
EV: Diskuse o elektroautech
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5293
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
EV: Diskuse o elektroautech
Pobavilo jaký on je dement 

-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Tak to každovodopádně. 
Ale je to o základním povědomí a přípravě.

Ale je to o základním povědomí a přípravě.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
EV: Diskuse o elektroautech
Jak jsem slíbil, tady je můj report z cesty 1000km s Ford Capri 77kWh. V příloze je text doplněný o fotky.
STŘEDA 21.5.2025
Vyrazil jsem EV Fordem Capri 77kWh RWD z Dubí na školení do Bosch Jihlava a následně přejezd do Rožnova pod Radhoštěm. Celková cesta podle Google Maps 452km. To znamená, že budu muset cestou někde dobít. A protože je školení v Jihlavě do 16:30 a v Rožnově musím být v 19h, naplánoval jsem si dobíjení cestou do Jihlavy. Ford umí nabíjet max 135kW.
Baterii jsem před cestou nabil do 100% a dojezd mi ukazoval 460km. Dobití naplánované společně se „snídaní“ v Mekáči. Ale za Prahou na první odpočívce na D1 byly všechny nabíjecí stanice mimo provoz (nutno říct, že jsem se jako nováček nedíval do aplikace, jestli jsou nabíječky v provozu. Člověk to prostě nečeká)
Další benzínka s nabíječkou byla v rekonstrukci tzn. žádná dobíjecí stanice.
Před sjezdem Jihlava na odpočívce Pávov jsme dorazili se 39% baterie k dobíjecí stanici Olife Energy. Zapojil jsem kabel, pípnul kartu a odešel. Auto se tváří že nabíjí ale nikde na stanici není displej. Když se vracíme k autu po cca 25 minutách, baterie se vůbec nedobila. Na dobíjecí stanici sice byl návod ke stažení aplikace, ale na boku stanice bylo místo pro načtení karty. Bohužel stojan bez displeje, tak se člověk ani nepodívá, jestli nabíjí. Auto se ale tvářilo, že elektřinu sosá.
V závodě Bosch Jihlava není možnost dobíjení pro externí návštěvy. Musím tedy školení opustit dříve, abych měl šanci dále na D1 dobít a dojet do Rožnova včas.
Bosch jsem opustil v 15h a vyrazil jsem směr Brno. Cestou jsem na sjezdu Velká Bíteš našel dobíjecí stanici 300kW takže jasný cíl. Společnost u stojanu mi dělalo Porsche Taycan a za 15minut jsem dobil z 28% do 60%. Po příjezdu do Rožnova by mi mělo zbýt bezpečných 100km.
V Brně byl hlavní tah totálně ucpaný a navigace mě protáhla jižní částí Brna s napojením na D1 až docela daleko za Brnem. O kousek dál jsem ale navigaci v autě z nepochopitelných důvodů přestal věřit, podíval se na google maps a zvolil jsem trasu podle google. Neměl jsem to dělat a radši jet podle autonavigace. Malé silničky a objížďky.
Do Rožnova jsem dojel s baterií na 23% a dojezdem cca 100km. U hotelu nebyla šance auto nabít a tak budu řešit druhý den ráno.
ČTVRTEK 22.5.2025
Dnešní program začíná až ve 12h a proto mám čas ráno pohodlně nabít. V Rožnově je několik nabíjecích stanic 50kW. Vybral jsem tu od PRE u čerpací stanice OMV. Bez aplikace k autu se ale žije hůř, protože řidič při čekání mimo stojan neví, do kolika % má nabito. Nabíjelo se z 24% a dobilo se do 80% za 58 minut.
Cestou domů nabíjení vyšlo na ČEZ stanici 180kW, kam jsem dojel s baterií 37%. Na pumpě jsem se zdržel ale jen 10minut a nabil auto na 53%. Říkal jsem si, že za chvíli budu mít stejně hlad a dokrmím to na další zastávce. Další zastávka vyšla na Shell odpočívce na dálnici opět rychlonabíjením 180kW. Radoval jsem se z velké benzínky, kde si dám párek v rohlíku, ale nabíjecí karta nepodporuje nabíjecí stanice Shell. Takže jsem jel dál.
Jenže dál na „Hradecké“ dálnici směr Praha nejsou nabíječky a vlastně ani benzínky. Kousek od sjezdů dobíjecí stanice byly, ale nechtělo se mi sjíždět z dálnice. Najednou mi kapacita klesla pod 20% a auto už upozorňuje, že je čas nabít. Hledal jsem tedy před Prahou opět rychlonabíjení a našel 150kW od PRE kousek za sjezdem z dálnice na EuroOil Nehvizdy. Tam jsem dojel se 14% baterie. Za 16minut jsem dosáhl 55% (dojezd 214km) a mohl v klidu dojet domů.
ZÁVĚR
Základ je plánování a dobře se sžít s vozem a navigací, která ukazuje dostupné, otevřené a volné dobíjecí stanice. Dobíjecích stanic nakonec není až tak málo, ale je potřeba na delší trase plánovat zastávky cca 20minut na jedno dobití rychlonabíječkou (150kW).
Na 150kW nabíječce jde za 10 minut nabít na dalších 180km, což je pauza na WC, koupení pití a protažení se.
To ticho v autě je opravdu super, zrychlení je okamžité až brutální (5.3s na 100km/h). Auto dokáže samo číst značky a upravuje rychlost podle limitů ze značek. Občas ale neumí ten limit zase zrušit (např. po opuštění tunelu). Indukční nabíjení telefonu postrádá chlazení. V levém okně u řidiče, přesně v místě zpětného zrcátka, se mi do očí zrcadlilo ovládání světel.
S tímto autem bych si dokázal představit i delší cestování.
STŘEDA 21.5.2025
Vyrazil jsem EV Fordem Capri 77kWh RWD z Dubí na školení do Bosch Jihlava a následně přejezd do Rožnova pod Radhoštěm. Celková cesta podle Google Maps 452km. To znamená, že budu muset cestou někde dobít. A protože je školení v Jihlavě do 16:30 a v Rožnově musím být v 19h, naplánoval jsem si dobíjení cestou do Jihlavy. Ford umí nabíjet max 135kW.
Baterii jsem před cestou nabil do 100% a dojezd mi ukazoval 460km. Dobití naplánované společně se „snídaní“ v Mekáči. Ale za Prahou na první odpočívce na D1 byly všechny nabíjecí stanice mimo provoz (nutno říct, že jsem se jako nováček nedíval do aplikace, jestli jsou nabíječky v provozu. Člověk to prostě nečeká)
Další benzínka s nabíječkou byla v rekonstrukci tzn. žádná dobíjecí stanice.
Před sjezdem Jihlava na odpočívce Pávov jsme dorazili se 39% baterie k dobíjecí stanici Olife Energy. Zapojil jsem kabel, pípnul kartu a odešel. Auto se tváří že nabíjí ale nikde na stanici není displej. Když se vracíme k autu po cca 25 minutách, baterie se vůbec nedobila. Na dobíjecí stanici sice byl návod ke stažení aplikace, ale na boku stanice bylo místo pro načtení karty. Bohužel stojan bez displeje, tak se člověk ani nepodívá, jestli nabíjí. Auto se ale tvářilo, že elektřinu sosá.
V závodě Bosch Jihlava není možnost dobíjení pro externí návštěvy. Musím tedy školení opustit dříve, abych měl šanci dále na D1 dobít a dojet do Rožnova včas.
Bosch jsem opustil v 15h a vyrazil jsem směr Brno. Cestou jsem na sjezdu Velká Bíteš našel dobíjecí stanici 300kW takže jasný cíl. Společnost u stojanu mi dělalo Porsche Taycan a za 15minut jsem dobil z 28% do 60%. Po příjezdu do Rožnova by mi mělo zbýt bezpečných 100km.
V Brně byl hlavní tah totálně ucpaný a navigace mě protáhla jižní částí Brna s napojením na D1 až docela daleko za Brnem. O kousek dál jsem ale navigaci v autě z nepochopitelných důvodů přestal věřit, podíval se na google maps a zvolil jsem trasu podle google. Neměl jsem to dělat a radši jet podle autonavigace. Malé silničky a objížďky.
Do Rožnova jsem dojel s baterií na 23% a dojezdem cca 100km. U hotelu nebyla šance auto nabít a tak budu řešit druhý den ráno.
ČTVRTEK 22.5.2025
Dnešní program začíná až ve 12h a proto mám čas ráno pohodlně nabít. V Rožnově je několik nabíjecích stanic 50kW. Vybral jsem tu od PRE u čerpací stanice OMV. Bez aplikace k autu se ale žije hůř, protože řidič při čekání mimo stojan neví, do kolika % má nabito. Nabíjelo se z 24% a dobilo se do 80% za 58 minut.
Cestou domů nabíjení vyšlo na ČEZ stanici 180kW, kam jsem dojel s baterií 37%. Na pumpě jsem se zdržel ale jen 10minut a nabil auto na 53%. Říkal jsem si, že za chvíli budu mít stejně hlad a dokrmím to na další zastávce. Další zastávka vyšla na Shell odpočívce na dálnici opět rychlonabíjením 180kW. Radoval jsem se z velké benzínky, kde si dám párek v rohlíku, ale nabíjecí karta nepodporuje nabíjecí stanice Shell. Takže jsem jel dál.
Jenže dál na „Hradecké“ dálnici směr Praha nejsou nabíječky a vlastně ani benzínky. Kousek od sjezdů dobíjecí stanice byly, ale nechtělo se mi sjíždět z dálnice. Najednou mi kapacita klesla pod 20% a auto už upozorňuje, že je čas nabít. Hledal jsem tedy před Prahou opět rychlonabíjení a našel 150kW od PRE kousek za sjezdem z dálnice na EuroOil Nehvizdy. Tam jsem dojel se 14% baterie. Za 16minut jsem dosáhl 55% (dojezd 214km) a mohl v klidu dojet domů.
ZÁVĚR
Základ je plánování a dobře se sžít s vozem a navigací, která ukazuje dostupné, otevřené a volné dobíjecí stanice. Dobíjecích stanic nakonec není až tak málo, ale je potřeba na delší trase plánovat zastávky cca 20minut na jedno dobití rychlonabíječkou (150kW).
Na 150kW nabíječce jde za 10 minut nabít na dalších 180km, což je pauza na WC, koupení pití a protažení se.
To ticho v autě je opravdu super, zrychlení je okamžité až brutální (5.3s na 100km/h). Auto dokáže samo číst značky a upravuje rychlost podle limitů ze značek. Občas ale neumí ten limit zase zrušit (např. po opuštění tunelu). Indukční nabíjení telefonu postrádá chlazení. V levém okně u řidiče, přesně v místě zpětného zrcátka, se mi do očí zrcadlilo ovládání světel.
S tímto autem bych si dokázal představit i delší cestování.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 302
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: ♥ Slovensko ♥
EV: Diskuse o elektroautech
Ďakujeme Hajnej za report. Super. Ak by si mohol niečo napísať k autu? jazdné vlastnosti, chladenie zrýchlenie atd.
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Ne zrovna pozitivní zkušenost s nabíjením a stejně píšeš, že by to tak nějak šlo.
Základ je mít prostě ty aplikace no. Já si všecky sosl, registroval a tak mě snad tohle nehrozí - můžu se podívat jestli tam fakt něco teče. A jak píšeš, 20 minut je taková běžná zastávka na benzince a v tvém případě tam nabiješ docela dost km.
Už jsem to tady psal, napíšu to znovu ABRP, to je cesta.

Základ je mít prostě ty aplikace no. Já si všecky sosl, registroval a tak mě snad tohle nehrozí - můžu se podívat jestli tam fakt něco teče. A jak píšeš, 20 minut je taková běžná zastávka na benzince a v tvém případě tam nabiješ docela dost km.

Už jsem to tady psal, napíšu to znovu ABRP, to je cesta.

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1122
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
EV: Diskuse o elektroautech
Jaké aplikace používáš a kolik jich je potřeba pro bezpečný provoz po ČR bez blackoutu...
Máte někdo reálnou zkušenost co s takovým autem v zahraničí, když to teda nebude tesla co jede na superchargerech...
Jak a kde nabíjet a co je k tomu potřeba...
Máte někdo reálnou zkušenost co s takovým autem v zahraničí, když to teda nebude tesla co jede na superchargerech...
Jak a kde nabíjet a co je k tomu potřeba...
_________________
+
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
HECHT EQUIS 1,8kW, MY21
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG



Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:



-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
EV: Diskuse o elektroautech
Díky nízkému těžišti se auto chová v zatáčkách doslova výborně s ohledem na vyšší hmotnost. Naladěni podvozku je spíš tvrdší. Zrychlení je okamžité a mocné (jak jsem psal 5,3s na sto). Chlazení funguje, topení funguje - tady úplně nevím, co rozepsat. Je to prostě nový auto, který dělá spoustu věcí za Tebe.zorg1 píše: 23 kvě 2025 11:55 Ďakujeme Hajnej za report. Super. Ak by si mohol niečo napísať k autu? jazdné vlastnosti, chladenie zrýchlenie atd.
Nemilé překvapení je absence elektrického otevírání kufru a plynových vzpěr přední kapoty. Ve 130kmh je docela slyšet aerodynamický hluk.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12895
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Jojo, ty pověry, že elektroauto jak je těžký je neohrabaný pochází podle mě od lidí, co s tim nikdy nejely. Jak to má těžiště dole a výkonu hafo, tak se to se spalovákem fakt nedá srovnat. Jediný na čem to poznáš, že to žere gumy. 

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Většina čipů k autu má nějaký roamingy.Tom0 píše: 23 kvě 2025 12:24 Jaké aplikace používáš a kolik jich je potřeba pro bezpečný provoz po ČR bez blackoutu...
Máte někdo reálnou zkušenost co s takovým autem v zahraničí, když to teda nebude tesla co jede na superchargerech...
Jak a kde nabíjet a co je k tomu potřeba...
Já jsem v tomhle paranoidní, takže mám appku od snad každého posktytovalete nabíjení.
Ale z těch větších a evropských, tak jednoznačně Ionity, Electroverse, případně plug and share.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 2373
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: EV - NIRO
EV: Diskuse o elektroautech
@Hajnej, i když nemáš apku v mobilu, auto musí někde ukazovat nabíjení.
Já mám na palubní desce 3 LED segmenty které ukazují cca po 30% a podle toho jak je nabito tak segment svítí a další v řadě bliká. Jako je to u mobilů myší atd..
Je výhoda že je to vidět i přes přední sklo když je auto zamčené.
Druhá indikace je když otevřu dveře. Na palubce se mi ukáže nabíjecí proud a čas kolik zbývá do plného dobití..
Capri to tam taky někde musí mít.
Já mám na palubní desce 3 LED segmenty které ukazují cca po 30% a podle toho jak je nabito tak segment svítí a další v řadě bliká. Jako je to u mobilů myší atd..
Je výhoda že je to vidět i přes přední sklo když je auto zamčené.
Druhá indikace je když otevřu dveře. Na palubce se mi ukáže nabíjecí proud a čas kolik zbývá do plného dobití..
Capri to tam taky někde musí mít.
_________________
EV-NIRO; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
EV-NIRO; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
EV: Diskuse o elektroautech
Určitě to má, ale když leje a jsi pod střechou benzínky tak se ti úplně nechce jen tak zaběhnout k nabíjecímu stojanu, kterej je vždy někde opodál.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 23 kvě 2025 13:37, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1662
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Dalši, co se nechal lapit. O příštím autě už je rozhodnuté 
EV první den může být za trest, pokud je zapotřebí řešit dobíjení. Já naštěsti dojel se 7% k SCh a jenom zastrčil kabel.
Neznám nikoho, kdo by se projel v rozumném EV a řekl, že si tohle nedokáže představit, aspoň jako druhé auto, občas někdo zmíní, že to nemá teď kde nabíjet. Někdy se bavím čtením komentářů po články.

EV první den může být za trest, pokud je zapotřebí řešit dobíjení. Já naštěsti dojel se 7% k SCh a jenom zastrčil kabel.
Neznám nikoho, kdo by se projel v rozumném EV a řekl, že si tohle nedokáže představit, aspoň jako druhé auto, občas někdo zmíní, že to nemá teď kde nabíjet. Někdy se bavím čtením komentářů po články.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Jojo, včera jsem si s Hajným psal, je to tak
U Tesly je tohle asi snažší, ale já si myslím, že prostě nabíjíš doma a jednou za čas to nějak přežiješ.

U Tesly je tohle asi snažší, ale já si myslím, že prostě nabíjíš doma a jednou za čas to nějak přežiješ.

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1662
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Ano, pokud bych nemusel jezdit denně Německo. Chápu, že tomu, kdo jezdí pravidelně dálky a jak říká Vaculík "nemá ani čas si spárovat mobil kvůli hands-free", tak nebude tyhle vrtochy tolerovat 

_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6086
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
EV: Diskuse o elektroautech
Když jsem četl Hajného report, tak mě tak napadlo, jak si člověk poradí, když mu dojdou mobilní data v telefonu a okolo není free wifi...? Asi se někam na nabíječku dostane, ale bez možnosti plánování.
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Tak jak dřív, podívám se doma, napíšu si na papír cestu a kde mám nabijčky a jedu. Stejně jak jsme dřív s našima jezdili do Hrvatska. Vytisknutá mapa a odbočky a jelo se.
Asi nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že každý EV má svou navigaci kde ty nabiječky jsou taky, otázkou je, jak aktuální.
Asi nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že každý EV má svou navigaci kde ty nabiječky jsou taky, otázkou je, jak aktuální.

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1682
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
EV: Diskuse o elektroautech
ja si nemuzu pomoct, ja kdyz ctu porad dokola, ze se s tim EV a všema omezeníma "dá žít", tak mi naskakuje, že se dá žít i s amputovanou nohou, nefunkční ledvinou (tam si taky pouze "dáš do navigace" na cestách dialýzu) a mnoho lidí například jednou zkusilo a už by za nic na svetě nevyměnilo například život pod mostem



-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12895
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Každý EV má simku a vlastní data... jedině bude problém, když nemáš data v telefonu, to si asi v háji, něbo tak někde možná jen na kartu, pokud jí nemáš jen v telefonu 
Dá žít je prostě pojem. S kábrem taky neodvezeš stavební suť, ale dá se s nim normálně žít. Pro některý lidi ty plusy EV prostě převáží nad mínusy. Některým lidem, který si nový auto v životě nekoupili, vadí EV jen proto, že si je někdo jinej nebude moct koupit nový za 10 let a tudíž oni si ho nebudou moct koupit za 20 let ojetý.

Dá žít je prostě pojem. S kábrem taky neodvezeš stavební suť, ale dá se s nim normálně žít. Pro některý lidi ty plusy EV prostě převáží nad mínusy. Některým lidem, který si nový auto v životě nekoupili, vadí EV jen proto, že si je někdo jinej nebude moct koupit nový za 10 let a tudíž oni si ho nebudou moct koupit za 20 let ojetý.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 155
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kutná Hora
- Vůz: Volvo XC60 D5 '14
x 1
EV: Diskuse o elektroautech
Potvrzuji - a od manželky loudím půjčenípython.p píše: 22 kvě 2025 06:58 Jop, asi to tak mělo být. Ještě se seznamuji, ale jízdně je to přesně to co jsem hledal a chtěl.

Máme ji druhý měsíc, zatím nabíjíme jen doma.
Kombinace barev - bílá perleť, sloupky šedostříbrné a střecha černá.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo XC60 D5 Summum (MY2014, automat, poladěno od D5T5 na 184 kW)
Mazda MX-30 (BEV)
Volvo 940 B230FB 1990 sedan
Volvo XC60 D5 Summum (MY2014, automat, poladěno od D5T5 na 184 kW)
Mazda MX-30 (BEV)
Volvo 940 B230FB 1990 sedan
-
Offline
- Příspěvky: 298
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
EV: Diskuse o elektroautech
Na jednom školení som sa stretol s chlapom, čo mal tri tesly, na každej nabehal 80t, každú vychvalil do maxima, a keď som sa ho opýtal na čom jazdí aktuálne, tak land cruiser v8, pretože nema náladu riešiť sracky okolo. Po prečítaní príspevku od hajneho som pochopil, čo tým myslel.
-
Offline
- Příspěvky: 302
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: ♥ Slovensko ♥
EV: Diskuse o elektroautech
Presne tak, dcera kupila Elroqa tak som ho skušal po okreskách a sedelo to perfektne. Celkovo sa mi páčilo to auto.Urvanej píše: 23 kvě 2025 12:49 Jojo, ty pověry, že elektroauto jak je těžký je neohrabaný pochází podle mě od lidí, co s tim nikdy nejely. Jak to má těžiště dole a výkonu hafo, tak se to se spalovákem fakt nedá srovnat. Jediný na čem to poznáš, že to žere gumy.![]()
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Jistě že dá, ale je to extrém.koch píše: 23 kvě 2025 15:23 ja si nemuzu pomoct, ja kdyz ctu porad dokola, ze se s tim EV a všema omezeníma "dá žít", tak mi naskakuje, že se dá žít i s amputovanou nohou, nefunkční ledvinou (tam si taky pouze "dáš do navigace" na cestách dialýzu) a mnoho lidí například jednou zkusilo a už by za nic na svetě nevyměnilo například život pod mostem![]()
![]()

47A barva? To je ta jak mám já. No a tu střechu a polepy jsem řešil u nás u kluků z polepim, ale furt nemám cenovou nabídku.georg píše: 23 kvě 2025 15:39Potvrzuji - a od manželky loudím půjčenípython.p píše: 22 kvě 2025 06:58 Jop, asi to tak mělo být. Ještě se seznamuji, ale jízdně je to přesně to co jsem hledal a chtěl.![]()
Máme ji druhý měsíc, zatím nabíjíme jen doma.
Kombinace barev - bílá perleť, sloupky šedostříbrné a střecha černá.
mx-30.jpg
Jakože zadat si cestu do navigace Tesly aby mi ukázala nabíječky a pár minut před nabiječkou mi ohřála baterku? To chápu, to je dřina jako prase.jergus.balaz píše: 23 kvě 2025 15:47 Na jednom školení som sa stretol s chlapom, čo mal tri tesly, na každej nabehal 80t, každú vychvalil do maxima, a keď som sa ho opýtal na čom jazdí aktuálne, tak land cruiser v8, pretože nema náladu riešiť sracky okolo. Po prečítaní príspevku od hajneho som pochopil, čo tým myslel.


_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 155
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kutná Hora
- Vůz: Volvo XC60 D5 '14
x 1
EV: Diskuse o elektroautech
python.p:
to nejsou polepy - to je příplatková kombinace k novému autu - chtěli za to 38 tis. Kč! Mám i katalog z roku 2021.
to nejsou polepy - to je příplatková kombinace k novému autu - chtěli za to 38 tis. Kč! Mám i katalog z roku 2021.
_________________
Volvo XC60 D5 Summum (MY2014, automat, poladěno od D5T5 na 184 kW)
Mazda MX-30 (BEV)
Volvo 940 B230FB 1990 sedan
Volvo XC60 D5 Summum (MY2014, automat, poladěno od D5T5 na 184 kW)
Mazda MX-30 (BEV)
Volvo 940 B230FB 1990 sedan
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Já to vím, ale nemám to a líbí se mi to, tak jsem si to chtěl taky dodělat folií. 

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 5728
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
Z trochu jiného soudku:
Tesla model 3 Cx 0,21
Hyundai ioniq 6 Cx 0,21
Porsche Taycan Cx 0,22
Tatra 77a Cx 0,221
Tesla model Y Cx 0,23
Volkswagen ID.7 Cx 0,23
Škoda Enyaq Coupé Cx 0,234
Tesla model S Cx 0,34
Porsche Macan 0,25
Škoda Enyaq Cx 0,257
Škoda Elroq Cx 0,26
Audi Q6 Cx 0,28
Volvo EX30 Cx 0,28
Tu MX-30 ani Forda jsem nenašel. Jenom: Ford Capri RS2600 0,44
Tesla model 3 Cx 0,21
Hyundai ioniq 6 Cx 0,21
Porsche Taycan Cx 0,22
Tatra 77a Cx 0,221
Tesla model Y Cx 0,23
Volkswagen ID.7 Cx 0,23
Škoda Enyaq Coupé Cx 0,234
Tesla model S Cx 0,34
Porsche Macan 0,25
Škoda Enyaq Cx 0,257
Škoda Elroq Cx 0,26
Audi Q6 Cx 0,28
Volvo EX30 Cx 0,28
Tu MX-30 ani Forda jsem nenašel. Jenom: Ford Capri RS2600 0,44

Naposledy upravil(a) Warcz dne 23 kvě 2025 16:27, celkem upraveno 2 x.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé