zařazení následujícího stupně měla spojka co nejméně práce (resp. co nejmenší zátěž).
Informace o zařazeném stupni samozřejmě má - počítá se nepřímo z otáček motoru a kol (a indikuje i na DIM).
/PL
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#98 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
Ale to je něco jiného a nemá to s možnou přípravou na přeřazení nic společného. Tento jev, který se projevuje tak, že otáčky zůstavají viset nějakou chvíli v určité výši, je důsledkem snahy o co nejnižší emise. Je to o tom, že po rychlém sundání nohy z plynu při řazení na malý okamžik prudce stoupne tlak v klikové skříni a díky tomu se velké množství výparů, které nejsou úplně eco friendly, dostanou nespálené do výfuku. Dále vlivem momentálního nedostatku kyslíku se palivová směs a následně výfukové plyny prudce ochladí a tím stoupnou emise NOx. Aby se tomu zabránilo, jednotka na malou chvíli pustí do motoru víc vzduchu nezávisle na řidičově noze na plynovém pedálu. Ta malá chvíle se počítá v řádech milisekund, ale není pokaždé stejná, mění se podle momentálního zatížení motoru.ok2ucx píše: ↑29 srp 2020 08:59 Novější diesly (tuším od Euro5 EDC17CP48 (MY12-) nahoru) ale skutečně umí “sesouladit” otáčky motoru tak, aby při zařazení následujícího stupně měla spojka co nejméně práce (resp. co nejmenší zátěž).
Informace o zařazeném stupni samozřejmě má - počítá se nepřímo z otáček motoru a kol (a indikuje i na DIM).
/PL
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 690
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
#99 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
my o koze ty o voze...bavime se o tom ze pri razeni nahoru uberes plyn, zmacknes spojku a otacky zacnou okamzite padat a zastavej se presne na hodnote ktera odpovida otackam pri zarazenem nasledujicim vyssim prevodovem stupniFíla píše: ↑31 srp 2020 14:52Ale to je něco jiného a nemá to s možnou přípravou na přeřazení nic společného. Tento jev, který se projevuje tak, že otáčky zůstavají viset nějakou chvíli v určité výši, je důsledkem snahy o co nejnižší emise. Je to o tom, že po rychlém sundání nohy z plynu při řazení na malý okamžik prudce stoupne tlak v klikové skříni a díky tomu se velké množství výparů, které nejsou úplně eco friendly, dostanou nespálené do výfuku. Dále vlivem momentálního nedostatku kyslíku se palivová směs a následně výfukové plyny prudce ochladí a tím stoupnou emise NOx. Aby se tomu zabránilo, jednotka na malou chvíli pustí do motoru víc vzduchu nezávisle na řidičově noze na plynovém pedálu. Ta malá chvíle se počítá v řádech milisekund, ale není pokaždé stejná, mění se podle momentálního zatížení motoru.ok2ucx píše: ↑29 srp 2020 08:59 Novější diesly (tuším od Euro5 EDC17CP48 (MY12-) nahoru) ale skutečně umí “sesouladit” otáčky motoru tak, aby při zařazení následujícího stupně měla spojka co nejméně práce (resp. co nejmenší zátěž).
Informace o zařazeném stupni samozřejmě má - počítá se nepřímo z otáček motoru a kol (a indikuje i na DIM).
/PL
zes neco nevidel, neznamena, ze to neexistuje a pokud mas zajem, predvedu ti to na svem voze...jinak uz se zaciname v debate tocit dokola...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#100 VDASH Dongle VDD - nápady na další funkce?
Já o voze, vy o bájném jednorožci .
"...bavime se o tom ze pri razeni nahoru uberes plyn..." - o tomhle se celou dobu bavím. Jak jednotka motoru pozná, že chci řadit nahoru? Co když chci naopak dolů, protože chci předjíždět. Nebo, co když nechci řadit vůbec, protože jsem pustil plyn a sešlápnul spojku a panicky brzdím? A proč to tedy nedělá i když chci řadit dolů? A k čemu mám tedy v převodovce synchrony, když tu práci za ně může vykonávat jednotka motoru? Prosím vysvětlit.
Celou dobu se tady bavím o tom, kde mají ty vaše motorové jednotky tu křišťálovou kouli, že poznají, co chcete udělat v přístí vteřině?
"...bavime se o tom ze pri razeni nahoru uberes plyn..." - o tomhle se celou dobu bavím. Jak jednotka motoru pozná, že chci řadit nahoru? Co když chci naopak dolů, protože chci předjíždět. Nebo, co když nechci řadit vůbec, protože jsem pustil plyn a sešlápnul spojku a panicky brzdím? A proč to tedy nedělá i když chci řadit dolů? A k čemu mám tedy v převodovce synchrony, když tu práci za ně může vykonávat jednotka motoru? Prosím vysvětlit.
Celou dobu se tady bavím o tom, kde mají ty vaše motorové jednotky tu křišťálovou kouli, že poznají, co chcete udělat v přístí vteřině?
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek