XC 60 D3; 2.0 Drive 120kW - saze ve výfuku

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
lukynx
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 7 měsíců
Bydliště: Louny
Vůz: Volvo XC60 D3 120kW

XC 60 D3; 2.0 Drive 120kW - saze ve výfuku

Příspěvek od lukynx »

Zdravím všechny.

Vím, že se to tady na foru řeší/řešilo mnohokrát, i po několika hodinách pročítání nemám zcela jasno. Nejsem odborník, spíše běžný uživatel, co má základní znalost a pojem o autech obecně.
Pokud se příspěvek minul a je ve špatné sekci, předem se omlouvám. V případě, kdy se člověk chystá na nákup XC60tky, rok 2012, prověřeného a zkontrolovaného kousku, který je velmi zachovalý, pečovalo se o něj, garážovaný - vše od motoru, přes karoserii, po podvozek je naprosto v pořádku, km sedí, serviska, diagnostika OK - jediný "strašák" se vyskytuje na vnitřní straně v koncovce výfuku, která není zcela čistá, ale zašpiněná/černá/asi saze - klasicky stěrem ověřeno.
Jak velký je toto problém a mělo by mě to okamžitě od nákupu odradit? (DPF filtr, vstřiky, egr..?)

Po pročtení desítek až stovek příspěvků a textů jsem se dozvěděl, že existují dva tábory.. 1) ti co tvrdí, že mírné zašpinění není neobvyklé a nemusí to okamžitě znamenat, nějakou fatální závadu, která bude spojená s nákladnou opravou - výměnou. Že to u těch naftových motorů to bývá "normální". 2) ti co tvrdí, že neexistuje, aby v případě, kdy vše funguje jak má, byl výfuk sebeméně zašpiněný a že je to předzvěstí větších potíží, které mohou nastat např. do roka, dvou.