VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6159
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od python.p »

Cajk, já to myslel právě jako otázku a rozhodně ne kousavou. :beer:
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

ElBé
Offline
Příspěvky: 165
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V90CC D5 AWD Polestar 177kw, 2017

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od ElBé »

Tak mi má V90CCD5 2017 po ujetých cca 5.000 km od poslední výměny napsala červeně o kriticky nízké hladině oleje. Bez uvedení kolik bych měl dolít apod. Rychle konzultováno s D. Patočkou, který mi fundovaně a podrobně vylíčil nejhorší/nejdražší varianty oprav, jsou-li v háji pístní kroužky i vložky (jinak super pokec) s tím, že tyto motory jsou k tomu holt náchylné. Bez vidění že samozřejmě nelze soudit, každopádně částky to byly "solidní".
Pak Auto Staiger, kde jsem vůz kupoval, že bych to zkusil ještě na záruku. Bylo mi řečeno, ať nedolévám více, než 2dcl a přivezu to. Vyjel jsem z garáže, že doleju ty dvě decky (měl jsem doma litr YACCO LUBE V 0W20, určený právě pro VEA motory), ale najednou byla ryska skoro u maxima. Nic jsem tedy nedolíval a jel. Po příjezdu do Staigera byla pro změnu uprostřed mezi min a max. Příčina - vadné čidlo, oleje je ještě dost.
Výměnu čidla jsem sice na záruku už neuhrál, ale diagnostiku a komplet prohlídku, jestli ten olej přece jen někde neuniká mi zdarma udělali. Všechno suché, ani výfuky nejsou mastné, že by se pálil spolu s naftou. Jo a dolili tam cca dvě decky Castrolu taky zadara. Teda musím říct, že se mi ulevilo fakt hodně. :jaj: Vzhledem k tomu, že ročně najedu jen asi tak 10.-12.000 km, ten roční interval nepřetahuju a snažím se k tomu chovat slušně, tak doufám, že to vydrží.

Každopádně jak u Staigera, tak i D.Patočka mě důrazně varovali, abych do VEA D5 dával jiný olej, než 0W20. Že i ta 0w30 tam může udělat paseku. To jen k proběhlé diskuzi v tomhle vlákně.

A navzdory výše uvedenému dodávám - můj otec do VEA benzínu (V60CC T5, 180kw) OW30 dává už pár let a žádný problém, ani žádné dolévání během roku. jezdí do Bosche, kde mu to právě doporučili jako alternativu.

Dural8
Offline
Příspěvky: 1337
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od Dural8 »

Souhlas a tak by mě pořád zajímalo vyjádření lkopcanskeho jak to vidí on, jako pokusný králík 5w30 a jestli k tomu nemá od servisáka víc...

Jinak v tomhle případě bych to šacoval taky na čidlo, protože když to olej žere "normálně", tak potkáš hlášku 0,5l, když na to kašleš, tak po jisté době provozu ještě 1l a teprve potom přijde kritická úroveň...a když to takhle z pohody skočí do velké nepohody, muselo by to analogicky sežrat přes litr oleje "na posezení"...
_________________
V60 D4

lkopcansky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 512
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od lkopcansky »

Tu som😎 najazdených mám cca 3500 km bez akýchkoľvek problémov, zdá sa mi stále motor tichší. Ako som spomínal, mechanik leje tento olej svojim zákazníkom s VEA, a myslím si, že to asi nikto z nich nerieši. Olej 5W30 by mal lepšie mazať a chladiť motor pri vyšších teplotach prostredia, ale to viete.
Môj motor mal vyššiu spotrebu oleja len v horúcich mesiacoch, kde boli hlavne jazdy po horúcej diaľnici v kombinácii s horskými prechodmi. Napríklad aj Audi/Porsche do motorov 2,9T leje 0W20 a mechanici mimo autorizak odporúčajú prechod ma 5W30 - napríklad YT kanál Naša garáž. Možno aj VEA motor je rovnaký prípad.

Písal som si aj s p. Patočkom ohľadom 5W30. Sú známy/veľký servis a teda musia sa držať odporúčaniam výrobcu motora a v prípade poruchy motora s iným olejom by bol problém…
_________________
XC60 D4 VEA AT8 Summum MY15 Mobil Obrázek
EX S60 D3 AT6 Summum MY12 Ravenol Obrázek
XC60 D3 VEA AT8 Dynamic MY17 Castrol - mamka
EX S60 2,4i Premium MY04 Mobil

lkopcansky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 512
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od lkopcansky »

Riešil niekto "odlepenie" nátrubku na hadicu odvetrávania na hadici od vzduchového filtra? mne sa "odlepil" a na FB som našiel riešenie pomocou 3D tlače.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC60 D4 VEA AT8 Summum MY15 Mobil Obrázek
EX S60 D3 AT6 Summum MY12 Ravenol Obrázek
XC60 D3 VEA AT8 Dynamic MY17 Castrol - mamka
EX S60 2,4i Premium MY04 Mobil

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3309
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od Vapik »

Řešil bych vhodnou vsuvkou
image.png
a gumovou průchodkou gromet
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Dural8
Offline
Příspěvky: 1337
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od Dural8 »

Já ano, důkladně odmastit + https://www.lepidlatmely.cz/loctite-454-20-g-vterinove-lepidlo-gel/ a mám to tak už rok a půl. Až to upadne znovu, seznám, že je třeba řešit jinak, ale prozatím to drží.
_________________
V60 D4

jirka789
Offline
Příspěvky: 132
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 III D3 110kw MY2016

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od jirka789 »

Řešil jsem, v AV dílech říkali a ukazovali x případů co tam měli, že se to děje běžně. Lepí to zpět nějakým ozkoušeným lepidlem. Jakmile prý jednou přilepili, už se nikdo nevrátil, že by to upadlo znovu.
_________________
V70 D3 110kw MY2016 | ST2 + EGR Off by D5T5 127kw
Obrázek

jergus.balaz
Offline
Příspěvky: 300
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: V40CC 2013 D3

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od jergus.balaz »

K tým olejom v XC90 B5 som mal posledne motul 5w_20 a bez problémov 15tkm nabehaných. Hlavne je to meniť max pri 15tkm.

lkopcansky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 512
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od lkopcansky »

Dnes nalepený nátrubok pomocou odporúčaného Loctite 454. Očistené staré lepidlo s nožom, šmirglom, čističom bŕzd a izopropylom. Uvidíme trvácnosť. Prilepil som aj jeden držiak krytu motora…
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC60 D4 VEA AT8 Summum MY15 Mobil Obrázek
EX S60 D3 AT6 Summum MY12 Ravenol Obrázek
XC60 D3 VEA AT8 Dynamic MY17 Castrol - mamka
EX S60 2,4i Premium MY04 Mobil

Dural8
Offline
Příspěvky: 1337
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od Dural8 »

Bude to fungovat ;)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V60 D4

lkopcansky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 512
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od lkopcansky »

Ravenol ma pravdepodobne nový olej 0W20 s normou pre VEA motory. Už ma 2 typy v ponuke
IMG_8092.jpeg
https://www.ravenolshop.sk/search?phrase=Vcc
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC60 D4 VEA AT8 Summum MY15 Mobil Obrázek
EX S60 D3 AT6 Summum MY12 Ravenol Obrázek
XC60 D3 VEA AT8 Dynamic MY17 Castrol - mamka
EX S60 2,4i Premium MY04 Mobil

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14261
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od raolsa »

EFS už mám chvíli skladem. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

ElBé
Offline
Příspěvky: 165
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V90CC D5 AWD Polestar 177kw, 2017

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od ElBé »

Dural8 píše: 12 led 2025 15:45 Souhlas a tak by mě pořád zajímalo vyjádření lkopcanskeho jak to vidí on, jako pokusný králík 5w30 a jestli k tomu nemá od servisáka víc...

Jinak v tomhle případě bych to šacoval taky na čidlo, protože když to olej žere "normálně", tak potkáš hlášku 0,5l, když na to kašleš, tak po jisté době provozu ještě 1l a teprve potom přijde kritická úroveň...a když to takhle z pohody skočí do velké nepohody, muselo by to analogicky sežrat přes litr oleje "na posezení"...
Jen upřesňuji - kontinuálně to klesalo, pak se to jednou zhouplo zpátky na půlku, pak to zase klesalo a pak to psalo o té kritické hladině. Každopádně čidlo je to nejlepší, co to mohlo být, akorát na něj v autorizáku pořád ještě čekám :)

tomsi
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V60 II

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od tomsi »

lkopcansky píše: 13 led 2025 10:18 Riešil niekto "odlepenie" nátrubku na hadicu odvetrávania na hadici od vzduchového filtra? mne sa "odlepil" a na FB som našiel riešenie pomocou 3D tlače.
Tak přesně tudy mi lehce prosakuje olej. Tak, že to ani neukápne, ale je to kolem mastné po každé jízdě, i když to utřu. Pořád jsem si říkal co to je za záhadu, když hadice se sponkou těsní. Tak to bude načatý ten plastový spoj. Olej mi nemizí a je to dlouhodobě stabilně stejné, tak jsem to zatím neřešil. V autorizovaném servisu to viděli, jen zkontrolovali že je sponka OK a nechali to být. Mám D4 MY19.

Dural8
Offline
Příspěvky: 1337
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od Dural8 »

Poradil bych Ti, aby sis to dal do poradku, ale nerad bych dostal cocku od lidi, co si mysli, ze je to zbytecne a nicemu to nevadi, vsak mas vlastne takovy oil catch can do atmosfery…no ja byt Tebou bych si to polecil.

P.S. Autorizak se sponkou beru jako dobry vtipek na zasmani. Ze jsou to slendrijani, pokud tohle byla jejich kontrola, Ti asi nemusim pripominat.
_________________
V60 D4

lkopcansky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 512
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od lkopcansky »

_________________
XC60 D4 VEA AT8 Summum MY15 Mobil Obrázek
EX S60 D3 AT6 Summum MY12 Ravenol Obrázek
XC60 D3 VEA AT8 Dynamic MY17 Castrol - mamka
EX S60 2,4i Premium MY04 Mobil

PekloTR
Offline
Příspěvky: 30
Registrován: 7 měsíců
Bydliště: Třeboň
Vůz: XC90 2016 D5

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od PekloTR »

lkopcansky píše: 12 led 2025 21:34 Tu som😎 najazdených mám cca 3500 km bez akýchkoľvek problémov, zdá sa mi stále motor tichší. Ako som spomínal, mechanik leje tento olej svojim zákazníkom s VEA, a myslím si, že to asi nikto z nich nerieši. Olej 5W30 by mal lepšie mazať a chladiť motor pri vyšších teplotach prostredia, ale to viete.
Môj motor mal vyššiu spotrebu oleja len v horúcich mesiacoch, kde boli hlavne jazdy po horúcej diaľnici v kombinácii s horskými prechodmi. Napríklad aj Audi/Porsche do motorov 2,9T leje 0W20 a mechanici mimo autorizak odporúčajú prechod ma 5W30 - napríklad YT kanál Naša garáž. Možno aj VEA motor je rovnaký prípad.

Písal som si aj s p. Patočkom ohľadom 5W30. Sú známy/veľký servis a teda musia sa držať odporúčaniam výrobcu motora a v prípade poruchy motora s iným olejom by bol problém…
Jako neco na tý hustotě bude, ja koupil my2017 v listopadu za dobrej peniz, s tim ze jeste nasypu nejakej ten 100tisic 😁 do motoru... Žralo cca 0,7-1l na 1000km, odhadem. Zkusil jsem tam nalejt od BG ten utesnovac, nevim teď číslo, takova kejda husta že ani nesla z plechovky... Doted jsem najezdil 9tis dalsich a ubyla mozna tak decka 🤷 ten olej to muselo dost zahustit, rek bych. Ted budu delat vymenu, tak premejslym ze dam rovnou nejakej hustější oil 🙂

Paťa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 167
Registrován: 2 roky 3 měsíce
Bydliště: Vyškov
Vůz: V70 II D5 120kW 02'

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od Paťa »


Dural8
Offline
Příspěvky: 1337
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od Dural8 »

Tak jsem se pokochal těma benzínovejma VEA a koukám, taky žádná hitparáda :D
(komu se nechce čekat, přepne si na 30 minutu cca)

https://www.youtube.com/watch?v=EE-04qMO-L4
_________________
V60 D4

tomsi
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V60 II

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od tomsi »

Někdy koncem roku 2016 se změnil vnitřní design motoru. Do té doby měly VEA motory sklony k žraní oleje a k autodestrukci jako na videu, od té doby dobré. Motory před tou úpravou jsou asi fakt hodně rizikové. Do všech starých aut + nových SPA do 2016 se dávaly jen ty problémové, ale SPA od 2017 už ty nové. Pořád si tu někdo stěžuje na Volvo, ale moderní motory koncernu, který všichni berou jako etalon, žerou olej úplně běžně. VEA po té revizi už ne. Mám D4 2019, přes 150k km a mezi výměnami oleje neubyde nic. Ŕekl bych že to je klasické nadávní na to nové a vychvalování starého, přitom při slušném chování a údržbě jsou to dobré motory. Samozřejmě vše se může rozbít a možná je šance na poruchu o nějaké procento vyšší než dřív, to ale neznamená, že by byly špatné.

lkopcansky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 512
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od lkopcansky »

s tým tvrdením, že od 2017 je pokoj, by som nesúhlasil. Napríklad tento post z minulého týždňa na FB: Zdravím, mám otázku Volvo XC90 , r.2019 , 173kW, nájazd 130000km diesel mi začal brať olej , má s tým niekto skúsenosť? Ďakujem. Žerie mu to 1,0-1,7 litra na 10 000 km, interval výmeny 20 tis km. Videl som možno aj do 10 postov, kde to ľudom v SPA platforme žralo olej a boli to ročníky 2017-2019. Čo sa môže zdať na dnešné dieselové motory ako žiadna spotreba a je to úplne v norme.
_________________
XC60 D4 VEA AT8 Summum MY15 Mobil Obrázek
EX S60 D3 AT6 Summum MY12 Ravenol Obrázek
XC60 D3 VEA AT8 Dynamic MY17 Castrol - mamka
EX S60 2,4i Premium MY04 Mobil

jergus.balaz
Offline
Příspěvky: 300
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: V40CC 2013 D3

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od jergus.balaz »

Tiež z vlastnej skúsenosti VEA 2019 diesel 110kw začal žrať olej okolo 80tkm.

PekloTR
Offline
Příspěvky: 30
Registrován: 7 měsíců
Bydliště: Třeboň
Vůz: XC90 2016 D5

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od PekloTR »

tomsi píše: 14 úno 2025 10:20 Někdy koncem roku 2016 se změnil vnitřní design motoru. Do té doby měly VEA motory sklony k žraní oleje a k autodestrukci jako na videu, od té doby dobré. Motory před tou úpravou jsou asi fakt hodně rizikové. Do všech starých aut + nových SPA do 2016 se dávaly jen ty problémové, ale SPA od 2017 už ty nové. Pořád si tu někdo stěžuje na Volvo, ale moderní motory koncernu, který všichni berou jako etalon, žerou olej úplně běžně. VEA po té revizi už ne. Mám D4 2019, přes 150k km a mezi výměnami oleje neubyde nic. Ŕekl bych že to je klasické nadávní na to nové a vychvalování starého, přitom při slušném chování a údržbě jsou to dobré motory. Samozřejmě vše se může rozbít a možná je šance na poruchu o nějaké procento vyšší než dřív, to ale neznamená, že by byly špatné.
S tím úplně souhlasím, mně šlo spíš o to jestli tam rovnou dát třeba 5w30,40 misto toho zahušťovadla od BG, protože po aplikaci ta spotreba oleje prakticky přestala...

Dural8
Offline
Příspěvky: 1337
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...

Příspěvek od Dural8 »

Zadny vnitrni design se nezmenil. Preslo se zpet z “low friction” stiracich krouzku, ktere byly zdrojem zrani oleje po zakarbonovani. Karbonovani se delo a deje u mestsky provozovanych aut ve spojeni se starym EGR. To je to zasadni, co se v 2017 zmenilo.
Obrazky jsem sem k tem krouzkum daval pro lepsi pochopeni o stranku zpet a 5w30-40 bych si ja osobne do starych krouzku nedal. Do novych krouzku budiz, tam bych to bral jako rozhodnuti kazdeho soudruha aneb jako klasicke tema D5 - jaky olej :)
_________________
V60 D4

Zpět na „Jak co opravit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé