Nikdy jsem to řešit nemusel, ale chci mít nějaký v zásobě pro strýčka příhodu.
Jak správně skladovat vstřikovač?
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 736
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Jak správně skladovat vstřikovač?
Co se vám nejlépe osvědčilo, aby byl v regálu v garáži v plné pohotovosti po dlouhou dobu?
Nikdy jsem to řešit nemusel, ale chci mít nějaký v zásobě pro strýčka příhodu.
Nikdy jsem to řešit nemusel, ale chci mít nějaký v zásobě pro strýčka příhodu.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14681
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Jak správně skladovat vstřikovač?
Vykašli se na to. 
K čemu ti bude? Vstřikovač jen tak neodejde. Je lepší si dát ty svoje zrepasovat, když se ti nebudou zdát.
K čemu ti bude? Vstřikovač jen tak neodejde. Je lepší si dát ty svoje zrepasovat, když se ti nebudou zdát.
-
Offline
- Příspěvky: 736
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Jak správně skladovat vstřikovač?
Jde mi o to, že auto nutně potřebuji k práci. Nemohu si dovolit v krajní nouzi vyndat vadný vstřikovač a čekat dva tři dny, než mi ho někdo zrepasuje. Takhle bych v nutnosti hodil rezervní a původní mohl v klidu repasovat.
To je i důvod, proč si, co jde, dělám sám. V servisu domluvíš termín, dáš ho tam odpoledne den předem a za týden nervózně koukáš, že stále stojí tam, kde jsi ho tam nechal. Když auto rozdělám, potřebuji ho ten den ještě zprovoznit.
Navíc stále řeším zvýšenou hlučnost motoru (tvrdší chod). Je slyšet cvakání jednoho vstřikovače. Tak bych mohl v případech velké nudy v poklidu přehazovat a zkoušet, který to je.
To je i důvod, proč si, co jde, dělám sám. V servisu domluvíš termín, dáš ho tam odpoledne den předem a za týden nervózně koukáš, že stále stojí tam, kde jsi ho tam nechal. Když auto rozdělám, potřebuji ho ten den ještě zprovoznit.
Navíc stále řeším zvýšenou hlučnost motoru (tvrdší chod). Je slyšet cvakání jednoho vstřikovače. Tak bych mohl v případech velké nudy v poklidu přehazovat a zkoušet, který to je.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14681
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Jak správně skladovat vstřikovač?
Nezapomínej, že musíš vstřiky vždy přeprogramovat, když je prohodíš. A to taky něco stojí.
-
Offline
- Příspěvky: 961
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Jak správně skladovat vstřikovač?
Vstriky jsem měl vždy na suchu v plastovém boxu. Den před montáži jsem je hodil přes noc do petroleje. Nikdy žádný problém u rotačky i u common railu i po několika letech skladování.
-
Offline
- Příspěvky: 736
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Jak správně skladovat vstřikovač?
To vím, 15 euro na 24 hodin v VDash. Když se na něčem nezaseknu, tak se to dá s jedním vstřikem stihnout. V nejhorším případě to bude až ten poslední. Osobně totiž testům v Bosch moc nevěřím. Ne že by to neuměli, ale pro kšeft je lepší říct, že jsou v háji všechny a že když jim dám dvacku, tak mi je zrepasují. Přitom může být ve skutečnosti v čudu jen jeden. Alespoň u nás mají takovou reputaci.raolsa píše: 04 čer 2025 19:21 Nezapomínej, že musíš vstřiky vždy přeprogramovat, když je prohodíš. A to taky něco stojí.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14681
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Jak správně skladovat vstřikovač?
Co mám vyzkoušené, tak kódování vstřiků se do toho předplatného nepočítá. Platí se vždy.
-
Offline
- Příspěvky: 736
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Jak správně skladovat vstřikovač?
Mají tam napsáno, že kódování vstřikovačů je 15 euro na 24 hodin. Odpočet začíná po prvním úspěšně nakódovaném vstřikovači. Aspoň tak jsem to pochopil.
399 Kč SPONSORED a SMALL účty, po dobu 24 hodin je kódování zdarma po úspěšném nakódování prvního vstřiku.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14681
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Jak správně skladovat vstřikovač?
Aha, tak tohle odzkoušené nemám. Já minule jenom vstřiky překódoval a stálo to peníze, i když je na autě zaplacené to roční předplatné.
-
Offline
- Příspěvky: 6004
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Jak správně skladovat vstřikovač?
Pokud je zakladni predplatne pouze na konfig, tak se vstriky plati.
Pokud je full i s čipem, jsou v cene i vstriky.
Pokud je full i s čipem, jsou v cene i vstriky.
-
Offline
- Příspěvky: 3465
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Jak správně skladovat vstřikovač?
Nové vstřiky od Bosche do prvovýroby chodí zašpuntované a zatavené v igelitu, mastné nejsou, takže předpokládám ze jsou suché maximálně se zbytkem paliva z funkčního testu na výstupní kontrole.
-
Offline
- Příspěvky: 2181
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Jak správně skladovat vstřikovač?
Co to udělá když to nepřekoduji ? Předpokládám že stará D5 se kodovat nemusí. Na kamionech je nevím už kolikátá generace vstřiků co se kodují první tuším 6 místný kod pak 16 dnes 39 místný ale pokud se na to vyprdnu takse nic neděje to mám vyzkoušenýraolsa píše: 04 čer 2025 20:31 Aha, tak tohle odzkoušené nemám. Já minule jenom vstřiky překódoval a stálo to peníze, i když je na autě zaplacené to roční předplatné.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14681
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Jak správně skladovat vstřikovač?
Auto nejede dobře, houpe volnoběh apod.
Stará 120 kW se nekóduje, ale od 136 kW už ano.
Kód říká řídící jednotce jaké hodnoty vstřik má a podle toho jednotka upraví dávku. Ten kód vyplivne stolice při seřizování vstřiku.
Stará 120 kW se nekóduje, ale od 136 kW už ano.
Kód říká řídící jednotce jaké hodnoty vstřik má a podle toho jednotka upraví dávku. Ten kód vyplivne stolice při seřizování vstřiku.
-
Offline
- Příspěvky: 736
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Jak správně skladovat vstřikovač?
Není to adaptační hodnota? Když se nenakóduje, sice nemusí jít na 100%, ale řídící jednotka si to během nějaké doby doladí sama. Koneckonců i vlastnosti daného vstřiku se přece mění s nájezdem. Alespoň tak jsem to někde zachytil. Možná se to platí jen do nějakého roku výroby.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14681
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Jak správně skladovat vstřikovač?
Ne, jednotka to nedoladí.
Prostě se to nakódovat musí.
I po repasy vstřiků se to musí překódovat. Repasovač vygeneruje nové kódy, které se musí zadat.
Prostě se to nakódovat musí.
I po repasy vstřiků se to musí překódovat. Repasovač vygeneruje nové kódy, které se musí zadat.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 3465
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Jak správně skladovat vstřikovač?
Aktuální generaci bosch vstřikovačů kódujeme přes qr kod. Když jsem to řešil co vše je obsaženo v kódu tak zjednodušeně je to poměrně přesná charakteristika v průřezu otevíracích frekvencí a časů. Respektive ten kod popisuje odchylku od ideální katalogové mapy. Korekce ecu stačí právě jen na běžné opotřebení rámci života vstřiku, jeho šířka je stanovena s ohledem na nutnost splnění emisních limitů v čase. Takže jakmile už auto neumí dohnat korekce, vyskočí chyba a vstřik se mění.
-
Offline
- Příspěvky: 736
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Jak správně skladovat vstřikovač?
Takže v podstatě mám částečně pravdu (alespoň u starších systémů) - dokud je vstřikovač v nějaké toleranci (což znamená, že od výroby se jeho hodnota opotřebením vůči kódu už určitě změnila), tak si to řídící jednotka umí dolaďit (tedy jakási adaptační hodnota). Jakmile je už mimo, tak MIL a nazdar. Kód je tedy jakousi startovní čárou pro řj, aby hned od začátku bylo vše v toleranci a během opotřebovávání vlivem provozu se přizpůsobuje dokud je výsledek v toleranci.
Takže teoreticky, když seženu starší vstřik, který je OK, tak i když zadám do řj jeho kód z výroby, tak už vlastně nemusí plně odpovídat skutečnosti, což ale nevadí, protože v rámci oné tolerance s tím řj umí pracovat.
A nebo plácám kravince a měl bych raději jít dělat něco smysluplnějšího
Takže teoreticky, když seženu starší vstřik, který je OK, tak i když zadám do řj jeho kód z výroby, tak už vlastně nemusí plně odpovídat skutečnosti, což ale nevadí, protože v rámci oné tolerance s tím řj umí pracovat.
A nebo plácám kravince a měl bych raději jít dělat něco smysluplnějšího
-
Offline
- Příspěvky: 3465
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Jak správně skladovat vstřikovač?
Funguje to takhle:
ECU počítá s nějakým teoreticky ideálním vstřikovačem a pro něj má mapu, pokud by takový vstřik byl netřeba kodování a korekcí.
Kodování je vlastně korekce vstřiku, ale řádově větší než korekce kterou umí ecu. Takže pokud máš vstřikovac, který je z kraje tolerančního pole a nenakoduješ ho tak se ti může stát že už to ecu nedoběhne a mil bude svítit i u dobrého vstriku. Jakmile se vstrik mění tak hned kodovat, protože jinak vlastně nevíš jestli ta výměna zafungovala, pokud to není z nějakého fatalního stavu kde to je jasné. Složitost je přímo uměrná přesnosti, čím přesněji chceš vstřik řídit tím mít lepší emise a spotřebu tím užší tolerance a tím pádem korekce jsou povoleny.
ECU počítá s nějakým teoreticky ideálním vstřikovačem a pro něj má mapu, pokud by takový vstřik byl netřeba kodování a korekcí.
Kodování je vlastně korekce vstřiku, ale řádově větší než korekce kterou umí ecu. Takže pokud máš vstřikovac, který je z kraje tolerančního pole a nenakoduješ ho tak se ti může stát že už to ecu nedoběhne a mil bude svítit i u dobrého vstriku. Jakmile se vstrik mění tak hned kodovat, protože jinak vlastně nevíš jestli ta výměna zafungovala, pokud to není z nějakého fatalního stavu kde to je jasné. Složitost je přímo uměrná přesnosti, čím přesněji chceš vstřik řídit tím mít lepší emise a spotřebu tím užší tolerance a tím pádem korekce jsou povoleny.
-
Offline
- Příspěvky: 736
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Jak správně skladovat vstřikovač?
Tak teď už jsem chytrej jako rádio. Díky!

-
Offline
- Příspěvky: 974
- Registrován: 21 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
Jak správně skladovat vstřikovač?
Ja jsem sadu nahradnich vstriku na TDI po repasi zatavil do vakuovaci folie. Ale jeste jsem je nepouzil.
-
Offline
- Příspěvky: 736
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Jak správně skladovat vstřikovač?
Nad tou vakuovačkou jsem také přemýšlel. Jen bych to musel udělat, až nebude vedoucí doma 
-
Offline
- Příspěvky: 3465
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Jak správně skladovat vstřikovač?
U nás už si paní vedoucí zvykla i na mytí části motoru v myčce. Takže zatavení něčeho tak inertního bych provedl i při nedělním obědě 
-
Offline
- Příspěvky: 736
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Jak správně skladovat vstřikovač?
No ty kráso, tak takhle statečnej ještě pár dekád nebudu
Každopádně možná to nebudu muset řešit. Po použití BG se to sice velmi výrazně ztišilo, ale po další nádrži bez BG se to vrátilo. Teď jsem tam dal VIF a ztichlo to ještě více než s BG. Jenže na rozdíl od BG mohu VIF dávat vždy (30kč na nádrž vs 800 na nádrž)
Každopádně možná to nebudu muset řešit. Po použití BG se to sice velmi výrazně ztišilo, ale po další nádrži bez BG se to vrátilo. Teď jsem tam dal VIF a ztichlo to ještě více než s BG. Jenže na rozdíl od BG mohu VIF dávat vždy (30kč na nádrž vs 800 na nádrž)
-
Offline
- Příspěvky: 3465
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
-
Offline
- Příspěvky: 6432
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Jak správně skladovat vstřikovač?
Taky tak, ale doby kdy jsem musel čistit zákaldní desky od plastelíny, nebo vazelíny jsou naštěstí dávno pryč... 
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé