Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5815
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
Já mám obě poloosy už koupené a na podzim tam pujdou. Stály obě dohromady trojku (funglofky)
, no nekup to. Ale s.alo by mě, kdyby to kleklo na dálnici mezi Prahou a JH 
-
Offline
- Příspěvky: 2299
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
U mne toto nepomohlo.Jakub Svoboda píše: 12 srp 2025 18:25 Co třeba sundat prachovky a doplnit vazelínu, třeba je vyházená a občas to jde na "sucho".
Jen hadám
Přidáno za 5 minut 35 sekund:
Po výměně l poloosy to přestalo - než se udělalo vedroTomas78 píše: 12 srp 2025 08:43 Hlásím se do klubu, dělá mi to takyTak když na něco přijdete, napište
EDIT: někde nějaká vůle malinko bude. Taky se mi zdá, že to slyším jen když je auto prohřátý. Budu sledovat.
Ale je pravda že vnitřní kloub měl trošku vůli a je možné že se začalo ozívat ta druhá - no a nebo ta úhlovka, ale tam je mi divné že nejde kolem gufera ke kardanu olej pač to umí hodně zabouchat tak bych čekal vůli na ložisku a ta je ok.
Dá se samo domo bez přípravku vyměnit pouze kloub na poloose u té dlouhé vpravo?
-
Offline
- Příspěvky: 19
- Registrován: 1 rok 3 měsíce
- Bydliště: Městečko Trnávka 178
- Vůz: XC 70 2,4D AWD 120 KW 2014
- Bydliště: Městečko Trnávka
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
špatně jsem se vyjádřilRomulusw píše: 14 črc 2025 11:44 Auto stojí, točíš volantem a "cvaká"? To bude spíš horní uložení tlumiče (ložisko).
A hlavně vyměénit mechanika![]()
Cvaká to samozřejmě při jízdě, ale jen když se otáčím (otočím volantem skoro na plný rejd)
Za normální jízdy nic, takže si říkám že snad poloosa ještě chvilku vydrží,protože co jsem koukal tak levná není
Dík H,
_________________
------------------------
Mazda 6 GY combi 2005 89 Kw, Citroen ZX Furio 1.8 74 Kw, Škoda 120L :-)
------------------------
Mazda 6 GY combi 2005 89 Kw, Citroen ZX Furio 1.8 74 Kw, Škoda 120L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 5954
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
Ceny originálu katastrofa... To je snad lepší koupit originál použitou třeba v AV dílech...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 2299
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
Dával jsem SKF - jak vydrží netuším, ale opticky vypadá dobře a robustně.
-
Offline
- Příspěvky: 962
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
Sice mám P2, ale s poloosami jsem si užil dost...
Nejdřív jsem řešil jeté poloosy z vrakáče, vydržely většinou rok.
Pak repas, nevydržel ani rok...
Teď nové poloosy Löbro, zatím mám málo najeto, tak těžko hodnotit, snad dají třeba 2 roky
Pokud se dají ještě koupit nové origo poloosy, zavřel bych obě oči a šel do nich
Nebo pokud je špatný jen venkovní kloub, tak je škoda měnit celou poloosu a měnil bych jen kloub.
Nejdřív jsem řešil jeté poloosy z vrakáče, vydržely většinou rok.
Pak repas, nevydržel ani rok...
Teď nové poloosy Löbro, zatím mám málo najeto, tak těžko hodnotit, snad dají třeba 2 roky
Pokud se dají ještě koupit nové origo poloosy, zavřel bych obě oči a šel do nich
Nebo pokud je špatný jen venkovní kloub, tak je škoda měnit celou poloosu a měnil bych jen kloub.
-
Online
- Příspěvky: 759
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
LP originální poloosa směšných 26 litrů (teda na mojí P3). Na pravou jsem už ani nekoukal. 50-60 tisíc za dvě poloosy bych nedal ani s úplně zavřenýma čtyřma očima. 
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 2299
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
Lobro je super ne? to by mělo vydržet - já když jsem scháněl tak v dosahu lobro jen jako tovární repas což jsem nechtěl , ale scháněl jsem narychlo takže skf. Většinou lobro jen klouby na repas. Vnitřní kloub doma repasovat nejde že?jirkaTDI píše: 25 srp 2025 23:59 Sice mám P2, ale s poloosami jsem si užil dost...
Nejdřív jsem řešil jeté poloosy z vrakáče, vydržely většinou rok.
Pak repas, nevydržel ani rok...
Teď nové poloosy Löbro, zatím mám málo najeto, tak těžko hodnotit, snad dají třeba 2 roky![]()
Pokud se dají ještě koupit nové origo poloosy, zavřel bych obě oči a šel do nich![]()
Nebo pokud je špatný jen venkovní kloub, tak je škoda měnit celou poloosu a měnil bych jen kloub.
-
Offline
- Příspěvky: 19
- Registrován: 1 rok 3 měsíce
- Bydliště: Městečko Trnávka 178
- Vůz: XC 70 2,4D AWD 120 KW 2014
- Bydliště: Městečko Trnávka
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
Zkusil jsem poptat AV díly.
Poloosu mají za 4000.
Máte s nimi někdo zkušenosti?
Dík H.
Poloosu mají za 4000.
Máte s nimi někdo zkušenosti?
Dík H.
_________________
------------------------
Mazda 6 GY combi 2005 89 Kw, Citroen ZX Furio 1.8 74 Kw, Škoda 120L :-)
------------------------
Mazda 6 GY combi 2005 89 Kw, Citroen ZX Furio 1.8 74 Kw, Škoda 120L :-)
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4837
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
S nimi tu má zkušenost takřka každý a dovolím si tvrdit, že převažují jen ty dobré zkušenosti.
Je to tu známý prodejce dílů a servis a dále i třeba sponzor Volvo srazů.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1082731&hilit=Avdily#p1082731
Je to tu známý prodejce dílů a servis a dále i třeba sponzor Volvo srazů.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1082731&hilit=Avdily#p1082731
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Online
- Příspěvky: 759
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
Běžně dávají záruku na odzkoušení
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Online
- Příspěvky: 759
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
Dnes jsem dal nový vnější kloub na PP kolo (na zkoušku jen Myele za 800,-) a zdá se, že ono cvaknutí/klepnutí, je pryč. Zjistil jsem, že to klepnutí bylo, když jsem při vyndaném vnějším kloubů z těhlice zahýbal s poloosou (v axiálním směru), tak stejný zvuk se ozýval, když vnitřní kloub narážel do převodovky. Proč klepnutí zmizelo, když jsem měnil vnější kloub, nevím. Možná tím, že zmizela axiální vůle mezi vnějším kloubem a hřídelí.
Na autě starý vnější kloub nevykazoval žádnou radiální vůli, ale po vyklepnutí ven, se radiální vůle ukázala. Sice odhadem jen pár desetinek mm, ale byla. Taky ten kloub chodil až příliš lehce. Nový držel směr, starý volně padal dolů (jako třeba vyběhané axiální táhlo na řízení).
Co mě zarazilo, tak místo vazelíny na mě vyteklo cosi jako hustší olej. Zda je to normální, nevím. Po výměně zmizela jak radiální, tak i axiální vůle, která byla mezi vnějším kloubem a hřídelí.
Na autě starý vnější kloub nevykazoval žádnou radiální vůli, ale po vyklepnutí ven, se radiální vůle ukázala. Sice odhadem jen pár desetinek mm, ale byla. Taky ten kloub chodil až příliš lehce. Nový držel směr, starý volně padal dolů (jako třeba vyběhané axiální táhlo na řízení).
Co mě zarazilo, tak místo vazelíny na mě vyteklo cosi jako hustší olej. Zda je to normální, nevím. Po výměně zmizela jak radiální, tak i axiální vůle, která byla mezi vnějším kloubem a hřídelí.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 2299
- Registrován: 6 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
Ano po vyndání je to velký rozdíl . Ale znamenalo by to že origo jsou fakt kvalitní pač mi to odchází hrozně pomalu. Nebo umím jezdit a neničím to 
-
Offline
- Příspěvky: 962
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
Lobro je snad fajn, prověří to čas a najeté km. Je to teda taky tovární repas. A klaplo to až napodruhé, poprvé přišla poloosa, která vypadala úplně šíleně - jak repas sprejem (přestříkané klouby, manžety a oloupaný původní lak na ose) a zasekávaly se klouby. Pak jsem jí objednal na podruhé a přišlo úplně něco jiného - tak jak bych si to za tu cenu představoval a klouby šly sametově.Munga píše: 26 srp 2025 19:54 Lobro je super ne? to by mělo vydržet - já když jsem scháněl tak v dosahu lobro jen jako tovární repas což jsem nechtěl , ale scháněl jsem narychlo takže skf. Většinou lobro jen klouby na repas. Vnitřní kloub doma repasovat nejde že?
Vnitřní kloub doma asi nezrepasuješ. Repas se dělá tak, že se buď vyfrézují větší drážky a dají se kuličky většího průměru, nebo se vyjeté drážky vyvaří a znovu vyfrézují na původní rozměr. To alespoň já doma určitě nedám
To je klasika, nebo když už je steřelá manžeta, tak ta vazelína umí vyschnout skoro na prach. Ono by nebylo špatné každých +-100t km ty poloosy rozebrat a naplnit novým tukem, pak by ty klouby vydržely asi nesmysl. Ale je to teda nic moc práce, hlavně to vymývání staré vazelíny z duše nenávidímMajkl1 píše: 26 srp 2025 19:54 Co mě zarazilo, tak místo vazelíny na mě vyteklo cosi jako hustší olej. Zda je to normální, nevím. Po výměně zmizela jak radiální, tak i axiální vůle, která byla mezi vnějším kloubem a hřídelí.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: david.xjr