Haben píše: Baterie je puvodni, tedy ma neco pres 10 let a bezne dava 11,5 - 11,8 V.
Většina podobných měření toho moc neřekne. Snad jenom, když se dostaneš hodně mimo čísla běžně uváděná, tak je baterka na odchodu. Pokud se chceš o baterce něco dozvědět musíš provést trochu jiná měření.
Haben píše:1. Ovlivnuje nejak neustale nabijeni baterie alternatorem spotrebu?
2. Pokud ano, je to vubec meritelne?
3. Pokud ano, kolik to muze delat?
1. ANO
2. ANO dá se měřit i na kapky za hodinu...
3. V podstatě nic
Haben píše:Jen upresnim, ze baterie se i po 2000 km soustavne jizdy dostane na max 12,2 V.
Přestaň bádat na kolik se baterie dostane, nic tím nezjistíš.
Haben píše:1. Pokud se nemylim, plne nabito je pri 12,4 V.
2. Tudiz altik se porad snazi dobijet.
3. Tos tak, mozna blba otazka
1. Mýlíš. Jak už jsem řekl 2x výše, podobným měřením v podstatě nic nezjistíš.
2. ANO Baterie je při nastartovaném motoru prakticky neustále dobíjena. Ovšem proud může být třebe jen několik miliampér.
Poté co pozotvíráš dveře (předpokládejme pro jednoduchost, že baterka byla nabitá na 100%) začne baterka dodávat proud, tedy vybíjet se. V momentě kdy nastartuješ začne se nabíjet. Zpočátku může nabíjecí proud dosáhnout "mnoha" ampér. Velice rychle začne ale klesat. Než se naděješ je baterka nabitá na 99%.
3. ANO Vidím, že se nudíš a tak řešíš věci pro zábavu
Jenom pro představu pár velice přibližných čísel. Nerad bych, aby mě někdo chytal za miliampérhodinu.
1. Otevřeš dveře a z baterky teče cca 4,5Ah. Rekněme, že než se vymotáš, tak třeba 6 minut.
2. Zapneš klíček a žhavíš. Cca 10 sec jde z baterky řekněme 50A
3. Startuješ 3s a odhaduji (vážně jenom odhaduji!!!) proud 300A
4. Naskočí motor. Do tohoto okamžiku jsi z baterky vybil cca 0,8Ah. Je to k nevíře, ale nejvíc elektriky sežralo to courání se do auta (0,45Ah), žhavení cca 0,14Ah a startování cca 0,25Ah.
Řekněme, že nabíjení po nastartování bude proudem 10A. Není to tak úplně pravda, protože nabíjecí proud závisí především na okamžitém napětí baterie a to se mění - jde nahoru s časem a nabíjecím proudem. Ale pro jednoduchost berme těch 10A. Po pěti minutách je v baterce zpět všechno co jsi z ní před chvilkou vybil. Kdyby to bylo zase jen přísně teoreticky, tak v tomto momentě přestane do baterky téct proud, protože je plně nabitá. Prakticky pro udržení napětí 14,4V je třeba určitý malý proud řádově jednotek až desítek mA.
A spotřeba PHM při takovém "neustálém" nabíjení? Můžeš si tipnout. Baterka ubírá tvému motoru pár desetin watu. Kolik to asi bude PHM ??? Nejpíš měřitelné v kapkách za hodinu.