Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotrebu?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5959
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotrebu?
K teto otazce me privedla soucasna dovezena C30 s 2,4i motorem. Baterie je puvodni, tedy ma neco pres 10 let a bezne dava 11,5 - 11,8 V. Startovani i v mrazech neni problem, auto chyta hned. Takze urgentne baterii menit nemusim. Pri nejhorsim rano zena nenastartuje a dojede do prace sockou. Takze me nic extra nenuti novou kupovat.
Hledam tedy podpurny argument, proc uvalit, zatim asi zbytecne, 2600 kc za novou
Ovlivnuje nejak neustale nabijeni baterie alternatorem spotrebu? Pokud ano, je to vubec meritelne? Pokud ano, kolik to muze delat?
Jen upresnim, ze baterie se i po 2000 km soustavne jizdy dostane na max 12,2 V. Pokud se nemylim, plne nabito je pri 12,4 V. Tudiz altik se porad snazi dobijet.
Tos tak, mozna blba otazka
Hledam tedy podpurny argument, proc uvalit, zatim asi zbytecne, 2600 kc za novou
Ovlivnuje nejak neustale nabijeni baterie alternatorem spotrebu? Pokud ano, je to vubec meritelne? Pokud ano, kolik to muze delat?
Jen upresnim, ze baterie se i po 2000 km soustavne jizdy dostane na max 12,2 V. Pokud se nemylim, plne nabito je pri 12,4 V. Tudiz altik se porad snazi dobijet.
Tos tak, mozna blba otazka
-
Online
- Člen VK
- Příspěvky: 5056
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb
Pěkný článek v některém s posledních čísel světa motorů.
-
Offline
- Příspěvky: 5959
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb
Odkaz najdes ci naskenujes?
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb
Takže máš po výměně filtrů a svířek vysokou spotřebu? Na jaké trase?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 5959
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb
Jeste jsem nic nemenil. V servise neni volno. Vysoka asi neni. Ale mozna muze byt o pul litru mensi. Odpovida to tak nejak technicaku:
- mesto: pisou 12 / jezdime za 12
- kombinovana: 8,4 / 9,0 bylo 2200 km po dalnici rychlosti 110-130
- mimo mesto: 6,4 / nevim, to jsme jeste nejeli
- mesto: pisou 12 / jezdime za 12
- kombinovana: 8,4 / 9,0 bylo 2200 km po dalnici rychlosti 110-130
- mimo mesto: 6,4 / nevim, to jsme jeste nejeli
-
Offline
- Příspěvky: 3021
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb
No ona spíš nebude mít kapacitu, takže nebude kam dobíjet. Jakože napětí tam bude, ale malý proud. Nebo se pletu?
-
Offline
- Příspěvky: 5959
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb
Kapacita asi bude taky mensi, ale i napeti hlasi VIDA mensi, nez je standard
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13192
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb
Na spotřebě nemáš šanci poznat jestli se baterie dobíjí nebo ne.
Dokud nastartuješ tak to neřeš.
Dokud nastartuješ tak to neřeš.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5149
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb
Moje baterka má aktuálně 12.65V a to auto stojí tejden v garáži. Uvidíme zítra.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 3021
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb
Důležité je, aby tam bylo správné dobíjecí napětí.
Jinak tam tečou z alternátoru řádově max desítky ampér, běžně spíš do deseti. Tedy zátěž pro motor nejvíc stovky wat... Na spotřebě nula nic.
Jinak tam tečou z alternátoru řádově max desítky ampér, běžně spíš do deseti. Tedy zátěž pro motor nejvíc stovky wat... Na spotřebě nula nic.
-
Offline
- Příspěvky: 5959
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb
Diky za nazory. Zatim tedy asi usetrim kacky a koupum, az klekne
-
Offline
- Příspěvky: 226
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Uherské Hradiště
Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb
Ahoj Martine?
Několik let jsem prodával autobaterie a řešil reklamace. Takže asi tak. Nastartuješ auto, zapneš světla a ventilátor topení, aby byl co největší odběr a tím pádem zatížení alternátoru. Napětí na svorkách baterie při zvýšených otáčkách musí být mezi 13,8 až 14,2V. Pokud tomu tak není, je problém.
-špatná baterie....dáš na zkoušku jinou a pokud je vše cajk, je to jasné
-špatná regulace alternátoru....tzn, že ani po výměně za OK baterii nedosahuje napětí požadovaných hodnot
-někde po cestě špatný kontakt .....já to takhle měl u S40, a po natažení drátu mezi + svorkou alternátoru a plusem baterie vše OK
Několik let jsem prodával autobaterie a řešil reklamace. Takže asi tak. Nastartuješ auto, zapneš světla a ventilátor topení, aby byl co největší odběr a tím pádem zatížení alternátoru. Napětí na svorkách baterie při zvýšených otáčkách musí být mezi 13,8 až 14,2V. Pokud tomu tak není, je problém.
-špatná baterie....dáš na zkoušku jinou a pokud je vše cajk, je to jasné
-špatná regulace alternátoru....tzn, že ani po výměně za OK baterii nedosahuje napětí požadovaných hodnot
-někde po cestě špatný kontakt .....já to takhle měl u S40, a po natažení drátu mezi + svorkou alternátoru a plusem baterie vše OK
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
-
Offline
- Příspěvky: 522
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb
Většina podobných měření toho moc neřekne. Snad jenom, když se dostaneš hodně mimo čísla běžně uváděná, tak je baterka na odchodu. Pokud se chceš o baterce něco dozvědět musíš provést trochu jiná měření.Haben píše: Baterie je puvodni, tedy ma neco pres 10 let a bezne dava 11,5 - 11,8 V.
1. ANOHaben píše:1. Ovlivnuje nejak neustale nabijeni baterie alternatorem spotrebu?
2. Pokud ano, je to vubec meritelne?
3. Pokud ano, kolik to muze delat?
2. ANO dá se měřit i na kapky za hodinu...
3. V podstatě nic
Přestaň bádat na kolik se baterie dostane, nic tím nezjistíš.Haben píše:Jen upresnim, ze baterie se i po 2000 km soustavne jizdy dostane na max 12,2 V.
1. Mýlíš. Jak už jsem řekl 2x výše, podobným měřením v podstatě nic nezjistíš.Haben píše:1. Pokud se nemylim, plne nabito je pri 12,4 V.
2. Tudiz altik se porad snazi dobijet.
3. Tos tak, mozna blba otazka
2. ANO Baterie je při nastartovaném motoru prakticky neustále dobíjena. Ovšem proud může být třebe jen několik miliampér.
Poté co pozotvíráš dveře (předpokládejme pro jednoduchost, že baterka byla nabitá na 100%) začne baterka dodávat proud, tedy vybíjet se. V momentě kdy nastartuješ začne se nabíjet. Zpočátku může nabíjecí proud dosáhnout "mnoha" ampér. Velice rychle začne ale klesat. Než se naděješ je baterka nabitá na 99%.
3. ANO Vidím, že se nudíš a tak řešíš věci pro zábavu
Jenom pro představu pár velice přibližných čísel. Nerad bych, aby mě někdo chytal za miliampérhodinu.
1. Otevřeš dveře a z baterky teče cca 4,5Ah. Rekněme, že než se vymotáš, tak třeba 6 minut.
2. Zapneš klíček a žhavíš. Cca 10 sec jde z baterky řekněme 50A
3. Startuješ 3s a odhaduji (vážně jenom odhaduji!!!) proud 300A
4. Naskočí motor. Do tohoto okamžiku jsi z baterky vybil cca 0,8Ah. Je to k nevíře, ale nejvíc elektriky sežralo to courání se do auta (0,45Ah), žhavení cca 0,14Ah a startování cca 0,25Ah.
Řekněme, že nabíjení po nastartování bude proudem 10A. Není to tak úplně pravda, protože nabíjecí proud závisí především na okamžitém napětí baterie a to se mění - jde nahoru s časem a nabíjecím proudem. Ale pro jednoduchost berme těch 10A. Po pěti minutách je v baterce zpět všechno co jsi z ní před chvilkou vybil. Kdyby to bylo zase jen přísně teoreticky, tak v tomto momentě přestane do baterky téct proud, protože je plně nabitá. Prakticky pro udržení napětí 14,4V je třeba určitý malý proud řádově jednotek až desítek mA.
A spotřeba PHM při takovém "neustálém" nabíjení? Můžeš si tipnout. Baterka ubírá tvému motoru pár desetin watu. Kolik to asi bude PHM ??? Nejpíš měřitelné v kapkách za hodinu.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb
Baterka, pokud má být nabíjena 10A, tak ubírá motoru přesně 142W (pokud regulátor dobíjí na 14,2V) + účinnost celýho přenosu z kliky do baterky, což v ideálním případě tipuju na 50%, no a sme na 300W. Což se dá přepočítat na množství paliva...
Takže sme zpátky u kapek za hodinu.
Trochu jiná sranda je ale pokud je baterka mrtvá, třeba stánim s klíčkem v zapalování, nebo jinak. To pak do ní musíš naskládat celou její kapacitu, což při 50Ah (starší kus) a 12V je 600Wh. To tě z nabíječky v elektrice stojí cca 2Kč. Na palivu, s cca 10% účinností (řetězec je poněkud delší - palivo, písty, geometrie motoru, teplej/studenej... a pak klika-altík) při 8,9 kWh v litru je 0,7l a už si na dvacce.
Taky sem si to tak nějak cucal z palce, ale +- autobus. Důležitý na tom je nikoliv spotřeba, ale ten záhul na altík, kterej se těžko vyčíslí, když tě to pak nechá v luxusnim rezortu u moře a ideálně v zamčenym autě s mrtvou baterkou...
Takže sme zpátky u kapek za hodinu.
Trochu jiná sranda je ale pokud je baterka mrtvá, třeba stánim s klíčkem v zapalování, nebo jinak. To pak do ní musíš naskládat celou její kapacitu, což při 50Ah (starší kus) a 12V je 600Wh. To tě z nabíječky v elektrice stojí cca 2Kč. Na palivu, s cca 10% účinností (řetězec je poněkud delší - palivo, písty, geometrie motoru, teplej/studenej... a pak klika-altík) při 8,9 kWh v litru je 0,7l a už si na dvacce.
Taky sem si to tak nějak cucal z palce, ale +- autobus. Důležitý na tom je nikoliv spotřeba, ale ten záhul na altík, kterej se těžko vyčíslí, když tě to pak nechá v luxusnim rezortu u moře a ideálně v zamčenym autě s mrtvou baterkou...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb
Spotřeba díky dobíjení je zanedbatelná! Mnohonásobně více udělá ofuk oken,který zapíná klimakompresor!
-
Offline
- Příspěvky: 5959
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotrebu?
Dekuji za komentare. Jednou auto nahlasilo slabou baterii, pak jiz ne. Prestavam resit, prestavam se nudit jak bude auto v servise, ocisti se take zoxidovane kontakty a uvidime. Servisakovi dam take za ukol proverit, zda je altik ok. Dekuji za tipy
-
Offline
- Příspěvky: 548
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: MSK
- Vůz: S80 D5 MY2004
Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb
To se snad nikomu nemůže stát, ne?Urvanej píše:Trochu jiná sranda je ale pokud je baterka mrtvá, třeba stánim s klíčkem v zapalování
_________________
S80 D5 120kW MY2004 - D5T5 Stage 2 147kW/470Nm
C30 2.0D 100kW MY2007
S80 D5 120kW MY2004 - D5T5 Stage 2 147kW/470Nm
C30 2.0D 100kW MY2007
-
Offline
- Příspěvky: 119
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Vitín (České Budějovice)
- Vůz: S60 T5
Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb
To se mi také stalo. V zaparkovaném autě jsem poslouchal rádio. Tak jsem ho vypnul. Po té jsem normálně nastartoval. To se stalo někdy před 4 lety, normálně jezdím. Ale je pravda, že baterii mám taky původní z výroby a nic nevydrží věčně.Haben píše:Jednou auto nahlasilo slabou baterii, pak jiz ne.
_________________
Volvo S60, 2.4 T5, B5244T5, 2006
bylo: Renault Laguna 1.8, 1995
Volvo S60, 2.4 T5, B5244T5, 2006
bylo: Renault Laguna 1.8, 1995
-
Offline
- Příspěvky: 892
- Registrován: 20 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
Jak a zda vubec nejak ovlivnuje dobijeni baterie spotreb
Já když si chci ověřit, že baterka ještě je v nějaké použitelné kondici, tak nechám třeba dvacet minut svítit světla a druhý den zkusím nastartovat. Když je citelně línější, vím, že už si na ni musím dát pozor a omezit její vybíjení rádiem nebo světly bez motoru. Přibalím do kufru kabely a počítám, že v případě tuhých mrazů nenastartuju. Nebo ji před zimou vyměním.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé