Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
ryan2d
Offline
Příspěvky: 17
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Služební :)

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od ryan2d »

A teď , co je ten rozum ( myslím jakou variantu chipu zvolit) v případě staršího vozu - s ohledem na opotřebení dílů ( AT , turbo apod. ) :)

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od Haben »

ryan2d píše:A teď , co je ten rozum ( myslím jakou variantu chipu zvolit) v případě staršího vozu - s ohledem na opotřebení dílů ( AT , turbo apod. ) :)
dej auto do poradku, kdy jede jak ma, nehlasi chyby a dej chip od D5T5.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Nitty
Offline
Příspěvky: 225
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od Nitty »

Je tu někdo z fóra kdo dělá optimalizace od d5t5 konkrétně na D5244T? Jak se to pohybuje cenově? Díky
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2184
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od peter cz »

Do vyhledávací kolonky si zadej vin a uvidíš ceny https://d5t5.com
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 855
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od powl »

ja bych se chtel zeptat tech co maj D5 FWD, jestli jim chip nevyzdimal poloosy :green:
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od Urvanej »

No musíš jezdit tak, jako s každou předokolkou. Vovafrně v rejdu, extra něžně při parkování a hamtat na to jak na rejč až od trojky nahoru. To bys měl mít potom poloosy na doživotí. :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ivanvanata
Offline
Příspěvky: 392
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od ivanvanata »

mno já mám od D5T5 stage3 tzn. ze 136 na 160kw na XC60 D5 a jako za mě to auto konečně jede zhruba tak jak by mělo, převodovka chodí líp a je to pružnější. nemá ale cenu čekat že to přidá 3 litry obsahu a turbo :) spotřeba furt stejná, za mě je to ok a cena +/- v pohodě...

Vojtech Veskrna
Offline
Příspěvky: 99
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 D5244T4 St2 09’

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od Vojtech Veskrna »

Ahoj,

jen čistě logistická otázka. Jestli chci chip na D5 od D5T5 je v pořádku postup zajet třeba do T6R a prostě jim říct, jestli by nemohli zkontrolovat, zda-li je všechno v pořádku (stage-0) popřípadě napravit a pak to nahrát? Stejně tam jedu na olej a tlumiče, tak jsem si říkal, že bych to zfoukl dohromady.

Giew
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 658
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od Giew »

Ano, takhle to lze udělat - jen je třeba počítat s tím, že pokud není odemčená jednotka (což pravděpodobně nebude, pokud to předchozí majitel nedělal), může to trvat klidně 24h než ji odemknou, takže to rozhodně nebude "na počkání". Ale pokud bys tam to auto měl na dva dny či více, nebude s tím problém.

Akorát záleží, co z Stage 0 budeš chtít udělat/zkontrolovat, protože tady jsou možnosti téměř neomezené, ale můžeš se s nima domluvit na očekáváních.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

Vojtech Veskrna
Offline
Příspěvky: 99
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 D5244T4 St2 09’

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od Vojtech Veskrna »

Dobře díky.
Hehe rozumím, že ultimate možnost stage-0 je asi rozebrání motoru (a věcí okolo), takže samozřejmě nějaký kompromis.
Jen k tomu "zamčení" jednotky. Chápu to tak, že je ten firmware zakódovaný a je prostě potřeba brute force odkódovat? Jen ať vím, co si pod tím představit.

Giew
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 658
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od Giew »

Přesně tak, jak říkáš. Jednotka je "zamčená" z výroby, ale vzhledem k výpočetním možnostem dnes není problém ji brute-force "odemknout" = najít klíč a ten si uložit. Vzhledem k metodě je také proměnlivá doba rozklíčování - jsou tu klikaři, u kterých to vyšlo v řádu minut a pak také lidé, u kterých to trvalo 26h.

Jakmile je znám klíč, lze provádět další úpravy, nejen chip - možnosti jsou na webu d5t5.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

Vojtech Veskrna
Offline
Příspěvky: 99
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 D5244T4 St2 09’

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od Vojtech Veskrna »

Jasně díky moc. D5T5 podle VIN už mám plorustrované křížem krážem. :)

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1205
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od Tarkin »

Sbírám názory a zkušenosti. Zdá se, že ideální volba je Stage 2 s EGR OFF.

Volvo V60 AWD D5 s automatem.
Origo 151kW.
Co do toho nalejt? Trpí motor/převodovka/AWD na něco po aplikaci ST2 s dobrým servisem a rozumným zacházením?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Gintiik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 71
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Karlovy Vary
Vůz: V50 D5 R-Design 2009

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od Gintiik »

Občas nad D5T5 čipem přemýšlím. Jenomže, moje V50 s D5 manuálem a 300k na hrbu má stále DPF a EGR funkční. Řekněme, že bych to nechal i nadále aktivní s čipem na ST2 160kW, nezačne se pak ten EGR/DPF zasírat? A kdyby mi pak třeba odešel EGR a já ho chtěl odpojit, platí se na D5T5 pak extra za tu kombinaci ST2 EGR off, když jsem předtím již nakoupil standard ST2? :oops:

ivanvanata
Offline
Příspěvky: 392
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od ivanvanata »

hele já to dával do auta s tím že vše funguje a doporučili mi nic neblokovat když to funguje a jsem max. spokojenej, líp to jede, na dálnici to místo hučení prostě zrychluje :) ale hlavně to líp řadí, mám s čipem tak 50k na hrbu a dobrý akorát to nechce na každým rozjezdu dávat plnej kotel to by asi odešly poloosy, je to fakt znát,

Grycatko
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 295
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo XC70 D5 151kW AWD 2010
Bydliště: Brno

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od Grycatko »

Ahoj, jak to máte se spotřebou po čipu od D5T5? Mám D5 151kW AWD a přijde mi že to žere moc tak přemýšlím nad čipem jestli to bude lepší. Jezdím teď kolem 8,5-9l... Nechci to kvůli výkonu, ale kvůli spotřebě, výkon by byl jen bonus :D

Ejdou Rotacak
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3615
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

ale auto nemůže mít vyšší výkon a zároveň míň žrát :Rose:
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Grycatko
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 295
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo XC70 D5 151kW AWD 2010
Bydliště: Brno

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od Grycatko »

Všude píšou vyšší výkon nižší spotřeba :D Ne teď vážně je nějaká možnost optimalizace i spotřeby?

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 855
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od powl »

Ejdou Rotacak píše: 24 říj 2023 14:22 ale auto nemůže mít vyšší výkon a zároveň míň žrát :Rose:
muze, ale nesmis ten vyssi vykon vyuzivat :green:
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6211
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od python.p »

Může. Díky jinéhmu průběhu kW a nm. Na mé D5 to na stejné trase a vlastně i dlouhodobě šlo o půl litru dolu.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 226
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od mlgviktorko »

Čím častěji mi tohle téma vyskakuje, tím častěji nad tím přemýšlím taky :lol:
Říkám si, že z těch 120kw na 136kw by to mohl být příjemnej upgrade, ale zas když už chip, tak jestlí nejít do nějakého vyššího výkonu za stejnou cenu... :)

Trošku se ale bojím DPF, jak už tady někdo přede mnou zmínil, protože doteď funguje perfektně a nerad bych to nějak zkur....

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2222
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od Munga »

ivanvanata píše: 22 říj 2023 13:45 hele já to dával do auta s tím že vše funguje a doporučili mi nic neblokovat když to funguje a jsem max. spokojenej, líp to jede, na dálnici to místo hučení prostě zrychluje :) ale hlavně to líp řadí, mám s čipem tak 50k na hrbu a dobrý akorát to nechce na každým rozjezdu dávat plnej kotel to by asi odešly poloosy, je to fakt znát,
Takže tobě egr normálně funguje? Já mám s tím právě dilema jestli ho nechat v rámci stage zavřít a tím zamezit karbonování , jezdím dost město a ten motor i hodně podtáčí. Jenže si přesně říkám že když to funguje.. Oni na egr of jsou různé názory, ale převládá že motor se později ohřívá, ale na dpf je vliv pozitivní.
Co polestár kuli optimalizaci převodovky - to tě nelákalo?

ponyvolvo
Offline
Příspěvky: 144
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Jižní Čechy
Vůz: Volvo S80 2,5T AWD

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od ponyvolvo »

_________________
Volvo S80 MY2004 2,5T AWD 154kW AW55-51SN,Volvo V70 2005 2,4D5 136kW DPF manual 6q, Škoda 100L-na PRODEJ Trabant 601S 6x, Moto Guzzi V85TT Travel 2021,Škoda Fabia I 1,4 MPI 2001,VZV Balkancar 1733 3,2t Diesel Perkins-na prodej,Suzuki SX41.6 2008,Suzuki XF650 Freewind 1998
bylo všechno možné od Volva(200,300,400,700,900,S80,V70XC),Audi,BMW,Ford,Škoda,Velorex tel:603_870_251

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1839
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od Tomas78 »

Grycatko píše: 24 říj 2023 14:08 Ahoj, jak to máte se spotřebou po čipu od D5T5? Mám D5 151kW AWD a přijde mi že to žere moc tak přemýšlím nad čipem jestli to bude lepší. Jezdím teď kolem 8,5-9l... Nechci to kvůli výkonu, ale kvůli spotřebě, výkon by byl jen bonus :D
To je normální spotřeba. Mimo město se dostanu i pod 8, Chorvatsko jsem dal i za 7, v kombinaci s Prahou je to jak píšeš Ty. Sleduju to tank-tank ne dle palubního PC. Mám 120 kW, čip od BSR je už smazaný.

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1205
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Chip D5, co lze získat a co ztratit, optimální výběr

Příspěvek od Tarkin »

Grycatko píše: 24 říj 2023 14:08 Ahoj, jak to máte se spotřebou po čipu od D5T5? Mám D5 151kW AWD a přijde mi že to žere moc tak přemýšlím nad čipem jestli to bude lepší. Jezdím teď kolem 8,5-9l... Nechci to kvůli výkonu, ale kvůli spotřebě, výkon by byl jen bonus :D
Horko těžko se se svou V60 D5 151kW AWD dostanu pod 8 litrů v průměru.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Zpět na „Jak co vyladit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé