Za 6 bych přidal že jezdim krátké trasy a za přerušení vypalování také může psát lapač zazi plní. Teť vážně, auto žere olej, na posledy jsem dolejval v července a to jsem najel tak 5000 km a zatím dobrý. Jinak je podezření na turbo, ale abych byl upřímný mám strach někomu auto svěřit a by mne ne sedreli z kuze, mám podezření na turbo ale to budu řešit na jaře ale otázka je komu to svěřit. Díky všem za reakcemartinopel píše:Pokud D5 hlásí lapač sazí plný bývá nejčastější problém v samotném motoru,nebo jeho řízení.
1 ) překousané kabely od teplotního čidla
2) zapečené stírací pístní kroužky
3) nadměrné opotřebení turbodmychadla
4) prasklá hadice a nedostatečné přeplňování
5) vadné vstřikovače.
DPF
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 205
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
DPF
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
Offline
- Příspěvky: 2615
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
DPF
V zásadě je to všechno logické, vysvětlitelné - v principu každý diesel nadměrně hulí když:
- žere hodně oleje (přes sání/turbo/kroužky) nebo se tlačí různými cestami tím, jak se tlakuje ucpaným odvětráním klikovky
- špatně spaluje (vstřiky, málo vzduchu (marné turbo, díry v hadicích sání), atp.)
- celkové opotřebení (chybějící komprese)
- možná i vadné vířivé klapky, případně přicpané sání (děkujeme ventilu EGR)
Pak nadměrný dým (rychle) zacpává filtr. Pokud je filtr funkční, zvýšená kouřivost se zvenku nedá poznat jinak než častějším zanášením filtru a nutností jeho regenerace. Systém s tím až do poslední chvíle bojuje, aby to nakonec vzdal onou uvedenou hláškou.
Další (asi nejméně častou) možností je vadný katalyzátor, kdy (konkrétně u D5) se saze v DPF zapalují právě tam zvýšenou a nespálenou dávkou paliva.
Samotný filtr DPF také může odejít, ale bez jednoznačného vyloučení předchozích příčin se po výměně či čistění DPF může stejná závada rychle objevit znovu. Zkrátka je třeba najít a odstranit všechny příčiny, než jen opakovaně léčit následky.
Časté krátké jízdy (= studený motor -> vyšší kouřivost) možná celému systému nepřidá, avšak je fakt, že mnozí tímto jízdním stylem fungují na naftě a to poměrně dlouho. Úplně fatální to nebude - sledujeme pár aut on-line, je-li motor celkově v pořádku, nějaká jen lehce delší trasa se většinou najde a DPF se vypálí (i když třeba někdy nadvakrát či natříkrát). Když to motorová jednotka žádá, už cca. za 10km začne vypalování, trvá 15-30 minut, někdy i s přestávkami. Našel jsem tu jedno takové "městské" auto, kde se DPF z celkových 20g popela vypalovalo v jeden den natřikrát - najeto celkem 33km ve 4 "jízdách". Odpoledne už bylo na nule. Takže zase taková krize to nebude.
Bohužel nikde v diagnostických příkazech nevidím možnost, jak vyčíst nějakou informaci o tom, jak často v poslední minulosti probíhala regenerace. Z čehož by usuzovat na míru poškozenosti. Pro toho, kdo regeneraci u 136kW pozná a kde se regeneruje častěji než cca. 1x za 500km, pak je něco špatně.
P.
- žere hodně oleje (přes sání/turbo/kroužky) nebo se tlačí různými cestami tím, jak se tlakuje ucpaným odvětráním klikovky
- špatně spaluje (vstřiky, málo vzduchu (marné turbo, díry v hadicích sání), atp.)
- celkové opotřebení (chybějící komprese)
- možná i vadné vířivé klapky, případně přicpané sání (děkujeme ventilu EGR)
Pak nadměrný dým (rychle) zacpává filtr. Pokud je filtr funkční, zvýšená kouřivost se zvenku nedá poznat jinak než častějším zanášením filtru a nutností jeho regenerace. Systém s tím až do poslední chvíle bojuje, aby to nakonec vzdal onou uvedenou hláškou.
Další (asi nejméně častou) možností je vadný katalyzátor, kdy (konkrétně u D5) se saze v DPF zapalují právě tam zvýšenou a nespálenou dávkou paliva.
Samotný filtr DPF také může odejít, ale bez jednoznačného vyloučení předchozích příčin se po výměně či čistění DPF může stejná závada rychle objevit znovu. Zkrátka je třeba najít a odstranit všechny příčiny, než jen opakovaně léčit následky.
Časté krátké jízdy (= studený motor -> vyšší kouřivost) možná celému systému nepřidá, avšak je fakt, že mnozí tímto jízdním stylem fungují na naftě a to poměrně dlouho. Úplně fatální to nebude - sledujeme pár aut on-line, je-li motor celkově v pořádku, nějaká jen lehce delší trasa se většinou najde a DPF se vypálí (i když třeba někdy nadvakrát či natříkrát). Když to motorová jednotka žádá, už cca. za 10km začne vypalování, trvá 15-30 minut, někdy i s přestávkami. Našel jsem tu jedno takové "městské" auto, kde se DPF z celkových 20g popela vypalovalo v jeden den natřikrát - najeto celkem 33km ve 4 "jízdách". Odpoledne už bylo na nule. Takže zase taková krize to nebude.
Bohužel nikde v diagnostických příkazech nevidím možnost, jak vyčíst nějakou informaci o tom, jak často v poslední minulosti probíhala regenerace. Z čehož by usuzovat na míru poškozenosti. Pro toho, kdo regeneraci u 136kW pozná a kde se regeneruje častěji než cca. 1x za 500km, pak je něco špatně.
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 260
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Benešovsko
- Vůz: nevolvo
DPF
Nejde náhodou víc bordelu do DPF, když je EGR off? Pokud se něco znozu nespálí a letí rovnou do DPF, tak tam toho musí letět daleko víc a tím se může dřív zanejst, nedává to smysl?martinopel píše:Možná náhoda,ale prozatím jsem se nesetkal,že by se dpf na D5 ucpalo na krátkých trasách.Manželka s D5 jezdila denně cca 10km.Pravdou ovšem je,že bylo EGR off. Prozatím všechny auta s D5 které měly problém s DPF měly některou z uvedených závad.
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 4738
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
DPF
taky jsem nazoru ze vyrazeni egr zatezuje dpf vice
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
DPF
Založíme extra téma k téhle problematice? Taky mě to zajímá.Ondra. píše:taky jsem nazoru ze vyrazeni egr zatezuje dpf vice
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 2615
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
DPF
Pokud vím, tak zařazením/vyřazením EGR se spotřeba (a tudíž množství uhlíku) nemění. EGR mění chemické složení výfukových plynů, u sazí bych si tipnul, že se změní možná jejich velikost (?) Zbytek nám asi (ne)poví ti, kteří všechno tohle v laboratorních podmínkách změřili a otestovali.
P.
P.
Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 04 pro 2017 10:19, celkem upraveno 1 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 422
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
DPF
Ondra. píše:taky jsem nazoru ze vyrazeni egr zatezuje dpf vice
Tady na fóru převládá názor že vypnutí EGR je dobře. V jednom ze speciálů Světa motorů DIESEL v r. 2015 napsal Martin Vaculík na základě upozornění diesel servisu v Soběslavi, že díky vypnutí EGR dochází ke zmatení řídící jednotky, která se zpětnou porcí výfukových plynů počítá a následně se přehřívá a nadměrně opotřebovává turbodmychadlo. Sám nevím jestli je to fakt.
Moje osobní zkušenosti: Předchozí XC70 D5 136 kW 120 tis.km až 196 tis km - žádný problém - motor ve skvělé kondici - o filtru jsem vůbec nevěděl. Nynější XC70 D5 158(169) kW (polestar) 170 tis až 175 tis. - motor ve skvělé kondici - o filtru vůbec nevím.
Obě auta servisována ve značkovém servisu Volvo (CIVA, Mach, Dekom) s častějšími výměnami olejů než 30 tis (cca 18 až 20 tis). olej dával servis - pravděpodobně Castrol.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
Offline
- Příspěvky: 422
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
DPF
ok2ucx píše:Pokud vím, tak zařazením/vyřazením EGR se spotřeba (a tudíž množství uhlíku) nemění. EGR mění chemické složení výfukových plynů, u sazí bych si tipnul, že se změní možná jejich velikost (?) Zbytek nám asi (ne)poví ti, kteří všechno tohle v laboratorních podmínkách změřili a otestovali.
P.
Jen bych doplnil, že EGR nemění jen chemické složení, ale i teplotu výfukových plynů (respektive spalovací teplotu ve válcích).
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
Offline
- Příspěvky: 2615
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
DPF
Vypnutí EGR (ideálně spojené i s kompletním vyčištění celého sání) zcela nepochybně prospěje motoru a jeho životnosti. Ten mnohdy až neuvěřitelný bo*del ze sazí statečně likviduje škrticí klapku (té se ohlodají zubatá kolečka a finito) - nová klapka je za lidových 15tis. Stejné saze likvidují i vířivé klapky (swirl) - to už potkalo snad asi každého, kdo konkrétně s 136kW Euro4 motorem jezdí déle. Saze v EGR ničí i samotný EGR - obvykle se vylámou i převodu motorku, který klapkou EGR hýbe.
A jak asi může motor dýchat a poctivě táhnout, když má v "krku" = v sání průměr často zenesen sazemi třeba jen na 20% průřezu?
Z technického hlediska - my EGR vypínáme tak, že se jen ventil EGR neotevírá - je tedy třeba aby byl (alespoň po elektrické stránce) v pořádku. Jednotka jednoduše EGR neotevře, nadále si počítá množství čerstvého vzduchu vs. "špinavého" (ten je nulový), včetně teplot - takže celý systém (zatím bez výhrad) funguje správně. I na STK/ME tohle prochází zcela hladce, s úsměvěm a hlavně bez úplatků (Shodou okolností zde prošel beze ztráty kytičky pan kolega, jemuž škrticí klapka kleknula, minulý týden byla vyměněna a dárkem dostal i EGR OFF.)
Pavel
P.S. U novějších D5 motorů (Euro 5) už i tohle chlapci ze Švédska asi nějak výrazně lépe dořešili, bo EGR ani DPF už nezlobí prakticky vůbec (zatím).
A jak asi může motor dýchat a poctivě táhnout, když má v "krku" = v sání průměr často zenesen sazemi třeba jen na 20% průřezu?
Z technického hlediska - my EGR vypínáme tak, že se jen ventil EGR neotevírá - je tedy třeba aby byl (alespoň po elektrické stránce) v pořádku. Jednotka jednoduše EGR neotevře, nadále si počítá množství čerstvého vzduchu vs. "špinavého" (ten je nulový), včetně teplot - takže celý systém (zatím bez výhrad) funguje správně. I na STK/ME tohle prochází zcela hladce, s úsměvěm a hlavně bez úplatků (Shodou okolností zde prošel beze ztráty kytičky pan kolega, jemuž škrticí klapka kleknula, minulý týden byla vyměněna a dárkem dostal i EGR OFF.)
Pavel
P.S. U novějších D5 motorů (Euro 5) už i tohle chlapci ze Švédska asi nějak výrazně lépe dořešili, bo EGR ani DPF už nezlobí prakticky vůbec (zatím).
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 422
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
DPF
OK, máš s tím zkušenosti, tvoje informace je vyčerpávající. Ten odkaz na Svět motorů - zřejmě se jednalo o problém koncernových motorů, diesel servis v Soběslavi se zabývá převážně jimi.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
Offline
- Příspěvky: 1475
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
DPF
Martine mas pravdu, ale len pri plnom zatazeni. Vtedy je EGR prekvapivo zatvoreny.
Avsak pri nizkom zatazeni pri nizkych otackach (cestovna rychlost) na efektivne horenie je vhodne ubrat palivo, spomalit, predlzit dobu horenia... a nahnat do valca inertny plyn = spaliny je celkom elegantny sposob ako tomuto stavu pomoct. Nevyhoda je ze spaliny tvori prehriata vodna para co kondenzuje na sani a na to sa lepi olejova aerosol z odvetrania spolu so sadzami
Avsak pri nizkom zatazeni pri nizkych otackach (cestovna rychlost) na efektivne horenie je vhodne ubrat palivo, spomalit, predlzit dobu horenia... a nahnat do valca inertny plyn = spaliny je celkom elegantny sposob ako tomuto stavu pomoct. Nevyhoda je ze spaliny tvori prehriata vodna para co kondenzuje na sani a na to sa lepi olejova aerosol z odvetrania spolu so sadzami
-
Offline
- Příspěvky: 260
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Benešovsko
- Vůz: nevolvo
DPF
Určitě EGR off motoru prospěje, u motoru bez DPF neni co řešit, ale pokud je DPF, tak zakonitě všechen ten "bordel" jak píše Pavel musí zákonitě vletět do něj, nebo né?
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992
-
Offline
- Příspěvky: 5152
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
DPF
Spíš je otázkou, kolik se toho dokáže spálit když to půjde znovu přes válce... Respektive účinnost toho EGR.
Pokud motor nemá problém udělat emise, o moc bordelu tam navíc nebude.
Pokud motor nemá problém udělat emise, o moc bordelu tam navíc nebude.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1475
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
DPF
Ucinnost EGR je v znizovani tvorby nebezpecnych nanocastic sadzi- sadze sa tvoria vacsie, a menej
a hlavne vo vyraznej redukcii oxidov dusika - znizenim obsahu kyslika vo vzduchu ktory ide do motora.
Motoru je to jedno- tieto veci sa tvoria pri spalovani. Jediny problem je zanasanie sania za EGR
Nemalo by Vam byt ale jedno ze namiesto vody a CO2 vypusta vase auto NOx ktore su nebezpecne uz v relativne malej koncentracii.
Pamatam si ze aj katalizator znizuje ucinnost motora a preto boli firmy co ho v devedesiatich rokoch odstranovali aby motor lepsie dychal !!!
a hlavne vo vyraznej redukcii oxidov dusika - znizenim obsahu kyslika vo vzduchu ktory ide do motora.
Motoru je to jedno- tieto veci sa tvoria pri spalovani. Jediny problem je zanasanie sania za EGR
Nemalo by Vam byt ale jedno ze namiesto vody a CO2 vypusta vase auto NOx ktore su nebezpecne uz v relativne malej koncentracii.
Pamatam si ze aj katalizator znizuje ucinnost motora a preto boli firmy co ho v devedesiatich rokoch odstranovali aby motor lepsie dychal !!!
-
Offline
- Příspěvky: 205
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
DPF
Čus pánové z Bruselu, včera cesta z česka do Belgie mi auto udělalo nasledujicí problémy: jel jsem 140km/h. na tempomat, musel jsem zabrzdit na nějakých 90km/h pak jsem zase zmáčkl tlačítko tempomatu (naprogramováno je 140km/h.) a ono jak jsem zmačkl to tlačítko , převodovka si zařadila asi z 5 na 4 , zvýšili si otáčky a v ten moment se mi objevila hláška lapač sazi plný viz příručka,(na budíkách žádná kontrolka) a auto bylo bez výkonu, pak jsem musel zastavit na nejbližší parkoviště , vypl jsem na chvíli motor a pak už hláška zmizela, auto pak jelo zase normálně , takhle mi udělalo dva krát pak už jsem ten tempomat nepoužíval, snažil jsem prudce nepřidávat, tím odsuzuji že když prudce přidávám tak mému filtru se nelíbí a hází to do nouzáku,
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
DPF
Jojo. Tady se asi bez diag nehneš. Ale třeba je to jen vadné čidlo. Kdo ví.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 2615
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940
DPF
Já myslím, že tohle je pomsta dámám a pánům do Bruselu. Za ty eko-tero výmysly.
P.
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
DPF
To by možná ukazovalo na to čidlo, které špatně vyhodnotí parciální tlak.paiu píše:divný je že hlásí problém jenom když prudce přidávám, jinak plynule jede bez problému
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Martin666