EV: Diskuse o elektroautech
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5226
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#1 EV: Diskuse o elektroautech
Včera jsem viděl docela zajímavý video:
https://youtu.be/_G5I0laLCkQ?si=OUrlF6vmdCe49VT7&t=122
Přemýšlel jsem jestli kdybych měl to mega jestli bych si koupil dneska nový spalovák nebo elektro. Když se nad tím člověk zamyslí kolik věcí v tom spalováku musí řešit a pak se podívá na to elektro, že tam vlastně vůbec nic není jenom baterka a motory... Fakt si začínám myslet že do par let se to výrazně změní a lidi do toho půjdou naplno. Dneska Eon otevřel novou nabíjecí stanici 400Kw což vypadá úplně nadkosmicky, ale pokud se nad tím elektrikářsky zamyslíte, tak do 100Kwh baterie to budete tlačit jenom 4C což je pořád reálné pokud ta baterka má chlazení. Bude zajímavé sledovat kam se to posune, ale klasické automobily asi cítí, že jim rychle ujíždí vlak.
https://youtu.be/_G5I0laLCkQ?si=OUrlF6vmdCe49VT7&t=122
Přemýšlel jsem jestli kdybych měl to mega jestli bych si koupil dneska nový spalovák nebo elektro. Když se nad tím člověk zamyslí kolik věcí v tom spalováku musí řešit a pak se podívá na to elektro, že tam vlastně vůbec nic není jenom baterka a motory... Fakt si začínám myslet že do par let se to výrazně změní a lidi do toho půjdou naplno. Dneska Eon otevřel novou nabíjecí stanici 400Kw což vypadá úplně nadkosmicky, ale pokud se nad tím elektrikářsky zamyslíte, tak do 100Kwh baterie to budete tlačit jenom 4C což je pořád reálné pokud ta baterka má chlazení. Bude zajímavé sledovat kam se to posune, ale klasické automobily asi cítí, že jim rychle ujíždí vlak.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 32
- Příspěvky: 5070
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#2 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Mě by stačilo mít kde rozumně nabíjet... Páč bych si kolem 300k koupil Fiat 500e (nebo e-golfa, ten už je i víc praktickej, ale fiat má styl a je přemotorovaný ) a na 95% našich cest by nám to stačilo. Do školky a nebo na nákup cajk, do práce cajk, na chalupu to máme 80km naprosto cajk. A když se chci projet mám Miatu a když pojedeme do Chorvatska k moři máme D5 která to dá na jednu nádrž až tam.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 30
- Příspěvky: 1639
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo S80 3.2
- Bydliště: Ostrava
#3 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Tak ono by bylo taky záhodno říct, že většina věcí, co se u nových aut sere jsou věci právě kvůli rádoby emisí, právě kvůli ekošílenství. Za druhé, Elektro auta nejsou všeho spásná, a když se tam něco posere, už Vám to neopraví Lojza v garáži, ale musíte téměř vždy do autorizaku a tam ty částky oprav začínají na vyšších desetitisících. V neposlední řadě, dát 300k za něco, co může jezdit kolem komína a musí mít místo na nabíjení, nebo dát 300k za něco spalovacího s čím můžu i na dovolenou a neřeším kde to natankuju, je alespoň pro mne stále podstatný rozdíl.
Provoz EV pokud nemáte fotovoltaiku je na úrovni průměrného dieseloveho auta. Pokud fotovoltaiku máte, počítáte i s její pořizovací cenou a opět věc do diskuse.
Provoz EV pokud nemáte fotovoltaiku je na úrovni průměrného dieseloveho auta. Pokud fotovoltaiku máte, počítáte i s její pořizovací cenou a opět věc do diskuse.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5226
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#4 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Prošel jsi cele to video ? Ten člověk pravě pracuje v servisu a popisuje, že dělat něco na dnešnim motoru, kde je většinou přistup jak k .... VS elektro, kde nic nepřekaži protože tam nic neni.
Napřiklad Tesla ma servis co ti přijede domu a opravi. To auto se cele posklada za 1/3 času spalovaku a stejně to je se servisem. Když se člověk zamysli kolik kabelu, hadic, elektroniky je ve spalovaku tak pochopi. To že to sem dohnala Euro 6 je všem jasne, ale fakt bych uvažoval co je vyhodnějši v tehke cenove.
Ad nabijeni. Jasně doma solar, ale zase pojedu do prace. Dam to na Čez 22KW a budu to nabijet 4h. To je tak takorat čas vyzvednou při cestě na oběd. Ta infrastruktura chybi to je bez debat a tim jak se ve velkem rozjede prodej bude chybět ještě vic.
Ještě docela dobrý vlákno k baterkám:
https://twitter.com/diagon_swarm/status/1706714953674113295
Tohle je taky zajímavý video o tom jak se to skládá:
https://www.youtube.com/watch?v=cpX2VF1Yg14&t=300s
Neříkám slepě jenom elektro, ale na té jednoduchosti něco bude.
Napřiklad Tesla ma servis co ti přijede domu a opravi. To auto se cele posklada za 1/3 času spalovaku a stejně to je se servisem. Když se člověk zamysli kolik kabelu, hadic, elektroniky je ve spalovaku tak pochopi. To že to sem dohnala Euro 6 je všem jasne, ale fakt bych uvažoval co je vyhodnějši v tehke cenove.
Ad nabijeni. Jasně doma solar, ale zase pojedu do prace. Dam to na Čez 22KW a budu to nabijet 4h. To je tak takorat čas vyzvednou při cestě na oběd. Ta infrastruktura chybi to je bez debat a tim jak se ve velkem rozjede prodej bude chybět ještě vic.
Ještě docela dobrý vlákno k baterkám:
https://twitter.com/diagon_swarm/status/1706714953674113295
Tohle je taky zajímavý video o tom jak se to skládá:
https://www.youtube.com/watch?v=cpX2VF1Yg14&t=300s
Neříkám slepě jenom elektro, ale na té jednoduchosti něco bude.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 46
- Příspěvky: 1225
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#5 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Já mít 1-2 mio navíc a chtít to zrovna utratit za nové auto, tak koupím určitě EV. Ne Čínu, na to bych neměl nervy a koupít použité EV je riskantní. RD mám, FVE nemám, ale i tak. S tím jak zdražily spalovací auta, tak už je cenový rozdíl "zanedbatelný".
Poslední dobou mě přijde, že stejně žadná jiná možnost do budoucna není, ústřední výbor EU to nařídil a čím déle to tady v ČR budeme legislativně odmítat a blokovat, tak akorát budou odcházet firmy. Radši teda stavět FVE na skládkách, parkovištích a pod, pač větrné elektrárny mi přijdou jako větší průser pro přírodu, hlavně esteticky.
Poslední dobou mě přijde, že stejně žadná jiná možnost do budoucna není, ústřední výbor EU to nařídil a čím déle to tady v ČR budeme legislativně odmítat a blokovat, tak akorát budou odcházet firmy. Radši teda stavět FVE na skládkách, parkovištích a pod, pač větrné elektrárny mi přijdou jako větší průser pro přírodu, hlavně esteticky.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 30
- Příspěvky: 1639
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo S80 3.2
- Bydliště: Ostrava
#6 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Ja ty videa nekoukal, v servisu mame EV vcelku dost. Chtel jsem tím jen říct, že jestli někdo čeká od EV bezproblémový provoz, může se dost zklamat v poměrech pořizovací cena/cena provozu/ cena servisu. U nových EV má majitel výhodu, že si je zajíždí sám a většinou má do záruky klid. Divočina často přichází s ojetinami, kde je třeba brát v úvahu, že EV je daleko náchylnější na to zdali majitel je, nebo není prase. OBC, reduktory, kabely, vysokonapetove pojistky, baterky, je toho dost... Koukněte treba na inzeraty Tesel, do 160tis km z nich většina má za sebou servis za 150k. Je na to fakt dávat bacha. Neříkám že to tak nutně musí být u každého auta, ale nasraných lidí, co mají doma přeinvestované EV znam už poměrně dost.Warcz píše: ↑28 zář 2023 07:10 Prošel jsi cele to video ? Ten člověk pravě pracuje v servisu a popisuje, že dělat něco na dnešnim motoru, kde je většinou přistup jak k .... VS elektro, kde nic nepřekaži protože tam nic neni.
Napřiklad Tesla ma servis co ti přijede domu a opravi. To auto se cele posklada za 1/3 času spalovaku a stejně to je se servisem. Když se člověk zamysli kolik kabelu, hadic, elektroniky je ve spalovaku tak pochopi. To že to sem dohnala Euro 6 je všem jasne, ale fakt bych uvažoval co je vyhodnějši v tehke cenove.
Ad nabijeni. Jasně doma solar, ale zase pojedu do prace. Dam to na Čez 22KW a budu to nabijet 4h. To je tak takorat čas vyzvednou při cestě na oběd. Ta infrastruktura chybi to je bez debat a tim jak se ve velkem rozjede prodej bude chybět ještě vic.
Ještě docela dobrý vlákno k baterkám:
https://twitter.com/diagon_swarm/status/1706714953674113295
Tohle je taky zajímavý video o tom jak se to skládá:
https://www.youtube.com/watch?v=cpX2VF1Yg14&t=300s
Neříkám slepě jenom elektro, ale na té jednoduchosti něco bude.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 32
- Příspěvky: 5070
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#7 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Tak asi nikdo nepočítá, že to je bezudržbové...
Ale myslím si, že spousta lidí to nechce už jen z principu. Což tak nějak chápu, páč se to tlačí silou a to je ne-e, kdyby na to lidi časem přišli sami, tak to by byla jiná.
Pro mě těch 300k je na klid, jako další auto (nemít ty dva starý střepy MX-5 a V70XC) teď to není aktuální, ale jako neměl bych s tím problém. Jako druhý auto, vidím jen výhody... doopravdický druhý auto.
Ale myslím si, že spousta lidí to nechce už jen z principu. Což tak nějak chápu, páč se to tlačí silou a to je ne-e, kdyby na to lidi časem přišli sami, tak to by byla jiná.
Pro mě těch 300k je na klid, jako další auto (nemít ty dva starý střepy MX-5 a V70XC) teď to není aktuální, ale jako neměl bych s tím problém. Jako druhý auto, vidím jen výhody... doopravdický druhý auto.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5226
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#8 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Ad spolehlivost a vubec. Mrkni na ty videa a to vlakno o baterkach. Ano Tesly s najezdem 160K už maji něco za sebou. Jenže pořad je to řeknu starši generace bliže k spalovacimu autu. Dneska už je dost věci vyřešeno. Mě pravě překvapilo, že za vyměnu baterek za nove chtěji 250K za motory 60K. Když vezmeš motor,DSG,DPF... Navic ty zaruky na baterky jsou už slušne. 8 let 250K u některych modelu...
K použivani elektroaut. Pořad je jednodužsi omezit vykon na elektru než hlidat uživatele na spalovaku.
Dalši faktor je vyměna oleje, garančni prohlidky, vyměny rizvodu atd.
K použivani elektroaut. Pořad je jednodužsi omezit vykon na elektru než hlidat uživatele na spalovaku.
Dalši faktor je vyměna oleje, garančni prohlidky, vyměny rizvodu atd.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 30
- Příspěvky: 1639
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo S80 3.2
- Bydliště: Ostrava
#9 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Vývoj sice šel dopředu, ale ne tak dopředu , jak si mnozí myslí a jak mnohé automobilky tvrdí. Servisky jsou taky taková chiméra, pokud chceš mít záruku musíš na ně i s elektrem, cena je sice nižší cca o 2k, třeba u mazd, ale hodinovka je stejně větší. Chápu to, že to chce někdo zkusit, chápu, že se někomu líbí jízda v nich, ticho, zátah, ale v poměru cena / výkon mám za to, že jsou stále na tom líp dnešní ekopostižené spalováky. A teď dávám stranou, že ceny spalováků jsou záměrně navýšené ekovypalným, EV jsou uměle tlačeny zákazy, uvažuje se o dodatečné dani z PHM, a sledují vám online spotřebu... To všechno už je zvrácená ideologie a to té se teď nebavme.Warcz píše: ↑28 zář 2023 09:41 Ad spolehlivost a vubec. Mrkni na ty videa a to vlakno o baterkach. Ano Tesly s najezdem 160K už maji něco za sebou. Jenže pořad je to řeknu starši generace bliže k spalovacimu autu. Dneska už je dost věci vyřešeno. Mě pravě překvapilo, že za vyměnu baterek za nove chtěji 250K za motory 60K. Když vezmeš motor,DSG,DPF... Navic ty zaruky na baterky jsou už slušne. 8 let 250K u některych modelu...
K použivani elektroaut. Pořad je jednodužsi omezit vykon na elektru než hlidat uživatele na spalovaku.
Dalši faktor je vyměna oleje, garančni prohlidky, vyměny rizvodu atd.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5949
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#10 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Já kdybych měl možnost nabíjet u svého bydliště, tak se elektroautu nebráním. A už vůbec ne čínskému. Dle všeobecně dostupných informací je Čína v EV daleko před Evropou. Ať u že se týká kvality pohonného ústrojí, jeho parametrů, tak i výrazně nižší cenou.
Já osobně bych třeba teď volil NIO ET5. https://www.youtube.com/watch?v=bps5wFQt_ac
Kvalita EV aut půjde nahoru. Když už x let umí dělat např. Toyota extrémně spolehlivé hybridy, tak už to mají kousek k extrémně spolehlivým EV.
Tak jak bude narůstat prodej nových EV, tak se bude zlevňovat i servis a ND. Stejně tak to bude u bazarovek. Když teď před prodejem bazar udělá to základní (např. olej, brzdy, rozvody), tak u EV to bude podobné - aby auto bylo prodejné, udělá se test, repas batetrie, elektromotoru a pak hurá do prodeje. Trh se přizpůsobí novým požadavkům.
Co vidím jako největší problém, je nedostatečná síť nabíječek a to se jen tak rychle nevyřeší - stejně jako nejspíš nedostatečná kapacita sítě pro hromadné nabíjení celou Evropou.
Já osobně bych třeba teď volil NIO ET5. https://www.youtube.com/watch?v=bps5wFQt_ac
Kvalita EV aut půjde nahoru. Když už x let umí dělat např. Toyota extrémně spolehlivé hybridy, tak už to mají kousek k extrémně spolehlivým EV.
Tak jak bude narůstat prodej nových EV, tak se bude zlevňovat i servis a ND. Stejně tak to bude u bazarovek. Když teď před prodejem bazar udělá to základní (např. olej, brzdy, rozvody), tak u EV to bude podobné - aby auto bylo prodejné, udělá se test, repas batetrie, elektromotoru a pak hurá do prodeje. Trh se přizpůsobí novým požadavkům.
Co vidím jako největší problém, je nedostatečná síť nabíječek a to se jen tak rychle nevyřeší - stejně jako nejspíš nedostatečná kapacita sítě pro hromadné nabíjení celou Evropou.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2174
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#11 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Domnívám se, že to bude jako se vším. Nio teď bude do budování značky bušit jak kráva a nedivil bych se, kdyby nejlepší možné modely produkovali právě teď. Maximální snaha ulovit zákazníka i za cenu mrzkého, nebo žádného výdělku. Až se to etabluje, půjde kvalita i služby dolů.
Zrovna dneska jsem nad tím přemýšlel, že pro mě osobně by na 80% dní v roce bylo plně elektrické auto naprosto nejlepší. Což je u mě osobně za posledních 5..8let významný názorový posun a změna postoje.
Zrovna dneska jsem nad tím přemýšlel, že pro mě osobně by na 80% dní v roce bylo plně elektrické auto naprosto nejlepší. Což je u mě osobně za posledních 5..8let významný názorový posun a změna postoje.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#12 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Těžba vzácných kovů je přehlíženou bolístkou ekologičnosti elektrických aut, která v tuto chvíli nemá řešení. Je nakonec jedno, jestli probíhá v Číně, Evropě nebo Jižní Americe, vždy přináší problémy, které silně zatěžují katastrofálně životní prostředí. Na prezentačních snímcích čínské skupiny Hanking je jeden z jejích mnoha tamních dolů. Ilustrační foto: China Hanking Holdings Limited
To ovšem znamená, že aby se Evropané mohli povozit elektromobily s nulovými lokálními emisemi , musí být vzácné kovy nejprve dopraveny z Chile či Konga do Číny, kde dojde k jejich zpracování za pomocí milionů tun CO2 ze spáleného uhlí. Následně jsou pak dané materiály dopraveny do Evropské unie, kde z nich teprve vzniknou „ekologické“ automobily. To má být „čistá” budoucnost? Tak to děkuji pěkně.
To ovšem znamená, že aby se Evropané mohli povozit elektromobily s nulovými lokálními emisemi , musí být vzácné kovy nejprve dopraveny z Chile či Konga do Číny, kde dojde k jejich zpracování za pomocí milionů tun CO2 ze spáleného uhlí. Následně jsou pak dané materiály dopraveny do Evropské unie, kde z nich teprve vzniknou „ekologické“ automobily. To má být „čistá” budoucnost? Tak to děkuji pěkně.
- Přílohy
-
- China_Hanking_mining_ilu_Perex_660_0.jpg (71.82 KiB) Zobrazeno 865 x
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5949
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#13 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Já osobně třeba ekologii neřeším. Sám nic nezmůžu, tak je mi to fuk. To musí primárně řešit největší znečišťovatelé. EV u mě má smysl jak říká Jirka: prostě 90% času trávíme s autem po městě, občas nějaký výlet po kraji, závody dětí po Moravě. Na to EV s dojezdem 300 km max stačí bohatě. Na dálku 700 km+ 2x za rok na lyže a 2x za rok něco letního - to řeší buď spalovací služebák, nebo holt by to bylo elektro, kde bych netankoval po 700 km, ale zastavil bych po 400 km na hoďku. hodinu a půl a nechal to nabít. Stejně po těch 400 km stavíme a minimálně 30 minut se vyprazdňujeme, něco pojídám. Případně stojíme několik hodin a jdeme si projít na trase zajímavé město.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5226
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#14 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Ad Neo. Přesně tak, je to dost dotovaný produkt a myslím, že teď se řeší spolupráce Neo s Mercedesem, kde Mercedes má peníze, ale ne technologie. Podobná spolupráce mu fungovala už s Teslou. Po tom co jsem měl různé koloběžky vím, že si chci koupit auto, kterých se prodá v ČR minimálně desítky tisíc. Rozhodně nechci riskovat auto, které tady nebude mít prodeje. Je tak jak na tomhle foru. U Volva už vím všechno co se mi může pokazit a vlastně mě už nic nemůže překvapit. U Tesly bych řekl, že už si to taky sedlo a ta komunita je služná. U toho Neo bych se teď bál, ale souhlasím cena super.
Ad těžba kovu. Jasny bude trvat než se to zase zvládne. Doufám, že se podaří zrealizovat těžbu Lithia ať ČR neujede uplně vlak a budeme schopni se do toho řetězce zapojit.
Co vlastně nikdo neumí říct co se stane s cenou ropy a paliv. Na jednu stranu asi vlády budou chtít přiškrcovat spalováky. Na druhou když svět začne hromadně přecházet na EV tak logicky Saudové/Rusové pořád budou chtít těžit. Fakt křišťálovou kouli
Jak jsem psal ad nabíjení. Dneska reálně můžete tlačit 1500Km/h, takže zastávka na 20 minut a jedete 400Km: EDIT: ok do 80% 30 minut:
Ad těžba kovu. Jasny bude trvat než se to zase zvládne. Doufám, že se podaří zrealizovat těžbu Lithia ať ČR neujede uplně vlak a budeme schopni se do toho řetězce zapojit.
Co vlastně nikdo neumí říct co se stane s cenou ropy a paliv. Na jednu stranu asi vlády budou chtít přiškrcovat spalováky. Na druhou když svět začne hromadně přecházet na EV tak logicky Saudové/Rusové pořád budou chtít těžit. Fakt křišťálovou kouli
Jak jsem psal ad nabíjení. Dneska reálně můžete tlačit 1500Km/h, takže zastávka na 20 minut a jedete 400Km: EDIT: ok do 80% 30 minut:
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2174
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#15 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Jakože současně ?
Warcz : jo, rychlonabíjení jistě půjde. Otázka je, jak dlouho ještě. Ta přenosová síť prostě není na tohle stavěná. Podíl EV vozidel je v CZ kolik ? Já to nevím, ale malinkatý. Až by mělo mít EV auto 50..70% obyvatel, tak to bez masivních zásahů do distribuční sítě asi nepůjde...
Ale to bych asi přesunul jinam, protože diskutujeme krásně, ale v blbým vlákně
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#16 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Výrobci by měli k hodnotě emisí CO2 na 1km,
připsat hodnotu CO2 vytvořených při výrobě auta a reciklaci
Pak u ele- aut uvidíme, co zhotovitel nezveřejnuje a oblbuje svět.
připsat hodnotu CO2 vytvořených při výrobě auta a reciklaci
Pak u ele- aut uvidíme, co zhotovitel nezveřejnuje a oblbuje svět.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2174
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#17 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
tak to my samozřejmě víme, že nejlepší věc na emise je koupit si nějakou Euro 4+ a udržet jí při životě co nejdýl a nebýt konzumní Němec co kecá a kecá a káže a ordinuje, ale ve skutečnosti mění auto co 3 roky a mobil co 1rok...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12097
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#18 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Ale tak je to potěšující informace, že EV si nachází nové příznivce.
Ekologičnost výroby jednotlivých pohonů lze těžko porovnat, protože vzácný kovy potřebuješ na kde co i ve spalovacim autě. A vypadá to, že si aspoň vybrečeli, že Euro 7 bude euro 6 jen s odchytem prachu z brzd a spojky.
Kapacity přenosových sítí se řeší už od začátku a jediné rozumné východisko bude lokální uložiště elektřiny, kde si u "benzinky" uloží kapacitu třeba na 5 aut a když dojede někdo "tankovat", tak se to bude primárně brát ze sítě, ale co už síť nedá, tak se doplní z baterek, které budou nabíjeny vytížením sítě, když nikdo nenabíjí.
No bude to sranda, ale líbí se mi, jak většina lidí přišla na to, že 90% vlastního provozu by tou elektrikou pokryli, tak místo dvou spalováků časem bude doma jeden spalovák a jeden EV. Lidi v RD si pořídí FV na střechu a bude to zase veselejší.
Jen nesnášim, když se něco tlačí silou...
O ekologii recyklace, likvidace a výroby aut se opět lze bavit do nekonečna, protože každej zuřivej zastánce jednoho ignoruje argumenty a logiku toho druhého a nemá to smysl. Typický debilní argumenty jsou "výfuk v elektrárně" apod.
Ekologičnost výroby jednotlivých pohonů lze těžko porovnat, protože vzácný kovy potřebuješ na kde co i ve spalovacim autě. A vypadá to, že si aspoň vybrečeli, že Euro 7 bude euro 6 jen s odchytem prachu z brzd a spojky.
Kapacity přenosových sítí se řeší už od začátku a jediné rozumné východisko bude lokální uložiště elektřiny, kde si u "benzinky" uloží kapacitu třeba na 5 aut a když dojede někdo "tankovat", tak se to bude primárně brát ze sítě, ale co už síť nedá, tak se doplní z baterek, které budou nabíjeny vytížením sítě, když nikdo nenabíjí.
No bude to sranda, ale líbí se mi, jak většina lidí přišla na to, že 90% vlastního provozu by tou elektrikou pokryli, tak místo dvou spalováků časem bude doma jeden spalovák a jeden EV. Lidi v RD si pořídí FV na střechu a bude to zase veselejší.
Jen nesnášim, když se něco tlačí silou...
O ekologii recyklace, likvidace a výroby aut se opět lze bavit do nekonečna, protože každej zuřivej zastánce jednoho ignoruje argumenty a logiku toho druhého a nemá to smysl. Typický debilní argumenty jsou "výfuk v elektrárně" apod.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 684
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#19 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Historicky každá technologická revoluce uspěla díky tomu, že šlo o produkty, které dokázaly oslovit masy. V prosazování elektromobility s ohledem na věci řečené výše mně možnost vlastní volby chybí…
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1828
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
#20 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Elektro vehykly jsou a budou hlavne o baterkach...stale to jde dopredu a vylepsuje se kapacita, nabijeni, bezpecnost, cena a velikost. Snad brzo budou vautech i bezlithiove baterie napr. Na-ion - sodikove, ty nehori, rychleji se nabije a mene degraduje.
Pak jsou ve hre jeste vodikove pohony - ten se uplatni spis u vetsich stroju, rekl bych.
Osobne, dokud nebude EV za rozumnou cenu s nejakou nedegradujici baterii, tak zustavam ciste u benzinu, moc nenajedu.
Pak jsou ve hre jeste vodikove pohony - ten se uplatni spis u vetsich stroju, rekl bych.
Osobne, dokud nebude EV za rozumnou cenu s nejakou nedegradujici baterii, tak zustavam ciste u benzinu, moc nenajedu.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bechyně
- Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3
#21 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Už snad dvacet let, se co tejden objeví článek a revolučních, ultra super bateriích ale pořád nikde nic.
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 34
- Příspěvky: 5226
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#22 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
ChatGPT:
Spotřeba automobilového benzínu v roce 2021 byla přibližně 2,007 litrů.
Spotřeba motorové nafty v roce 2021 byla přibližně 6,047 mld. litrů.
Při spotřebě 6l/100Km to vychází, že jsme projeli 134,31 mld. km na obě paliva
Přepočet
17,46 TWh energie pro všechny pohonné hmoty.
4,35 TWh energie pro automobilový benzín.
13,10 TWh energie pro motorovou naftu.
Temelín za rok vyrobil 15,86 TWh. Čistý export elektřiny z ČR je 13,6 TWh
Tedy mě to vychází, že když přestaneme vyvážet elektřinu budeme mít dost elektřiny pro provoz všech vozidel na benzín a naftu ( Tam jsou i nákladní )
A teď jasně slyším. Ale výroba se nepotkává se spotřebou. A to je to co se bude muset změnit. Pokud prostě pojedete tankovat v neděli za slunného dne budete tankovat za 1Kč/kWh. Pokud za mizivého večera, tak to bude stát 20Kč/kWh.
Spotřeba automobilového benzínu v roce 2021 byla přibližně 2,007 litrů.
Spotřeba motorové nafty v roce 2021 byla přibližně 6,047 mld. litrů.
Při spotřebě 6l/100Km to vychází, že jsme projeli 134,31 mld. km na obě paliva
Přepočet
17,46 TWh energie pro všechny pohonné hmoty.
4,35 TWh energie pro automobilový benzín.
13,10 TWh energie pro motorovou naftu.
Temelín za rok vyrobil 15,86 TWh. Čistý export elektřiny z ČR je 13,6 TWh
Tedy mě to vychází, že když přestaneme vyvážet elektřinu budeme mít dost elektřiny pro provoz všech vozidel na benzín a naftu ( Tam jsou i nákladní )
A teď jasně slyším. Ale výroba se nepotkává se spotřebou. A to je to co se bude muset změnit. Pokud prostě pojedete tankovat v neděli za slunného dne budete tankovat za 1Kč/kWh. Pokud za mizivého večera, tak to bude stát 20Kč/kWh.
Tak to bych řekl, že v oblasti baterii se posledních 5 let docela pohlo. Jak v oblasti BMS tak článku.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12097
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#23 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Protože to je a bude vždycky o tomhle a to prostě nevočůráš. Potřebuješ ty z jednoho konce zkamarádit s těma z duhýho a přitom zajistit, aby to samo nehořelo, dalo se vozit a mělo to rozumnou životnost. A vždycky je to nějakej kompromis.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 32
- Příspěvky: 5070
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#24 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Tenhle argument bych tady nečekal... protože ropa roste na stromech a nikdy v historii nic zlého nezpůsobila.zdenal111 píše: ↑29 zář 2023 09:03 Těžba vzácných kovů je přehlíženou bolístkou ekologičnosti elektrických aut, která v tuto chvíli nemá řešení. Je nakonec jedno, jestli probíhá v Číně, Evropě nebo Jižní Americe, vždy přináší problémy, které silně zatěžují katastrofálně životní prostředí. Na prezentačních snímcích čínské skupiny Hanking je jeden z jejích mnoha tamních dolů. Ilustrační foto: China Hanking Holdings Limited
To ovšem znamená, že aby se Evropané mohli povozit elektromobily s nulovými lokálními emisemi , musí být vzácné kovy nejprve dopraveny z Chile či Konga do Číny, kde dojde k jejich zpracování za pomocí milionů tun CO2 ze spáleného uhlí. Následně jsou pak dané materiály dopraveny do Evropské unie, kde z nich teprve vzniknou „ekologické“ automobily. To má být „čistá” budoucnost? Tak to děkuji pěkně.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 704
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Alpina B3 Touring 2023
#25 Co mě dnes potěšilo - pobavilo :-)
Zde je možno si rezervovat místo na statickou prezentaci
https://www.volvodirect.cz/ex30-ceska-premiera/index.php?leadsource=2751
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection