Ahoj všem, rád bych poprosil o pomoc s bádáním Už nějakou dobu mi velmi slabě topí S60 D5 93kW, asi se to dělo postupně. Nejdřív jsem vyměnil termostat, protože motor se velmi pomalu zahříval a při zkoumání jsem zjistil, že chladič a hadice do něj je horká již krátce po nastartování. Výměna termostatu skutečně zahřívání motoru krásně pomohla, teď se zahřívá velmi rychle a ručička zůstane stát na 90 stupních. Topení to ale vůbec nepomohlo, takže hledám dál. Po prostudování různých fór jsem ohmatal dvě trubky/hadice, co vedou chladivo z motoru do topení (při zahřátém motoru, topení na max, větráky na vysoké otáčky). Jedna hadice je velmi horká a druhá je mírně vlažná. Vychází mi z toho, že je asi ucpaný výměník tepla. Kdyby byl problém s klapkami nebo termistorem, předpokládám, že by obě hadice byly horké. Dává tato úvaha smysl? Máte s tím někdo praktickou zkušenost? Postup výměny jsem si už našel, tak jen spíš abych neplakal na špatném hrobě Díky předem!
Jop, radiátory se ucpávají úplně běžně, už jsem jich vyměnil spoustu.
Rekord výměny mám cca 40 minut.
Nejhorší je nacvaknout zpátky ty drátěné spony na trubkách.
A už mám za sebou i výměnu radiátoru na P3, tam to ale je na dlouho - cca 6 hodin. Musí se rozebrat celý tunel.
raolsa píše: 04 pro 2023 21:34
Jop, radiátory se ucpávají úplně běžně, už jsem jich vyměnil spoustu.
Rekord výměny mám cca 40 minut.
Nejhorší je nacvaknout zpátky ty drátěné spony na trubkách.
A už mám za sebou i výměnu radiátoru na P3, tam to ale je na dlouho - cca 6 hodin. Musí se rozebrat celý tunel.
Takže za hodinu normálka? Já myslel, že to je rozebrat palubovku, půl dne práce...
_________________ Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5 Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
K tomu videu mám dvě výhrady a to, že tu spodní trubku je lepší ohnout směrem dozadu než dopředu - ohýbá se méně. A za druhé, je lepší vzít štípačky a plast co drží sponu té spodní trubky prostě odštípat pryč. Radiátor se stejně vyhodí.
No a až budeš ve fázi, že ti zaboha nepůjdou nasadit ty spony, tak je lepší z pod volantu vylézt, dát si cígo, či oběhnout blok apod. a pak to zase zkusit.
Díky @raolsa za super postřehy!! Někde jsem četl, ze když se ty trubky odpojí v prostoru motoru, tak se hýbou a nemusí se ohýbat. S tím odštípáním plastu je to fakt, když už v ruce držíš novej radiátor, tak starej půjde tak jako tak Nasazení spon je prý výzva, už se těším To řízeni asi odpojím, jak píšeš, i když zrovna z odpojování volantu mám docela respekt, páč to fakt nechceš podělat!
Ahoj mam len taky postreh, davno som menil radiator kurenia sice na s70, ale ide o to ze po vymene sa z radiatora do kabiny siril fakt dlhu dobu zapach novoty asi nejaky mastny povlak z vyroby. Nabuduce by som radiator pred montazou urcite poutieral aspon technickym benzinom.
Na to čištění topení bacha. Oni to ve výrobě napouští takovym mastnym xindlem, aby to nerezlo. Jakmile ho očistíš a vrzneš dovnitř, tak sice nesmrdí, ale je extrémně náchylný na korozi a zarůstání. Takže tady platí, sice smrádek, ale teploučko