S60 D5 slabé topení
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 15
- Registrován: 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006
S60 D5 slabé topení
Ahoj všem, rád bych poprosil o pomoc s bádáním Už nějakou dobu mi velmi slabě topí S60 D5 93kW, asi se to dělo postupně. Nejdřív jsem vyměnil termostat, protože motor se velmi pomalu zahříval a při zkoumání jsem zjistil, že chladič a hadice do něj je horká již krátce po nastartování. Výměna termostatu skutečně zahřívání motoru krásně pomohla, teď se zahřívá velmi rychle a ručička zůstane stát na 90 stupních. Topení to ale vůbec nepomohlo, takže hledám dál. Po prostudování různých fór jsem ohmatal dvě trubky/hadice, co vedou chladivo z motoru do topení (při zahřátém motoru, topení na max, větráky na vysoké otáčky). Jedna hadice je velmi horká a druhá je mírně vlažná. Vychází mi z toho, že je asi ucpaný výměník tepla. Kdyby byl problém s klapkami nebo termistorem, předpokládám, že by obě hadice byly horké. Dává tato úvaha smysl? Máte s tím někdo praktickou zkušenost? Postup výměny jsem si už našel, tak jen spíš abych neplakal na špatném hrobě Díky předem!
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13167
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
S60 D5 slabé topení
Jop, radiátory se ucpávají úplně běžně, už jsem jich vyměnil spoustu.
Rekord výměny mám cca 40 minut.
Nejhorší je nacvaknout zpátky ty drátěné spony na trubkách.
A už mám za sebou i výměnu radiátoru na P3, tam to ale je na dlouho - cca 6 hodin. Musí se rozebrat celý tunel.
Rekord výměny mám cca 40 minut.
Nejhorší je nacvaknout zpátky ty drátěné spony na trubkách.
A už mám za sebou i výměnu radiátoru na P3, tam to ale je na dlouho - cca 6 hodin. Musí se rozebrat celý tunel.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 15
- Registrován: 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006
S60 D5 slabé topení
Díky moc za super-rychlou odpověď. Tak jdu do toho
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
S60 D5 slabé topení
By mě zajímalo, jakou na to má normu autorizák.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 259
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
S60 D5 slabé topení
Takže je to tenhle díl?
https://www.autodily-pema.cz/vymenik-tepla-vnitrni-vytapeni-nissens-73641?srsltid=AfmBOooZ_t2LODs_Z-IaN2--Vc--NdW1DewhQ96ayvtZbh2o-IrWyxsbtOQ
Budu mít asi ten samý problém, dost dlouho trvá, než auto začne topit, a i když je teplota na max, nijak extra horký vzduch z výdechů vevnitř nejde.
Jo a ventilátor topení je tenhle (občas píská) a mění se demontáží kastlíku u spolujezdce?
https://www.autodily-jama.cz/vnitrni-ventilator-nissens-87123-2550535.html
https://www.autodily-pema.cz/vymenik-tepla-vnitrni-vytapeni-nissens-73641?srsltid=AfmBOooZ_t2LODs_Z-IaN2--Vc--NdW1DewhQ96ayvtZbh2o-IrWyxsbtOQ
Budu mít asi ten samý problém, dost dlouho trvá, než auto začne topit, a i když je teplota na max, nijak extra horký vzduch z výdechů vevnitř nejde.
Jo a ventilátor topení je tenhle (občas píská) a mění se demontáží kastlíku u spolujezdce?
https://www.autodily-jama.cz/vnitrni-ventilator-nissens-87123-2550535.html
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvky: 4878
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
S60 D5 slabé topení
Mě Radek radiátor měnil taky, bordel uvnitř je pěknej hnus...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
no chtělo by to s výměnou i kompletní proplach
nevíte, jestli s radiátorem dojdou i nové těsnící kroužky?
nevíte, jestli s radiátorem dojdou i nové těsnící kroužky?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13167
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
S60 D5 slabé topení
U Nissense jsou kroužky i molitan co se lepí okolo.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
-
Offline
- Příspěvky: 259
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
S60 D5 slabé topení
Takže za hodinu normálka? Já myslel, že to je rozebrat palubovku, půl dne práce...raolsa píše: ↑04 pro 2023 21:34 Jop, radiátory se ucpávají úplně běžně, už jsem jich vyměnil spoustu.
Rekord výměny mám cca 40 minut.
Nejhorší je nacvaknout zpátky ty drátěné spony na trubkách.
A už mám za sebou i výměnu radiátoru na P3, tam to ale je na dlouho - cca 6 hodin. Musí se rozebrat celý tunel.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
Ne, spodem po sundání krytu pod volantem a toho krytu tunelu.
-
Offline
- Příspěvky: 259
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
S60 D5 slabé topení
Super, dík. A díl je to ten, co jsem dával odkaz výše?
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
Měl by být, máš tam i záložku s použitím ve vozech...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13167
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
S60 D5 slabé topení
Jop, je to on.
Někde na Youtube je pěkný návod.
Hlavně bacha na spínač brzdových světel, je to docela vopruz ho dostat ven bez poškození.
Někde na Youtube je pěkný návod.
Hlavně bacha na spínač brzdových světel, je to docela vopruz ho dostat ven bez poškození.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 15
- Registrován: 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13167
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
S60 D5 slabé topení
K tomu videu mám dvě výhrady a to, že tu spodní trubku je lepší ohnout směrem dozadu než dopředu - ohýbá se méně. A za druhé, je lepší vzít štípačky a plast co drží sponu té spodní trubky prostě odštípat pryč. Radiátor se stejně vyhodí.
No a až budeš ve fázi, že ti zaboha nepůjdou nasadit ty spony, tak je lepší z pod volantu vylézt, dát si cígo, či oběhnout blok apod. a pak to zase zkusit.
No a až budeš ve fázi, že ti zaboha nepůjdou nasadit ty spony, tak je lepší z pod volantu vylézt, dát si cígo, či oběhnout blok apod. a pak to zase zkusit.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
S60 D5 slabé topení
A to řízení je nutné rozpojit? To jsem myslel, že není.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13167
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
S60 D5 slabé topení
Je to lepší, páč jinak se musí radiátor trochu páčit a poškodí se lamely. Ale je to jenom jeden šroub.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 259
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
S60 D5 slabé topení
Já natrefil na tohle:mm315 píše: ↑06 pro 2023 19:13 Tady je postup, podle kterého plánuji jet:
https://www.youtube.com/watch?v=37u_oQ0Q0Gc
https://m.youtube.com/watch?v=PKVBtKLNIbA&pp=ygUcdm9sdm8gcDIgaGVhdGVyIHJlcGxhY2VtZW50IA%3D%3D
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13167
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
S60 D5 slabé topení
Na tom druhém videu právě není vidět, jak zku*vil ty lamely, protože si neodehnul trubky a nevyndal sloupek.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 15
- Registrován: 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 D5244T7 93kW 2006
S60 D5 slabé topení
Díky @raolsa za super postřehy!! Někde jsem četl, ze když se ty trubky odpojí v prostoru motoru, tak se hýbou a nemusí se ohýbat. S tím odštípáním plastu je to fakt, když už v ruce držíš novej radiátor, tak starej půjde tak jako tak Nasazení spon je prý výzva, už se těším To řízeni asi odpojím, jak píšeš, i když zrovna z odpojování volantu mám docela respekt, páč to fakt nechceš podělat!
-
Offline
- Příspěvky: 105
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Galanta
- Vůz: volvo v40 td 75kW 2001
S60 D5 slabé topení
Ahoj mam len taky postreh, davno som menil radiator kurenia sice na s70, ale ide o to ze po vymene sa z radiatora do kabiny siril fakt dlhu dobu zapach novoty asi nejaky mastny povlak z vyroby. Nabuduce by som radiator pred montazou urcite poutieral aspon technickym benzinom.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12093
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
S60 D5 slabé topení
Na to čištění topení bacha. Oni to ve výrobě napouští takovym mastnym xindlem, aby to nerezlo. Jakmile ho očistíš a vrzneš dovnitř, tak sice nesmrdí, ale je extrémně náchylný na korozi a zarůstání. Takže tady platí, sice smrádek, ale teploučko
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 259
- Registrován: 1 rok 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006
S60 D5 slabé topení
Souhlas, navíc vanilkový stromek to kdyžtak jistí
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12093
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
S60 D5 slabé topení
Jo a mam pocit, že celkem slušně funguje mejdlová nebo octová voda, ale jen pocit, nikdy jsem to nemyl, dycky jsem si smrděl
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: labanos