Motorový olej V8, 3,2

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4160
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Nosound89 »

Jasně, trošku mě pobavila ta jejich akce.
Ať koukám, jak koukám, tak mezi nimi nevidím rozdíl a AKCE = nejdražší.
Další věc co mě zaráží, proč sud nevyjde levněji kanystry?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1673
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od labanos »

Zbyde ti sud :-D
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Urvanej »

labanos píše: 01 čer 2021 09:18 Problém může hlavně u starších motorů:
1) Motor je konstruován s nějákým olejem, má nějaké tolerance na uložení a čerpadlo tlakuje daný olej jak má. Tak je testován a "garantován".
2) Když se zvýší viskozita za studena, tak motor může mít problém při studených startech, protože je moc hustý.
3) Pří nižší viskozitě za tepla může být olej moc řidký a nedostatečně drží film. Pro vyšší zatížení se standardně dává hustější olej, např. 5W-50 namísto 5W-40.
Dovolím si maličko diskutovat, nebo spíš doplnit. Na studenej start se prostě doporučuje většinou 0W, aby to bylo rychle a všude namazaný, případně hydroštely vymezený.
1) bez námitek, olej je navržen konstrukčně tak, aby byl všude v dostatečném množství v celém rozsahu otáček
2) namaže se to pomalu, a pokud je to nějakej bezpopelnej sráček, tak ten moc dobře neulpí a steče za tepla a když to vystydne, tak než nateče nový, tak ho nikde neni dost (typicky třeba vačka)
3) tady už nejde ani tak o film, kterým většinou lidi argumentujou, protože je to snadno pochopitelný argument. Jde spíš o to, že motor má časem zvětšený vůle na klice, čerpadlo už neni co bejvalo, sem tam nějakej karbon usazenej tak, aby omezoval průtok, oděrky na ložiskách atd. => větší průtokové ztráty oleje "dole" a nízký tlak "nahoře". Proto se do vyběhanýho motoru dává olej hustší, který těmi provozními vůlemi tolik neuniká a jeho tlak "nahoře" je vyšší. Proti tomu jde zase horší čerpatelnost.
Jako oleje je asi nejkomplikovanější téma s nejvíce nesmyslama na internetu, protože každej si myslí, že tomu rozumí a tak má potřebu se vyjádřit a řetězit tak nesmysly.
Mobil 1 5W50 neni zázračná vodička a všelék, ale má jednu výhodu oproti ostatním olejům a tou je totální fakáč na emise, DPF apod. a jediná jeho práce je prostě dobře mazat, rozpouštět a konzervovat. Všechny ostatní oleje už mají nějaký kompromis, ať se jedná o nulový popel, long life, nebo nízký čerpací ztráty. Kdyby takhle aditivovali i jinou viskozitu než 5W50, tak bych to kupoval, ale bohužel.
Do D5 dávám mobila 5W50, protože to tam lil 150tkm jbla, potom 100tkm 3m3 a teď 100tkm já. A ten motor šlape jak hodinky, olej nežere a nesype se.
Do první V8 jsem dával 5W50, protože prostě jsem ho měl doma a nechtěl jsem mít na každý auto extra olej, předchozí servis neznámý. Do nynější V8 dávám 5W30, protože to tam lil D.Patočka a po něm ok2ucx, tak pokračuju. Ale už ho tam dávat nebudu, protože to je nízkopopelnatel olej a to nepotřebuju.
Od všeho beru top řadu produktů, ty nižší mi přijdou zbytečná věc na trhu, protože 150Kč na výměně oleje mi nepřijde rozumný místo na úsporu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3330
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Vapik »

Vídím, že myšlenkové pochody v oblasti volby oleje mám shodné s Účkem, chtěl jsem to nějak podobně napsat nicméně jsem líný.

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2246
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Zajsoft »

Takovych je nas mnohem vic, ono 1/2 milionu vlaken o olejich, s prakticky porad stejnema argumentama i vysledkama...
Ja ji(Mobil1 5W50) lil i do D24 a jak byla spokojena, ted sem presel na neco pro TDicka mam pocit od MANNOLu... Ale do zbytku aut tj. 2.4T, T5, T6, V8 a treba do 1.8T v TTcku pujde taky...
Ale jinak at si tam kazdej leje co chce, kor "kdyz" neni: zavodnik, nepotrebuje prece tak kvalitni olej(takze si tam povetsinou nalejou horsi a drazsi...), ma DPFko a jine omylane slinty :D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1673
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od labanos »

Urvanej: ad 3) Je podle mě další argument pro motory, které nejsou v kondici nebo nevím jak na tom jsou. Pro motor, který je v pořádku, mě zajímá akorát jak to maže.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Urvanej »

jinak tady teď ESP celkem za hodně dobrou cenovku, pokud by to někoho zaujalo...
https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-OLEJE-C54/DLE-NORMY-BMW-C145/BMW-LL-04-C175/MOBIL-1-ESP-Formula-5W-30-5L-P101/

labanos: jenže člověk o motoru, že je v pořádku neví. Stejně tak neřekne, že trpí. On prostě jede a když umře, tak nevíš, zda to udělalo to, cos tam nalil ty, nebo někdo 200tkm před tebou. A komu se kdy vyběhá dost velká vůle na to, aby se měla změnit viskozitní třída... to se prostě nedozvíme, dokud neni pozdě.

Ale obecně, ty oleje se řeší zbytečně moc, prostě splnit klíčový parametry (DPF) a pravidelně vyměňovat.
Já si ten nesmysl na testování mazivosti stejně jednou vyrobim :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5838
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jsi si jist, ze chces zustat u Mobilu1? Tohle na me vykouklo po rozriznuti kanystru 5w30 Mobil1.
Pro ty co to moc nevidi, je to regulerni kal z noveho oleje.
20210516_130851.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Urvanej »

Hele, pokud tam neni kal, tak je tam hodně dispersantů, který usazování zabraňujou. Ale zase maji vedlejší účinky jako třeba korozi. Já s úsadama nemam problém. Je potřeba protřepat :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6200
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od python.p »

Urvanej píše: 01 čer 2021 11:47 jinak tady teď ESP celkem za hodně dobrou cenovku, pokud by to někoho zaujalo...
https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-OLEJE-C54/DLE-NORMY-BMW-C145/BMW-LL-04-C175/MOBIL-1-ESP-Formula-5W-30-5L-P101/

labanos: jenže člověk o motoru, že je v pořádku neví. Stejně tak neřekne, že trpí. On prostě jede a když umře, tak nevíš, zda to udělalo to, cos tam nalil ty, nebo někdo 200tkm před tebou. A komu se kdy vyběhá dost velká vůle na to, aby se měla změnit viskozitní třída... to se prostě nedozvíme, dokud neni pozdě.

Ale obecně, ty oleje se řeší zbytečně moc, prostě splnit klíčový parametry (DPF) a pravidelně vyměňovat.
Já si ten nesmysl na testování mazivosti stejně jednou vyrobim :-D
Ámen!

Pokud to není trafo olej, tak když to tam necháš max 10k km, tak je to v cajku.

Mít auto na víkend, který bude furt v červeným, tak jdu taky do nějakýho 5W50 nebo klidně 20W60 a hotovo.

Ale výhoda těch "vodiček" je v tom, že pokud někdo jezdí pocuky, tak ten olej funguje líp. Plus je motor na něj navržený. ;)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6200
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od python.p »

Urvanej píše: 01 čer 2021 14:33 Hele, pokud tam neni kal, tak je tam hodně dispersantů, který usazování zabraňujou. Ale zase maji vedlejší účinky jako třeba korozi. Já s úsadama nemam problém. Je potřeba protřepat :-)
Až dojedu domů, podívám se do Ravenlu z loňska. :crazy:
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Urvanej »

Hele některá pixla mobilu nebo mogulu to měla, některá ne. Jesi byl něco z toho pajcnutej, nebo origo nevím a nic s tim už neudělám.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

shalibaba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 549
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od shalibaba »

Teď jsem si vzpomněl na nedávnou výměnu oleje v ATF, jak se mi kamarád, u kterého výměnu dělám, smál, že každou litrovou butilu Mobilu před vylitím protřepávám - prej to není polévka, aby se to muselo míchat :)
Podobný kal jsem měl u SHELL Helix ultra také - resp. jsem ho tam na dně našel, když jsem chtěl prázdný kanistr po půl roce použít.

Thor123
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 908
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Thor123 »

Já osobně dávám do všeho jen a pouze Mobil1 5W-50 a to:
v S80 D5 s DPF, naježděno na tento olej skoro 300tis km a nikdy nebyl problém- v autě původní hydroštely, turbo, DPF atd... momentálně najeto 423tis km. Ve 400tis km sundána vana kvůli čištění a úplně zbytečně .
-do turbo pětiválců když jsem měl, jsem také vždy dával
- teď jsem dal i do S80 3,2 R6
- V40 VEA diesel také jezdím 5W-50 a přitom má být ta sračka 0W-20
Nikdy nebyl s ničím problém ohledně oleje nebo věcí s tím spojenými.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone

Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9951
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od hajnej »

Thor nám do těch teorií hází teda pěkný vidle.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6200
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od python.p »

Ale nehází. On ten olej funguje, ale jak víš, ze stejné nebo líp nefunguje olej co tam přijde? :)

Já mám strach, že koupím pajclej trafo olej z Ukrajiny. :lol:
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Kein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1642
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Kein »

Já teda do 3.2 179kw taky leju 5w50. Nízko popelníky jsou do chrochtů s dpf, ja raději ochranu. Jinak rozdil teplotní mezi 5w a 0w je pár stupňů v - 30, myslím že pro naše končiny bezpředmětné. Ale odborník nejsu. Měním co 10tis.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Petr 91
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 40
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 3.2 FWD MY2012

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Petr 91 »

Ahoj,

vidím, že většinou lejete shodně Mobil1 5W-50.

Dotaz zní - přijdu opravdu o většinu "Mobil výhod", když bych se vydal "pouze" cestou 0W-30, dle doporučení ? nebo je to stále jednička? :-)

Moje 3.2 jezdí prokazatelně většinu svého života na 0W-30 Shell Helix Ultra A5/B5 a já nevím, zda je to věc, kterou měnit nebo ne. Zda je to vůči Mobil1 při zachování 0W-30 nějak markantní rozdíl nebo spíše zanedbatelný. Budu rád za váš názor. Na Mobil1 slyším chválu odevšad.

Jen doplním - nezávodím a spotřebu oleje mám cca 0,5 litru na každých 9 tis. km, takže motor je, řekl bych, v tomto ohledu v cajku. Najeto mám 19 tis. km a brzy chci řešit druhou výměnu. Auto negarážuji a jezdím celoročně jak krátké trasy (10-20 km několikrát týdně), tak i trochu delší (350 km, několikrát měsíčně), když nepočítám dovolené, samozřejmě.

Budu rád za názor. Díky předem.
_________________
je: V70 3.2, 2011, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km / 44 tis. km
bylo: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km / 23 tis. km

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6200
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od python.p »

Za mě jo, Shell byl za mě pocitově (!) nejhorší olej co jsem v motoru kdy měl. Ale teda D5, nicméně stejná specifika.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Petr 91
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 40
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 3.2 FWD MY2012

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Petr 91 »

Co jsem vyčetl, vydat se tedy cestou "Mobil 1 ESP LV 0W-30" bude snad k mému stylu jízd v pořádku.
_________________
je: V70 3.2, 2011, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km / 44 tis. km
bylo: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km / 23 tis. km

Giew
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 653
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Giew »

Rozhodně. Hlavně pokud tomu nějak výrazně nenakladas, ani Ti to olej nežere, tak pro Tebe 5w50 nemá žádnou výhodu, jen to bude žrát víc benzínu.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

Petr 91
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 40
Registrován: 2 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 3.2 FWD MY2012

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Petr 91 »

Tak bezva. Díky, půjdu do toho.
_________________
je: V70 3.2, 2011, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km / 44 tis. km
bylo: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km / 23 tis. km

M@C
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 241
Registrován: 3 roky 8 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: S80 AWD AT 3.2 MY11, V70 AT 3.2 MY09

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od M@C »

Chystam se na vymenu oleje v 3.2 179kW a uvazuju, jestli nezmenit specifikaci. Pred rokem jsem tam nalil Mobil 1 0W-30, stejny, co liju i do 3.2 175Kw. Ale ten novejsi 179kW mi ten olej trosku zere, parkrat jsem mezi vymenama dolival po trosce. 175kW olej nezere.
Je sance, ze ten 5W-50 nebude zrat? Nebo 5W-30?

Jinak se 175kW jezdi primarne zena, se 179kW jezdim primarne ja a ja ten vykon obcas vyuzivam naplno (kdyz je zahraty motor samozrejme)... :D Obe auta kratke trasy, par km tam, par km zpet, delsi trasy, dovolene apod. potom jen se zeninym 175kW.
_________________
S80 AWD AT 3.2 179kW, B6324S, MY11
V70 AT 3.2 175kW, B6324S, MY09

Pep
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 446
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Korejský toustovač

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Pep »

Než jsem nechával dělat go na T6, tak jsem tam měl na cca 5000 km Mobil1 5W-50 a mizelo zhruba 6 deci na 1000 km. Takže to spíše nepomůže. Nalil bych tam to, co doporučuje Volvo v uživatelské příručce.
_________________
Je: Obrázek KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:

Obrázek S60 T5 MY2004
Obrázek S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation

Giew
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 653
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Giew »

Ono to přirozeně pomůže ve smyslu, že ho to bude žrát míň, protože je olej hustší. Takže 5w50 klidně a nebo i 5w40 či 0w40 bude zlepšení.

Ale samozřejmě příčinu to nevyřeší :)

Ale dolévat po trošce mezi výměnami bych nebral jakože žere olej.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

Zpět na „Jak co opravit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé