Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1681
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
A ako to súvisí s ľahkým chodením do otáčiek? Čo to znamená, keď pri tomto oleji ti chodí motor ľahko do otáčiek?
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Tak ja uz se rozhodl.
Objednam ten MOBIL 1 ESP 0W-30. Sice splnuje jen C2 a C3, ale oproti MOBILU 1 0W-30 FE ma o krapet vyssi HTHS.
Stejne tam vzdycky bude tak 8-10 mesicu na cca 8000 km, a pak opet vymena (auto jezdi pres tyden couracky, takze ted v zime se ani poradne olej neprohreje)
Snad ho motor prijme
Jde o motor: D5204T3 120kw
Edit: Akorat se omlouvam, ze jsem to resil v sekci predchozi modelove rady. U mne jde o S60 II
Objednam ten MOBIL 1 ESP 0W-30. Sice splnuje jen C2 a C3, ale oproti MOBILU 1 0W-30 FE ma o krapet vyssi HTHS.
Stejne tam vzdycky bude tak 8-10 mesicu na cca 8000 km, a pak opet vymena (auto jezdi pres tyden couracky, takze ted v zime se ani poradne olej neprohreje)
Snad ho motor prijme
Jde o motor: D5204T3 120kw
Edit: Akorat se omlouvam, ze jsem to resil v sekci predchozi modelove rady. U mne jde o S60 II
-
Offline
- Příspěvky: 5183
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Co říkáte na olej viz. foto do D5 151kW. Nějaké pro a proti, jíné komentáře nemá cenu psát. Jinak povětšinu jízdy do 20km. Interval výměny cca 10tis.
[img]https://s25.postimg.org/py6a8graz/Mobil1_0_W30.jpg[/img]
[img]https://s25.postimg.org/py6a8graz/Mobil1_0_W30.jpg[/img]
-
Offline
- Příspěvky: 1324
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
daval som ho doteraz no vraj nieje vhodmy pre motory s dpf. pisu to na mobil stranke.
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
MOBIL 1 0W-30 FE mám v autě teď. Před tím tam byl nějaký SHELL 0W-30 - nic jiného ze štítku nevyčtu - s touto náplní jsem auto začátkem roku kupoval. Po výměně za MOBIL se mi zdá zvuk motoru klapavější. Najeto na něj 8t. km, na měrce černej jak bota (jelikož je to můj první diesel, tak neumím posoudit, zda má či nemá být černý).
Sice plní normu dle příručky, ale podle mne není vhodný pro auta s DPF filtrem. HTHS pouze 3.0, ale zase má lepší TBN než podobný olej pro DPF filtry.
Já se rozhodl pro MOBIL 1 ESP 0W-30 - a kvůli podobně krátkým jízdám a především kvůli sníženému TBN (nižší obsah síry apod.) výměna tak po 8-9t km.
to Arkaz: bohužel, máš pravdu, nicméně, VOLVO předepisuje A5/B5 (vůbec to nechápu - dokonce i u ještě novějších modelů), takže každej vyhledávač mazacích plánů vyjede olej s touto normou. Snad s normou C2,C3 nic nezkazím.
P.S. zase, těžko říci, co je a není vhodné pro DPF - našel jsem podle mazacího plánu LIQUI MOLY olej ve třídě A5/B5, obsah síry do 1,6 a píšou tam, že je vhodný i pro DPF. - zde citace TL:
Sice plní normu dle příručky, ale podle mne není vhodný pro auta s DPF filtrem. HTHS pouze 3.0, ale zase má lepší TBN než podobný olej pro DPF filtry.
Já se rozhodl pro MOBIL 1 ESP 0W-30 - a kvůli podobně krátkým jízdám a především kvůli sníženému TBN (nižší obsah síry apod.) výměna tak po 8-9t km.
to Arkaz: bohužel, máš pravdu, nicméně, VOLVO předepisuje A5/B5 (vůbec to nechápu - dokonce i u ještě novějších modelů), takže každej vyhledávač mazacích plánů vyjede olej s touto normou. Snad s normou C2,C3 nic nezkazím.
P.S. zase, těžko říci, co je a není vhodné pro DPF - našel jsem podle mazacího plánu LIQUI MOLY olej ve třídě A5/B5, obsah síry do 1,6 a píšou tam, že je vhodný i pro DPF. - zde citace TL:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 37
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70II MOVE D5244T
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
C2 je se sníženou HTHS viskozitou (2.9-3.5), takže je "ekvivalent" A5B5, ale má navíc snížené SAPS, pro delší životnost DPF. C3 má 3.5 a vyšší HTHS, takže vyšší spotřeba, ale taky lepší ochrana motoru.shalibaba píše:MOBIL 1 0W-30 FE mám v autě teď. Před tím tam byl nějaký SHELL 0W-30 - nic jiného ze štítku nevyčtu - s touto náplní jsem auto začátkem roku kupoval. Po výměně za MOBIL se mi zdá zvuk motoru klapavější. Najeto na něj 8t. km, na měrce černej jak bota (jelikož je to můj první diesel, tak neumím posoudit, zda má či nemá být černý).
Sice plní normu dle příručky, ale podle mne není vhodný pro auta s DPF filtrem. HTHS pouze 3.0, ale zase má lepší TBN než podobný olej pro DPF filtry.
Já se rozhodl pro MOBIL 1 ESP 0W-30 - a kvůli podobně krátkým jízdám a především kvůli sníženému TBN (nižší obsah síry apod.) výměna tak po 8-9t km.
to Arkaz: bohužel, máš pravdu, nicméně, VOLVO předepisuje A5/B5 (vůbec to nechápu - dokonce i u ještě novějších modelů), takže každej vyhledávač mazacích plánů vyjede olej s touto normou. Snad s normou C2,C3 nic nezkazím.
_________________
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Tak tak, dle TL má ten MOBIL ESP 0W-30 HTHS 3,5, ESP 5W-30 dokonce 3,58
Podle mne to na spotřebě neudělá téměř žádnej rozdíl, ale motoru to snad prospěje víc.
Podle mne to na spotřebě neudělá téměř žádnej rozdíl, ale motoru to snad prospěje víc.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Ja jashalibaba píše:ESP 5W-30 dokonce 3,58
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 37
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70II MOVE D5244T
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Používám Motul 8100 xcess 5W40, ten má dokonce 3,7, ale je to B4, takže ne pro nové D5.hajnej píše:Ja jashalibaba píše:ESP 5W-30 dokonce 3,58
_________________
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice
-
Offline
- Příspěvky: 5183
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Mě ho tam právě včera nalili při výměně a jezdil jsem na něj nejspíše i od poslední výměny, doslova jsem jim vlezl do skladu olejů, aby mi ukázali co tam nalili.Arkaz píše:daval som ho doteraz no vraj nieje vhodmy pre motory s dpf. pisu to na mobil stranke.
Problém s DPF naprosto žádný. Výfuky čisté a regenerace probíhá jak má. Povětšinou couračky, ale roční nájezd mi vyšel cca 22tis.shalibaba píše: Po výměně za MOBIL se mi zdá zvuk motoru klapavější. Najeto na něj 8t. km, na měrce černej jak bota (jelikož je to můj první diesel, tak neumím posoudit, zda má či nemá být černý).
Sice plní normu dle příručky, ale podle mne není vhodný pro auta s DPF filtrem.
P.S. zase, těžko říci, co je a není vhodné pro DPF - našel jsem podle mazacího plánu LIQUI MOLY olej ve třídě A5/B5, obsah síry do 1,6 a píšou tam, že je vhodný i pro DPF. - zde citace TL:
No právě toho klapavějšího zvuku jsem si v průběhu roku také všiml a několikrát otravoval v servise, že mi tam něco klape, ale nikdy nic nenašli. Při koupi tam byl dle předchozího majitele již zmíněný LIQUI MOLY olej ve třídě A5/B5 a zvuk byl mnohem tišší. Takže se k němu si při další výměně nejspíše vrátím.
Jinak děkuji za názory.
Který máš na mysli, že bude tedy lepší?shalibaba píše:Tak tak, dle TL má ten MOBIL ESP 0W-30 HTHS 3,5, ESP 5W-30 dokonce 3,58
Podle mne to na spotřebě neudělá téměř žádnej rozdíl, ale motoru to snad prospěje víc.
Naposledy upravil(a) Jakub Svoboda dne 07 pro 2017 20:43, celkem upraveno 2 x.
-
Offline
- Příspěvky: 2157
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
A kdo má odvahu jezdí na 10W30 protože nechce řešit spotřebu oleje, zapečeny kroužky, hydroštely...
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 37
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70II MOVE D5244T
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Zjistil jsem že Motul dělá olej 8100 X-clean 5W40 s specifikací C3, takže zajímavá volba i novější D5 s DPF. Na YouTube jeden Polák testuje oleje a tenhle vyšel jako jeden z nejlepších, srovnatelný s Miller'sOil. Ale chápu, že kdo chce 0W30 s nízkou HTHS, tak je to opačný extrém.Thompson píše:Používám Motul 8100 xcess 5W40, ten má dokonce 3,7, ale je to B4, takže ne pro nové D5.hajnej píše: Ja ja
_________________
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
[quote="Jakub Svoboda
Hele ja nevim. Laboroval jsem s tim pul roku a ja se rozhodl pro 0W-30 je to napsano v prirucce a auto jezdi spise kratky trasy behem tydne.
Pristi tyden ho tam naleju, tak uvidim, co zvuk motoru
Který máš na mysli, že bude tedy lepší?[/quote]tak, dle TL má ten MOBIL ESP 0W-30 HTHS 3,5, ESP 5W-30 dokonce 3,58
Podle mne to na spotřebě neudělá téměř žádnej rozdíl, ale motoru to snad prospěje víc.
Hele ja nevim. Laboroval jsem s tim pul roku a ja se rozhodl pro 0W-30 je to napsano v prirucce a auto jezdi spise kratky trasy behem tydne.
Pristi tyden ho tam naleju, tak uvidim, co zvuk motoru
-
Offline
- Příspěvky: 205
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Jihlava
- Vůz: XC 90 D5 AWD '06
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Pánové , co tento olej? Píšou že pro DPF je vhodnej . ale zase není 0w30 http://www.petrolio.cz/petrolio/eshop/1-1-Mobil-1-Motorove-oleje/1-2-Osobni-automobily/5/107-Mobil-1-ESP-Formula-5W-30-4L
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
To je esp 5W-30 jeste s puvodni chybnou specifikaci. ACEA A5/B5 dle specifikace 2016 by nemela mit HTHS nad 3.5 mPa s
Já jsem vzal ESP 0W-30 kvůli nižší viskozitě při 40C, při 100C jsou na tom oba stejně.
zde je TL MOBIL 1 ESP 5W-30:
Já jsem vzal ESP 0W-30 kvůli nižší viskozitě při 40C, při 100C jsou na tom oba stejně.
zde je TL MOBIL 1 ESP 5W-30:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) shalibaba dne 08 pro 2017 22:02, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
info k MOBIL 1 0W-30 FE
Snad jsem nikde ve výpočtech neudělal chybu v desetinné čárce.
Ale jak píšu, to je všechno teoreticky, kdyby apod.
Na průběžnou regeneraci DPF asi vliv mít nebude, spíše v případě, že by motor bral olej, tak je větší pravděpodobnost postupného zanesení filtru právě prvky, které nejdou vypálit - síra, fosfor apod. Když spočítáme, že v C-čkových olejích je cca. 0,6% síry, v oleji A5/B5 může být max. 1,6% (MOBIL 1 FE má 1,4%) těchto prvků, tak když si motor při 10t km sežere např. 3dcl oleje, tak by teoreticky u C-čkového oleje mělo být cca. 1,53g těchto prvků a u A5/B5 při 1,4% cca. 3,57g - snad jsem to spočítal dobře při hustotě oleje 0,850kg na litr oleje, ale pouze za předpokladu, že by všechen sežraný olej proletěl přes výfuk a všechny spálené prvky by zůstaly ve filtru - což asi ne, to by i u C-čkových olejů byl filtr při nájezdu např. 100t km už na 15g trvalého zanesení.Jakub Svoboda píše:
Problém s DPF naprosto žádný. Výfuky čisté a regenerace probíhá jak má. Povětšinou couračky, ale roční nájezd mi vyšel cca 22tis.
No právě toho klapavějšího zvuku jsem si v průběhu roku také všiml a několikrát otravoval v servise, že mi tam něco klape, ale nikdy nic nenašli. Při koupi tam byl dle předchozího majitele již zmíněný LIQUI MOLY olej ve třídě A5/B5 a zvuk byl mnohem tišší. Takže se k němu si při další výměně nejspíše vrátím.
Jinak děkuji za názory.
Snad jsem nikde ve výpočtech neudělal chybu v desetinné čárce.
Ale jak píšu, to je všechno teoreticky, kdyby apod.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Přibyl nám do stáje zajímavý francouzský produkt YACCO.
Hodnoty i ceny velice zajímavé.
Hodnoty i ceny velice zajímavé.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 5149
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Dováží je jen jedna firma, což pro někoho může být špatně, pro jiného je to plus.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 557
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo S70 2,5 D
- Bydliště: Vranov nad Topľou
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Pre istotu sa chcem spytat, mam zadarmo 6 litrov oleja Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30. V manualy je specifikacia A3/B3/B4. Ale C3 oleje su pre motory s DPF, nevadi ked ho tam pri vymene nalejem, riesili ste to niekto? D5 120 kw 2004
http://www.123-olej.sk/poradna/info-o-olejoch/specifikacia-olejov
http://www.123-olej.sk/poradna/info-o-olejoch/specifikacia-olejov
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Nevadí. Budeš tam lít lepší olej. Sice může někdo namítat, že je to mazací voda, ale jezdí se na to běžně.kamov píše:Pre istotu sa chcem spytat, mam zadarmo 6 litrov oleja Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30. V manualy je specifikacia A3/B3/B4. Ale C3 oleje su pre motory s DPF, nevadi ked ho tam pri vymene nalejem, riesili ste to niekto? D5 120 kw 2004
http://www.123-olej.sk/poradna/info-o-olejoch/specifikacia-olejov
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Momentálně žádné
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
no ona 10W30 je za tepla cca stejně řídká jako 0W30, takže to je celkem jedno...karelvolvo píše:A kdo má odvahu jezdí na 10W30 protože nechce řešit spotřebu oleje, zapečeny kroužky, hydroštely...
-
Offline
- Příspěvky: 797
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC70, V50
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
do D5 bez DPF by se neměly dávat low saps oleje, který hůř mažou a maj nižší TBNkamov píše:Pre istotu sa chcem spytat, mam zadarmo 6 litrov oleja Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30. V manualy je specifikacia A3/B3/B4. Ale C3 oleje su pre motory s DPF, nevadi ked ho tam pri vymene nalejem, riesili ste to niekto? D5 120 kw 2004
http://www.123-olej.sk/poradna/info-o-olejoch/specifikacia-olejov
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvky: 37
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70II MOVE D5244T
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Některé dnešní C3 oleje mají lepší vlastnosti než B4, třeba Miller'sOil, nebo Motul 8100. Pokud mají TBN mezi 8-10, tak bych se toho vůbec nebál, hlavně pokud měníte po 10-15tis. Navíc C3 je normální HTHS viskozita, takže není tak řídký jako A5B5 - ten rozhodně do 120 D5 ne. U ACEA normy je důležitý i rok, např C3-07, C3-11. Čím novější, tím vyšší nároky ve vše směrech.old.fashioned píše:do D5 bez DPF by se neměly dávat low saps oleje, který hůř mažou a maj nižší TBNkamov píše:Pre istotu sa chcem spytat, mam zadarmo 6 litrov oleja Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30. V manualy je specifikacia A3/B3/B4. Ale C3 oleje su pre motory s DPF, nevadi ked ho tam pri vymene nalejem, riesili ste to niekto? D5 120 kw 2004
http://www.123-olej.sk/poradna/info-o-olejoch/specifikacia-olejov
Tady je moc pěkný nástroj pro porovnání ACEA norem. https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
_________________
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice
-
Offline
- Příspěvky: 557
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo S70 2,5 D
- Bydliště: Vranov nad Topľou
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
DIk za link. Takze nakoniec to je Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
http://www.am-oleje.cz/produky-sk/shell-helix-ultra-professional-av-l-0w-30
Pozeram ze je este lepsi, tak ho tam nalejem.
http://www.am-oleje.cz/produky-sk/shell-helix-ultra-professional-av-l-0w-30
Pozeram ze je este lepsi, tak ho tam nalejem.
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
-
Offline
- Příspěvky: 431
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Az na to ze to je LongLife pre VW.kamov píše:DIk za link. Takze nakoniec to je Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
http://www.am-oleje.cz/produky-sk/shell-helix-ultra-professional-av-l-0w-30
Pozeram ze je este lepsi, tak ho tam nalejem.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Zajsoft