ventilátor

Kategorie věnovaná dvojkám
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 50
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: PRAHA

#1 ventilátor

Příspěvek od rozcos »

prosim poradte mi...nefunguje mi ventilator, v tomhle pocasi je to blby, rosi se mi to, nic neni videt..slysel jsem, ze to je pekna piplacka to vyndat...vlastne ani nevim jsetli to je motorem nebo necim jinym - vypadly dratek..fakt nevim..
nemohl by me nekdo strucne popsat jak se k tomu moturku dostat a cim to tak nejcasteji byva, ze nefouka? diky B.
_________________
245 / 1991 / B230F

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#2 ventilátor

Příspěvek od Honza »

Někde už to tu bylo popsané a pokud si pamatuju tak musíš do šroubku rozebrat palubku. Asi bych šel napřed po kabelech a vypínačích.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#3 ventilátor

Příspěvek od Drtic »

Alespon v sedmicce je ventilator nad nohama spolujezdce a staci sundat pouze dva dekly..koukni nejdrive tam
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#4 ventilátor

Příspěvek od wickey »

v dvojce je nekde uprostred za palubkou - naprosto v prdeli.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

GDPR_user

#5 ventilátor

Příspěvek od GDPR_user »

Honza píše:Někde už to tu bylo popsané a pokud si pamatuju tak musíš do šroubku rozebrat palubku. Asi bych šel napřed po kabelech a vypínačích.
Palubku rozebrat nemusíš,ale stejně je to opruz.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#6 ventilátor

Příspěvek od standa »

wickey píše:v dvojce je nekde uprostred za palubkou - naprosto v prdeli.
líp bych to nenapsal! :mrgreen:

opravdu bych nejdříve betonově ověřil, že problém není vně topení - třeba pojistka :idea:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

GDPR_user

#7 ventilátor

Příspěvek od GDPR_user »

standa píše:
wickey píše:v dvojce je nekde uprostred za palubkou - naprosto v prdeli.
líp bych to nenapsal! :mrgreen:

opravdu bych nejdříve betonově ověřil, že problém není vně topení - třeba pojistka :idea:
To jsem se vždycky taky utěšoval že je to jen pojistka,a nakonec stejně motorek. :twisted: :twisted: :twisted:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 50
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: PRAHA

#8 ventilátor

Příspěvek od rozcos »

no a kdyz to teda nemusim rozebirat :D , jak se tam dostanu :?:
_________________
245 / 1991 / B230F

GDPR_user

#9 ventilátor

Příspěvek od GDPR_user »

rozcos píše:no a kdyz to teda nemusim rozebirat :D , jak se tam dostanu :?:
No popsat to je hodně složité,ale dá se to vytáhnout spodem.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#10 ventilátor

Příspěvek od standa »

nebo bokem (podle verze)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 47
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Bílé Karpaty

#11 ventilátor

Příspěvek od Staňa H. »

wickey píše:v dvojce je nekde uprostred za palubkou - naprosto v prdeli.
Naprosto.
_________________
Volvo 460 1.8i 1994
Volvo 240 kombi 1988

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#12 ventilátor

Příspěvek od kolemjdouci »

odešel mi větrák na ingotu. tak jsem ho z tý řitě vytáh a strčil do ní jinej. jebání na 2 dny, ale fachčí. A protože ten jinej, vč. radiátoru, prostě celej ten plastovej bazmek, jsem předtim rozebral a vyčistil, bo tam nešly kvalty, tak jsem rozebral a vyčistil ze zvědavosti i ten původní. Kromě toho, že má moc hezkej futrál, jak novej, tak byl taky vevnitř pěkně zahnojenej.
Tady si dovolim odbočku a budu blahořečit Petrovi Markovi za jeho radu s natažením síťoviny do štěrbin v haubně. To je fakt nutnost, jinak to dopadne takhle:
IMG_20200113_214136.jpg
IMG_20200113_214136.jpg (56.78 KiB) Zobrazeno 984 x
IMG_20200113_214227.jpg
IMG_20200113_214227.jpg (81.07 KiB) Zobrazeno 984 x
nekecám, tohle tam fakt bylo. Petře díky, teď už se to nestane.
No, ale kromě toho bordelu byl samozřejmě i upečenej větrák. Zanešenej a uhlíky roztavený. Větrák je elektrolux a sada uhlíků 1234885-0 se asi nová sehnat nedá. Co s tím?
Uhlíky by asi i zachránit šly, nebo alespoň oměřit a podle nich koupit nový. Problém je s plastovýma úchytama ,ze kterých jsou torza. Je asi možný je nakreslit a vy3dtisknout. Ale je i jiná cesta? Díky.
_________________
škatule hejbej se

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 7460
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#13 ventilátor

Příspěvek od Petr Marek »

3D tisk bude asi nejlepší varianta.

Jinak děkuji za pochvalu, ale jen jsem Ti předal jednu z mnoha letitých zkušeností od Standy.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#14 ventilátor

Příspěvek od standa »

Dutina, kterou se nasává vzduch do topení, je propojená přes "A" sloupky (možná tam máš boční ventilační otvory) s prahy. Pokud je takovej bordel v topení, tak si představ, co musí být v prazích. Pěkně vlhký.ucpává to odtokový otvory... :D Prahy se dají vyčistit dírou po navijáku předního pásu.
Před opravou držáků uhlíků bych zkouknul vůli v ložiskách větráku, většinou je značná. Novej větrák stojí 75,-Euro...
https://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/innenraumtemperatur/heizung/geblaese/elektromotor-innenraumgeblaese/1004441/
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#15 ventilátor

Příspěvek od kolemjdouci »

Díky za rady. Pokusím se jimi řídit :)
Vůle ve větráku je trochu předozadní, do stran nic, tak snad dobrý.
Na prahy se bojim i podívat, pravidelně je trousím cestou, ty už zachrání jenom klempíř.. snad
Ten novej větrák je rozkošnej a asi se i vyplatí, ale zkusim ty držáky překreslit. Dopadly takhle:
IMG_20200116_101917.jpg
IMG_20200116_101917.jpg (110.4 KiB) Zobrazeno 917 x
_________________
škatule hejbej se

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#16 ventilátor

Příspěvek od Urvanej »

Pokud je tam problém s teplem, tak bych tu 3D tiskárnu ani moc nepoužíval. PLA je uplně nanic a ABS co je pro 3D tisk neni taky bůhvíco.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#17 ventilátor

Příspěvek od kolemjdouci »

no jo, to je naprosto případnej podotek, díky. Netuším, kolik tam může bejt stupňů, ani kolik snese plast z 3d tisku. Ale vzhledem k tomu, jaký škvarky z toho vypadly, je tam asi teplo dost. No, asi to zkusit nakreslit a potom řešit, z čeho to vysochat..
_________________
škatule hejbej se

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#18 ventilátor

Příspěvek od standa »

Klasika - motor pod napětím a rotor se netočí. Teď jenom zjistit proč - šprajcnutá nečistota, vrtule se opřela o obal, zkrat ve vinutí...

Pečlivě zkontroluj komutátor, ten pekelnej hic mu taky nesvědčí.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

pavel.2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 416
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 10

#19 ventilátor

Příspěvek od pavel.2 »

kolemjdouci píše:no jo, to je naprosto případnej podotek, díky. Netuším, kolik tam může bejt stupňů, ani kolik snese plast z 3d tisku. Ale vzhledem k tomu, jaký škvarky z toho vypadly, je tam asi teplo dost. No, asi to zkusit nakreslit a potom řešit, z čeho to vysochat..

Pokud bude vše mechanicky v pořádku nebude teplota na uhlíkách ažtak velká, ale jak se ubrousí a drží je lanko , doraz
Začnou jiskřit a teplota letí nahoru. Stejný jak na pračce u motoru, kdo to nechá dojít až do úplného konce zničí to držáky.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#20 ventilátor

Příspěvek od Urvanej »

Nový auta to maji vymyšlený "chytře", tam je kvůli snížení hlučnosti celej motor kapotovanej a vzduch proudící k motoru leze asi 1,5mm dirkou ve vrtuli. Pokud běží na plno, tak po 20min už ani na tom plastovym obalu neudržíš ruku. :bad:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 7460
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#21 ventilátor

Příspěvek od Petr Marek »

Urvanej píše:Pokud je tam problém s teplem, tak bych tu 3D tiskárnu ani moc nepoužíval. PLA je uplně nanic a ABS co je pro 3D tisk neni taky bůhvíco.
A co třeba použít PETG, ze kterého mám vytištěné hokejky zadního nárazníku?
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#22 ventilátor

Příspěvek od kolemjdouci »

model je na světě, počítám, že na poprvý to nevyjde a bude potřeba zkoušet a ladit rozměry. Ale alespoň něco.
Kdyby si s tím chtěl někdo hrát, tak přikládám zazipovaný dwg:
klapka.zip
(110.55 KiB) Staženo 44 x
Přílohy
klapka.png
klapka.png (14.19 KiB) Zobrazeno 806 x
_________________
škatule hejbej se

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#23 ventilátor

Příspěvek od kolemjdouci »

tak na poprvý to opravdu nevyšlo. Model je na světě, dokonce pár, podařilo se je na sucho osadit, ale..
ale naměřil jsem špatně díru na uhlíky a nevšimnul si drážky na drátek, takže jsem to upravil a uvidíme. Alespoň se zrovna zkusí ten teplotně odolnější materiál.
Novej model přikládám, opět bez záruky..
IMG_20200217_210349.jpg
Přílohy
klapka2.zip
(99.5 KiB) Staženo 46 x
_________________
škatule hejbej se

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#24 ventilátor

Příspěvek od kolemjdouci »

2. teda vlastně 3. pokus proběhl nedávno. Tvar je odladěnej a funguje, uhlíky sedí, drážka na přívod je na správným místě, oproti originálu přibylo i dno, materiál s vyšší teplotní odolností (100°C) se podařilo sehnat, prostě super.
IMG_20200312_182932.jpg
IMG_20200312_182932.jpg (61.88 KiB) Zobrazeno 727 x
osazení do větráků bez potíží, zkouška začala dobře, větrák točí na všechny rychlosti
IMG_20200312_183330.jpg
IMG_20200312_183330.jpg (77.35 KiB) Zobrazeno 727 x
..a teď to hlavní, po cca 1/2 hodině se ty svině roztekly na sračku
IMG_20200312_190347.jpg
IMG_20200312_190347.jpg (69.05 KiB) Zobrazeno 727 x
IMG_20200312_190335.jpg
IMG_20200312_190335.jpg (67.61 KiB) Zobrazeno 727 x
Takže, povedlo se úspěšně nasimulovat původní havárii a bezpečně ověřit, že tudy ne.
Je sice 3D model, ale chybí materiál a technologie k výrobě reál kusu.
Nějaký nápady?

a navíc nejdou potvory vydloubat ven, jsou připečený k těm uhlíkům, zatraceně :evil: :evil:

p.s fakt to běželo
_________________
škatule hejbej se

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#25 ventilátor

Příspěvek od standa »

Tudy ne, přátelé! :D

Nemá rotor nějakej mezizávitovej zkrat? Nebo je ten tiskovej plast takový bláto? Nešlo by tisknout z bakelitovýho drátu? :)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „200 - opravy“