Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
nebel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 915
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od nebel »

Ono je to „ticho v odpovědích" způsobené možná tím, že majitelé nových vozů jsou tu na foru ve výrazné menšině.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969

PINĎABC
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5048
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PINĎABC »

Obrátil bych se do autorizaku, tam budou vědět.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1070
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Pánové mám dotaz: z jakého materiálu jsou brzdové trubky na Volvu?

Proč se ptám: někdy v létě (byť jsem nechtěl) proběhla výměna hadice u LZ třmenu. Při povolování v místě "2" se protočila trubička. Servisák to střihnul a nastavil to kusem trubičky. Bohužel trubka má svléknutý ten ochranný povrch a rezne jako prase. Dá tak tuhle zimu a je na vyhození (mám radost). Ta originál Volvo má kousek odloupnutý, ale ani stopa po korozi. Nějaká tvrdá slitina ... ?

Přemýšlím, zda přehodit celé to vedení *) a nebo nahradit jen tenhle kus. Ale dát tam něco lepšího. Fotku bohužel nemám, je to za kolem.

*) pod ramenem v místě 7 spoj hadice-trubka zarezlé, spíše by se to podařilo povolit až pod autem kde je šroubení trubka-trubka
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 333
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od honzs »

Nerad pokládám dotaz, když tazatel přede mnou zatím nedostal odpověď, tak snad nezapadne ani Tomova, ani moje otázka :)

Zkoušel jsem to na Hyundai fóru, ale bez odpovědi, tak se zeptám tady. Od koupě vozu je v kufru služební i30 ('19) tahle věcička. Nepřijde mi jako originál. Nevíte, o co jde? Je to nějaký GPS lokátor od pojišťovny, či co?
obrazek.png
Díky :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvky: 3017
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

není to nějaký neorigo pípák zpátečkových čidel?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4995
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Tomas78 píše: 06 úno 2024 09:34 Bohužel trubka má svléknutý ten ochranný povrch a rezne jako prase. Dá tak tuhle zimu a je na vyhození (mám radost). Ta originál Volvo má kousek odloupnutý, ale ani stopa po korozi. Nějaká tvrdá slitina ... ?
Hádám, že ta origo bude mít silnější vrstvu galvanické ochrany a ta nastavená bude nějaká ošizená. Že by to prorezlo za rok, nebo dva si nemyslím.

Opucovat, nastříkat resistinem ML a neřešit. Občas zkontrolovat.

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 333
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od honzs »

[smention u=14357]Tod2[/smention]

Prosím Tě, je to ono :D Děkuju, to by mě nenapadlo, a auto už mám 4 roky a 100 000 km, myslel jsem, že pípátko je někde schované a ne takhle na očích.

Parkovací čidla mi dodělávali u dealera, ještě než jsem si vůz vyzvedl. Vydává dost nesnesitelný zvuk, tak ho aspoň budu moct černou páskou olepit, abych ho trochu ztišil.
obrazek.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1070
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Romulusw píše: 07 úno 2024 09:29
Tomas78 píše: 06 úno 2024 09:34 Bohužel trubka má svléknutý ten ochranný povrch a rezne jako prase. Dá tak tuhle zimu a je na vyhození (mám radost). Ta originál Volvo má kousek odloupnutý, ale ani stopa po korozi. Nějaká tvrdá slitina ... ?
Hádám, že ta origo bude mít silnější vrstvu galvanické ochrany a ta nastavená bude nějaká ošizená. Že by to prorezlo za rok, nebo dva si nemyslím.

Opucovat, nastříkat resistinem ML a neřešit. Občas zkontrolovat.
Ahoj, díky za zprávu. Hmm vzal jsem magnet a máš pravdu i ta originál je ocel a nebude to nerez. ale bude to ASI něco lepšího nebo silnější, protože servismann nadával, že je to tvrdý a i mne to přišlo. Každopádně ve srovnání s tou dodělanou je to nebe a dudy. Pro info jsem to zkusil vyfotit. Máš pravdu, že to neprorezne hned, ale fakt mne sej*í ta fušeřina nechat tam oloupanou ocelovou hadici a hotovo. Bylo to dělaný koncem srpna a na foto je stav v místě, kde je to oloupané. Já myslel, že tam dal měď - nikl :crazy:
image.png
Každopádně přemýšlím, že mám "doje*ané" i to rameno, kde mi urval držák asi při lisování. Opět: když to bylo venku, tak to bylo jednoduchý to opravit, stačila elektroda, je to relativně silný plech. Možná to svěsím pod auto udělám z plechu objímku a přivařím to. Jen obavy, zda to přežije silentblok. A pak, podle toho jak bude sedět zbytek trubky, dodělat ten kus k hadici. Achjo, tohle přesně nesnáším. Každý může udělat chybu, ale je potřeba to opravit, ne se na to vytento a doufat, že zákazník si toho nevšimne. Je to prasečina nechat trubku volně hozenou na rameni, ať se někde prodře. Pardon, že nadávám, ale tenhle přístup mi opravdu vadí :%) A pak je to více práce než užitku.

Anebo to fakt jen zatřu ... :D Děkuju
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4995
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Vapik píše: 07 led 2024 20:34 Ahoj, mam teď více času na vymýšlení si prace na pak a potřeboval bych se poradit. Chci měřit teplotu oleje v rozsahu 0-150°C současně na dvou místech se zobrazením na ideálně jednom málém displeji. Našel jsem tenhle teploměr:
https://www.hadex.cz/t163-digitalni-teplomer-dualni-se-dvema-sondami
Nevíte někdo jestli kdyz bych vyměnil ty dodané čidla za nějaké s větším rozsahem tak to bude fungovat? Případně jaké čidla zvolit?
Předem díky.

Už jsi to vyřešil? Mě dnes přišlo tohle

https://www.aliexpress.com/item/1005005938489461.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.59.7ea71802Yi7QOu

a součástí je čidlo do 300°C

Mám jeden starší multimetr, který má stejné. Třeba bys to mohl zkusit.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5172
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Mě vždy u těchto čidel fascinuje ten rozsah, ale na kabelu je vždy max. 80°C :D
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2937
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Ahoj v tuhle chvíli čekám na, ale měl bych to vyřeišt tímhle:
https://de.aliexpress.com/item/1005005310724811.html
Díky za nabídku, jinak samozřejmě to čidlo mám u multimetru taky a vůbec jsem si na něj nevzpoměl.
Jak na tebe působí ten multimetr?

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4995
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Romulusw »

Za ty peníze BOMBA. V reálu vypadá líp jak na fotce. Zrovna ho nabíjím. Má USB "C". Fakt doporučuju.

Už je nabitej - červená se změnila na zelenou.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1070
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Pánové, potřeboval bych expertní hlas ;-) Pořád nemám péro do řidičovo kliky, našel jsem tohle, ale je to na XC70:
image.png
Bude to pasovat na XC60? Nevíte? Přijde mi to stejné
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 920
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ksw »

poradí někdo, kde najdu na V60 2018 kod použitého laku-barvy?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

FERGU$
Offline
Příspěvky: 157
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Morava na severu
Vůz: V60 MY19 D3 110kW

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od FERGU$ »

Volvo říká toto:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V60 II, MY 2019, D3, 110kW, motor D4204T16, Inscription
Galerie: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=80299
Minulá Volva: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=29327

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12102
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Hoši, neporadíte mi sestavu na soustruh, kdy potřebuju na koníka, kterej má MK4 kužel upnout soustružnickou hlavu/sklíčidlo? Nepotřebuju extra přesnost, ale jelikož nemam frézu, tak si musim nějak pomoci takovouhle sestavou.
Už jsem myslel, že koupim jakejkoliv kužel a mezikus si vytočim, ale nemam na to čas a raději bych již existující řešení, pokud teda něco takovýho existuje.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

yebat
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1875
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Bechyně
Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od yebat »

Nějakej jednoduchej teploměr, co by se připojil na WiFi a mohl jsem se na to podívat přes telefon?
Co jsem koukal, tak je k tomu asi potřeba o nějakej ,,mezikus,, na chytrou domácnost, ale to nechci.
Nevíte o něčem za pár stovek?
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2139
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od peter cz »

_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Xenomorfus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 217
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Ostrava
Vůz: V70 I., 2.5 TDi, 00'

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Xenomorfus »

Urvanej píše: 08 úno 2024 12:23 Hoši, neporadíte mi sestavu na soustruh, kdy potřebuju na koníka, kterej má MK4 kužel upnout soustružnickou hlavu/sklíčidlo? Nepotřebuju extra přesnost, ale jelikož nemam frézu, tak si musim nějak pomoci takovouhle sestavou.
Už jsem myslel, že koupim jakejkoliv kužel a mezikus si vytočim, ale nemam na to čas a raději bych již existující řešení, pokud teda něco takovýho existuje.
Zdar. Nevim sice, co do toho sklicidla budes upinat, nicmene pro Morse jsou primo frezovaci trny a hlavy v ruznych provedenich. Pripadne drzak klestin na stopkove frezy.
Jinak si to budes muset asi vyrobit. Sundat z kuzele vrtackove sklicidlo a licni desku pro soustruznicke sklicidlo vytocit se stejnym zavitem
_________________
V70 l, 2,5TDI "Mobydick"
Vida v Ostravě k dispozici.

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 920
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ksw »

@ Fergus, díky
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

yebat
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1875
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Bechyně
Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od yebat »

Objednáno, díky.

Jenom jsem čuměl, co mi to spočítalo za kurz. :shock:
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 693
Registrován: 3 roky 10 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od powl »

je tady nekdo kdo se vyzna v tepelnych cerpadlech?

mam vaillant arotherm a dneska jsem zpozoroval divnou vec...zavady v menu zadny..venku 5 stupnu, barak vytopenej na pozadovanou teplotu, cerpadlo prepnuty na ohrev vody a kompresor se flinkal a topilo to spiralou, prikon 5,5KW.

Nikdy driv sem takovej stav nevidel, bivalentni bod mam nastaveny na -7 a i v mrazech co letos byly to normalne stihalo topit i ohrivat vodu kompresorem.
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1897
Registrován: 5 roků
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Munga »

Tomas78 píše: 07 úno 2024 21:27 Pánové, potřeboval bych expertní hlas ;-) Pořád nemám péro do řidičovo kliky, našel jsem tohle, ale je to na XC70:
image.png

Bude to pasovat na XC60? Nevíte? Přijde mi to stejné
image.png
To péro nechat vyrobit jsi poptával?

PINĎABC
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5048
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PINĎABC »

https://www.czc.cz/Legrand%20UPS%20Keor%20Multiplag/hledat?vyrobce=legrand&gclid=EAIaIQobChMIo7jQqsKchAMVUdURCB3GPgTXEAEYASAAEgK7ofD_BwE
Znamená to, že mi komp a monitor pojedou při výpadku proudu třeba 5 minut než bezpečné uložím rozděleno práci a vypnu.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1070
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Munga píše: 08 úno 2024 20:31
Tomas78 píše: 07 úno 2024 21:27 Pánové, potřeboval bych expertní hlas ;-) Pořád nemám péro do řidičovo kliky, našel jsem tohle, ale je to na XC70:
image.png

Bude to pasovat na XC60? Nevíte? Přijde mi to stejné
image.png
To péro nechat vyrobit jsi poptával?
Ještě ne, původně jsem to chtěl v Ne rozebrat, protože jsem si myslel, že budu mít spoustu času. Ale Kuba byl moc rychlý při výměně termostatu (a já pomalý :roll: ), že jsem nic navíc nestihl ;-) Tak už jsem to chtěl rozebrat, a nechat to vyrobit, ale pak jsem koukal na Allegro. Ráno jsem tam psal, do 20 min odpověď že to pasuje i do XC60 a celkem 34 zlotých i s poštovným, tak jsem to zkusil. Jestli to starý péro najdu celý, tak bych klidně to výrobu do zásoby poptal. Tchán je z Ú/L, zná to, tak bych ho využil.

Jinak sehnat to je opravdu problém, samotné péro nelze koupit. Ta část s klikou je do tapecu "přinýtována" nějakými plastovými nýty, takže z vrakoviště to přijde odvrtané, tedy ne úplně ideálně použitelné, takže stejně chceš jen vyměnit to péro. Jinak nový kus od Volva cca 3 500,- Kč (to si radši budu otvírat klikou z venku :D ), z Číny kopie (i s nápisem CZECH REPUBLIC) asi 700 Kč.

PS: už jsem opatrný kupovat "originální" díly "levně". Na Ali mají spoustu dílů normálně i v okopírovaných krabičkách Volvo, na první pohled nepoznáš, neskutečný mazec

Přidáno za 5 minut 26 sekund:
PINĎABC píše: 08 úno 2024 21:03 https://www.czc.cz/Legrand%20UPS%20Keor%20Multiplag/hledat?vyrobce=legrand&gclid=EAIaIQobChMIo7jQqsKchAMVUdURCB3GPgTXEAEYASAAEgK7ofD_BwE
Znamená to, že mi komp a monitor pojedou při výpadku proudu třeba 5 minut než bezpečné uložím rozděleno práci a vypnu.
Tady je manuál, píšou min. 10 min s "typickou" pracovní stanicí, což těžko říct. Baterie je 7Ah, takže když si to přes palec spočítám (ruku do ohně za to nedám), tak těch 5 min by to stačit mohlo, jestli máš něco, co ta UPS utáhne.
https://ups.legrand.com/media/document/UPS-LGR-0083-GB.pdf

EDIT: tím jsem myslel, že třeba mašina zatížená těžbou BTC by to mohla přetížit :D

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: liQuid