
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 6151
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Cajk, já to myslel právě jako otázku a rozhodně ne kousavou. 

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 165
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V90CC D5 AWD Polestar 177kw, 2017
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Tak mi má V90CCD5 2017 po ujetých cca 5.000 km od poslední výměny napsala červeně o kriticky nízké hladině oleje. Bez uvedení kolik bych měl dolít apod. Rychle konzultováno s D. Patočkou, který mi fundovaně a podrobně vylíčil nejhorší/nejdražší varianty oprav, jsou-li v háji pístní kroužky i vložky (jinak super pokec) s tím, že tyto motory jsou k tomu holt náchylné. Bez vidění že samozřejmě nelze soudit, každopádně částky to byly "solidní".
Pak Auto Staiger, kde jsem vůz kupoval, že bych to zkusil ještě na záruku. Bylo mi řečeno, ať nedolévám více, než 2dcl a přivezu to. Vyjel jsem z garáže, že doleju ty dvě decky (měl jsem doma litr YACCO LUBE V 0W20, určený právě pro VEA motory), ale najednou byla ryska skoro u maxima. Nic jsem tedy nedolíval a jel. Po příjezdu do Staigera byla pro změnu uprostřed mezi min a max. Příčina - vadné čidlo, oleje je ještě dost.
Výměnu čidla jsem sice na záruku už neuhrál, ale diagnostiku a komplet prohlídku, jestli ten olej přece jen někde neuniká mi zdarma udělali. Všechno suché, ani výfuky nejsou mastné, že by se pálil spolu s naftou. Jo a dolili tam cca dvě decky Castrolu taky zadara. Teda musím říct, že se mi ulevilo fakt hodně.
Vzhledem k tomu, že ročně najedu jen asi tak 10.-12.000 km, ten roční interval nepřetahuju a snažím se k tomu chovat slušně, tak doufám, že to vydrží.
Každopádně jak u Staigera, tak i D.Patočka mě důrazně varovali, abych do VEA D5 dával jiný olej, než 0W20. Že i ta 0w30 tam může udělat paseku. To jen k proběhlé diskuzi v tomhle vlákně.
A navzdory výše uvedenému dodávám - můj otec do VEA benzínu (V60CC T5, 180kw) OW30 dává už pár let a žádný problém, ani žádné dolévání během roku. jezdí do Bosche, kde mu to právě doporučili jako alternativu.
Pak Auto Staiger, kde jsem vůz kupoval, že bych to zkusil ještě na záruku. Bylo mi řečeno, ať nedolévám více, než 2dcl a přivezu to. Vyjel jsem z garáže, že doleju ty dvě decky (měl jsem doma litr YACCO LUBE V 0W20, určený právě pro VEA motory), ale najednou byla ryska skoro u maxima. Nic jsem tedy nedolíval a jel. Po příjezdu do Staigera byla pro změnu uprostřed mezi min a max. Příčina - vadné čidlo, oleje je ještě dost.
Výměnu čidla jsem sice na záruku už neuhrál, ale diagnostiku a komplet prohlídku, jestli ten olej přece jen někde neuniká mi zdarma udělali. Všechno suché, ani výfuky nejsou mastné, že by se pálil spolu s naftou. Jo a dolili tam cca dvě decky Castrolu taky zadara. Teda musím říct, že se mi ulevilo fakt hodně.

Každopádně jak u Staigera, tak i D.Patočka mě důrazně varovali, abych do VEA D5 dával jiný olej, než 0W20. Že i ta 0w30 tam může udělat paseku. To jen k proběhlé diskuzi v tomhle vlákně.
A navzdory výše uvedenému dodávám - můj otec do VEA benzínu (V60CC T5, 180kw) OW30 dává už pár let a žádný problém, ani žádné dolévání během roku. jezdí do Bosche, kde mu to právě doporučili jako alternativu.
-
Offline
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Souhlas a tak by mě pořád zajímalo vyjádření lkopcanskeho jak to vidí on, jako pokusný králík 5w30 a jestli k tomu nemá od servisáka víc...
Jinak v tomhle případě bych to šacoval taky na čidlo, protože když to olej žere "normálně", tak potkáš hlášku 0,5l, když na to kašleš, tak po jisté době provozu ještě 1l a teprve potom přijde kritická úroveň...a když to takhle z pohody skočí do velké nepohody, muselo by to analogicky sežrat přes litr oleje "na posezení"...
Jinak v tomhle případě bych to šacoval taky na čidlo, protože když to olej žere "normálně", tak potkáš hlášku 0,5l, když na to kašleš, tak po jisté době provozu ještě 1l a teprve potom přijde kritická úroveň...a když to takhle z pohody skočí do velké nepohody, muselo by to analogicky sežrat přes litr oleje "na posezení"...
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 512
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Tu som
najazdených mám cca 3500 km bez akýchkoľvek problémov, zdá sa mi stále motor tichší. Ako som spomínal, mechanik leje tento olej svojim zákazníkom s VEA, a myslím si, že to asi nikto z nich nerieši. Olej 5W30 by mal lepšie mazať a chladiť motor pri vyšších teplotach prostredia, ale to viete.
Môj motor mal vyššiu spotrebu oleja len v horúcich mesiacoch, kde boli hlavne jazdy po horúcej diaľnici v kombinácii s horskými prechodmi. Napríklad aj Audi/Porsche do motorov 2,9T leje 0W20 a mechanici mimo autorizak odporúčajú prechod ma 5W30 - napríklad YT kanál Naša garáž. Možno aj VEA motor je rovnaký prípad.
Písal som si aj s p. Patočkom ohľadom 5W30. Sú známy/veľký servis a teda musia sa držať odporúčaniam výrobcu motora a v prípade poruchy motora s iným olejom by bol problém…
Môj motor mal vyššiu spotrebu oleja len v horúcich mesiacoch, kde boli hlavne jazdy po horúcej diaľnici v kombinácii s horskými prechodmi. Napríklad aj Audi/Porsche do motorov 2,9T leje 0W20 a mechanici mimo autorizak odporúčajú prechod ma 5W30 - napríklad YT kanál Naša garáž. Možno aj VEA motor je rovnaký prípad.
Písal som si aj s p. Patočkom ohľadom 5W30. Sú známy/veľký servis a teda musia sa držať odporúčaniam výrobcu motora a v prípade poruchy motora s iným olejom by bol problém…
-
Offline
- Příspěvky: 512
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Riešil niekto "odlepenie" nátrubku na hadicu odvetrávania na hadici od vzduchového filtra? mne sa "odlepil" a na FB som našiel riešenie pomocou 3D tlače.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 3308
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Řešil bych vhodnou vsuvkou
a gumovou průchodkou gromet
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Já ano, důkladně odmastit + https://www.lepidlatmely.cz/loctite-454-20-g-vterinove-lepidlo-gel/ a mám to tak už rok a půl. Až to upadne znovu, seznám, že je třeba řešit jinak, ale prozatím to drží.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 132
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 III D3 110kw MY2016
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Řešil jsem, v AV dílech říkali a ukazovali x případů co tam měli, že se to děje běžně. Lepí to zpět nějakým ozkoušeným lepidlem. Jakmile prý jednou přilepili, už se nikdo nevrátil, že by to upadlo znovu.
-
Offline
- Příspěvky: 298
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
K tým olejom v XC90 B5 som mal posledne motul 5w_20 a bez problémov 15tkm nabehaných. Hlavne je to meniť max pri 15tkm.
-
Offline
- Příspěvky: 512
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Dnes nalepený nátrubok pomocou odporúčaného Loctite 454. Očistené staré lepidlo s nožom, šmirglom, čističom bŕzd a izopropylom. Uvidíme trvácnosť. Prilepil som aj jeden držiak krytu motora…
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Bude to fungovat 

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 512
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Ravenol ma pravdepodobne nový olej 0W20 s normou pre VEA motory. Už ma 2 typy v ponuke
https://www.ravenolshop.sk/search?phrase=Vcc
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14254
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
EFS už mám chvíli skladem. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 165
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V90CC D5 AWD Polestar 177kw, 2017
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Jen upřesňuji - kontinuálně to klesalo, pak se to jednou zhouplo zpátky na půlku, pak to zase klesalo a pak to psalo o té kritické hladině. Každopádně čidlo je to nejlepší, co to mohlo být, akorát na něj v autorizáku pořád ještě čekámDural8 píše: 12 led 2025 15:45 Souhlas a tak by mě pořád zajímalo vyjádření lkopcanskeho jak to vidí on, jako pokusný králík 5w30 a jestli k tomu nemá od servisáka víc...
Jinak v tomhle případě bych to šacoval taky na čidlo, protože když to olej žere "normálně", tak potkáš hlášku 0,5l, když na to kašleš, tak po jisté době provozu ještě 1l a teprve potom přijde kritická úroveň...a když to takhle z pohody skočí do velké nepohody, muselo by to analogicky sežrat přes litr oleje "na posezení"...

-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V60 II
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Tak přesně tudy mi lehce prosakuje olej. Tak, že to ani neukápne, ale je to kolem mastné po každé jízdě, i když to utřu. Pořád jsem si říkal co to je za záhadu, když hadice se sponkou těsní. Tak to bude načatý ten plastový spoj. Olej mi nemizí a je to dlouhodobě stabilně stejné, tak jsem to zatím neřešil. V autorizovaném servisu to viděli, jen zkontrolovali že je sponka OK a nechali to být. Mám D4 MY19.lkopcansky píše: 13 led 2025 10:18 Riešil niekto "odlepenie" nátrubku na hadicu odvetrávania na hadici od vzduchového filtra? mne sa "odlepil" a na FB som našiel riešenie pomocou 3D tlače.
-
Offline
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Poradil bych Ti, aby sis to dal do poradku, ale nerad bych dostal cocku od lidi, co si mysli, ze je to zbytecne a nicemu to nevadi, vsak mas vlastne takovy oil catch can do atmosfery…no ja byt Tebou bych si to polecil.
P.S. Autorizak se sponkou beru jako dobry vtipek na zasmani. Ze jsou to slendrijani, pokud tohle byla jejich kontrola, Ti asi nemusim pripominat.
P.S. Autorizak se sponkou beru jako dobry vtipek na zasmani. Ze jsou to slendrijani, pokud tohle byla jejich kontrola, Ti asi nemusim pripominat.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 512
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
-
Offline
- Příspěvky: 30
- Registrován: 7 měsíců
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: XC90 2016 D5
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Jako neco na tý hustotě bude, ja koupil my2017 v listopadu za dobrej peniz, s tim ze jeste nasypu nejakej ten 100tisiclkopcansky píše: 12 led 2025 21:34 Tu somnajazdených mám cca 3500 km bez akýchkoľvek problémov, zdá sa mi stále motor tichší. Ako som spomínal, mechanik leje tento olej svojim zákazníkom s VEA, a myslím si, že to asi nikto z nich nerieši. Olej 5W30 by mal lepšie mazať a chladiť motor pri vyšších teplotach prostredia, ale to viete.
Môj motor mal vyššiu spotrebu oleja len v horúcich mesiacoch, kde boli hlavne jazdy po horúcej diaľnici v kombinácii s horskými prechodmi. Napríklad aj Audi/Porsche do motorov 2,9T leje 0W20 a mechanici mimo autorizak odporúčajú prechod ma 5W30 - napríklad YT kanál Naša garáž. Možno aj VEA motor je rovnaký prípad.
Písal som si aj s p. Patočkom ohľadom 5W30. Sú známy/veľký servis a teda musia sa držať odporúčaniam výrobcu motora a v prípade poruchy motora s iným olejom by bol problém…
-
Offline
- Příspěvky: 167
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Vyškov
- Vůz: V70 II D5 120kW 02'
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
https://youtube.com/clip/UgkxCJATlavfliyWUtxLE4q8qaOJDxHg7i0l?si=wuUVgj6IEJKwoR_H
Moc bych to s těma zahušťovadlama nepřeháněl
.
Moc bych to s těma zahušťovadlama nepřeháněl

-
Offline
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Tak jsem se pokochal těma benzínovejma VEA a koukám, taky žádná hitparáda 
(komu se nechce čekat, přepne si na 30 minutu cca)
https://www.youtube.com/watch?v=EE-04qMO-L4

(komu se nechce čekat, přepne si na 30 minutu cca)
https://www.youtube.com/watch?v=EE-04qMO-L4
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V60 II
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Někdy koncem roku 2016 se změnil vnitřní design motoru. Do té doby měly VEA motory sklony k žraní oleje a k autodestrukci jako na videu, od té doby dobré. Motory před tou úpravou jsou asi fakt hodně rizikové. Do všech starých aut + nových SPA do 2016 se dávaly jen ty problémové, ale SPA od 2017 už ty nové. Pořád si tu někdo stěžuje na Volvo, ale moderní motory koncernu, který všichni berou jako etalon, žerou olej úplně běžně. VEA po té revizi už ne. Mám D4 2019, přes 150k km a mezi výměnami oleje neubyde nic. Ŕekl bych že to je klasické nadávní na to nové a vychvalování starého, přitom při slušném chování a údržbě jsou to dobré motory. Samozřejmě vše se může rozbít a možná je šance na poruchu o nějaké procento vyšší než dřív, to ale neznamená, že by byly špatné.
-
Offline
- Příspěvky: 512
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
s tým tvrdením, že od 2017 je pokoj, by som nesúhlasil. Napríklad tento post z minulého týždňa na FB: Zdravím, mám otázku Volvo XC90 , r.2019 , 173kW, nájazd 130000km diesel mi začal brať olej , má s tým niekto skúsenosť? Ďakujem. Žerie mu to 1,0-1,7 litra na 10 000 km, interval výmeny 20 tis km. Videl som možno aj do 10 postov, kde to ľudom v SPA platforme žralo olej a boli to ročníky 2017-2019. Čo sa môže zdať na dnešné dieselové motory ako žiadna spotreba a je to úplne v norme.
-
Offline
- Příspěvky: 298
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Tiež z vlastnej skúsenosti VEA 2019 diesel 110kw začal žrať olej okolo 80tkm.
-
Offline
- Příspěvky: 30
- Registrován: 7 měsíců
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: XC90 2016 D5
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
S tím úplně souhlasím, mně šlo spíš o to jestli tam rovnou dát třeba 5w30,40 misto toho zahušťovadla od BG, protože po aplikaci ta spotreba oleje prakticky přestala...tomsi píše: 14 úno 2025 10:20 Někdy koncem roku 2016 se změnil vnitřní design motoru. Do té doby měly VEA motory sklony k žraní oleje a k autodestrukci jako na videu, od té doby dobré. Motory před tou úpravou jsou asi fakt hodně rizikové. Do všech starých aut + nových SPA do 2016 se dávaly jen ty problémové, ale SPA od 2017 už ty nové. Pořád si tu někdo stěžuje na Volvo, ale moderní motory koncernu, který všichni berou jako etalon, žerou olej úplně běžně. VEA po té revizi už ne. Mám D4 2019, přes 150k km a mezi výměnami oleje neubyde nic. Ŕekl bych že to je klasické nadávní na to nové a vychvalování starého, přitom při slušném chování a údržbě jsou to dobré motory. Samozřejmě vše se může rozbít a možná je šance na poruchu o nějaké procento vyšší než dřív, to ale neznamená, že by byly špatné.
-
Offline
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
VEA 2,0 Drive-E 1969 cm3 88/110/133/140/165/173…kW - rady, skúsenosti...
Zadny vnitrni design se nezmenil. Preslo se zpet z “low friction” stiracich krouzku, ktere byly zdrojem zrani oleje po zakarbonovani. Karbonovani se delo a deje u mestsky provozovanych aut ve spojeni se starym EGR. To je to zasadni, co se v 2017 zmenilo.
Obrazky jsem sem k tem krouzkum daval pro lepsi pochopeni o stranku zpet a 5w30-40 bych si ja osobne do starych krouzku nedal. Do novych krouzku budiz, tam bych to bral jako rozhodnuti kazdeho soudruha aneb jako klasicke tema D5 - jaky olej
Obrazky jsem sem k tem krouzkum daval pro lepsi pochopeni o stranku zpet a 5w30-40 bych si ja osobne do starych krouzku nedal. Do novych krouzku budiz, tam bych to bral jako rozhodnuti kazdeho soudruha aneb jako klasicke tema D5 - jaky olej

_________________
V60 D4
V60 D4
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé