XC 60 D3; 2.0 Drive 120kW - saze ve výfuku

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
lukynx
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 7 měsíců
Bydliště: Louny
Vůz: Volvo XC60 D3 120kW

XC 60 D3; 2.0 Drive 120kW - saze ve výfuku

Příspěvek od lukynx »

Zdravím všechny.

Vím, že se to tady na foru řeší/řešilo mnohokrát, i po několika hodinách pročítání nemám zcela jasno. Nejsem odborník, spíše běžný uživatel, co má základní znalost a pojem o autech obecně.
Pokud se příspěvek minul a je ve špatné sekci, předem se omlouvám. V případě, kdy se člověk chystá na nákup XC60tky, rok 2012, prověřeného a zkontrolovaného kousku, který je velmi zachovalý, pečovalo se o něj, garážovaný - vše od motoru, přes karoserii, po podvozek je naprosto v pořádku, km sedí, serviska, diagnostika OK - jediný "strašák" se vyskytuje na vnitřní straně v koncovce výfuku, která není zcela čistá, ale zašpiněná/černá/asi saze - klasicky stěrem ověřeno.
Jak velký je toto problém a mělo by mě to okamžitě od nákupu odradit? (DPF filtr, vstřiky, egr..?)

Po pročtení desítek až stovek příspěvků a textů jsem se dozvěděl, že existují dva tábory.. 1) ti co tvrdí, že mírné zašpinění není neobvyklé a nemusí to okamžitě znamenat, nějakou fatální závadu, která bude spojená s nákladnou opravou - výměnou. Že to u těch naftových motorů to bývá "normální". 2) ti co tvrdí, že neexistuje, aby v případě, kdy vše funguje jak má, byl výfuk sebeméně zašpiněný a že je to předzvěstí větších potíží, které mohou nastat např. do roka, dvou.

Auto není bazarovým prodejem, překupníkem, ale skutečně soukromá osoba, 1 majitel v ČR, nájezd 155 000 km poctivých, auto má před několika dny hotovou kompletní STK a emise, papírově vše naprosto OK. Problém údajně již dříve diskutován s autorizovaným servisem VOLVO v Praze, provedené nějaké měření a kontrola DPF filtru s tím, že vykazuje nízká procenta opotřebení a závěr, že je to u těchto aut normální a nejde o nic vážného. Žádné kontrolky nesvítí, auto jede jak má, spotřeba PHM a množství oleje apod. prý v normě.

Když před nákupem auta, znovu zajedu prověřit auto - DPF filtr do Volva, případně zajedu na opakované emise na jinou kontrolní stanici a ověřím si pravost výsledků emisí, vyřeším tím něco? Pokud je DPF filtr K.O. tak hodnoty na emisní kontrole nemohou vyjít dobře. Nebo naopak, když budou hodnoty v předepsaných mezích, je vše v pořádku?

Chtěl bych poprosit o radu, pomoc, finální názor, zhodnocení, možná verdikt ohledně ne zcela čistého výfuku u XC 60 D3; 2.0 Drive 120kW - motor D5204T3

Předem mnohokrát děkuji za jakékoli rady, tipy, názory všem!

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5121
Registrován: 7 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70

XC 60 D3; 2.0 Drive 120kW - saze ve výfuku

Příspěvek od python.p »

Za mě je to snadný, pokud je trochu špinavý tak je to cajk, je to nafta a to DPF se taky vypaluje, tak ty saze musí pryč.

Ale jsou lidi co budou tvrdit, že to má být čisté jak lilie...

Mě taky tvrdili, že auto olej nežere a než se vysypal motor, tak jsem dolíval tak 1l na 2000km...

Když si zajedeš udělat emise tak asi nic nezkazíš ap okud to bude v normě, tak cajk. Ty DPF u Volva neodchází jak u Alfy nebo jinde. Takže by to nemuselo znamet nic zlého, třeba jen to, že s tím člověk jezdí pocuky a nedává tomu napít, tak se ve výfuku něco usadí.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1070
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

XC 60 D3; 2.0 Drive 120kW - saze ve výfuku

Příspěvek od Tomas78 »

Jestli Tě to uklidní, mám to taky trošku špinavé (někde jsem to tu postoval) Po dálniční jízdě nebo servisákovo "túrování" na místě je to čisté :) DPF bych se nebál, základ je, aby motor fungoval DOBŘE a když bude fungovat dobře motor, bude fungovat i DPF (mám aktuálně 313 000 km).

EDIT: ehm, to není moudro z mojí hlavy, já nejsem expert na motory :D

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1247
Registrován: 10 roků
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

XC 60 D3; 2.0 Drive 120kW - saze ve výfuku

Příspěvek od labanos »

Máš fotku špinavého kapesníčku? Jsou to saze (jako bys vymetl komín) nebo zašpiněné (jako bys otřel kapesníkem trochu okouřené okno, třeba v krbu, když člověk umí správně topit :twisted: )?
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

lukynx
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 7 měsíců
Bydliště: Louny
Vůz: Volvo XC60 D3 120kW

XC 60 D3; 2.0 Drive 120kW - saze ve výfuku

Příspěvek od lukynx »

Děkuju všem, za konstruktivní zpětnou vazbu a info. Foto stěru kapesníčkem během dneška dodám, já jako laik samozřejmě vyloženě nepoznám, jestli je to již moc, nebo ještě v normě. Když jsme auto s kontrolním mechanikem testovali, ten stěr z výfuku spíše připomínal tu variantu okouřeného okna od krbu, ale znovu, jsem v tomto opravdu laik. Nicméně za poslední dva dny tak namátkově, když potkám zaparkované Volvo XC60 podobné motorizace, kouknu a případně zkusím, jak to má u výfuku a zatím jsem narazil na 3 naprosto suché a čisté výfuky Volva z cca 10 aut, na které jsem narazil.

Doplním, že jak od prodávajícího, tak i jeho známého, se kterým bylo Volvo před pár lety dovezeno z Německa, mám informace (kterým nemám objektivní důvod nevěřit), že auto 1 - 2x do roka jelo na delší trasu na dovolenou a jinak pouze kolem komína a město a kolem Kladna. A zároveň prodávající je skutečný srdcař s tím, že se o auto staral, pečoval, na emisních kontrolách trpěl to trápení motoru apod. Z osobní schůzky a nějakého dialogu jsem tedy usoudil (zdání může klamat), že pán je opravdu takový ten typ velmi opatrného konzervativního člověka, který se o auto velmi dobře stará, zároveň je ale otázka, jestli autu byla vůbec dávány dostatečné příležitosti, aby mohl ten DPF filtr regenerovat. Jinak nemám ani důvod zpochybňovat, že pán tankoval pouze naftu na EuroOil a používal aditiva VIF.

Aktuálně budu řešit tedy možnost nějaké kontroly - proměřování ve Volvu v Praze, případně bych velmi rád opakoval emisní kontrolu, abych to měl černé na bílém, případně mi bylo doporučena možnost zevrubné kontroly a otestování filtru v DPF Tech v Tuchlovicích nebo tomu podobných. Nicméně to již asi pár tisíc Kč obnášet bude.

Závěrem dodám, že jsem byl kontrolním mechanikem upozorněn, že samozřejmě zakopaný pes nemusí být pouze v DPF filtru, ale pokud se děje něco špatně již před ním, vstřiky, EGR aj., ale opět, pro mě jsou to již termíny, které znám, ale nejsem schopen poté učinit nějaké adekvátní a informované rozhodnutí - koupit - nekoupit.

Toto je totiž opravdu jediný problém/strašák/nejistota, která mě drží od toho, abych si s pánem plácnul, jinak je celkový stav auta velmi slušný a velmi zachovalý, s ohledem na rok 2012, ale ano, již je to starší auto a lze počítat se vším, takže rozhodnutí člověk musí učinit stejně sám.

Děkuju za reakce, postřehy a info, vážím si toho!

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9857
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

XC 60 D3; 2.0 Drive 120kW - saze ve výfuku

Příspěvek od hajnej »

python.p píše: 26 říj 2023 22:15 Za mě je to snadný, pokud je trochu špinavý tak je to cajk, je to nafta a to DPF se taky vypaluje, tak ty saze musí pryč.

Ale jsou lidi co budou tvrdit, že to má být čisté jak lilie...
Dovolím si nesouhlasit. 416tkm:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1070
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

XC 60 D3; 2.0 Drive 120kW - saze ve výfuku

Příspěvek od Tomas78 »

Fakt je, že ze začátku jsem to taky řešil. Před tím jsem měl služební Octavie 2x 1.6 TDi a 1x 2.0 TDi a opravdu výfuk jako zrcadlo, ani kapesníčkem se tam nedalo nic vytřít. Takhle pěkný jako to má Kuba to mám jen po "výpalu"

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]