image.png
EV: Diskuse o elektroautech
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5736
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Přijde mi, že evropské automobilky se dostaly do začarovaného kruhu, protože:
- Došlo k velkému zdražení všech aut, už ani Němci nekupují tolik nové auta.
- Ušily si na sebe vlastní bič s povolenkama a green washingem (automobilky + EU).
- Problém nevidím v ceně aut z Číny (levnější v EU stejně nejsou), ale v komponentách, které jdou z Číny. Narozdíl od "startup" automobilek se rozhodli outsourcovat výrobu i vývoj všeho možného, takže cenu už si moc nediktují a každý je drží za koule. Ještě před pár lety si mohly automobilky s dodavateli vytírat zadel.
- Chybí mi inovace, že by si řekli, auto jde výrobit levněji. Namísto toho, aby vývoj nové generace auta byl z 90% o tom jak to udělat levněji a levněji, tak si pořád jedou svoje zaběhnuté "inovace".
Když bude nové EU auto (velikost fábie, vybavené) stát 400 000,- a z Číny 350 000,-, tak by si většina Evropanů stejně radši koupila evropské. Ale na Fabii v akci za půl míče a ještě čekat 6 měsíců, to se jim může každý vykašlat (tuhle "nabídku" jsem dostal na "akční" 130 let Premium Fabii, nějaké základní příplatky, aby to aspoň trochu komfortem připomínalo 20 let staré Volvo).
- Došlo k velkému zdražení všech aut, už ani Němci nekupují tolik nové auta.
- Ušily si na sebe vlastní bič s povolenkama a green washingem (automobilky + EU).
- Problém nevidím v ceně aut z Číny (levnější v EU stejně nejsou), ale v komponentách, které jdou z Číny. Narozdíl od "startup" automobilek se rozhodli outsourcovat výrobu i vývoj všeho možného, takže cenu už si moc nediktují a každý je drží za koule. Ještě před pár lety si mohly automobilky s dodavateli vytírat zadel.
- Chybí mi inovace, že by si řekli, auto jde výrobit levněji. Namísto toho, aby vývoj nové generace auta byl z 90% o tom jak to udělat levněji a levněji, tak si pořád jedou svoje zaběhnuté "inovace".
Když bude nové EU auto (velikost fábie, vybavené) stát 400 000,- a z Číny 350 000,-, tak by si většina Evropanů stejně radši koupila evropské. Ale na Fabii v akci za půl míče a ještě čekat 6 měsíců, to se jim může každý vykašlat (tuhle "nabídku" jsem dostal na "akční" 130 let Premium Fabii, nějaké základní příplatky, aby to aspoň trochu komfortem připomínalo 20 let staré Volvo).
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 3069
- Registrován: 19 roků 5 měsíců
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
EV: Diskuse o elektroautech
Jo, tohle nastavení ukazoval prodejce každému před jízdou, ale nepamatuji si, že by tam ta rekuperace byla. I přes všechno nastavený na Comfort to furt nebylo ono.
@eLzyx Ok, v tom případě tedy adaptivní tempomat, nebo jak tomu Tesla říká. Každopádně to nemění nic na tom, že tohle, co tam teď je, bylo vážně tragický, a krom dálnice úplně nepoužitelný. V tomhle i to 13 let starý Volvo, kterým jsem tam přijel bylo o parník lepší. Prostě radar je radar. Jinak moje předchozí zkušenost s kamerovým adaptivním tempomatem byla v Mini F57, a tam to fungovalo bez problému, ale bohužel šel nastavit jen do 140 km/h.
[/quote]
tohle není o radaru, nebo kamerách, ale o SW. U nás to bohužel funguje na základě mapových podkladů a dodavatel map tam má hromadu chyb, kdy na dálnici se najednou objeví "virtuální" 80, protože v době vytvoření map tam byla rekonstrukce. A nebo to mají úplně blbě a skáče tam rychlost od souběžné okresky.
Ale jakmile dojde k překlopení na AI i v EU, tak tohle zmizí, protože se auto bude orientovat podle značek, situace kolem atp. Bohužel to zdržuje EU. V USA to funguje dobře.
Ono to tu jednu dobu umělo dokonce i více funkcí, než to má teď. EU zregulovala a museli vypnout třeba automatický sjezd z dálnice na "autopilota".
Navíc tím phantom braking trpěla nejvíce radarová auta.
Taky je otázkou, cos měl vlastně za level autopilota. Nevím, jak to mají půjčovací auta, jestli mají FSD, nebo jen EAP, nebo jen basic ...
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 444
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Korejský toustovač
EV: Diskuse o elektroautech
O tom jsem něco zaslechl, že to ořezali. Tak snad to časem zavedou i v EU. Na pedál by se časem asi dalo zvyknout, ale tohle byl vyloženě "deal breaker". Jinak mám za to, že to mělo FSD. Byla to předváděčka pro firemní zákazníky, takže tam byla všechna auta "f plný".
_________________
Je:
KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
Je:

Bylo:


-
Offline
- Příspěvky: 465
- Registrován: 13 roků
- Bydliště: Region Dolní Berounka
- Vůz: V70II
EV: Diskuse o elektroautech
Hodnocení EV6 GT-line po 90000 km: https://m.youtube.com/watch?v=MiU3m27iMvM
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4600
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
EV: Diskuse o elektroautech
To mi vlítlo pod nos na těch internetech, přesněji na FB.
Konečně to někdo spočítal!
Konec keců o tom, že elektroauto stejně musíš vyrobit a musíš vyrobit elektřinu, takže stejně není ekologické..
Obrázek to ukazuje jasně:
Zelená barva: emise likvidace auta
žlutá: emise výroby auta
oranžová: emise z výroby baterií
šedá: emise provozu
modrá: emise z výroby paliva/elektřiny
Konečně to někdo spočítal!
Konec keců o tom, že elektroauto stejně musíš vyrobit a musíš vyrobit elektřinu, takže stejně není ekologické..
Obrázek to ukazuje jasně:
Zelená barva: emise likvidace auta
žlutá: emise výroby auta
oranžová: emise z výroby baterií
šedá: emise provozu
modrá: emise z výroby paliva/elektřiny
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Tady to má za mě jednu obrovskou chybu... nikde není ukázano k jakému nájezdu km to je ...
A taky bude záležet, jestli bude nabíjet v Norsku a nebo Polsku.
Máš zdroj Honzo?


_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 444
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Korejský toustovač
EV: Diskuse o elektroautech
Hezky shrnutý.quaero píše: 10 lis 2024 13:35 Hodnocení EV6 GT-line po 90000 km: https://m.youtube.com/watch?v=MiU3m27iMvM
Jen u těch aktualizací zapomněl zmínit, že se jedná pouze o aktualizací infotainmentu (IHU). Klasické jednotky se stále aktualizují v servisu. Myslím, že až faceliftované auta s CcnC to řeší. Jinak OTA některým aktivovali zadarmo, některým asi ne. Aspoň co jsem vypozoroval na Redditu. Každopádně dá se to aktualizovat zadarmo s použitím flash disku. Zrovna jsem na to video koukal při aktualizaci infotainmentu a map. Cca 30 gb a zabralo to 37 minut.
Jinak ICCU je bohužel běžná závada. Špatný SW způsoboval nadměrné zahřívání jednotky při AC dobíjení a ta časem lehla. To také způsobovalo vybíjení 12v baterek. Navíc originální moc nevydrží a většina je nahrazuje druhovýrobou a typem AGM, který začali dávat teď do faceliftových modelů. Sice na ICCU vydali aktualizaci, zhruba před rokem, ale ty jednotky jsou už stejně “načatý” a časem odejdou. Takže otázkou není jestli, ale kdy. A týká se to aut snad až do roku výroby 7/2023. ICCU se mění na záruku za inovovanou verzi. Výměna i s čekáním na díl cca 14 dní. 12 dní trvalo, než jim přišel díl. Osobní zkušenost, měnili mi ICCU před koupí.

_________________
Je:
KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
Je:

Bylo:


-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4600
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
EV: Diskuse o elektroautech
Jo, máš pravdu. Já to sem hodil jen jako námět do diskuse.python.p píše: 14 lis 2024 06:19 Tady to má za mě jednu obrovskou chybu... nikde není ukázano k jakému nájezdu km to je ...A taky bude záležet, jestli bude nabíjet v Norsku a nebo Polsku.
Máš zdroj Honzo?
Tak jsem zdroj nakonec pracně dohledal.
Autorem tohoto obrázku, i když je v angličtině, je Vysoké učení technické v Brně.
Celá studie je zde: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1364032124007858?dgcid=coauthor
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvky: 769
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Alpina B3 Touring 2023
EV: Diskuse o elektroautech
Tyhle statistiky a výzkumy jsou stejně zábavné. To si takhle člověk chodí do práce denně pěšky, aby údajně šetřil CO2 a auto celý rok nechá v garáži, a jednou ročně zalítne letadlem na dovolenou.
A pak zjistí, že tím jedním letem vyprodukoval tolik uhlíku, že to pokryje z pohledu produkce CO2 jeho roční využívání yarisu hybrid (náš případ).
Takže navrhuji, aby Evropané povinně přestali létat na dovolenou!
https://www.enviwiki.cz/w/index.php?title=Uhl%C3%ADkov%C3%A1_stopa_leteck%C3%A9_dopravy&mobileaction=toggle_view_desktop
A pak zjistí, že tím jedním letem vyprodukoval tolik uhlíku, že to pokryje z pohledu produkce CO2 jeho roční využívání yarisu hybrid (náš případ).
Takže navrhuji, aby Evropané povinně přestali létat na dovolenou!
https://www.enviwiki.cz/w/index.php?title=Uhl%C3%ADkov%C3%A1_stopa_leteck%C3%A9_dopravy&mobileaction=toggle_view_desktop
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Počtu si, díky.
saabik a co teprve ty lodě co se sem vozí cetky z Číny?
On ten mazut asi bude trošičku horší jak letecký benzín...
PS: Jancho já to nechtěl rozporovat, jen mě zajímali okolnosti jako nájezd atd.

saabik a co teprve ty lodě co se sem vozí cetky z Číny?

PS: Jancho já to nechtěl rozporovat, jen mě zajímali okolnosti jako nájezd atd.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4600
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
EV: Diskuse o elektroautech
Rozumím, úplně v klidu.
Já za to nějak nebojuji. Jen jsem na to narazil a vzpomněl si, že je tady tato diskuze, tak jsem si řekl, že to sem hodím.
Já za to nějak nebojuji. Jen jsem na to narazil a vzpomněl si, že je tady tato diskuze, tak jsem si řekl, že to sem hodím.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12918
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Jojo, tohle je hezký, podle mě to pěkně vystihuje podstatu argumentů většiny slepých odpůrců. Protože oni mají s neeko výrobou pravdu, ale jen do tech cca 50tkm. Taky mají pravdu s výfukem v elektrárně, ALE ten energetický mix, co tu už pár let máme, je uplně jinej. Navíc efektivita toho pohonu jako celku je jinde. Až budou umět jezdit spalováky za 1,5l, tak to budou mít elektriky těžký. 
Strašák v podobě umřelý baterky... to se může stát. Zkuste ale poptat výměnu motoru u šáde, když se vám to v 80tkm potká... nejsem ale schopen porovnat počty.

Strašák v podobě umřelý baterky... to se může stát. Zkuste ale poptat výměnu motoru u šáde, když se vám to v 80tkm potká... nejsem ale schopen porovnat počty.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Nemám třeba problém pochopit, že ve výsledku bude EV "ekologičtější" z pohledu parametrů, které budeme chtít sledovat. Fakta jsou fakta. Co mě ale vytáčí jsou rádoby eko svatoušci, co si koupí EV a mají potřebu ukazovat jak jsou lepší a příroda je miluje. Viz třeba elektrodad, ještě do nedávna se mu to dalo věřit, plno keců o tom jak jsou auta zbytečně velká a že v průměru jezdí v autě jeden celý řidič a dvě nohy. Ale teď si koupí Porsche, jezdí po okruhu a podobně. Já mu to nezazlívám, ale je to pokrytecké.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
EV: Diskuse o elektroautech
Má EV aby pak mohl morálně pálit benzín a gumy na okruhu.
Ono to stejně s těmi baterkami nebude zas tak horký.

Ono to stejně s těmi baterkami nebude zas tak horký.

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12918
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Tak zrovna jemu mam problém uvěřit i tu manželku a děti.
Ale ten člověk je workoholik a ať si dělá co chce. Jen by mohl trochu zaujmout postoj běžnýho smrtelníka, kterej si Macana rozhodně nekoupí, i když stojí jen 3,5. S tou teslou a předtim s leafem to dávalo smysl, prostě "lidové" vozítko a tak si ho užívá a je to normální občan. Ale tak jako vlastně co, no, někdo má barák za 20, někdo za 5 a auto za 5, každýho věc.
BTW právě proběhlý esalon byl masakr. Vim to teda "jen" od Baciny a ještě pár lidí... ale tvl elektro auto s dojezdem 300+ a cenou 400tKč... škoda že to je hnujdej, ale snad se přidaji další.

BTW právě proběhlý esalon byl masakr. Vim to teda "jen" od Baciny a ještě pár lidí... ale tvl elektro auto s dojezdem 300+ a cenou 400tKč... škoda že to je hnujdej, ale snad se přidaji další.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Ten Inster vypadá zajímavě, za ty peníze. Vypadá tedy celkem rozporuplně, ale cena/výkon by to dávalo smysl. Škoda, že to je ten hjundaj, ten na mě dojem zrovna neudělal (lidé, koukal jsem na i20 a ta celkem cajk).
Edit: No když koukám na ty "reálné" ceny, u hyundaye davají význam výbavy Style a víc, tak beru zpět
Edit: No když koukám na ty "reálné" ceny, u hyundaye davají význam výbavy Style a víc, tak beru zpět

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12918
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
njn, hnujdej a kia mi nakrkli s tou politikou... děláš ramena na Niru, pokud je to spalovák, tak za 1800/hod, když je to elektro, tak 3500. Ale tvl ty ramena jsou uplně stejný a práce je taky zcela identická. Tohle mi u nich zamklo dveře. Stejně tak Muskova podpora Trolla. Tím jsem s Teslou taky skončil, že ti touha po moci uplně zatmí mozek... to je jak Andrejko, ještě že nedělá do automotivu, tomu odkolkovi se nějak vyhnout dá... 
Jako nevim no, podle mě ještě neni uplně vhodná doba koupit elektro, ještě chvíli je potřeba posečkat... ale to by člověk mohl čekat furt, že

Jako nevim no, podle mě ještě neni uplně vhodná doba koupit elektro, ještě chvíli je potřeba posečkat... ale to by člověk mohl čekat furt, že

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 6087
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
EV: Diskuse o elektroautech
Tak nekde penize za vyrazne mensi servis u EV musis vybrat. Byt vlastnikem servisu, budes muset pro uziveni postupovat obdobne.
Jinak za tou cenou budou i jine naklady:
- skoleni na EV
- vybaveni na EV servis
- odbornost mechaniku na praci s “elektrinou”
…
Lidi maji svoji cenu a musis je umet zaplatit.
Jinak za tou cenou budou i jine naklady:
- skoleni na EV
- vybaveni na EV servis
- odbornost mechaniku na praci s “elektrinou”
…
Lidi maji svoji cenu a musis je umet zaplatit.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12918
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Co to meleš? Tohle nesouvisí s elektřinou, je to naprosto identická práce, u který na elektriku ani nesáhneš. Proto to tu dávám jako příklad, protože veškerý tvoje argumenty právě postrádají smysl.
NAvíc další věc je, že to auto jako takový je mnohem jednodušší, protože tam chybí milion součástek na motoru jako egr,m turbo, zapalování, dodávka paliva..., převodovka je taky výrazně jendodušší... nicméně je tam minimálně 400V, tak pro hrabání se v motoru/baterii potřebuješ vyšší padesátku.
Ten argument co píšeš právě použili jako obhajobu, která právě nedává smysl. To jsem nevymyslel já, ale píšou to lidi chytřejší a znalejší.
NAvíc další věc je, že to auto jako takový je mnohem jednodušší, protože tam chybí milion součástek na motoru jako egr,m turbo, zapalování, dodávka paliva..., převodovka je taky výrazně jendodušší... nicméně je tam minimálně 400V, tak pro hrabání se v motoru/baterii potřebuješ vyšší padesátku.
Ten argument co píšeš právě použili jako obhajobu, která právě nedává smysl. To jsem nevymyslel já, ale píšou to lidi chytřejší a znalejší.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4941
- Registrován: 20 roků 8 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
EV: Diskuse o elektroautech
Jenom dodám že ,vyšší padesátka" je něco, co dneska už není, ale 194/2022 která upravuje počet stupňů ze 7 na 3. To jen tak pro úplnost (elektrotechnik, vedoucí elektrotechnik a revizní technik).
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvky: 6087
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
EV: Diskuse o elektroautech
Ucko, ja to beru tak, jsk si to nastavili. Bud jejich podminky akceptujes, nebo muzes jit jinam. Rozdilne ceny budes mit stejne.
Proste EV auta budou delat lide se znalosti elektriny ve vyssim tarifu a to i tehdy, kdyz ti budou menit tycku stabilizatoru. Tak to je.
Automobilky a servisy budou pruzne jako jine obory a budou se chovat tak, aby byly v zisku. Pokud ted EV vyrobu dotujes, musis si dotaci nechat zaplatit jinde. Takova je realita
Proste EV auta budou delat lide se znalosti elektriny ve vyssim tarifu a to i tehdy, kdyz ti budou menit tycku stabilizatoru. Tak to je.
Automobilky a servisy budou pruzne jako jine obory a budou se chovat tak, aby byly v zisku. Pokud ted EV vyrobu dotujes, musis si dotaci nechat zaplatit jinde. Takova je realita
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12918
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Jojo, neakceptuju a uvádím důvody.
EV auta dělaji uplně stejní lidi, který předtim dělali na spalováku za tu nízkou cenu...
Myslíš, že automobilka má nějaký zisk z hodinovky mechanika nějakýho autorizáku, který je prostě "jen" servis, který dostal licenci od výrobce aut? Osobně si myslím, že ta cenová politika vznikla tím, že jim autorizáky řekli, že nebudou mít co žrát a tak jim centrálně zvedli tarify. Ale myslim, že peníze z toho samy automobilky nemaji naprosto žádné. Když se opravuje něco na záruku, tak to taky servis celý, namísto zákazníka, fakturuje výrobci.
EV auta dělaji uplně stejní lidi, který předtim dělali na spalováku za tu nízkou cenu...
Myslíš, že automobilka má nějaký zisk z hodinovky mechanika nějakýho autorizáku, který je prostě "jen" servis, který dostal licenci od výrobce aut? Osobně si myslím, že ta cenová politika vznikla tím, že jim autorizáky řekli, že nebudou mít co žrát a tak jim centrálně zvedli tarify. Ale myslim, že peníze z toho samy automobilky nemaji naprosto žádné. Když se opravuje něco na záruku, tak to taky servis celý, namísto zákazníka, fakturuje výrobci.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Kdyby někdo uvažoval o Y, tak reálně pěkná slevička, pokud bydlí poblíž.
Koukám, že TM3 je taky o trochu levnější, než jsem se díval naposledy.Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 5736
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
Bude nova verze Y vyprodavaji sklady.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé