DPF
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14481
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
DPF
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4970
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
DPF
Prvne bych si nechal zmerit emise nanecisto jestli je vubec co cistit (praskla vlozka)
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9989
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
DPF
Taky můžeš mít špatná čidla nebo ty trubky, co vedou k DPF. Takže jako první diag a někoho s mozkem v hlavě.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9989
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
DPF
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4970
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
DPF
V tom pripade plati moje rada dvojnasob. Kourivost by mela bejt do 0,5 myslim kazdopadne zdravy filtr je nekde kolem 0,05 kazdej radi co delat s ucpanym filtrem ale nikdo co s prasklym. Tam je jedina moznost- vymena. A jeste poradim ze druhovyroba prakticky nefunguje
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
DPF
panove co znamena ta to hlaška:) Lapac sazi plny viz příručka? (objevila se jenom hlaška na palubaku, nic vic.) ne znamena to že je plný DPF a je potřeba to pořadne projet a by se vypaloval filtr? odpověděl jsem si spravne? nebo jsem další na řade s nemocnim filtrem. předem dekuji za rychlou odpoved
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14481
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
DPF
Pokud se ti to objevilo nedávno tak by to projetí mělo ještě zachránit, ale pokud na to jezdíš už delší dobu tak to chce co nejdříve nuceně vypálit.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
DPF
hlaška se objevila rano po odjetí 10km, a během parkovaní se to objevilo. jinak jsem před chvili projel 25 km tam a 25 spatky a hlačku už jsem nevidel, snad to bude dobrý. díky
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
DPF
dneska se mi zase objevila stejna hlaška (Lapac sazi plny viz příručka) projel jsem to znovu a hlaška zmizela z displeje včetně trojuhelničku, mam to chapat že se filtr vypaloval? předem díky.
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
Offline
- Příspěvky: 6314
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
DPF
Já bych zkusil aditivum do paliva + to pořádně projet. Dlouho a vysoké otáčky 

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 6314
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
DPF
https://www.mototech.sk/Liqui-Moly-Ochrana-filtra-pevnych-castic-DPF-250ml-d1686.htm
Tohle bych zkusil
a nebo dražší
Https://www.mototech.sk/MILLERS-OILS-DPF-Cleaner-Regenerator-250ml-d5538.htm
Tohle bych zkusil

Https://www.mototech.sk/MILLERS-OILS-DPF-Cleaner-Regenerator-250ml-d5538.htm
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 484
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
DPF
paiu píše:Zkoušel to někdo tento přípravek nebo něco podobného? za fungovalo to někomu úspěšně?
Všechny výše uvedené prostředky jsou k ničemu (s výjimkou prevence Super diesel aditivem od VIFu). Jestli ti palubák zahlásí problém s filtrem (DPF - lapač sazí) je třeba auto vzít na delší jízdu. Nejprve musí nastat optimální podmínky k regeneraci (vypálení) většinou po zahřátí na provozní teplotu při optimálním jízdním režimu. Nastav si palubní PC na sledování okamžité spotřeby paliva a když zaznamenáš vyšší spotřebu než obvykle, regenerace pravděpodobně započala. Regenerace trvá 10 až 15 minut a po tuto dobu se doporučuje jet rovnoměrnou jízdu se střední zátěží - v žádném případě netočit plné koule nebo se regenerace přeruší. Tato regenerace při normálním používání probíhá automaticky (po cca 800 km) a řidič ji ani nezaznamená (samozřejmě, že systém si nechává rezervu a ozve se až při třetí přerušené regeneraci za sebou, nebo při velké diferenci tlaků před a za filtrem). Pokud tento postup nepomůže, je třeba zajet do servisu, kde se dá regenerace spustit řízeně přes diagnostiku (trvá to dost dlouho). Pokud nepomůže ani toto, je pravděpodobně v háji nějaké čidlo tlaku nebo sám DPF na konci životnosti (ucpán nespalitelnými zbytky - třeba z nevhodných aditiv). Nejlepší prevence proti ucpání nebo častým regeneracím je udržovat motor v dobré kondici (např.vstřikovače) aby sám o sobě moc nekouřil a filtr nemusel zachycovat nadměrné množství sazí. Pokud vím, tak volví filtry při dobré servisní péči o motor moc nezlobí a životnost mají dlouhou (cca do 250 tis. km i déle - u pětiválců). Kratší životnost vykazují filtry u motorů PSA (peugeot) díky aditivu Eolys, které používají z důvodu snížení teploty vznícení sazí - avšak toto aditivum právě obsahuje malé množství nespalitelných složek.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
-
Offline
- Příspěvky: 1344
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
DPF
Ja len doplnim ze regeneracia sa moze robit v rozmedzi 300-800km podla stylu jazdy a dlzky tras resp podla toho ako casto sa filter zanasa. Nutena regeneracia cez diag trva cca 35-50 min taku mam zatial ja skusenost nic hrozne riadi si to vsetko same. A ak je cidlo tlaku alebo teploty dpf v haji tak nutenu regeneraciu ani neurobis. Ako je to s automatickym vypalovanim pri poskodenom cidle si niesom isty lebo jazdil som dost dlho s vadnym senzorom tlaku dpf a filter sa nezaniesol. Pravdepodobne vypaloval preventivne kazdych XXX km.
-
Offline
- Příspěvky: 6314
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
DPF
Jak se pozná správné a nesprávné aditivum?
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 484
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
DPF
python.p píše:Jak se pozná správné a nesprávné aditivum?
Občas si něco přečteš (např. laboratorní testy ve Světě motorů) a hlavně pohledáš na internetu. Mimochodem žádné aditivum není nesprávné, jen má každé jiné účinky. Ale žádné aditivum ti nepomůže okamžitě při ucpaném filtru - aditiva se dávkují preventivně pro ochranu a ošetření palivové soustavy. Prodlužují tím životnost jednotlivých komponentů (čerpadlo, vstřiky) a v zimě zlepšují filtrovatelnost nafty

_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
-
Offline
- Příspěvky: 6314
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
DPF
Já to tušil. VIF sám používám, ale vím o lidech co jim tenhle čistič pomohl projít přes emise a nebo urychlit regeneraci filtru
JJ, protipenici funkce, shlukovatelnost, vylučování parafínu, atd....

JJ, protipenici funkce, shlukovatelnost, vylučování parafínu, atd....
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
DPF
Díky kluci za radu, u mne to bude tím že s autem jezdim krátké trasy , jinak tankuju vervů na benzine a mislel jsem že verva je nejlepší krmivo pro mého miláčka, mimo chodem nebude to tím ze jezdim na zazračnej olej mobil 1 5w 50 ?
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9989
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
DPF
5W50 nema zrovna nizkou hodnotu popilku. Koukni na téma https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=54728&p=737390#p737390paiu píše:Díky kluci za radu, u mne to bude tím že s autem jezdim krátké trasy , jinak tankuju vervů na benzine a mislel jsem že verva je nejlepší krmivo pro mého miláčka, mimo chodem nebude to tím ze jezdim na zazračnej olej mobil 1 5w 50 ?
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 225
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
DPF
jii) 5w 50 mi byl doporučen Martinem kvůli ztracení mot.oleje a s podezřeni na zapečení pistních kroužku, byl udělan proplach a probehla vymena za mobil 1 5w50, jelikož ten olej není vhodný, pro filtr dpf, pak jsem se rozhodl pro ten to http://www.petrolio.cz/petrolio/eshop/1-1-Mobil-1-Motorove-oleje/1-2-Osobni-automobily/5/107-Mobil-1-ESP-Formula-5W-30-4L , objednam si dva kandiaky a budu mit a i na dolévaní, před proplachem jelo na kastrol 5w30
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
Offline
- Příspěvky: 2608
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/P*/740/940
DPF
Tak tak. Pokud vyloučíme samotné DPF (a sensory na něm - to jednotka obvykle diagnosticky nahlásí) - tak neobvykle rychlé zaplnění filtru má na svědomí špatný stav motoru - prostě to “moc hulí”. A to jsou obvykle ty příčiny, co tu vypsal Martin.
P.
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé