Motorový olej V8, 3,2

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3312
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD, V70III 3,2

Re: Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Nosound89 »

Jasně, trošku mě pobavila ta jejich akce.
Ať koukám, jak koukám, tak mezi nimi nevidím rozdíl a AKCE = nejdražší.
Další věc co mě zaráží, proč sud nevyjde levněji kanystry?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07;
S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 978
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D; C70 2.3 T5

Re: Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od labanos »

Zbyde ti sud :-D
_________________
V40 D4192T3 85kW M56 '01 Obrázek | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 Obrázek
RIP: S40 D4192T3 85kW M56 '04

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 11309
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Urvanej »

labanos píše: 01 čer 2021 08:18 Problém může hlavně u starších motorů:
1) Motor je konstruován s nějákým olejem, má nějaké tolerance na uložení a čerpadlo tlakuje daný olej jak má. Tak je testován a "garantován".
2) Když se zvýší viskozita za studena, tak motor může mít problém při studených startech, protože je moc hustý.
3) Pří nižší viskozitě za tepla může být olej moc řidký a nedostatečně drží film. Pro vyšší zatížení se standardně dává hustější olej, např. 5W-50 namísto 5W-40.
Dovolím si maličko diskutovat, nebo spíš doplnit. Na studenej start se prostě doporučuje většinou 0W, aby to bylo rychle a všude namazaný, případně hydroštely vymezený.
1) bez námitek, olej je navržen konstrukčně tak, aby byl všude v dostatečném množství v celém rozsahu otáček
2) namaže se to pomalu, a pokud je to nějakej bezpopelnej sráček, tak ten moc dobře neulpí a steče za tepla a když to vystydne, tak než nateče nový, tak ho nikde neni dost (typicky třeba vačka)
3) tady už nejde ani tak o film, kterým většinou lidi argumentujou, protože je to snadno pochopitelný argument. Jde spíš o to, že motor má časem zvětšený vůle na klice, čerpadlo už neni co bejvalo, sem tam nějakej karbon usazenej tak, aby omezoval průtok, oděrky na ložiskách atd. => větší průtokové ztráty oleje "dole" a nízký tlak "nahoře". Proto se do vyběhanýho motoru dává olej hustší, který těmi provozními vůlemi tolik neuniká a jeho tlak "nahoře" je vyšší. Proti tomu jde zase horší čerpatelnost.
Jako oleje je asi nejkomplikovanější téma s nejvíce nesmyslama na internetu, protože každej si myslí, že tomu rozumí a tak má potřebu se vyjádřit a řetězit tak nesmysly.
Mobil 1 5W50 neni zázračná vodička a všelék, ale má jednu výhodu oproti ostatním olejům a tou je totální fakáč na emise, DPF apod. a jediná jeho práce je prostě dobře mazat, rozpouštět a konzervovat. Všechny ostatní oleje už mají nějaký kompromis, ať se jedná o nulový popel, long life, nebo nízký čerpací ztráty. Kdyby takhle aditivovali i jinou viskozitu než 5W50, tak bych to kupoval, ale bohužel.
Do D5 dávám mobila 5W50, protože to tam lil 150tkm jbla, potom 100tkm 3m3 a teď 100tkm já. A ten motor šlape jak hodinky, olej nežere a nesype se.
Do první V8 jsem dával 5W50, protože prostě jsem ho měl doma a nechtěl jsem mít na každý auto extra olej, předchozí servis neznámý. Do nynější V8 dávám 5W30, protože to tam lil D.Patočka a po něm ok2ucx, tak pokračuju. Ale už ho tam dávat nebudu, protože to je nízkopopelnatel olej a to nepotřebuju.
Od všeho beru top řadu produktů, ty nižší mi přijdou zbytečná věc na trhu, protože 150Kč na výměně oleje mi nepřijde rozumný místo na úsporu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vapik
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1347
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Re: Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Vapik »

Vídím, že myšlenkové pochody v oblasti volby oleje mám shodné s Účkem, chtěl jsem to nějak podobně napsat nicméně jsem líný.

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 1998
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Bydliště: Bydliště

Re: Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Zajsoft »

Takovych je nas mnohem vic, ono 1/2 milionu vlaken o olejich, s prakticky porad stejnema argumentama i vysledkama...
Ja ji(Mobil1 5W50) lil i do D24 a jak byla spokojena, ted sem presel na neco pro TDicka mam pocit od MANNOLu... Ale do zbytku aut tj. 2.4T, T5, T6, V8 a treba do 1.8T v TTcku pujde taky...
Ale jinak at si tam kazdej leje co chce, kor "kdyz" neni: zavodnik, nepotrebuje prece tak kvalitni olej(takze si tam povetsinou nalejou horsi a drazsi...), ma DPFko a jine omylane slinty :D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | V70R '04, 360k, AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 978
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D; C70 2.3 T5

Re: Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od labanos »

Urvanej: ad 3) Je podle mě další argument pro motory, které nejsou v kondici nebo nevím jak na tom jsou. Pro motor, který je v pořádku, mě zajímá akorát jak to maže.
_________________
V40 D4192T3 85kW M56 '01 Obrázek | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 Obrázek
RIP: S40 D4192T3 85kW M56 '04

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 11309
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Urvanej »

jinak tady teď ESP celkem za hodně dobrou cenovku, pokud by to někoho zaujalo...
https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... 0-5L-P101/

labanos: jenže člověk o motoru, že je v pořádku neví. Stejně tak neřekne, že trpí. On prostě jede a když umře, tak nevíš, zda to udělalo to, cos tam nalil ty, nebo někdo 200tkm před tebou. A komu se kdy vyběhá dost velká vůle na to, aby se měla změnit viskozitní třída... to se prostě nedozvíme, dokud neni pozdě.

Ale obecně, ty oleje se řeší zbytečně moc, prostě splnit klíčový parametry (DPF) a pravidelně vyměňovat.
Já si ten nesmysl na testování mazivosti stejně jednou vyrobim :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3170
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 151kW automat MY2010

Re: Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jsi si jist, ze chces zustat u Mobilu1? Tohle na me vykouklo po rozriznuti kanystru 5w30 Mobil1.
Pro ty co to moc nevidi, je to regulerni kal z noveho oleje.
20210516_130851.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 11309
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Urvanej »

Hele, pokud tam neni kal, tak je tam hodně dispersantů, který usazování zabraňujou. Ale zase maji vedlejší účinky jako třeba korozi. Já s úsadama nemam problém. Je potřeba protřepat :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3632
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70

Re: Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od python.p »

Urvanej píše: 01 čer 2021 10:47 jinak tady teď ESP celkem za hodně dobrou cenovku, pokud by to někoho zaujalo...
https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... 0-5L-P101/

labanos: jenže člověk o motoru, že je v pořádku neví. Stejně tak neřekne, že trpí. On prostě jede a když umře, tak nevíš, zda to udělalo to, cos tam nalil ty, nebo někdo 200tkm před tebou. A komu se kdy vyběhá dost velká vůle na to, aby se měla změnit viskozitní třída... to se prostě nedozvíme, dokud neni pozdě.

Ale obecně, ty oleje se řeší zbytečně moc, prostě splnit klíčový parametry (DPF) a pravidelně vyměňovat.
Já si ten nesmysl na testování mazivosti stejně jednou vyrobim :-D
Ámen!

Pokud to není trafo olej, tak když to tam necháš max 10k km, tak je to v cajku.

Mít auto na víkend, který bude furt v červeným, tak jdu taky do nějakýho 5W50 nebo klidně 20W60 a hotovo.

Ale výhoda těch "vodiček" je v tom, že pokud někdo jezdí pocuky, tak ten olej funguje líp. Plus je motor na něj navržený. ;)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @225 ořů v plné síle!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3632
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70

Re: Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od python.p »

Urvanej píše: 01 čer 2021 13:33 Hele, pokud tam neni kal, tak je tam hodně dispersantů, který usazování zabraňujou. Ale zase maji vedlejší účinky jako třeba korozi. Já s úsadama nemam problém. Je potřeba protřepat :-)
Až dojedu domů, podívám se do Ravenlu z loňska. :crazy:
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @225 ořů v plné síle!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 11309
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Urvanej »

Hele některá pixla mobilu nebo mogulu to měla, některá ne. Jesi byl něco z toho pajcnutej, nebo origo nevím a nic s tim už neudělám.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

shalibaba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 623
Registrován: 4 roky 3 měsíce
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

Re: Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od shalibaba »

Teď jsem si vzpomněl na nedávnou výměnu oleje v ATF, jak se mi kamarád, u kterého výměnu dělám, smál, že každou litrovou butilu Mobilu před vylitím protřepávám - prej to není polévka, aby se to muselo míchat :)
Podobný kal jsem měl u SHELL Helix ultra také - resp. jsem ho tam na dně našel, když jsem chtěl prázdný kanistr po půl roce použít.

Thor123
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 205
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S80 D5 160kw Summum

Re: Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Thor123 »

Já osobně dávám do všeho jen a pouze Mobil1 5W-50 a to:
v S80 D5 s DPF, naježděno na tento olej skoro 300tis km a nikdy nebyl problém- v autě původní hydroštely, turbo, DPF atd... momentálně najeto 423tis km. Ve 400tis km sundána vana kvůli čištění a úplně zbytečně .
-do turbo pětiválců když jsem měl, jsem také vždy dával
- teď jsem dal i do S80 3,2 R6
- V40 VEA diesel také jezdím 5W-50 a přitom má být ta sračka 0W-20
Nikdy nebyl s ničím problém ohledně oleje nebo věcí s tím spojenými.
_________________
S80 D5244T4 163kw, TF80SC 7,2s 100-160km/h Saphire Black Pearl
V70III D5244T4 AWD TF80SC R-Design Magic Blue Pearl NA PRODEJ
V40 D4204T8 88kw, TF-71SC MY2016 Passion Red R-Design
S80 B6324S 179kw, TF80SC Oyster Gray Pearl

Bylo: C70 B5244T 142kw, M56, Cabrio; C70 B5204T2 120kw, M56; S80 B5204T2 120kw, M56; XC70 D5244T 120kw, AW55-51AWD; S80 D5244T 120kw, AW55-50; S80 B6284T 200kw,4T65EVGT

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 10512
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: XC70 P3 S80 P3

Re: Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od hajnej »

Thor nám do těch teorií hází teda pěkný vidle.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +250tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +360tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3632
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70

Re: Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od python.p »

Ale nehází. On ten olej funguje, ale jak víš, ze stejné nebo líp nefunguje olej co tam přijde? :)

Já mám strach, že koupím pajclej trafo olej z Ukrajiny. :lol:
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @225 ořů v plné síle!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Kein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1241
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80
Bydliště: Ostrava

Re: Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Kein »

Já teda do 3.2 179kw taky leju 5w50. Nízko popelníky jsou do chrochtů s dpf, ja raději ochranu. Jinak rozdil teplotní mezi 5w a 0w je pár stupňů v - 30, myslím že pro naše končiny bezpředmětné. Ale odborník nejsu. Měním co 10tis.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Zpět na „Jak co opravit???“