Ahoj. Tak po letech jsem se vrátil k Volvu. uplně náhodně skrze kamaráda s kterym jsem jel pro V70 za 26 tis co měla najeto 680tis. No měla nějaký neduhy za ty kilometry, ale víceméně auto plně funkční a hlavně mě dostal ten stav materialu a podobně. V tu dobu sem sháněl nějaký auto na "bordel" a podmínka byla 4x4, velkej kufr a tažný. Koukal sem po All Roadech a pak mě napadla vlastně XC70, protože sem si tim vejletem pro kámoše zajetý Volvo, připomenul když sem pár let zpět měl V70 s D5 2006 a to auto mě hodně bavilo. Vyskočil na mě inzerát se stříbrnou XC70 p2 ve kterym stálo, že postavila barák. No podle toho vypadala, ale za 25 tis nebylo o čem

Takže klasicky sem ji dal dohromady, olakoval a tyden na to co sem ji trochu učesal mi pani na parkovišti nacouvala autem přímo na tažný a auto poskočilo. Po zařazení automatu kovová rána a cukal. Všichni malovali čerta na zeď a že je vymalováno. Myslel sem si to taky a proto sem začal koukat po další XC70. Našel sem akorát cvakal motor. Mysleli jsme si že to jsou vstřiky. Řikám ty mám a proházim to a bejvalej majitel mi to potvrzoval, že by mělo jít o vstřiky. Auto jsem teda od něj koupil, že vyměnim vstřiky ze svojeho a budu jezdit. Těma to ovšem nebylo. Mezitim sem teda ještě udělal proplach převodovky na původní XC70 stříbrný a jezdi s ní. Sem tam si to koplo ale převodovka funguje a řádí do dneška a už je na tom natočeno přes 12tis km protože auto si ode mě vzal kamarád a zůstalo v blízkym kruhu za což jsem rád. Má story a to mám rád
No a v tenhle moment se asi zlomilo něco a začala moje mánie s Volvama V70/XC70. Tím, že jsem modrý XC70 diagnostikovali po rozebrání, že je motor K.O na spodku mi nezbylo nic jinýho než shánět motor( Nechtěl sem kuchat a kanybalizovat stříbrný XC. když jezdilo

), a poptával sem motor D5 120kw. Nějak sem nic nenašel za rozumný peníze až mi známej nabídlo V70 se špatnou dvouhmotou jestli to nechci. Řikám ideální. Takže sem si z toho vybral věci a vyslal to do kovasu komplet vyholený
Jenže mezitim, mi zase vkročila do cesty na marketplacu za krásný peníze aktuální XC70 kompletně originální US 2.4T 147kw. Když jsem ji viděl, tak řikám to je ono! Má tedy LPG, což sem nikdy neměl a tak nějak se s tim seznamuju. Spíš teda do toho leju benzin

Všeobecně tíhnu v posledních letech víc k benzinu. Ty auta jsou víc kultivovanější než naftový:D No dostal mě stav. Předchozí majitel se o auto fakt staral a měl ho hrozně dlouho. Faktury k autu atd. Na v přepočtu asi 530tis km zachovalý auto. Všude původní lak, když sem si to pak obešel v dílně měřičkou a auto vlastně splnovalo vse co sem chtel.
Čeká mě vyřešit vibrování auta při určitý rychlosti spíše při akceleraci, což se asi přiklánim k poloosám, protože kardan je vyndanej a tím to není. Poladit vnitřek, vyčistit, chtěl bych dát lepší audio s orig zesilovačem a tak nějak si auto vyladit k dennímu užívaní a výletování. Nechápu jak sem se dřív mohl modlit k VW. Měl sem několik Passatů a tohle je prostě jinde jak na komfort, tak to zpracování z materiálů co drže a co víc nerez ne to!
Tady to ovšem neskončilo. Moje přítelkyně jezdí trojkovou ovečkou a ta se pokazila 14 dní zpět a to byl skvělej kopanec pro to abych jí nachvilku něco dal čim by jezdila do práce než se dá dohromady Ovce. Měl sem stále v hlavě to, že tak či tak budu koukat po záložnim motoru a převodovce a ono se to tak nějak sešlo až sem narazil na V70 zlatou za pár peněz. Motor a převodovka v parádnim stavu a auto servisovaný v T6R, tak sem pro to hned letěl a zabil dvě mouchy jednou ranou

A navíc to je motor, kterej jezdil jen na benzin, žádný LPG.
Tak nějak se mi to rozmnožilo co se týká švédů, ale modrý XC s D5 teda složim a nejsíš půjde do světa a já budu lítat světle zelenym amíkem

Díly je naštěstí z čeho brát
IMG_0950.JPG
IMG_2942.jpg
IMG_2941.jpg
IMG_2939.jpg
IMG_3069.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.