
EV: Diskuse o elektroautech
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5736
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
Jojo mam to stejně
Jako že nové auto je teoreticky bez starostí, ale zrovna u Tesly když čtu co se kontroluje při předávání, tak to tam uplně neplatí. Takhle člověk má starou popelnici a neřeší. 100 000Km a nikde mě nenechalo. Koupit si auto za mega a někde zustat budu mega nasranej.

_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Nemáte náhodou nějaky ověřený kontakt tady kolem Brna, kdo se zabývá dovozem Tesel a dělá to kvalitně? O pár lidech vím, ale jsou to Čechy. Mám pocit, že teď, když se trojka dostala i pod půl milionu v zahraničí, tak to začal vozít každý jouda, který se jenom chce svézt na vlně, ale nerozumí tomu.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 769
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Alpina B3 Touring 2023
EV: Diskuse o elektroautech
To je teda dost zjednodušený pohled. Právě ta jednoduchost servisu u Tesly může být i jedním z důvodů, proč se v Německu pohybuje na spodních příčkách spolehlivosti.labanos píše: 29 lis 2024 09:56 Tak se to zatím tváří. Nějak se mi nechce vyplivnout mega za nový HL a ještě k tomu platit velké havarijko, bát se první škrábanec... na to nejsem po ježdění ojetin do 150 000,- mentálně naladěný, i když záruka je fajnKoupit nový komplikovaný spalovák (nedejbože hybrid), tak to už mi smysl nedává vůbec. Trápit se jezdit někam na oleje a garančky, zajíždění a ohřívání motoru, trápit to krátkou trasou, ježdění na emise, a stejně mít kratší záruku než u Tesly, to je teď ještě větší mentální blok.
Tak přemýšlím a koukám na vše možné, jestli zkusit kolem 2019 nebo 2021 po refreshi, která je dražší, ale libí se mi víc a bude déle v záruce. Že si většinu mechanických věci udělám zase sám a evidentně to jde prakticky realizovat je fajn. Trochu mě odrazuje, že kolem Tesly je jejich církev a dost fanatiků, ale aspoň někdo poradí, a že všichni se dívají na Teslu jako na milionářské auto, i když to je levnější než octávka![]()
https://autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/se-spolehlivosti-je-na-tom-tesla-hur-nez-dacia-model-3-jako-mlada-ojetina-propadl
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-tesla-opet-pohorela-v-testech-spolehlivosti-zdvizeny-prst-vidime-i-u-jedne-skodovky-21013787
Ono je to také o mentální změně nastavení jako řidiče. S elektrickým autem, pokud je jako hlavní do rodiny, souvisí třeba i to, že často musí člověk změnit návyky. Každé dvě hodiny kávu nebo jídlo, plánovat ne podle toho jak chci, ale jak chce zastavovat auto a kde je volné místo. Jezdit daleko pomaleji a sledovat spotřebu víc než okolní provoz, atd.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Návyky mě netrápí. 99% cest by bylo do 200 km tam i zpět. Naopak si asi budu muset odvyknout od přehřátého nebo zmrzlého auta a do čeho zase přeliju co půl roku vyjetý olej. Dost nad tím přemýšlím a v mém "use case" převládájí jenom pozitiva. Nejezdím několikrát týdne do Dusseldorfu, abych si musel v EV něco dokazovat 
A co se týká te spolehlivosti TUV, tak tam je hlavní důvod zrezlé brzdy, žárovky nebo jejich seřízení a vrzající ramena. Ale to mě vůbec netrápí, nejsem dementní BFU, abych neudržoval a sám se nepostaral o brzdy a zkotroloval, že auto svítí kam má. Chápu, že někdo to má jinak, nechápe jak fungují věci a musí ho nahánět do servisu a vodit za ručičku. Dost pravděpodobně jsou to taky firmy, které to neřeší, auto koupili s dotací, povinně to nikam jezdit nemusí a zaměstnanec se s tím trápit nebude, jeho to není.
Konkrétně Tesla má ty intervaly doporučené a pokud trpím jako soukromník sebezáchovou, mám bohužel obě ruce levé, ale chci mít fungující auto, tak si do servisu zajedu, aby to někdo udělal za mě. Mám to podobně se zubařem.

A co se týká te spolehlivosti TUV, tak tam je hlavní důvod zrezlé brzdy, žárovky nebo jejich seřízení a vrzající ramena. Ale to mě vůbec netrápí, nejsem dementní BFU, abych neudržoval a sám se nepostaral o brzdy a zkotroloval, že auto svítí kam má. Chápu, že někdo to má jinak, nechápe jak fungují věci a musí ho nahánět do servisu a vodit za ručičku. Dost pravděpodobně jsou to taky firmy, které to neřeší, auto koupili s dotací, povinně to nikam jezdit nemusí a zaměstnanec se s tím trápit nebude, jeho to není.
Konkrétně Tesla má ty intervaly doporučené a pokud trpím jako soukromník sebezáchovou, mám bohužel obě ruce levé, ale chci mít fungující auto, tak si do servisu zajedu, aby to někdo udělal za mě. Mám to podobně se zubařem.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 769
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Alpina B3 Touring 2023
EV: Diskuse o elektroautech
Blahopřeji. Směle do toho.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Přesně tak. Já budu mít před domem další 2-3 spalováky (Volvo, Pežot, KIA), takže se uvidí, s čím se vlastně jezdí, a co půjde po nějaké době pryč.
BTW, našel jsem (neumýslně vygooglil) i Service manual https://service.tesla.com/docs/Model3/ServiceManual/en-us/index.html
BTW, našel jsem (neumýslně vygooglil) i Service manual https://service.tesla.com/docs/Model3/ServiceManual/en-us/index.html
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
S tímhle úplně nesouhlasím... mám spalovák co dá 1000km na nádrž. Ale stejně stavím co cca 2 až 3 hodiny maximálně po 4 (Tesla Y spotřeba 15kW na dálnici, a baterie 75kWh), děti, pes, já se chci taky protáhnout. Nikam nespěchám.saabik píše: 29 lis 2024 10:34 Ono je to také o mentální změně nastavení jako řidiče. S elektrickým autem, pokud je jako hlavní do rodiny, souvisí třeba i to, že často musí člověk změnit návyky. Každé dvě hodiny kávu nebo jídlo, plánovat ne podle toho jak chci, ale jak chce zastavovat auto a kde je volné místo. Jezdit daleko pomaleji a sledovat spotřebu víc než okolní provoz, atd.

A pokud mám s EV dojezd 400km (některé žravé benzíny jsou na tom podobně) tak je to pro mě ok pro 98% mých cest. (troufnu si tvrdit i cest hromady lidí, nepočítám obchodní cestují co jezdí křížem krážem přes republiku) Jednou nebo dvakrát za rok k moři si to holt nějak naplánuju.
S čím souhlasím je to, že člověk začne myslet jinak, to je fakt.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 769
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Alpina B3 Touring 2023
EV: Diskuse o elektroautech
Těch reálných 400 km by bylo občas super.
https://medium.seznam.cz/clanek/pisalek-00-drama-na-vlastni-kuzi-z-prahy-do-brna-elektromobilem-aneb-sliby-automobilek-vs-drsna-realita-101194
https://medium.seznam.cz/clanek/pisalek-00-drama-na-vlastni-kuzi-z-prahy-do-brna-elektromobilem-aneb-sliby-automobilek-vs-drsna-realita-101194
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Četl jsem, nechává mě to klidným. Já do své Fábie taky nenaložím dvě palety a nebudu o tom psát zapšklé články... 
PS: Hledal jsem, je to nějakej Pežout 200B nebo co, 51kW a spotřebu to má 17kW, takže těch 400 o kterých tam motá, úplně nesedí...
Přidáno za 2 minuty 12 sekund:

PS: Hledal jsem, je to nějakej Pežout 200B nebo co, 51kW a spotřebu to má 17kW, takže těch 400 o kterých tam motá, úplně nesedí...
Přidáno za 2 minuty 12 sekund:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
EV má být o volbě, ne to někomu dát a jeď. Není to pro každého, ani to nemusí být ideální pro každou cestu. Mě tím z práce poslat do Prahy, tak budu rád za zkušenost s jakýmkoliv EV. Nebráním se tomu, rád si udělám vlastní zkušenost a názor. Kdybych s tím poslal někam do Košic manželku, stylem tady máš klíčky, tak jsem debil 
Z toho jak jedna strana lobuje proti něčemu, co si ani nevyzkoušela nebo vyzkoušela nevhodně; na druhé straně jasánci, kteří by to vnutili každému a titulovali se zachráncem planety. Z toho by jednomu praskl č...

Z toho jak jedna strana lobuje proti něčemu, co si ani nevyzkoušela nebo vyzkoušela nevhodně; na druhé straně jasánci, kteří by to vnutili každému a titulovali se zachráncem planety. Z toho by jednomu praskl č...
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Je to tak. 

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 465
- Registrován: 13 roků
- Bydliště: Region Dolní Berounka
- Vůz: V70II
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12917
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Tak tohle je gut. Jesi tam narval celou baterku z tesly, tak to má dojezd jak originál 

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 3606
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
EV: Diskuse o elektroautech
Řekl bych že docela slušnej materiál. EV porno.
Grimsåker - Norsko.
https://navratdoreality.cz/ridici-tesly-uvizli-ve-frontach-pri-cekani-na-nabijeci-stanici-22396.html
Grimsåker - Norsko.
https://navratdoreality.cz/ridici-tesly-uvizli-ve-frontach-pri-cekani-na-nabijeci-stanici-22396.html
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
To je skoro jak na Tank Ono, když jedu okolo...
A nebo jak ve Vestci, kde je na celou Prahu jen pár SuperChargeru. Chce to ještě chviličku času. 


_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 3317
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
EV: Diskuse o elektroautech
No a přitom před “několika” lety vymysleli takové dvě vodičky co když se za +- 2 minuty nalijou do nádrže dá se ujet ~800km 
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
To ovšem nikdo nerozporuje, jen před těma "několika" lety asi nebyla pumpa taky na každým rohu.
a taky vymysleli takovej plyn, tam je to pak sice poloviční cca ten nájezd (většinou) 
První čerpací stanice v USA byla otevřená v roce 1905, další až v roce 1907 první "drive in" čerpačka se vším všudy až v roce 1913. Všechno to odstartoval až Henry Ford, později s Modelem T to nabralo na otáčkách. Loni se prodalo nejvíc elektromobilů v historii, chce to čas.
PS: EV můžeš ve finále dneska nabíjet kdekoliv, pomale, ale všude tam kde je elektrika.


První čerpací stanice v USA byla otevřená v roce 1905, další až v roce 1907 první "drive in" čerpačka se vším všudy až v roce 1913. Všechno to odstartoval až Henry Ford, později s Modelem T to nabralo na otáčkách. Loni se prodalo nejvíc elektromobilů v historii, chce to čas.

PS: EV můžeš ve finále dneska nabíjet kdekoliv, pomale, ale všude tam kde je elektrika.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
No pokud mají na SC nabíjení zdarma, tak to bude i stejná mentalita jako u Tank Ono. Nevím jaké mají v Norsku ceny za rychle nabíjení na neSC stanicích, to je u nás velký fail (dávat kolem 15 Kč za kWh a zřizovat si účty a instalovat apky... to je naprostá tragédie...)
Je to jednoduché, pokud nemáte kde doma nabíjet, tak si to nekupujte, tím veškeré výhody EV padají
Já bych si taky nekoupil spalovák, kdyby byla nejbližší benzínka s jedním stojanem 400km daleko.
Je to jednoduché, pokud nemáte kde doma nabíjet, tak si to nekupujte, tím veškeré výhody EV padají

_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 5646
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
EV: Diskuse o elektroautech
Ta fronta, to je strašný. Jak rychle nabije Teslu? Ikdyby to trvalo jen 5min, ten poslední to má jak dovolenou...
Řidič ppl mě dovezl balík s el. dodávkou a byl hodně spokojenej. Dojezd v zimě cca 350km, ale říkal, že za den ujede kolem 170km, takže má i rezervu...
Řidič ppl mě dovezl balík s el. dodávkou a byl hodně spokojenej. Dojezd v zimě cca 350km, ale říkal, že za den ujede kolem 170km, takže má i rezervu...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 5736
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
Stejná situace se občas děje i v ČR. Všechny Tesla stojany plný a vedle EON 350kW prázdný. Tesla rozdala prostě hodně nabíjení na rok zdarma a v ČR není tolik nabíječek. To je vše tady to bude podobný. Lidi mají nový auta a dostali k tomu 1 rok zdarma. Podobné problémy byli když v Brně kde je 12 stojanu vypadla rozvodna v Olympii. Prostě může se stát. Okamžitě začala appka nabízet okolní, ale lidi jdou po ceně. Jinak stojany jsou vždy dva sdílený.
Škodovka vydala nový Enyaq kde dojezd atakuje 600Km a má výborné čísla odporu vzduchu: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-enyaq-facelift-predstaveni-premiera.A250107_112506_automoto_fdv
Za mě slušné auto ale vidím tady dvě nevýhody:
- zadní náhon 210kW nebo 4x4 taky 210kW ale auto nemá vubec přední kufr. Tesla tam dokáže udělat slušný přední kufr. To moc nechápu.
- rozměr baterie po 4 letech stejný a kapacita taky. Je to facelift a všichni čekali že tam dostanou lepší baterku.
Obecně se teď čeká s přijde nejprodávanější model v Evropě Tesla model Y. Jestli tam dokážou dát 95kWh baterii při rozumné ceně a udrží výkon přes 300kW tak to může atakovat 400Km v zimě a 700Km v létě a to už třeba mě stačí.
Škodovka vydala nový Enyaq kde dojezd atakuje 600Km a má výborné čísla odporu vzduchu: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-enyaq-facelift-predstaveni-premiera.A250107_112506_automoto_fdv
Za mě slušné auto ale vidím tady dvě nevýhody:
- zadní náhon 210kW nebo 4x4 taky 210kW ale auto nemá vubec přední kufr. Tesla tam dokáže udělat slušný přední kufr. To moc nechápu.
- rozměr baterie po 4 letech stejný a kapacita taky. Je to facelift a všichni čekali že tam dostanou lepší baterku.
Obecně se teď čeká s přijde nejprodávanější model v Evropě Tesla model Y. Jestli tam dokážou dát 95kWh baterii při rozumné ceně a udrží výkon přes 300kW tak to může atakovat 400Km v zimě a 700Km v létě a to už třeba mě stačí.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
V Modřích na SC je 8+12 stojanů (jeden stojan jedno auto). Když jsem to tam sledoval v sobotu pozdě odpoledne před vánocema, takže bych řekl fakt spička, tak se to tam slušně točilo, většinou jeden volný nebo se zrovna něco uvolnilo, že někdo odjel. 1 z 20 aut nebyla tesla. Mimo špičku je více než polovina prázdných.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Tak tohle je o mentalitě... Švédi asi nemají tak levnou eletriku jak Norové...
EV se má primárně nabíjet doma a a SC jsou na cestu když musíš. Jinak je to cca 25 minut cca 320 km když jsou optimální podmínky.
EV se má primárně nabíjet doma a a SC jsou na cestu když musíš. Jinak je to cca 25 minut cca 320 km když jsou optimální podmínky.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Na SC se jezdí dost, když ho máš zdarma, je to velký tahák pro koupi.
Viz třeba tady https://www.garaz.cz/clanek/testy-ojeta-auta-nejojetejsi-tesla-model-x-v-cr-najela-pres-400-tisic-kilometru-tahala-tezke-privesy-a-poznala-jen-rychlodobijeni-stav-vozu-sokuje-21011612
Stačí si spočítat, kolik by stála nafta s taháním vleku. Jasně je to vykoupeno časem stráveným nabíjením, ale když se někomu chce, nebo musí kromě ježdění odesílat hodně emailu, tak ať si dělá jak chce.
Viz třeba tady https://www.garaz.cz/clanek/testy-ojeta-auta-nejojetejsi-tesla-model-x-v-cr-najela-pres-400-tisic-kilometru-tahala-tezke-privesy-a-poznala-jen-rychlodobijeni-stav-vozu-sokuje-21011612
Stačí si spočítat, kolik by stála nafta s taháním vleku. Jasně je to vykoupeno časem stráveným nabíjením, ale když se někomu chce, nebo musí kromě ježdění odesílat hodně emailu, tak ať si dělá jak chce.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 5736
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
Tesla se snaží tohle řešit za mě dobře a to tak, že v appce se mění cena nabíjení podle vytížení tz ve špičce platíte vice než mimo špičku. Když ale prodáte tisíce aut a dáte k nim nabíjení zdarma na rok tak to najednou nefunguje.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12917
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Dovolim si nabídnout jinej pohled na tu frontu. Je zima, sakra zima, v tu chvíli tesla nabíjí klidně 5-10kW výkonem, kde ještě cca 2kW jde na ohřev baterie, pokud si baterku nepřipravíš už před příjezdem. Takže na vině může být i tohle a ne jen nabíjení zdarma. Prostě když počítáš, že nabíjení trvá půl hodiny a ony jsou z toho najednou hodiny 4... nicméně opět bych nehledal chybu v elektroautě, ale v uživatelích, který tesle neřeknou, že jedou nabíjet, a ona se na to nepřipraví a proto to nabíjení tak trvá.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé