EV: Diskuse o elektroautech
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 6406
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Jedna zákulisní informace... několik Enyaqu u nás je bez záruky, protože majitelé nejezdili do servisu a nebyl na garančce... Většina má nahrkáno přes 100tkm a nepotřebovali servis.
Zajímavé. A jeden kus 165tkm a viděli ho tam teď od koupě poprvé. 
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Online
- Příspěvky: 5865
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
https://www.testyojetin.cz/zajimavosti/skoda-auto-nabizi-nektere-ojete-modely-enyaq-bez-tovarni-zaruky-na-trakcni-baterii
Ja si pamatuju že byla docela kauza na Twittru že existuji škodovky z první serie které se prodali s velkou slevou a Škodovka se tváří, že na to nedává support, ale už to neumím najít.
Ja si pamatuju že byla docela kauza na Twittru že existuji škodovky z první serie které se prodali s velkou slevou a Škodovka se tváří, že na to nedává support, ale už to neumím najít.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 6406
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Hele to jsou asi dvě jiný věci.
Na trhu je dost "novinářských" aut. Tedy aut odprodaných, darovaných redakcím, influencerům atd - bez záruky.
Já mluvím o autech co se koupili normálně u nás, všechno na klid, jen nejezdí na garančky, tak jim padla záruka.
Na trhu je dost "novinářských" aut. Tedy aut odprodaných, darovaných redakcím, influencerům atd - bez záruky.
Já mluvím o autech co se koupili normálně u nás, všechno na klid, jen nejezdí na garančky, tak jim padla záruka.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1740
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Vybrat takové auto nebude problém ani Hyundaje 
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6406
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Tak se podělím o svůj malej průzkum. Tesla Model Y, Škoda Enyaq a Hyundai Ioniq 5, rozdělím to do pár kategorii, pozor bude to prostě subjektivní hodnocení.
Jakože nebudu řešit různý baterky, výbavy, atd. prostě posciti z těch aut jako takové. Ceny nových jsou cca stejné, ceny ojetých, tam asi vede trošku škoda.
Výkon (musí být prostě na prvním místě
)
Baterie
Kufr (tohle zajímá každého správneho čecha...)
To je asi na posouzení každého, jak se komu co líbí. Nicméně! Kvalita laku.
Ve finále i když jsem chtěl AWD, tak jsem nakonec od něj ustoupil. U škody je to vykoupeno nižší hlučností a dynamika je furt ok. U Tesly se trošku rozšíří výběr i když většina je AWD. U Ioniqu je to podobně, neřeším.
Tepelné čerpadlo vs. PTC. Tohle neřeším, jasný tepelko je lepší na dlouhé trasy, ale ty moc nehrozí. Rozdíl není tak zásadní, takže buď bude a nebo nebude. Moje nejčastjší jízdy jsou 25km, chalupa 80km, když jednou měsíčně dám Brno - Praha je to za mě úplně ok. Na hory po česku na klid, k moři jednou nebo dvakrát za rok si to člověk naplánuje, stejně malé děti, takže co 3h (max) zastávka. 1000km na jeden zátah fakt nejezdím, já vím, dělá to tak každý víkend, kadý správný čech, ale to já asi nejsem.
Co ovšem nechápu a sere mě u všech aut a musetl bych si to vyhlučnit jen abych měl klidný spaní, tak je kapota. Chápu, není tam motor. Možná asi proto aby ušetřili nějaké kilo, ale proč tam sakra práce není ani trošička nějakého odhlučňovacího materiálu? Fakt nechci mít u takového auta při zavření kapoty pocit, že zavírám Škodu 1000MB, nebo favorita, fakt ne. Je to malá věc, ale sere mě to.
PS: Pokud jste dočetli až sem, tak děkuji za trpělivost a případné komentáře. Chtěl jsem si nejdřív udělat nějakou tabulku sám pro sebe, ale když se to tady řeší, tak proč to neudělat veřejně, aspoň jsem to nějak sečetl i pro ostatní.
Jo a děkuji Pepovi za konzultace po SZ.
/// doplnění k 21.2.2025 na základě zpětné vazby z FB od Vojtěch Daněk
"Infoteiment u prvních roků je do verze 3.7 tzn jenom jeden profil"
Jak jako jeden profil? Profilů může mít v autě člověk hned několik.
"Aplikace je velká špatná, výpadky, moc to nefunguje, jsou na to velké nářky, špaténka. Nicméně se to prej lepší a dělají na tom."
Aplikace funguje naprosto v pohodě. Dokonce od 8.0.0 nemusíš čekat, až se auto probudí a drtivá většina věcí funguje dobře.
"Verze SW do 3.7 špatný, nemožnost příhřevu baterie, dá se to obejít jízdou brzda-plyn kdy se baterie dohřeje sama, ale tohle s dětmi vzadu dělat nechcete. Od verze 5.0 možnost předehřevu a rychlé nabíjení 10-80% za 25minut, u starší verze 45 minut. 50-100kW u 50ky. Jinak 50-125kW"
Předehřev je od verze 4.X, nabíjení u ME 3.7 v létě naprosto bez problému, v zimě taky. Rychlost je závislá na verzi. iV80 v drtivé většině případů (z důvodu baterie) má peak 145 kW, iV85x peak kolem 185 kW.
Výkon (musí být prostě na prvním místě
- Tesla - tady není o čem, ten výkon tam prostě je, ve 4x4 to člověka fakt hezky zamáčkne a je to střela. Jen dva jízdní režimy, na chill nuda, klídek, pohoda. Vypnout chill a je to raketa, fakt že jo.
- Enyaq - 220kW jsem měl možnost, a bylo to příjemně svižné, řekl bych tak akorát. Eco, Comfort, sport, uživatelský atd. Je tam toho víc, vliv na jízdu to má, hlavně teda v kombinaci s adaptivním podvozkem. Ale asi ani těch 150kW nebude špatný a bude to stačit. Však XC70 nemá víc a váží skoro stejně. Je to jen o pocitu.
- Ioniq 5 - 163kW neřekl bych, že to je slabé, ale hned po tom Enyaqu to slabší bylo, ale furt úplně na klid. Tady taky jízdní režimy a krom odezvy na "plyn" jsem nepozoroval zásadní změny.
- Tesla - sice píšou různě že prej za 16, nebo v Tesle týpek tvrdil, že taxikář jeden co tam je tak jezdí za 14. Jenže Tesla trošku lže a uvádí jen spotřebu jízdou a topením... Ostatní to počítají podle energie kterou nabíjíte, takže i ztráty při nabíjení atd.
- Enyaq - dle netu 18, dle vozů co jsem viděl (AWD), tak dlouhodobě 18,8 a druhý 18,1, takže bych řekl, že těch 18 není problém. S RWD snad i méně.
- Ioniq 5 - tady by měla být nejnížší a to reálně kolem těch 16.
Baterie
- Tesla - nejlepší management asi a kapacity od 60 do 81, dá se zjistit jestli jsou LFPE a nebo NCM každá technologie má svoje klady a zápory. Dokážou měnit i jednotlivé články, nebo celé bloky. Není tedy nutnost měnit komplet baterii za randál. (Dle YT Landy.)
- Enyaq - 50kWh jen první verze a ty nejslabší u nás se neprodávali, potom ~60kWh a ~80kWh od roku 2022 udájně lepší výrobce článků (CATL), v salóně prodejce a pak i servisák tvrdili, že umí měnit i jednotlivé články, nebo celé bloky. Není tedy nutnost měnit komplet baterii za randál.
- Ioniq 5 - 58-84kWh NCM, tady jsem víc nepátral.
Kufr (tohle zajímá každého správneho čecha...)
- Tesla - praktičnost zadního kufru a místa tam je habakuk, tady není o čem, kor když člověk přičte přední kufr.
- Enyaq - Tady na první pohled kufr malej, na druhej celkem v pohodě, někde na netu je video jak týpek narve skoro vše z TMY do Enyaqu, takže to fakt není zásadní rozdíl
- Ioniq 5 - objem stejnej jak Enyaq, ale nevím jestli to počítají jinak a je to bída, malinkaté, klec na psa se tam nevleze ani náhodou.
- Enyaq - tady se musí smeknout před Šáde, takhle prostě má za mě vypadat moderní auto, dizajn relativně elegantní a čistý, vše důležité tam kde má být. Zpracování příkladné (teď - předváděcí vůz pár tisíc km najeto), jediná slabina madlo dveří, to je uděláno snad z toho nejlevnějšího plastu co kde našli, působí to zvláštně, ale není to rozhodně deal breaker, no a ta hnědá kůže
ta mě dostala ihned, prostě krása.
Sedačky lehce tvrdší, ale žádný lavice jak znám z moderních Fobii a nebo Yeti - to bylo za trest. Příjemné, útulné.
Volant tak nějak klasická škoda, což je u mě benefit, páč se mě styl jejich věnců líbí a padne mi do ruky. Pádla na rekuperaci jsou.
"Řadička" na svém místě, naprosto super.
Odhlučnění na dobré úrovni - té fabrické. Asi bych si dovedl představit to trošku poladit
Ventilovaný a vyhřívaný sedačky. - Ioniq 5 - na první pohled a první posez na mě dýchl celkem luxus, jakože fakt jo, volant super příjemná jemná kůže to stejný sedačky. Na druhý pohled trošku horší. Ta středová posouvací konzole / područka na mě působila trošku dodávkovým stylem, stejně tak držák nápojů a ta mezera mezi těmito věcmi. Poté mi vadila stříbrná tlačítka, jestli to byl kov, tak měl dememntí povrchovou úpravu, přišlo mi to spíš jako postříbřený plast, ble.
Volant bez problémů a volič jízdních režímu na místě kde má třebas Ferrari startovací tlačítko super. Pádla na rekuperaci přítomna - i-pedal téže.
"Řadička" za volantem okej. S tím nemám problém.
Tohle mi auto mi přišlo hlučnější jak Enyaq, nicméně žádná hrůza.
Tlačítka přítomná, občas něco za mě nelogické, ale možná to je jen o zvyku.
Ventilovaný a vyhřívaný sedačky. - Tesla - dizajn se mi asi líbí, ale praktičnost a zpracování už je na pováženou... žena to během 10 minut glosovala tím, že je to jak v Yarisu... to je asi v každém ohledu u takového auta urážka. Ale levné plasty, né moc dobré slícované a drnčící na pohled, na dotek téže.
Volant mi absolutně neseděl do ruky, tlustý tam kde má být tenký a ty voliče no, asi to chce zvyk, ale musel bych to řešit.
Stejně tak bych musel řešit S3XY knob abych aspoň základní ovládání měl na tlačítka a kolečko a člověk nemusel šmatlat po displeji.
Auto jako takové tiché, jak jinak, ale odhlučnění na úrovni Ioniqu, tady bych to musel určitě řešit, ať si kdo chce co chce říká.
Vyhřívaný sedačky. Ventilace jde dodělat, ale stojí to peníze, čas a musí se rozpárat doslova sedačka.
To je asi na posouzení každého, jak se komu co líbí. Nicméně! Kvalita laku.
- Enyaq - tam není co vytknout, hezký barvy, normální kvalita.
- Ioniq 5 - lak asi v dostatečné tloušťce, ale pomeranč jak prase, jakože fakt děs běs.
- Tesla - no, jak by pravil klasik, asi to natřeli máslem a doufali že to bude držet, každý auto na salóně mělo tunu vlásečnicovejch škrábanců a působilo to fakt lacině
- Tesla - tady není o čem, infoteiment rychlej jak z praku, aktualizace stále, žádný zásadní problémy jsem neshledal a nikdo je ani nehlásí, občas tam člověk něco musí hledat, ale tak si to holt nastaví před jízdou. Na volant si pak nastaví nejčastěji použivaný funkce a ono to asi bude fungovat. Nutnost dodělat malej displej za volant, aspoň na rychlost a optimálně i zrcadlení telefonu na navigaci. Jako asi se dá žít i bez toho, ale s tím by to bylo snažší.
Aplikace špica, všechno funguje, sentry mod, atd.
Enyaq - HUD, to se prostě musí zmínit, páč je to super a funguje to slušně. Infoteiment u prvních roků je do verze 3.7 tzn jenom jeden profil, pomalejší (nezdálo se mi), nemožnost předehřevu baterie - fest škoda. Od jistého roku - teď si nejsem jistej, je tam verze 5.0 - více profilů, předhřev baterie, rychlejší hezčí. Ale i ta starší verze mě v ničem zásadně neomezovala, pustit radio/spotify, zapnout navigaci a jedu. Max si člověk ze začátku pohraje s jízdníma režimama a pak si udělá svůj profil a hotovo, taková je teda teorie.
Aplikace je velká špatná, výpadky, moc to nefunguje, jsou na to velké nářky, špaténka. Nicméně se to prej lepší a dělají na tom. - Ioniq - dle internetů moc nechodí aktualizace a to u stejných aut, zvláštní... Nicméně hezké obrazovky, dizajnově fajn, ale grafika jak u Androidu 5, hranaté ikonky, odezva nic moc, logické uspořádaní když už nic. HUD tam je též, nepřišel mi tak propracovaný a dynamický jak u Enyaqu.
Co musím zmínit a nechápu, obrazovky místo zrcátka, to mi absolutně nedává smysl, je to drahé, na blblém mistě, může se to posrat a aerodynamiku to nazachrání páč je kamera relativně velká a představa, že mi nějaký hovadu na parkovišti tu kameru urval... v tomhle jsem asi zpátečnický, ale zrcátko je zrcátko.
Apliakce bez chyb, nikdo mi ji neukazal a nestudoval jsem, takže těžko říct, ale stížnosti nejsou.
- Enyaq - projíždka klidně přes hodinu, bez prodejce, úplně na klid. Ochotný průměrně informovaný.
Servisní síť obrovská i když chápu, že né všude budou EV ready, ale tady je to taková nějaká jistota.
Ceny na klid garančka za pár tisíc, doslova. - Ioniq - i když prodejce věděl, že přijdeme na prohlídku, nebyl mi schopný cokoliv říct, u všeho "jo možná", "asi", "to nevím" atd. nepůsobilo to na mě dobře. Nicméně se aspoň snažil a projíždka byla na 15 minut max a seděl mi za zády a komentoval furt co a jak mám dělat... servisů celkem dost, čekačky v pohodě.
Dopředu mi bylo oznámeno, že auto je na letních a že už to rozhodně nebudou přezouvat, takže testovací jízda jen když bude pěkně.
Ceny za garančku prej 10k, protože to je na X hodin a chcou se na tom asi zahojit. Na přímou odpověď nic neřekl, potom že by to musel zjistit, ale moc se mu do toho nechtělo, no měl jsem to zjištěné.
Obecně na přístup Hyundaie není moc chvíli, ale za mě to fakt bude o lidech. - Tesla - přístup prodejce na jedničku, na otázky na nějaký věci mě rovnou poslal na Aliexpress, že tam je toho hromada a za pár peněz, s projížďkou jsem ani nečekal, ale nebyl problém a na hned, super.
Ceny za díly jsou na klid, ovšem průser a velmi velkej je ten, že tady jsou 2 servisy a čekačka oooobrovská.
- Tesla - Superchargery, rychlost naprosto super. Předehřev baterky podle nastavené trasy, není co řešit. Tohle asi každý zná a ví. 11kW AC a pak 250kW DC (hovoří se občas o více, ale...)
- Ioniq - 800V platforma, rychlé nabíjení bez problémů, předhřev, klasika. Tady je to 336km za 15 minut - to není špatný. 11kW AC, 175kW (58kWh) / 233 kW (77.4kWh)
- Enyaq - verze SW do 3.7 špatný, nemožnost příhřevu baterie, dá se to obejít jízdou brzda-plyn kdy se baterie dohřeje sama, ale tohle s dětmi vzadu dělat nechcete. Od verze 5.0 možnost předehřevu a rychlé nabíjení 10-80% za 25minut, u starší verze 45 minut. 50-100kW u 50ky. Jinak 50-125kW
- Enyaq
cca 4k 235/55R19
cca 4,5k 235/50R20
cca 5,5k 235/45R21 - Tesla -
cca 5k za 255/45R19
cca 5k za 255/40R20
cca 7k za 275/35R21 do zadu teda a do předu cca 6k
Ioniq
Uvádí stejný rozměry jak Enyaq, ale ZR místo R a tam ten výběr není nic moc, ale co jsem hledal, tak ceny jsou plůs mínus autobus stejný.
- Enyaq - volba rozumu. Oranžová barva spolu s hnědou kůži uvnitř je prostě luxusní požitek, naprosto. Ale i obyčejná černá je okej a hezká. Sedačky nakonec příjemné a to jsem měl strach, páč některý Šáde mi fakt nesedí a jsou za trest, ale to už jsem psal. V interieru je vše tam kde má být, HUD je skvělej. Nemá to "přufr" a v kufru taky není tolik místa. Ale zase furt vozit vzduch? Když se nevlezem s rodinou na delší dovolenou tak prostě rakev a hotovo. Neměla by tam být žádná past, ty auta jezdí a jezdí, a to tak, že některé nebyly ani na garančce a padla jim záruka.
- Tesla - volba srdce, jako jo, má to něco do sebe, ten výkon tam je tak jako tak. Nicméně tu jsou nějaký ALE... Vede to Musk, sorry jako, ale úplně mi není sympatický. Další negativní věc, je pro mě osobně nutnost doladit deatily typu S3XY knob, displeje, odhlučnění, ale pak by to asi mohlo fungovat výborně. Těch aut se prodala miliony, vidím to na levní ND, opravy baterek "doma" už se tak děje. Velká základna fanoušků a kutilů. Taková bastlířská platforma, člověk si s tím prostě hraje a dolaďuje si to podle sebe. Vyšší cena, ale to je vykoupeno i větší výkupní a zůstatkovou cenou. Před projížďkou Enyaqem bych neváhal ani vteřinu, jenže.
- Ioniq - nevím no. Pocit uvnitř luxusní na první pohled, na druhej už nic moc. Úplně mě to auto nesedlo, nenadchlo, nicméně ani neurazilo. Bazarová nabídka je sice slušná, ale musel by to být kauf roku a nebo nějaká podpultovka, jinak bych si to asi neobhájil.
- Hyundai Kona - tu si ještě půjdu projít a projet, tam je jedna past a ta se dá řešit i v garáži. Jen nevím proč jsem na ni zapomněl a nedomluvil se na zkušební jízdě, co už.
Ve finále i když jsem chtěl AWD, tak jsem nakonec od něj ustoupil. U škody je to vykoupeno nižší hlučností a dynamika je furt ok. U Tesly se trošku rozšíří výběr i když většina je AWD. U Ioniqu je to podobně, neřeším.
Tepelné čerpadlo vs. PTC. Tohle neřeším, jasný tepelko je lepší na dlouhé trasy, ale ty moc nehrozí. Rozdíl není tak zásadní, takže buď bude a nebo nebude. Moje nejčastjší jízdy jsou 25km, chalupa 80km, když jednou měsíčně dám Brno - Praha je to za mě úplně ok. Na hory po česku na klid, k moři jednou nebo dvakrát za rok si to člověk naplánuje, stejně malé děti, takže co 3h (max) zastávka. 1000km na jeden zátah fakt nejezdím, já vím, dělá to tak každý víkend, kadý správný čech, ale to já asi nejsem.
Co ovšem nechápu a sere mě u všech aut a musetl bych si to vyhlučnit jen abych měl klidný spaní, tak je kapota. Chápu, není tam motor. Možná asi proto aby ušetřili nějaké kilo, ale proč tam sakra práce není ani trošička nějakého odhlučňovacího materiálu? Fakt nechci mít u takového auta při zavření kapoty pocit, že zavírám Škodu 1000MB, nebo favorita, fakt ne. Je to malá věc, ale sere mě to.
PS: Pokud jste dočetli až sem, tak děkuji za trpělivost a případné komentáře. Chtěl jsem si nejdřív udělat nějakou tabulku sám pro sebe, ale když se to tady řeší, tak proč to neudělat veřejně, aspoň jsem to nějak sečetl i pro ostatní.
Jo a děkuji Pepovi za konzultace po SZ.
/// doplnění k 21.2.2025 na základě zpětné vazby z FB od Vojtěch Daněk
"Infoteiment u prvních roků je do verze 3.7 tzn jenom jeden profil"
Jak jako jeden profil? Profilů může mít v autě člověk hned několik.
"Aplikace je velká špatná, výpadky, moc to nefunguje, jsou na to velké nářky, špaténka. Nicméně se to prej lepší a dělají na tom."
Aplikace funguje naprosto v pohodě. Dokonce od 8.0.0 nemusíš čekat, až se auto probudí a drtivá většina věcí funguje dobře.
"Verze SW do 3.7 špatný, nemožnost příhřevu baterie, dá se to obejít jízdou brzda-plyn kdy se baterie dohřeje sama, ale tohle s dětmi vzadu dělat nechcete. Od verze 5.0 možnost předehřevu a rychlé nabíjení 10-80% za 25minut, u starší verze 45 minut. 50-100kW u 50ky. Jinak 50-125kW"
Předehřev je od verze 4.X, nabíjení u ME 3.7 v létě naprosto bez problému, v zimě taky. Rychlost je závislá na verzi. iV80 v drtivé většině případů (z důvodu baterie) má peak 145 kW, iV85x peak kolem 185 kW.
Naposledy upravil(a) python.p dne 21 úno 2025 08:38, celkem upraveno 1 x.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Online
- Příspěvky: 5865
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
Super sumař. Mě nejvice zajimalo pohodli a ppsez proti P2. Ostatni mam asi nastudovane. Obecně ppzor na to rychlonabijeni. Tesla ma sice větši vykon ( max ) ale Enyaq ma lepši křivku. Jsou na to srovnavaci videa na Youtube.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 6406
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Proti P2? To je všechno na nic.
V každém se sedí dobře. Ale paradoxně asi to Enyaq na tom bude nejhůř, i když je to fakt subjektivní, já měl šáde sedačky zafixovaný jako vělký špatný, třeba služební scala je fakt na hovno a moc daleko bych s tím jet nechtě... ale tady to bylo úplně ok i když podle fotek a na první pohled působí docela sportovně.
Tesla a Ioniq mi přišli o fous pohodlnější. Nicméně ani v jednom jsem nechtěl trávit několik minut hledáním správné polohy a ani v jednom bych to nehodnotil jako nepohodlné, ale křesla jak v P2 to nejsou.
Jojo, jako nabíjecí výkon je fajn, ale důležitý je prostě stejně ve finále čas.
Děkuji. Jestli se poštěstí tak příští tejden zkusím tu Konu a doplním to kdyžtak, ale slíbit to teď nemůžu.
Tesla a Ioniq mi přišli o fous pohodlnější. Nicméně ani v jednom jsem nechtěl trávit několik minut hledáním správné polohy a ani v jednom bych to nehodnotil jako nepohodlné, ale křesla jak v P2 to nejsou.
Jojo, jako nabíjecí výkon je fajn, ale důležitý je prostě stejně ve finále čas.
Děkuji. Jestli se poštěstí tak příští tejden zkusím tu Konu a doplním to kdyžtak, ale slíbit to teď nemůžu.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 463
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: Korejský toustovač
EV: Diskuse o elektroautech
Hezké shrnutí. Rozhodně se dá říct, že s ani jedním vozem nelze udělat vyloženě chybu a je to z velké části čistě o tom, jak komu které auto sedne.
Ještě bych rád doplnil pár drobností ke Hyundai.
Ještě bych rád doplnil pár drobností ke Hyundai.
python.p píše: 17 led 2025 01:01 Výkon (musí být prostě na prvním místě)
Baterie
- Ioniq 5 - 163kW neřekl bych, že to je slabé, ale hned po tom Enyaqu to slabší bylo, ale furt úplně na klid. Tady taky jízdní režimy a krom odezvy na "plyn" jsem nepozoroval zásadní změny.
- Ano, Ioniq nemá žádné adaptivní tlumiče, jízdním režimem se pouze mění citlivost akcelerátoru.Kufr (tohle zajímá každého správneho čecha...)
- Ioniq 5 - 58-84kWh NCM, tady jsem víc nepátral.
- Baterky jsou od SK. U verzí před faceliftem (do MY24) tam jsou konkrétně články SK ON E556 SF a baterka se skládá z jednotlivých vyměnitelných 2.42 kWh modulů.Infoteiment a spol.
- Ioniq 5 - objem stejnej jak Enyaq, ale nevím jestli to počítají jinak a je to bída, malinkaté, klec na psa se tam nevleze ani náhodou.
- Jen doplním, že kapacita kufru závisí na posunu zadních sedaček.Provozní náklady (teda pneu no):
- Ioniq - dle internetů moc nechodí aktualizace a to u stejných aut, zvláštní... Nicméně hezké obrazovky, dizajnově fajn, ale grafika jak u Androidu 5, hranaté ikonky, odezva nic moc, logické uspořádaní když už nic. HUD tam je též, nepřišel mi tak propracovaný a dynamický jak u Enyaqu.
Co musím zmínit a nechápu, obrazovky místo zrcátka, to mi absolutně nedává smysl, je to drahé, na blblém mistě, může se to posrat a aerodynamiku to nazachrání páč je kamera relativně velká a představa, že mi nějaký hovadu na parkovišti tu kameru urval... v tomhle jsem asi zpátečnický, ale zrcátko je zrcátko.
Apliakce bez chyb, nikdo mi ji neukazal a nestudoval jsem, takže těžko říct, ale stížnosti nejsou.
- Aktualizace chodí, ale ne tak často. Poslední update je ze Srpna. Aktualizaci může uživatel provést sám pomocí flashdisku, případně na faceliftech je možný OTA update.
Ještě bych doplnil, že HUD podporuje rozšířenou realitu, například při navigaci ukazuje kam zabočit, či v případě hrozící kolize dokáže ukázat, že je možné udělat vyhýbací manévr a šipkou ukáže kam. Další povedená fíčura je, že na HUDu se zobrazuje info, pokud je jiné auto ve slepém úhlu.…Jo a děkuji Pepovi za konzultace po SZ.
- Ioniq
Uvádí stejný rozměry jak Enyaq, ale ZR místo R a tam ten výběr není nic moc, ale co jsem hledal, tak ceny jsou plůs mínus autobus stejný.
Mělo by to být stejný jako u EV6, tudíž: 235/55 R19 105V a 255/45 R20 105H
- Rádo se stalo.![]()
_________________
Je:
KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
Je:
KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation-
Offline
- Příspěvky: 1740
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Já k Tesle dodám, pač jsem měl před koupí taky nějaké plány, co všechno bych musel dodělat:
1) Taky jsem přemýšlel o S3XY buttonts, ale teď už nevím, co bych na ně naprogramoval. O dodělání displaye před volant jsem přemýšlel, ale potom jsem od toho upustil, přijde mi to zbytečné.
2) Rychlost je v zorném poli, určitě je blíž, než kam si třeba teď dávám mobil do držáku kvůli Waze.
2) Pokud jsou správně nastavené kola, tak Tesla ukazuje reálnou rychlost.
3) Vnímání rychlosti - to už jsem psal. Nakonec jsem i zrušil upozorňování na rychlost, protože v tu chvíli vím, že jedu rychle. Výhoda starších aut - asistenti jdou povypínat, trvale.
4) Navigace funguje dobře - dopravní info to má (pokud je zaplacené Premium Connectivity, předpokládám, že u škodovky se taky bude něco platit). Jestli to hlásí Policajty u cesty, tak jsem zatím neměl možnost ozkoušet. Pevné radary to hlásí.
5) Navigace z nějakého důvodu nemá v nabídce některé veřejné nabíjecí stanice, nevím podle jakého klíče to přídávají. Možná jsou tam až od nějakého výkonu, nevím... Android auto bych ocenil, ale možná by potom byl obecný problém s navigací a přípravou auta k superchargerům (předpokládám, že to tak bude u každého auta).
6) Autopilot je tragédie (minimálně tady v EU). Je to odkázané na kamery, což je špatná volba, na okreskách nepoužitelné úplně, tak nějak to funguje na poloprázdné dálnici, ale řidiče si to hlídá tím, že musí vyvíjet nějaký moment na volant, což je špatné - mám tedy jednu ruku na volantu, auto mi volantem "pulzuje" do ruky a já z toho mám pocit, že auto jezdí zleva do prava (když dám ruku z volantu, tak pocit zmizí). Některé funkce spojené s autopilotem jsou fajn (upozornění na zelenou, pro někoho parkování atd.).
7) Pokud je auto po záruce, tak tím jak je auto jednoduché se jednoduše samodomo servisuje. Problém je jenom jak koupit origo díly.
8 ) Auto určitě není luxusní v evropském slova smyslu. Plasty jsou tvrdé, prostě amerika, jiné priority. Je to jako by na tom BMW udělalo podvozek, palubní desku IKEA, Apple tablet s appkou a audio, starší Dacia plasty, Milwaukee motory, nějaký američan vymyslel výbavu... A auto potom z dílu secvakali (ano, drtivá většina auta drží nějak na klipech) ve fabrice, kterou Toyota zavřela, prý i kvůli kvalitě pracovní síly
1) Taky jsem přemýšlel o S3XY buttonts, ale teď už nevím, co bych na ně naprogramoval. O dodělání displaye před volant jsem přemýšlel, ale potom jsem od toho upustil, přijde mi to zbytečné.
2) Rychlost je v zorném poli, určitě je blíž, než kam si třeba teď dávám mobil do držáku kvůli Waze.
2) Pokud jsou správně nastavené kola, tak Tesla ukazuje reálnou rychlost.
3) Vnímání rychlosti - to už jsem psal. Nakonec jsem i zrušil upozorňování na rychlost, protože v tu chvíli vím, že jedu rychle. Výhoda starších aut - asistenti jdou povypínat, trvale.
4) Navigace funguje dobře - dopravní info to má (pokud je zaplacené Premium Connectivity, předpokládám, že u škodovky se taky bude něco platit). Jestli to hlásí Policajty u cesty, tak jsem zatím neměl možnost ozkoušet. Pevné radary to hlásí.
5) Navigace z nějakého důvodu nemá v nabídce některé veřejné nabíjecí stanice, nevím podle jakého klíče to přídávají. Možná jsou tam až od nějakého výkonu, nevím... Android auto bych ocenil, ale možná by potom byl obecný problém s navigací a přípravou auta k superchargerům (předpokládám, že to tak bude u každého auta).
6) Autopilot je tragédie (minimálně tady v EU). Je to odkázané na kamery, což je špatná volba, na okreskách nepoužitelné úplně, tak nějak to funguje na poloprázdné dálnici, ale řidiče si to hlídá tím, že musí vyvíjet nějaký moment na volant, což je špatné - mám tedy jednu ruku na volantu, auto mi volantem "pulzuje" do ruky a já z toho mám pocit, že auto jezdí zleva do prava (když dám ruku z volantu, tak pocit zmizí). Některé funkce spojené s autopilotem jsou fajn (upozornění na zelenou, pro někoho parkování atd.).
7) Pokud je auto po záruce, tak tím jak je auto jednoduché se jednoduše samodomo servisuje. Problém je jenom jak koupit origo díly.
8 ) Auto určitě není luxusní v evropském slova smyslu. Plasty jsou tvrdé, prostě amerika, jiné priority. Je to jako by na tom BMW udělalo podvozek, palubní desku IKEA, Apple tablet s appkou a audio, starší Dacia plasty, Milwaukee motory, nějaký američan vymyslel výbavu... A auto potom z dílu secvakali (ano, drtivá většina auta drží nějak na klipech) ve fabrice, kterou Toyota zavřela, prý i kvůli kvalitě pracovní síly
Naposledy upravil(a) labanos dne 17 led 2025 09:39, celkem upraveno 1 x.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6406
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Pep: Díky za doplnění, ten Ioniq je mi tak nějak nejdál, jakože není to špatný, má to 800V, servis všude, kufr fakt nic moc, ale jo sedačky prodejce zmínil, ale nevěděl jak je posunout
A mě se to asi nechtělo už řešit.
Labanos:
ad 1.) jop to chápu a možná by to taky tak dopadlo
ad 2.) je to tak, asi si na to člověk zvykne.
ad 4.) pro mě je klíčový asi ten waze, respektive možnost si zrcadlit telefon, z předplátnýma mám takový vnitřní problém, prostě se mi to ekluje, takže zrcadlení cajk.
ad 5.) myslím si, že to půjde nějak pošéfovat, manuálně zapnout to nejde?
ad 6.) neřeším, stačí mi ten adaptivní tempomat, čten značek - občas se kochám a pak ani nevím, že jedu rychle.
ad 7.) to právě třeba u šáde ještě nějakou dobu nehrozí, záruka 5 let a 8 let na baterii a motor. Zbytek si asi člověk zvládne taky udělat doma - ve předu u 150kW RWD je jednodchá náprava, takže asi celkem bonus co se týká servisu, už takovej křik skrze jízdní vlastnosti to není.
Ad 8.) Jo! Lépe bych to nenapsal. Šáde je horší v interieru vůči Volvu, ale zase taková tragedie to není a zvykl bych si.
Labanos:
ad 1.) jop to chápu a možná by to taky tak dopadlo
ad 2.) je to tak, asi si na to člověk zvykne.
ad 4.) pro mě je klíčový asi ten waze, respektive možnost si zrcadlit telefon, z předplátnýma mám takový vnitřní problém, prostě se mi to ekluje, takže zrcadlení cajk.
ad 5.) myslím si, že to půjde nějak pošéfovat, manuálně zapnout to nejde?
ad 6.) neřeším, stačí mi ten adaptivní tempomat, čten značek - občas se kochám a pak ani nevím, že jedu rychle.
ad 7.) to právě třeba u šáde ještě nějakou dobu nehrozí, záruka 5 let a 8 let na baterii a motor. Zbytek si asi člověk zvládne taky udělat doma - ve předu u 150kW RWD je jednodchá náprava, takže asi celkem bonus co se týká servisu, už takovej křik skrze jízdní vlastnosti to není.
Ad 8.) Jo! Lépe bych to nenapsal. Šáde je horší v interieru vůči Volvu, ale zase taková tragedie to není a zvykl bych si.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1740
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Výhřev? Jde buď vynutit tak, že zadám do navigace supercharger (pravděpodobně i jiné nabíjecí místa, které má uložené v navigaci). Asi i můžu jet jinam. Auto signalizuje "přípravu baterie". Dále to jde vynutit přes S3XY buttons, respektive asi stačí commander a appka.python.p píše: 17 led 2025 09:32 ad 5.) myslím si, že to půjde nějak pošéfovat, manuálně zapnout to nejde?
Naposledy upravil(a) labanos dne 17 led 2025 09:40, celkem upraveno 1 x.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6406
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Jop to jsem myslel, tak pokud "řešení existuje" tak to je fajne. U prvních Enyaqu to právě nejde, myslím si, že teda zatím. Třeba se někdo najde kdo na to udělá appku nebo tak.
To je prostě výhoda té Tesly. Moc aut, hodně příležitostí, velká komunita zlepšováky a "tuninki"
To je prostě výhoda té Tesly. Moc aut, hodně příležitostí, velká komunita zlepšováky a "tuninki"
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1740
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Ano, já mám to 2019 SR+ (všechny SR mají "horší" audio, resp. méně repráků než LR). A dva dny zpátky jsem zjisti, že tento ročník má (kromě subwooferu) všechny ostatní repráky přítomné (tuším 4 nebo 6), pouze k nim nevede kabeláž. Už jsem z aliku objednal káblíky na docvakání.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6406
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Tesla asi nejlépe hrající, poté Enyaq a pak Hyundai. Ale stejně pokud to člověk myslí vážně s poslechem, tak je potřeba odhlučnit dveře a vyměnit repro. Skoro u každého auta, no a pak kvalitní zdroj hudby, samozřejmě.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1740
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Martin Vaculík testuje Hyundai Ioniq 5 N
https://www.youtube.com/watch?v=plPXQps3uQ4
https://www.youtube.com/watch?v=plPXQps3uQ4
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6406
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Aktualizace mého panfletu od Swarma (JIří Zíma)
Enyaq - dle netu 18, dle vozů co jsem viděl (AWD), tak dlouhodobě 18,8 a druhý 18,1, takže bych řekl, že těch 18 není problém. S RWD snad i méně.
Enyaq - dle netu 18, dle vozů co jsem viděl (AWD), tak dlouhodobě 18,8 a druhý 18,1, takže bych řekl, že těch 18 není problém. S RWD snad i méně.
Ioniq 5 - lak asi v dostatečné tloušťce, ale pomeranč jak prase, jakože fakt děs běs."Swarm píše: Ne ne, ten zadokolový má kratší převod v reduktoru, takže na dálnici víc točí... tj. při častějších dálničních přesunech spotřeba na RWD paradoxně není nižší proti AWD... a dálnice + tahání vleku je pak na spotřebu u RWD dokonce horší
Swarm píše:Skutečně ty laky jsou velmi odolné, ale způsob, jak je nanášejí má kvůli nastaveným parametrům právě tu pomerančovost, my mysleli, že ty laky stojí za prd, ale jak jsme dělali na těch taxikářských Ioniq electric, tak odolnost těch laků je až překvapivá.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 13218
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Na ty laky jsme někde něco četl, ale citaci už nenajdu... jak je tam méně ředidla, tak to dělá ten pomeranč, ale výhodou je, že je ten lak pak míň porézní a tím pádem tvrdší. Takže až někde uvidíš pomerančovej lak na autě, tak víš, že to je kvalitka 
Paint society dělal lak na tušim mazdě na nárazníku a sakra se snažil, aby udělal ten fabrickej pomeranč, aby nebylo poznat, že to je opravovaný/lakovaný
Paint society dělal lak na tušim mazdě na nárazníku a sakra se snažil, aby udělal ten fabrickej pomeranč, aby nebylo poznat, že to je opravovaný/lakovaný
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 6406
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Jop, to Jirka glosoval v jednom videu... "no mohli bychom ten díl nechat nalakovat, ale obávám se, že lakýra by těžko trefoval ten pomeranč a pak by to bylo poznat" 
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1740
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Zaznamenaná degradace u jednoho prodejce ojetých EV, jednoduše podle Aviloo...
https://youtu.be/ZhXNzDjV1O4
Trochu škoda, mohl tam přidat i závilost na věku auta.
https://youtu.be/ZhXNzDjV1O4
Trochu škoda, mohl tam přidat i závilost na věku auta.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Online
- Příspěvky: 5865
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
hmmhmm pro mě je největší záhadou proč to má jenom 210kW na AWD. Oni asi ten zadní motor naladili uplně na rychlost a ten přední výkon na rozjezd jinak si to neumím vysvětlit.python.p píše: 17 led 2025 23:23 Aktualizace mého panfletu od Swarma (JIří Zíma)
Enyaq - dle netu 18, dle vozů co jsem viděl (AWD), tak dlouhodobě 18,8 a druhý 18,1, takže bych řekl, že těch 18 není problém. S RWD snad i méně.Swarm píše: Ne ne, ten zadokolový má kratší převod v reduktoru, takže na dálnici víc točí... tj. při častějších dálničních přesunech spotřeba na RWD paradoxně není nižší proti AWD... a dálnice + tahání vleku je pak na spotřebu u RWD dokonce horší
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 6406
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Těžko říct, ona to spotřeba stejně vždy bude podle mě spíš na řidiči.
Tak víme, že EV zatím nejsou úplně na to lítat 1000km denně rychlostí 160km/h. 
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 13218
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
labanos: říká tam, že to je většinou 3-4 roky starý. Takže nic pro nás 
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Online
- Příspěvky: 5865
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
Tohle přesně potvrzuje co si myslím. Ne elektropohon ale koroze bude zabijákem aut.
https://x.com/diagon_swarm/status/1882403850889445759
https://x.com/diagon_swarm/status/1882403850889445759
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 6406
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Tak je to chycený, ale za mě furt relativně zachránitelný.
Ale chápu.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 13218
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Jirka ale zapomněl, že STK sebrali pojem povrchová koroze a zůstala jen koroze jako Béčková závada. Takže tohle by, pokud technik cíleně nepřimhouří oko, znamenalo, že neprojde ani teď.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], jancho, Nitty, quaero, smolda