Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Tomas78
Offline
Příspěvky: 1826
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Vidím to s tou Geo podobně, akorát si myslím, že MNE by to trvalo podstatně déle, než těch 30 min :D
PS: chci zkusit ty "Toe-Plate" na rychlou kontrolu sbíhavosti, jsem zvědavý, jestli to bude fungovat.

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 213
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od videoice »

Všude se píše nechat zahřát motor... Teorie hezká, ale praxe je taková, že jezdím často krátké trasy a těžko budu "pořád šetřit auto do cíle".

Je v reálu nějaký problém s těžší nohou před zahřátím nebo s plným plynem když prostě potřebuji jet třeba hned nějaký kopec naplno?

Co se v reálu s autem bez zahřátí děje a co se ničí výrazně rychleji?

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5746
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Warcz »

Podle mě je to hlavně o olejich ktere když nemaji 90° ale třeba jenom 30° tak nemaji tak dobre mazaci schopnosti. Napřiklad u Dusteru 1.2l je znamo že než se zahřeje, tak jede skoro nasucho. Proto nema rád krátke trasy.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

U studeného motoru jsou dva problémy -

1. tepelně dilatační namáhání v oblasti hlava/blok (případně vložky válců,jsou-li přítomny).

Situace -5C°: hlava se ohřeje během 4 minut na 90°C a blok má stále asi 0°C - to je fakt soda

2. enormní zatížení ojničních ložisek při podtáčení motoru, než se olej trochu ohřeje, ale to by už při teplotách nad nulou nemělo vadit. Ty oleje jsou dnes opravdu kvalitní a na to aby se olej ohřál v zimě na 80°C je potřeba asi půl hodiny jízdy.

Jinak je to zřejmě fuk.

Giew
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 649
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Giew »

Plus turbo mazaný olejem asi nebude hned skvěle mazaný, takže točit ho na max mu taky neudělá dobře.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 213
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od videoice »

Studenému motoru tedy vadí:
- nerovnoměrné zahřátí dané dilatačním namáháním (např. mezi pístem a válcem vznikne větší mezera, protože část válce je třeba ještě studená)
- a slabší mazání díky hustějšímu studenému oleji (např. olej klade větší odpor a nemusí se dostat např. do hydraulických zdvihátek, vysokootáčkové turbo)

Co se týče podtáčení, tak stačí se řídit tím, že motor už nejede tak hladce (pod 800, 900 otáček, v zátěži pod 1200) nebo za studena raději trochu víc?

Co se týče zážitku z jízdy, když namísto 2k otáček jedu řekněme 3k, 3.5k otáček a 100kW chvilkově, tak chápu správně, že sice možná motor dostane trochu víc zabrat, ale nemusím se vyloženě nějak bát, že bych motor za studena vyloženě brutálně trápil?

Olej používám https://www.liqui-moly.cz/motorovy-olej-top-tec-4100-5w-40-p933/?cid=316 a plánuji měnit po 10 tisících.

V 6q převodovce https://www.liqui-moly.cz/prevodovy-olej-top-tec-mtf-5100-75w-p962/?cid=355

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1670
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od labanos »

No ať uděláš cokoliv chvilkově, třeba mu dáš pokouřit jednou denně za studena, tak to je nevratné poškození, ten motor se z toho sám nevyléčí. Pouze se ty bolístky časem sčítají na hromádku až je větší problém.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 213
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od videoice »

Ptám se hlavně jak velký problém zatěžování ledového auta je a abych jej trochu fyzikálně a ze zkušeností s D5 pochopil.

S určitou častější péčí jako výměny oleje počítám. To mi za radost z jízdy stojí.

Jen bych nerad aby těžší noha auto zlikvidovala za zimu.

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1670
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od labanos »

Za jednu zimu to asi zlikvidovat nestihneš. Problém není, že by si poškodil olej, ale např. třecí plochy (mechanicky, protože tam není dostanečná olejová vrstvička).
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1826
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Nevhodná volba pohonu, tedy buď a) dodělat bufíka *), b) koupit elektroauto :D
*) to by spíš poradili kluci, co ho mají, nemám zkušenost

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

videoice píše: 21 říj 2024 10:00 Studenému motoru tedy vadí:


Co se týče podtáčení, tak stačí se řídit tím, že motor už nejede tak hladce (pod 800, 900 otáček, v zátěži pod 1200) nebo za studena raději trochu víc?

V zátěži určitě nechodit pod 2000, tzn nervat tam vyšší kvalty, ale spíš nižší, aby po tom převodu byl na klice menší krouťák a s ním spojená menší síla na ojničních lágrech

Jo a pokud se bavíme o D5, tak ta se teda ohřívá déle. Já to bral automaticky na benzín.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6198
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od python.p »

Kucí nemáte ozkoušené nějaké lepidlo na textil? Třeba https://www.alza.cz/hobby/pattex-specialni-lepidlo-textil-20-g-d5824294.htm

Budu řešit nášivky na čepici, takže žádný velký namáhání a žádný praní, jen mi to přijde o něco lepší a rychlejší jak šití.

Díky
videoice píše: 21 říj 2024 10:00 Studenému motoru tedy vadí:
- nerovnoměrné zahřátí dané dilatačním namáháním (např. mezi pístem a válcem vznikne větší mezera, protože část válce je třeba ještě studená)
- a slabší mazání díky hustějšímu studenému oleji (např. olej klade větší odpor a nemusí se dostat např. do hydraulických zdvihátek, vysokootáčkové turbo)

Co se týče podtáčení, tak stačí se řídit tím, že motor už nejede tak hladce (pod 800, 900 otáček, v zátěži pod 1200) nebo za studena raději trochu víc?

Co se týče zážitku z jízdy, když namísto 2k otáček jedu řekněme 3k, 3.5k otáček a 100kW chvilkově, tak chápu správně, že sice možná motor dostane trochu víc zabrat, ale nemusím se vyloženě nějak bát, že bych motor za studena vyloženě brutálně trápil?

Olej používám https://www.liqui-moly.cz/motorovy-olej-top-tec-4100-5w-40-p933/?cid=316 a plánuji měnit po 10 tisících.

V 6q převodovce https://www.liqui-moly.cz/prevodovy-olej-top-tec-mtf-5100-75w-p962/?cid=355

Proč 5W40? Jakože C3 dobrý, ale W40? Do D5 je to celkem nesmysl, držel bych se 5W30 C3. Čím menší rozptyl tím lépe a více v tématu s oleji.

Jinak D5 se při jízde do mírného kopečka, fatk mírneho i při -20°C ohřeje během 10 minut. A více jak píše Roman, hlavně nepodtáčet, a nenechat na volnoběh milion let.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Vapik
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3323
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

No do deseti minut budeš mít rozumnou teplotu jen na vodě, myšleno tak že to začíná topit olej a blok určitě nebude ohřátý.

Tod2
Online
Příspěvky: 3484
Registrován: 10 roků
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

já mám zkušenost, že jakmile je ohřátá voda na provozní teplotu, tak už i olej je většinou ohřátý tak, že má nějakých 60°C
ovšem myšleno tak, že už otevřel termostat, ne že se ručička dostane na správnou rysku, protože to je většinou tak 70-75°C
ale záleží samozřejmě na motoru
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1670
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od labanos »

U D5, pokud sleduju teplotu vody a oleje, přes diagnostiku. Tak olej se zahřeje asi za 2krát tak dlouho jak voda a rozumnou teplotu má po cca 15 min. Myslím teď, ne v zimě.

D5 v se v porovnání s 2.0HDi ohřívá proklatě rychle, tam se mi ani voda neohřeje za těch 15min...
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 677
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jarda.JM »

Při -20°C bych ten čas (10min) moc optimisticky neviděl. Mám D5 v garáži. Vyjedu, zapálím bufa, jedu krokem do mírného kopce cca 3km a teploměr vyleze na střed. Jedu to stejné po rovině, a po 5km podobně. Vyjíždím s motorem na 10°C. Co je -20°C to netuším.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1670
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od labanos »

Kup si P3 a teplota tě trápit nebude. Co oči nevidí, srdce nebolí :-D
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6198
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od python.p »

Vapik píše: 22 říj 2024 08:35 No do deseti minut budeš mít rozumnou teplotu jen na vodě, myšleno tak že to začíná topit olej a blok určitě nebude ohřátý.
Diagnostika hlásila olej 70°C blok nevím no. :) Bez bufíka, P3, jakože nenakládat do omezovače, ale zmrzlej ten motor nebude.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 213
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od videoice »

python.p píše: 22 říj 2024 08:03 Proč 5W40? Jakože C3 dobrý, ale W40? Do D5 je to celkem nesmysl, držel bych se 5W30 C3. Čím menší rozptyl tím lépe a více v tématu s oleji.
Proč? Četl jsem tu, že pro staší motory je W40 lepší, resp. zde na fóru někdo doporučoval i W50. Předemnou je ale pravda že tam byl vždy 0W30 originál. Ale zároveň jsem v autě našel dvě 1l flašky 5W-40 :)

Vycházel jsem z toho, že motor bral/bere trochu oleje, tak jsem dal trochu hustčí, ale to myslím že dostanu nakonec pod kontrolu přetěsněním vakuovky, ta je zespodu mokrá a dost oleje pod ní. Jinde se mi zdá že olej neteče.

labanos píše: 22 říj 2024 09:07 Kup si P3 a teplota tě trápit nebude. Co oči nevidí, srdce nebolí :-D
Jako že P3 je tak špatné?

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6198
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od python.p »

Okej, no. 5W50 tady doporučoval jeden člověk...

Protože na P3 nemáš ukazatel teploty oleje/vody.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1202
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tarkin »

Co se týče teploty na D5, už jsem to tu několikrát psal. Měnil jsem i termostat, ale bez výsledku.
Moje D5 151kW netopí. Na nějaké normální teploty se dostane jen při couračkách po městě pomalou jízdou. Na cestě Klatovy - Plzeň (i se řádným osolením na přivaděči) se nedostanu ani po 42km nad 80°C na oleji.
Měřeno přes VDD, zvláštní je, že hadice k chladiči teplé jsou, ale při kolika stupních začíná termostat otvírat, to netuším.

Několikrát se mi stalo, že když jsem se vracel zmrzlej z tůry na Šumavě, tak jsem se v autě moc neohřál ani s bufíkem.


Proti tomu S80 TDI topila už po pár kilometrech.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Tarkin dne 22 říj 2024 16:22, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5675
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

Po 40km? Já sem si jistej, že Volvo topí rychlejš, než 1,6d ve Fiatu...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6198
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od python.p »

I před bufíkem, jsem to neřešil, než jsem dojel 5km, už foukal vlažný vzduch... to máš spíš něco špatně.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1670
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od labanos »

Máme různé verze, různé EURO, tak nechci moc porovnávat. Ale D5 se ohřívá luxusně.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Tarkin píše: 22 říj 2024 16:11 Co se týče teploty na D5, už jsem to tu několikrát psal. Měnil jsem i termostat, ale bez výsledku.
Moje D5 151kW netopí.
Vyměň radiátor topení.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: hombredavid