Tarkin - Volvo S80 TDI
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#1 Tarkin - Volvo S80 TDI
Kde začít... píše se duben roku 2017 a Tarkin shání dostavník. Protože je ještě student, budget není příliš velký, po chvíli hledání padne volba na Volvo S80 TDI D5252T, a to díky "legendární" spolehlivosti tohoto agregátu a Volvo P2 jako takového, takže se jelo do ČB pro "ultimátní večerní TDI".
Stav auta na místě byl dost špatný (odpovídal ceně 44 000Kč), krom rozvodů a předních tlumičů to byl v podstatě stav "pracovního auta" a to hlavně z pohledu estetiky, obyčejný potrhaný látkový interier, oloupané sloupky, škrábance, ďolíky od parkování, špinavé a spoustu částí interieru na výměnu. Ale technika byla přece TDI a to toho moc nepotřebuje.
No takhle zhruba vypadá mých 6 let života s Volvem S80 TDI.
Motor: D5252T MSA15.8
Najeto: 354 000(04/2017), teď 423 000 (03/2023)
Výbava:
Dostatečný základ, který byl v průběhu lehce upgradován.
- Pro rakouský trh
- MY2000
- Barva White solid
- Tdi MSA15.8 103kW @ Stage 1 125-kW/340Nm momentálně s EGR ON
- Automatická klima
- Šedý hadr vnitřek @ Executive interiér se světlou kůží s kompletní renovací
- 80l nádrž
- H7 světla - Bosch Plus 150 Gigalight H7, keramické patice, paraboly a sklo čištěné
- Původně HU601, @ HU801 s 3 CH Dolby Prologic
- Původně bez zesilovače, obyč repro @ HU801, High performance audio, zesilovač + adaptér na jack s aptx bluetooth, napojeno na filtrační audio kondenzátor
- Omezovač na 250kmh
- Palubní PC
- Tempomat
- El.Sklápěcí zrcatka
- Světla na zem v zrcátkách
- Držák nápojů
- Plastová rukojeť ruční brzdy
- Mechanický sedačky s výhřevem @ Executive sedačky s pojezdem a vyhríváním, dodělán i výhřev zadních sedaček s originálním tlačítkem ve středovém panelu
- R17 Arrakis po rovnání s novou sadou Sava intensa uhp 2 225/50 r17 pneu zhruba 7,5mm
- R16 Mimas v černé barvě se zánovní sadou Sebring Formula Snow215/55/R16 XL pneu zhruba 7mm
- Dynamic chassis
- STC
- Multivolant @ doděláno podsvícení tlačítek s béžovou barvou a vyměněn kroužek pod volantem
- Čelní sklo s proti slunečním pruhem
- Nahrána čeština od D5T5
Co je v tuhle chvíli špatně (03/2023):
- Estetika auta z venku
- Motor do ohřátí kouří víc než by vzhledem k servisům a investicím měl
- Drobná vůle na přední nápravě
Plán úprav (03/2023):
- V plánu bylo úprava výkonu a celolaku s FL díly, které jsou v garáží. Ale na to už asi nedojde.
Plán servisu (03/2023):
- Výměna tyček stabilizátoru Meyle HD
- Výměna čepu ramene
- Výměna gufer ventilů
Co k autu mám (03/2023):
- Náhradní středové stmivací zrcátko z XC90 ročník 2009
- Originální příčníky s klíčkem
- Náhradní středový panel
- Meyle HD tyčky stabilizátoru
- Čep Corteco
- Gumové i látkové koberečky originál S80, třetí navíc neorigo
- Adaptér pro vývod olejového potrubí pro olejový chladič
- Dvě náhradní starší mlhovky
- Zbytek ze sady pro renovaci koženého interiéru
- Původní originální intercooler, na autě je do88
- Facelift nárazníky, kufr, zrcátka, střešní lišty, přední blatníky
- Náhradní zdravé zadní blatníky (Protože tam dochází u S80 ke korozi)
- Náhradní dorazy kol
- 7l 5-W40 oleje
- Náhradní kabinový filtr s fungicidním účinkem
- Náhradní termostat
- Původní originální výfuk v dobrém stavu
- R16 Mimas v černé lesklé barvě s obutím Sebring Formula Snow 215/55/R16 XL pneu zhruba 7,8mm
- R17 Arrakis s novou sadou Sava Intensa UHP2 225/50 R17
Co se během 6 let servisovalo (na spoustu věcí jsem určitě ještě zapomněl):
- Všechno
2017:
- Po nákupu jsem jako první řešil interiér: výměna manžety řadičky a ruční brzdy, výměna prasklých žárovek, doplněný chybějících úchytů, průchodky pásů
- Výměna bílé řady reproduktorů za modré
- Volvoklub podznačky SPZ
- Leštění laku, zašití látkového interieru, instalace H7 night breaker žárovek
- Výměna kroužku pod volantem
- Výměna oleje včetně všech filtrů (5W40, filtry MANN)
- Tepování látkové interieru
- Vystříkání dutin voskem od LM
- Oprava sklápění zrcátka
- Rozebrání a čištění sání a EGRu
- Instalace LED žárovek do interieru, později výměna za lepší s odporem, pak další a další výměny (majitelé LEDek v intru znají)
- Čištění a natírání brzdičů, loketní opěrka potažená černým semišem
- Výměna horního silentbloku motoru
- Řešení problému s tlakem a náhodné nouzáky v tahu motoru: Postupná výměna podtlakových hadic, snímače tlaku v sání, hadic k turbu a EGR, výměna Pierburg regulátoru tlaku turba, zakoupení trubky k sání
- Výměna hadic na vodu, utěsnění vedení tlaku
- Výměna plastíků středového panelu a osvětlení interieru
- Počátek Audio tlumení, zatím pouze STP do dveří, výměna skla zrcátka s výhřevem
- Opravy tapců - prolepení všeho uvolněného
- Řešení vrzání interieru podle Igor bass testů
- Výměna masky auta, původní logo Volvo bylo poničené
- LED osvětlení SPZ
- Čištění světel a podlepení těsnění, instalace odvětrávaných víček
- Výměna oleje v převodovce Systrans FE 75W, nalepení losíků
- Výměna obložení (ATE) zadní ruční brzdy včetně nastavovacího válečku
- Výměna za chrom lišty z faceliftu
- Nákup R16 Mimas a nové zimní pneu Sebring 215/55/R16 XL
- Výměna dalších hadic a nastavení předvstřiku
- Instalace chrom obroučků budíků
- Výměna baterie
2018:
- Výměna oleje a filtrů, předělání otrhaných látkových sloupků na černé kožené
- Výměna ostřiků pístů a pevnostních šroubů uložení klikové hřídele + Čipování na ST1 s češtinou a EGR OFF
- Výměna a výroba přechodky na dva průměry u prasklé hadice výměníku oleje
- Nákup bezpečnostních šroubů na kola
- Výměna fridexu
- Lakování mřížky nárazníku do černé
- PDR
- Nákup a rovnání Volvo R17 Arrakis
- Pokračování ve vytlumení STP
- Instalace Audio adaptéru do pozice CD changeru s Audio filtračním kondenzátorem napájení
- Výměna dorazů
- Výměna spojkové sady, alternátoru, ostřiků pístů a šroubů kliky v AVdílech, čištění koše a olejový vany.
- Původní alternátor zrepasován a upraven na volnoběžku
- Výměna odvzudšnění brzdové kapaliny (ATE SL)
- Zakoupení Executive interieru, přestavba interieru a předělání tapců
- Výměna svíček na ohřev vody a utěsnění hadic
- K audio device doplněno bluetooth s aptx kodekem
- Výměna hokejek pásů
- Výměna ořechu spínání
- Výměna řemene vstřikovacího čerpadla a alternátoru
- Výměna dorazů, tyček stabilizátorů
- Výměna čepů Lemforder
- Instalace PUR silentbloků do předních ramen
- Přetěsnění víka ventilů
- Výměna zadních tlumičů KYB
- Proplach a výměna čerpadla řízení
- Sehnání středového reproduktoru do HP řady
- Opět výměna baterie GS Silver 90Ah 800A
- Znovu repasování alternátoru (původní odešel na zkrat diodového můstku a zničil i baterii)
- Výměna za druhou verzi PUR silentbloků
- Výměna svíček na vodu, těsnění víčka oleje, výměna pístů na kufr a kapotu
- Nákup chybějícího krytu chladičů
- Mezitím několikrát geometrie a servis klimatizace
- HU801 podle kompatibilních čísel
- Výměna spínačů pásů
- Proplach čerpadla a výměna oleje za LM
2019:
- Výměna podtlakového uložení motoru a silentbloku pod řemenicí + další nový silentblok na rozpěře
- Výměna uložení rozpěry
- Seřízení předvsřiku, oprava kabeláže ke svíčkám na vodu
- Výměna gumového čehosi u stěračů
- Oprava dorazů zrcátka
- Lakování střešních lišt
- Výměna silentbloku rozpěry
- Výměna na zadní facelift světla
- Řešení odporů bočníku, aby FL světla neházely chybu
- Výměna žárovky osvětlení spínačky
- Výměna a oprava volantové tyče, stará byla zaseklá
- Výměna žhaviček - BERU
- Výměna filtrů
- Výměna kloubku řízení
- Výměna zadních brzd Textar + Brembo
- Oprava závitu kladky
- Výměna uchycení výfuku (Skandix)
- Další dodatečný věci do intru
- Instalace dodělávací sady parkovacích senzorů Volvo
- Výměna filtrů
- Eibach Pro KIT, výměna uložení tlumičů za KYB
- Instalace a lakování nástavců na větší 305mm brzdy, TRW Cotec destičky, kotouče ATE 305mm
- Oprava silentbloku převodovky
- Výměna tepelného štítu řízení
- Geometrie
- Další tlumení STP + Gladen Aero Wave + tlumení kapoty
- Začátek nekonečné šichty renovace executive interieru (120+h)
- Vytlumení i středového reproduktoru palubky, další vosk dutin
- Výměna oleje a filtrů po 8-10tkm, výměna dorazů
- Výměna kladek pro rozvod řemene čerpadla
- Repasování poloos
- Výměna starteru, kontrola vůle turba (minimální)
- Instalace repasovaných poloos + gufera a výměna oleje v převodovce
- Instalace catch can
- Výměna zadního pravého ložiška (FAG)
- Sehnání víček uložení tlumičů
2020:
- Pokračování prací na renovaci interieru
- Zadní brzdy komplet Brembo
- Výměna katalyzátoru za rezonátor
- Podsvícená tlačítka volantu, výměna těsnění dveří
- Příběh s renovací čerpadla začíná - první repasování čerpadla bez rozdělovací hlavy, auto začně hůř startovat za tepla
- Keramické patice H7
- Aplikování podložek pod kola 15mm + výměna šroubů
- Vytlumení i kufru
- Protažení kabelů, jednotek a relátek pro zadní výhřev sedaček
- Oprava manžety poloosy a doplnění maziva
- Aplikace Deuter Motorsport PUR šroubů do utažení poloos
- Dolazování čerpadla
- Nákup a aplikování Do88 intercooleru
- Instalace autokamery 70mai s GPS
- Čerpadlo dostává novou elektronickou hlavu
- Čištění motorového prostoru a dolazení předvstřiku
- Instalace LED do zpátečky
- Nákup adaptéru na chladič oleje
- Oprava zadního sedáku s novým tužidlem a lakem na sedačky
- Oprava úchytu palivových hadic
- Výměna oleje s aditivací a proplachem od LM
- Pokus s 12mm rozdělovací hlavou čerpadla
- Nápup a instalace Simons Sport system výfuku
- Příruba na 3 svíčky pro ohřev vody + nové Meyle svíčky
- Nové silentbloky převodovky a horní rozpěrné tyče Skandix
- Tlačítka volantu konečně svítí
- Kontrola silentbloků podvozku na vibrační stolici
- Aplikace slonního tuku na sedačky
- Budík tlaku turba (nyní je pryč)
- Výměna přepadů
2021:
- Poslední repasování čerpadla, opět všechny těsnění a čištění ultrazvukem, výměna rozdělovací hlavy za originál 11mm
- Výměna relátka pro spínání čerpadla
- Nastavení předvstřiku
- volnoběžka Valeo po 2 letech vypoví službu => výměna za volnoběžku INA
- Výměna oleje, kladky rozvodu příslušenství
- Oprava závitu kladky závitovou vložkou
- Výměna ložiška pravé přední kolo (SNR) a nový kloub poloosy
- Výměna silentbloků zadní nápravy, kontrola
- Měření komprese, dolazení předsvtřiku, kontrola spínání klimakompresoru
- EGR ON
- Palivový filtr, dorazy nápravy, vzduchový filtr
2022:
- Výměna vstřikovačů Firad ASLA150P838 tryska DSLA150P838 (ASLA150P838) + podložky
- Výměna tyček řízení, výměna oleje
- Geometrie, čištění a doplnění klimatizace
- Oprava Injenction timing valve + předvstřik a dávka
- Nákup FL dílů: nárazníky, kufr, zrcátka, lišty
- Další výměna silentbloků rozpěry
- Filtry, Těsnění EGR ventil AJUSA
- Horní uložení motoru MEYLE 514 943 4263/HD
- Výměna nádoby fridexu
- Výměna mlhovek TYC 19-0607-05-9 + TYC 19-0608-05-9
2023:
- Sundání UFO, hadice přes kolínko rovnou do catch can
- Přetěsnění víka ventilů reinzosil a nové těsnění
- Výměna žhaviček Denso
- Výměna řemenice klikové hřídele INA 544 0002 10, FEBI BILSTEIN 31815, šrouby CONTINENTAL CTAM MS05
- Výměna spínače světel a oprava kabeláže a bočníku v jednotce
- Nová zátka přepadů vstřikovačů
- Nákup Meyle HD tyček
Na autě jsem vždy měnil olej v intervalu 8-11tkm, většinou u spodní hranice a s proplachem motoru. Turbo jsem po větší zátěži nechal dochladit a motoru jsem nenakládal, dokud neměl na vodě po delší dobu 90°C. Veškerá nafta byla aditivována VIFem.
Na spoustu věcí jsem určitě zapomněl, suma sumárum 6 let a zhruba 280 000Kč + pořizovací cena a stovky hodin práce, obrouvskou zásluhu na tom má opět peter cz.
Pár fotek, nevypadá to, ale estetika je slabší, gumový nesmysl lízátko už je z auta pryč.
Stav auta na místě byl dost špatný (odpovídal ceně 44 000Kč), krom rozvodů a předních tlumičů to byl v podstatě stav "pracovního auta" a to hlavně z pohledu estetiky, obyčejný potrhaný látkový interier, oloupané sloupky, škrábance, ďolíky od parkování, špinavé a spoustu částí interieru na výměnu. Ale technika byla přece TDI a to toho moc nepotřebuje.
No takhle zhruba vypadá mých 6 let života s Volvem S80 TDI.
Motor: D5252T MSA15.8
Najeto: 354 000(04/2017), teď 423 000 (03/2023)
Výbava:
Dostatečný základ, který byl v průběhu lehce upgradován.
- Pro rakouský trh
- MY2000
- Barva White solid
- Tdi MSA15.8 103kW @ Stage 1 125-kW/340Nm momentálně s EGR ON
- Automatická klima
- Šedý hadr vnitřek @ Executive interiér se světlou kůží s kompletní renovací
- 80l nádrž
- H7 světla - Bosch Plus 150 Gigalight H7, keramické patice, paraboly a sklo čištěné
- Původně HU601, @ HU801 s 3 CH Dolby Prologic
- Původně bez zesilovače, obyč repro @ HU801, High performance audio, zesilovač + adaptér na jack s aptx bluetooth, napojeno na filtrační audio kondenzátor
- Omezovač na 250kmh
- Palubní PC
- Tempomat
- El.Sklápěcí zrcatka
- Světla na zem v zrcátkách
- Držák nápojů
- Plastová rukojeť ruční brzdy
- Mechanický sedačky s výhřevem @ Executive sedačky s pojezdem a vyhríváním, dodělán i výhřev zadních sedaček s originálním tlačítkem ve středovém panelu
- R17 Arrakis po rovnání s novou sadou Sava intensa uhp 2 225/50 r17 pneu zhruba 7,5mm
- R16 Mimas v černé barvě se zánovní sadou Sebring Formula Snow215/55/R16 XL pneu zhruba 7mm
- Dynamic chassis
- STC
- Multivolant @ doděláno podsvícení tlačítek s béžovou barvou a vyměněn kroužek pod volantem
- Čelní sklo s proti slunečním pruhem
- Nahrána čeština od D5T5
Co je v tuhle chvíli špatně (03/2023):
- Estetika auta z venku
- Motor do ohřátí kouří víc než by vzhledem k servisům a investicím měl
- Drobná vůle na přední nápravě
Plán úprav (03/2023):
- V plánu bylo úprava výkonu a celolaku s FL díly, které jsou v garáží. Ale na to už asi nedojde.
Plán servisu (03/2023):
- Výměna tyček stabilizátoru Meyle HD
- Výměna čepu ramene
- Výměna gufer ventilů
Co k autu mám (03/2023):
- Náhradní středové stmivací zrcátko z XC90 ročník 2009
- Originální příčníky s klíčkem
- Náhradní středový panel
- Meyle HD tyčky stabilizátoru
- Čep Corteco
- Gumové i látkové koberečky originál S80, třetí navíc neorigo
- Adaptér pro vývod olejového potrubí pro olejový chladič
- Dvě náhradní starší mlhovky
- Zbytek ze sady pro renovaci koženého interiéru
- Původní originální intercooler, na autě je do88
- Facelift nárazníky, kufr, zrcátka, střešní lišty, přední blatníky
- Náhradní zdravé zadní blatníky (Protože tam dochází u S80 ke korozi)
- Náhradní dorazy kol
- 7l 5-W40 oleje
- Náhradní kabinový filtr s fungicidním účinkem
- Náhradní termostat
- Původní originální výfuk v dobrém stavu
- R16 Mimas v černé lesklé barvě s obutím Sebring Formula Snow 215/55/R16 XL pneu zhruba 7,8mm
- R17 Arrakis s novou sadou Sava Intensa UHP2 225/50 R17
Co se během 6 let servisovalo (na spoustu věcí jsem určitě ještě zapomněl):
- Všechno
2017:
- Po nákupu jsem jako první řešil interiér: výměna manžety řadičky a ruční brzdy, výměna prasklých žárovek, doplněný chybějících úchytů, průchodky pásů
- Výměna bílé řady reproduktorů za modré
- Volvoklub podznačky SPZ
- Leštění laku, zašití látkového interieru, instalace H7 night breaker žárovek
- Výměna kroužku pod volantem
- Výměna oleje včetně všech filtrů (5W40, filtry MANN)
- Tepování látkové interieru
- Vystříkání dutin voskem od LM
- Oprava sklápění zrcátka
- Rozebrání a čištění sání a EGRu
- Instalace LED žárovek do interieru, později výměna za lepší s odporem, pak další a další výměny (majitelé LEDek v intru znají)
- Čištění a natírání brzdičů, loketní opěrka potažená černým semišem
- Výměna horního silentbloku motoru
- Řešení problému s tlakem a náhodné nouzáky v tahu motoru: Postupná výměna podtlakových hadic, snímače tlaku v sání, hadic k turbu a EGR, výměna Pierburg regulátoru tlaku turba, zakoupení trubky k sání
- Výměna hadic na vodu, utěsnění vedení tlaku
- Výměna plastíků středového panelu a osvětlení interieru
- Počátek Audio tlumení, zatím pouze STP do dveří, výměna skla zrcátka s výhřevem
- Opravy tapců - prolepení všeho uvolněného
- Řešení vrzání interieru podle Igor bass testů
- Výměna masky auta, původní logo Volvo bylo poničené
- LED osvětlení SPZ
- Čištění světel a podlepení těsnění, instalace odvětrávaných víček
- Výměna oleje v převodovce Systrans FE 75W, nalepení losíků
- Výměna obložení (ATE) zadní ruční brzdy včetně nastavovacího válečku
- Výměna za chrom lišty z faceliftu
- Nákup R16 Mimas a nové zimní pneu Sebring 215/55/R16 XL
- Výměna dalších hadic a nastavení předvstřiku
- Instalace chrom obroučků budíků
- Výměna baterie
2018:
- Výměna oleje a filtrů, předělání otrhaných látkových sloupků na černé kožené
- Výměna ostřiků pístů a pevnostních šroubů uložení klikové hřídele + Čipování na ST1 s češtinou a EGR OFF
- Výměna a výroba přechodky na dva průměry u prasklé hadice výměníku oleje
- Nákup bezpečnostních šroubů na kola
- Výměna fridexu
- Lakování mřížky nárazníku do černé
- PDR
- Nákup a rovnání Volvo R17 Arrakis
- Pokračování ve vytlumení STP
- Instalace Audio adaptéru do pozice CD changeru s Audio filtračním kondenzátorem napájení
- Výměna dorazů
- Výměna spojkové sady, alternátoru, ostřiků pístů a šroubů kliky v AVdílech, čištění koše a olejový vany.
- Původní alternátor zrepasován a upraven na volnoběžku
- Výměna odvzudšnění brzdové kapaliny (ATE SL)
- Zakoupení Executive interieru, přestavba interieru a předělání tapců
- Výměna svíček na ohřev vody a utěsnění hadic
- K audio device doplněno bluetooth s aptx kodekem
- Výměna hokejek pásů
- Výměna ořechu spínání
- Výměna řemene vstřikovacího čerpadla a alternátoru
- Výměna dorazů, tyček stabilizátorů
- Výměna čepů Lemforder
- Instalace PUR silentbloků do předních ramen
- Přetěsnění víka ventilů
- Výměna zadních tlumičů KYB
- Proplach a výměna čerpadla řízení
- Sehnání středového reproduktoru do HP řady
- Opět výměna baterie GS Silver 90Ah 800A
- Znovu repasování alternátoru (původní odešel na zkrat diodového můstku a zničil i baterii)
- Výměna za druhou verzi PUR silentbloků
- Výměna svíček na vodu, těsnění víčka oleje, výměna pístů na kufr a kapotu
- Nákup chybějícího krytu chladičů
- Mezitím několikrát geometrie a servis klimatizace
- HU801 podle kompatibilních čísel
- Výměna spínačů pásů
- Proplach čerpadla a výměna oleje za LM
2019:
- Výměna podtlakového uložení motoru a silentbloku pod řemenicí + další nový silentblok na rozpěře
- Výměna uložení rozpěry
- Seřízení předvsřiku, oprava kabeláže ke svíčkám na vodu
- Výměna gumového čehosi u stěračů
- Oprava dorazů zrcátka
- Lakování střešních lišt
- Výměna silentbloku rozpěry
- Výměna na zadní facelift světla
- Řešení odporů bočníku, aby FL světla neházely chybu
- Výměna žárovky osvětlení spínačky
- Výměna a oprava volantové tyče, stará byla zaseklá
- Výměna žhaviček - BERU
- Výměna filtrů
- Výměna kloubku řízení
- Výměna zadních brzd Textar + Brembo
- Oprava závitu kladky
- Výměna uchycení výfuku (Skandix)
- Další dodatečný věci do intru
- Instalace dodělávací sady parkovacích senzorů Volvo
- Výměna filtrů
- Eibach Pro KIT, výměna uložení tlumičů za KYB
- Instalace a lakování nástavců na větší 305mm brzdy, TRW Cotec destičky, kotouče ATE 305mm
- Oprava silentbloku převodovky
- Výměna tepelného štítu řízení
- Geometrie
- Další tlumení STP + Gladen Aero Wave + tlumení kapoty
- Začátek nekonečné šichty renovace executive interieru (120+h)
- Vytlumení i středového reproduktoru palubky, další vosk dutin
- Výměna oleje a filtrů po 8-10tkm, výměna dorazů
- Výměna kladek pro rozvod řemene čerpadla
- Repasování poloos
- Výměna starteru, kontrola vůle turba (minimální)
- Instalace repasovaných poloos + gufera a výměna oleje v převodovce
- Instalace catch can
- Výměna zadního pravého ložiška (FAG)
- Sehnání víček uložení tlumičů
2020:
- Pokračování prací na renovaci interieru
- Zadní brzdy komplet Brembo
- Výměna katalyzátoru za rezonátor
- Podsvícená tlačítka volantu, výměna těsnění dveří
- Příběh s renovací čerpadla začíná - první repasování čerpadla bez rozdělovací hlavy, auto začně hůř startovat za tepla
- Keramické patice H7
- Aplikování podložek pod kola 15mm + výměna šroubů
- Vytlumení i kufru
- Protažení kabelů, jednotek a relátek pro zadní výhřev sedaček
- Oprava manžety poloosy a doplnění maziva
- Aplikace Deuter Motorsport PUR šroubů do utažení poloos
- Dolazování čerpadla
- Nákup a aplikování Do88 intercooleru
- Instalace autokamery 70mai s GPS
- Čerpadlo dostává novou elektronickou hlavu
- Čištění motorového prostoru a dolazení předvstřiku
- Instalace LED do zpátečky
- Nákup adaptéru na chladič oleje
- Oprava zadního sedáku s novým tužidlem a lakem na sedačky
- Oprava úchytu palivových hadic
- Výměna oleje s aditivací a proplachem od LM
- Pokus s 12mm rozdělovací hlavou čerpadla
- Nápup a instalace Simons Sport system výfuku
- Příruba na 3 svíčky pro ohřev vody + nové Meyle svíčky
- Nové silentbloky převodovky a horní rozpěrné tyče Skandix
- Tlačítka volantu konečně svítí
- Kontrola silentbloků podvozku na vibrační stolici
- Aplikace slonního tuku na sedačky
- Budík tlaku turba (nyní je pryč)
- Výměna přepadů
2021:
- Poslední repasování čerpadla, opět všechny těsnění a čištění ultrazvukem, výměna rozdělovací hlavy za originál 11mm
- Výměna relátka pro spínání čerpadla
- Nastavení předvstřiku
- volnoběžka Valeo po 2 letech vypoví službu => výměna za volnoběžku INA
- Výměna oleje, kladky rozvodu příslušenství
- Oprava závitu kladky závitovou vložkou
- Výměna ložiška pravé přední kolo (SNR) a nový kloub poloosy
- Výměna silentbloků zadní nápravy, kontrola
- Měření komprese, dolazení předsvtřiku, kontrola spínání klimakompresoru
- EGR ON
- Palivový filtr, dorazy nápravy, vzduchový filtr
2022:
- Výměna vstřikovačů Firad ASLA150P838 tryska DSLA150P838 (ASLA150P838) + podložky
- Výměna tyček řízení, výměna oleje
- Geometrie, čištění a doplnění klimatizace
- Oprava Injenction timing valve + předvstřik a dávka
- Nákup FL dílů: nárazníky, kufr, zrcátka, lišty
- Další výměna silentbloků rozpěry
- Filtry, Těsnění EGR ventil AJUSA
- Horní uložení motoru MEYLE 514 943 4263/HD
- Výměna nádoby fridexu
- Výměna mlhovek TYC 19-0607-05-9 + TYC 19-0608-05-9
2023:
- Sundání UFO, hadice přes kolínko rovnou do catch can
- Přetěsnění víka ventilů reinzosil a nové těsnění
- Výměna žhaviček Denso
- Výměna řemenice klikové hřídele INA 544 0002 10, FEBI BILSTEIN 31815, šrouby CONTINENTAL CTAM MS05
- Výměna spínače světel a oprava kabeláže a bočníku v jednotce
- Nová zátka přepadů vstřikovačů
- Nákup Meyle HD tyček
Na autě jsem vždy měnil olej v intervalu 8-11tkm, většinou u spodní hranice a s proplachem motoru. Turbo jsem po větší zátěži nechal dochladit a motoru jsem nenakládal, dokud neměl na vodě po delší dobu 90°C. Veškerá nafta byla aditivována VIFem.
Na spoustu věcí jsem určitě zapomněl, suma sumárum 6 let a zhruba 280 000Kč + pořizovací cena a stovky hodin práce, obrouvskou zásluhu na tom má opět peter cz.
Pár fotek, nevypadá to, ale estetika je slabší, gumový nesmysl lízátko už je z auta pryč.
Naposledy upravil(a) Tarkin dne 11 dub 2023 11:46, celkem upraveno 13 x.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1358
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Ronov nad Doubravou
- Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998
#2 Tarkin - Volvo S80 TDI
Tak se spiš pochlup s tou V60 D5 AWD R-Designem v automatce.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#3 Tarkin - Volvo S80 TDI
Ta už chlubící vlákno má:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=79766
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=79766
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2972
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#4 Tarkin - Volvo S80 TDI
proč byl zase EGR ON ?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#5 Tarkin - Volvo S80 TDI
Zkoumal jsem jak se změní kouřivost a smrad za studeným TDI v zimě.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#6 Tarkin - Volvo S80 TDI
Mimochodem musím říct, že S80 s High Performance a po vytlumení hraje fakt skvěle, dost možná i lépe jak V60 s Premium Sound systemem.
Doplnil jsem ještě původní příspěvek o kapitolu "Co k autu mám (03/2023):".
Vzhledem ke koupení V60, půjde S80 TDI s těžkým srdcem na prodej.
Doplnil jsem ještě původní příspěvek o kapitolu "Co k autu mám (03/2023):".
Vzhledem ke koupení V60, půjde S80 TDI s těžkým srdcem na prodej.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 379
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 MY11 T6 AWD
#7 Tarkin - Volvo S80 TDI
To je známý fakt. Ale i ten Premium Sound v P3 po vytlumení není tak úplně hroznej, leč kvalitou se k P2 neblíží.
_________________
Je: S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation - Na prodej
Bylo: S60 T5 MY2004
Je: S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation - Na prodej
Bylo: S60 T5 MY2004
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#8 Tarkin - Volvo S80 TDI
Přidal jsem pár dalších fotek do hlavního příspěvku a tady jsou další, servis a úpravy S80.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#9 Tarkin - Volvo S80 TDI
A další.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#10 Tarkin - Volvo S80 TDI
A další:
Pro porovnání, takhle jsem S80 před 6 lety kupoval.
Pro porovnání, takhle jsem S80 před 6 lety kupoval.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
#11 Tarkin - Volvo S80 TDI
Konečně jsi se rozhoupal ke galerii.
To auto si to zasloužilo už dávno.
To auto si to zasloužilo už dávno.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
#12 Tarkin - Volvo S80 TDI
Strasne bych si pral foto interieru hlavne predni sedacky..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#13 Tarkin - Volvo S80 TDI
Renovaci interieru jsem řešil zde:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70271&hilit=renovace
Od té doby jsem získal kontakt a možnost nákupu nějakých produktů z profi řady.
Přední sedačky by zas potřebovaly úpravu, jednak byly nejvíce namáhané a jednak tam nebyl použit ten nejlepší způsob a nejlepší lakování s pečetěním z profi řady. Než by šlo auto na prodej, tak bych to samozřejmě dořešil.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70271&hilit=renovace
Od té doby jsem získal kontakt a možnost nákupu nějakých produktů z profi řady.
Přední sedačky by zas potřebovaly úpravu, jednak byly nejvíce namáhané a jednak tam nebyl použit ten nejlepší způsob a nejlepší lakování s pečetěním z profi řady. Než by šlo auto na prodej, tak bych to samozřejmě dořešil.
- Přílohy
-
- IMG_20200104_225059.jpg (114.01 KiB) Zobrazeno 1095 x
-
- IMG_20200104_224953.jpg (100.62 KiB) Zobrazeno 1095 x
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: praha
- Vůz: 850LW 2.5 10V
#14 Tarkin - Volvo S80 TDI
Opravdovy nadsenec. To auto nevi, jak se ma..
_________________
850 2,5i 10v 95, 160L bomb LPG Epilgaz
850 2,5i 10v 95, 160L bomb LPG Epilgaz
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#15 Tarkin - Volvo S80 TDI
Aktuální fotka interiéru po vypucování.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5009
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#16 Tarkin - Volvo S80 TDI
Ta vůně je cítit i z fotky.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#17 Tarkin - Volvo S80 TDI
Dnešní fotky S80tky, vypucováno a navoskováno. Pár drobností a půjde na prodej.
Bohužel klasická závada S80, zadní blatníky reznou. Natíral jsem zevnitř brunoxem, stříkal voskem, ale pravej už to nedal. No nic, co by se nedalo vyřešit.
Bohužel klasická závada S80, zadní blatníky reznou. Natíral jsem zevnitř brunoxem, stříkal voskem, ale pravej už to nedal. No nic, co by se nedalo vyřešit.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 636
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
#18 Tarkin - Volvo S80 TDI
Jak vypadá po těch pár zimách ten Simons Sport výfuk, co se koroze týče?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#19 Tarkin - Volvo S80 TDI
Pár lehkých flíčků má, hádám, že vydrží podobně jak originální, tedy třeba 15-30 let.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4784
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
#20 Tarkin - Volvo S80 TDI
Bydlíš na luxusním místě! Ten výhled na ty kopce je super...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 12
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design
#21 Tarkin - Volvo S80 TDI
To je hacienda rodičů. Při troše štěstí se tam ale může sejít poměrně solidní rodinný volvoklub.
Já: S80 TDI, V60 D5
Bratr: V70 2,0T
Máti: V40 D3
Pantáta: XC90 D5
Já: S80 TDI, V60 D5
Bratr: V70 2,0T
Máti: V40 D3
Pantáta: XC90 D5
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2972
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#22 Tarkin - Volvo S80 TDI
Tarkin bydlí v té pyramidě přece...
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek