Stav auta na místě byl dost špatný (odpovídal ceně 44 000Kč), krom rozvodů a předních tlumičů to byl v podstatě stav "pracovního auta" a to hlavně z pohledu estetiky, obyčejný potrhaný látkový interier, oloupané sloupky, škrábance, ďolíky od parkování, špinavé a spoustu částí interieru na výměnu. Ale technika byla přece TDI a to toho moc nepotřebuje.

No takhle zhruba vypadá mých 6 let života s Volvem S80 TDI.
Motor: D5252T MSA15.8
Najeto: 354 000(04/2017), teď 423 000 (03/2023)
Výbava:
Dostatečný základ, který byl v průběhu lehce upgradován.
- Pro rakouský trh
- MY2000
- Barva White solid
- Tdi MSA15.8 103kW @ Stage 1 125-kW/340Nm momentálně s EGR ON
- Automatická klima
- Šedý hadr vnitřek @ Executive interiér se světlou kůží s kompletní renovací
- 80l nádrž
- H7 světla - Bosch Plus 150 Gigalight H7, keramické patice, paraboly a sklo čištěné
- Původně HU601, @ HU801 s 3 CH Dolby Prologic
- Původně bez zesilovače, obyč repro @ HU801, High performance audio, zesilovač + adaptér na jack s aptx bluetooth, napojeno na filtrační audio kondenzátor
- Omezovač na 250kmh
- Palubní PC
- Tempomat
- El.Sklápěcí zrcatka
- Světla na zem v zrcátkách
- Držák nápojů
- Plastová rukojeť ruční brzdy
- Mechanický sedačky s výhřevem @ Executive sedačky s pojezdem a vyhríváním, dodělán i výhřev zadních sedaček s originálním tlačítkem ve středovém panelu
- R17 Arrakis po rovnání s novou sadou Sava intensa uhp 2 225/50 r17 pneu zhruba 7,5mm
- R16 Mimas v černé barvě se zánovní sadou Sebring Formula Snow215/55/R16 XL pneu zhruba 7mm
- Dynamic chassis
- STC
- Multivolant @ doděláno podsvícení tlačítek s béžovou barvou a vyměněn kroužek pod volantem
- Čelní sklo s proti slunečním pruhem
- Nahrána čeština od D5T5
Co je v tuhle chvíli špatně (03/2023):
- Estetika auta z venku
- Motor do ohřátí kouří víc než by vzhledem k servisům a investicím měl
- Drobná vůle na přední nápravě
Plán úprav (03/2023):
- V plánu bylo úprava výkonu a celolaku s FL díly, které jsou v garáží. Ale na to už asi nedojde.

Plán servisu (03/2023):
- Výměna tyček stabilizátoru Meyle HD
- Výměna čepu ramene
- Výměna gufer ventilů
Co k autu mám (03/2023):
- Náhradní středové stmivací zrcátko z XC90 ročník 2009
- Originální příčníky s klíčkem
- Náhradní středový panel
- Meyle HD tyčky stabilizátoru
- Čep Corteco
- Gumové i látkové koberečky originál S80, třetí navíc neorigo
- Adaptér pro vývod olejového potrubí pro olejový chladič
- Dvě náhradní starší mlhovky
- Zbytek ze sady pro renovaci koženého interiéru
- Původní originální intercooler, na autě je do88
- Facelift nárazníky, kufr, zrcátka, střešní lišty, přední blatníky
- Náhradní zdravé zadní blatníky (Protože tam dochází u S80 ke korozi)
- Náhradní dorazy kol
- 7l 5-W40 oleje
- Náhradní kabinový filtr s fungicidním účinkem
- Náhradní termostat
- Původní originální výfuk v dobrém stavu
- R16 Mimas v černé lesklé barvě s obutím Sebring Formula Snow 215/55/R16 XL pneu zhruba 7,8mm
- R17 Arrakis s novou sadou Sava Intensa UHP2 225/50 R17
Co se během 6 let servisovalo (na spoustu věcí jsem určitě ještě zapomněl):
- Všechno


2017:
- Po nákupu jsem jako první řešil interiér: výměna manžety řadičky a ruční brzdy, výměna prasklých žárovek, doplněný chybějících úchytů, průchodky pásů
- Výměna bílé řady reproduktorů za modré
- Volvoklub podznačky SPZ
- Leštění laku, zašití látkového interieru, instalace H7 night breaker žárovek
- Výměna kroužku pod volantem
- Výměna oleje včetně všech filtrů (5W40, filtry MANN)
- Tepování látkové interieru
- Vystříkání dutin voskem od LM
- Oprava sklápění zrcátka
- Rozebrání a čištění sání a EGRu
- Instalace LED žárovek do interieru, později výměna za lepší s odporem, pak další a další výměny (majitelé LEDek v intru znají)
- Čištění a natírání brzdičů, loketní opěrka potažená černým semišem
- Výměna horního silentbloku motoru
- Řešení problému s tlakem a náhodné nouzáky v tahu motoru: Postupná výměna podtlakových hadic, snímače tlaku v sání, hadic k turbu a EGR, výměna Pierburg regulátoru tlaku turba, zakoupení trubky k sání
- Výměna hadic na vodu, utěsnění vedení tlaku
- Výměna plastíků středového panelu a osvětlení interieru
- Počátek Audio tlumení, zatím pouze STP do dveří, výměna skla zrcátka s výhřevem
- Opravy tapců - prolepení všeho uvolněného
- Řešení vrzání interieru podle Igor bass testů
- Výměna masky auta, původní logo Volvo bylo poničené
- LED osvětlení SPZ
- Čištění světel a podlepení těsnění, instalace odvětrávaných víček
- Výměna oleje v převodovce Systrans FE 75W, nalepení losíků
- Výměna obložení (ATE) zadní ruční brzdy včetně nastavovacího válečku
- Výměna za chrom lišty z faceliftu
- Nákup R16 Mimas a nové zimní pneu Sebring 215/55/R16 XL
- Výměna dalších hadic a nastavení předvstřiku
- Instalace chrom obroučků budíků
- Výměna baterie
2018:
- Výměna oleje a filtrů, předělání otrhaných látkových sloupků na černé kožené
- Výměna ostřiků pístů a pevnostních šroubů uložení klikové hřídele + Čipování na ST1 s češtinou a EGR OFF
- Výměna a výroba přechodky na dva průměry u prasklé hadice výměníku oleje
- Nákup bezpečnostních šroubů na kola
- Výměna fridexu
- Lakování mřížky nárazníku do černé
- PDR
- Nákup a rovnání Volvo R17 Arrakis
- Pokračování ve vytlumení STP
- Instalace Audio adaptéru do pozice CD changeru s Audio filtračním kondenzátorem napájení
- Výměna dorazů
- Výměna spojkové sady, alternátoru, ostřiků pístů a šroubů kliky v AVdílech, čištění koše a olejový vany.
- Původní alternátor zrepasován a upraven na volnoběžku
- Výměna odvzudšnění brzdové kapaliny (ATE SL)
- Zakoupení Executive interieru, přestavba interieru a předělání tapců
- Výměna svíček na ohřev vody a utěsnění hadic
- K audio device doplněno bluetooth s aptx kodekem
- Výměna hokejek pásů
- Výměna ořechu spínání
- Výměna řemene vstřikovacího čerpadla a alternátoru
- Výměna dorazů, tyček stabilizátorů
- Výměna čepů Lemforder
- Instalace PUR silentbloků do předních ramen
- Přetěsnění víka ventilů
- Výměna zadních tlumičů KYB
- Proplach a výměna čerpadla řízení
- Sehnání středového reproduktoru do HP řady
- Opět výměna baterie GS Silver 90Ah 800A
- Znovu repasování alternátoru (původní odešel na zkrat diodového můstku a zničil i baterii)
- Výměna za druhou verzi PUR silentbloků
- Výměna svíček na vodu, těsnění víčka oleje, výměna pístů na kufr a kapotu
- Nákup chybějícího krytu chladičů
- Mezitím několikrát geometrie a servis klimatizace
- HU801 podle kompatibilních čísel
- Výměna spínačů pásů
- Proplach čerpadla a výměna oleje za LM
2019:
- Výměna podtlakového uložení motoru a silentbloku pod řemenicí + další nový silentblok na rozpěře
- Výměna uložení rozpěry
- Seřízení předvsřiku, oprava kabeláže ke svíčkám na vodu
- Výměna gumového čehosi u stěračů
- Oprava dorazů zrcátka
- Lakování střešních lišt
- Výměna silentbloku rozpěry
- Výměna na zadní facelift světla
- Řešení odporů bočníku, aby FL světla neházely chybu
- Výměna žárovky osvětlení spínačky
- Výměna a oprava volantové tyče, stará byla zaseklá
- Výměna žhaviček - BERU
- Výměna filtrů
- Výměna kloubku řízení
- Výměna zadních brzd Textar + Brembo
- Oprava závitu kladky
- Výměna uchycení výfuku (Skandix)
- Další dodatečný věci do intru
- Instalace dodělávací sady parkovacích senzorů Volvo
- Výměna filtrů
- Eibach Pro KIT, výměna uložení tlumičů za KYB
- Instalace a lakování nástavců na větší 305mm brzdy, TRW Cotec destičky, kotouče ATE 305mm
- Oprava silentbloku převodovky
- Výměna tepelného štítu řízení
- Geometrie
- Další tlumení STP + Gladen Aero Wave + tlumení kapoty
- Začátek nekonečné šichty renovace executive interieru (120+h)
- Vytlumení i středového reproduktoru palubky, další vosk dutin
- Výměna oleje a filtrů po 8-10tkm, výměna dorazů
- Výměna kladek pro rozvod řemene čerpadla
- Repasování poloos
- Výměna starteru, kontrola vůle turba (minimální)
- Instalace repasovaných poloos + gufera a výměna oleje v převodovce
- Instalace catch can
- Výměna zadního pravého ložiška (FAG)
- Sehnání víček uložení tlumičů
2020:
- Pokračování prací na renovaci interieru
- Zadní brzdy komplet Brembo
- Výměna katalyzátoru za rezonátor
- Podsvícená tlačítka volantu, výměna těsnění dveří
- Příběh s renovací čerpadla začíná - první repasování čerpadla bez rozdělovací hlavy, auto začně hůř startovat za tepla
- Keramické patice H7
- Aplikování podložek pod kola 15mm + výměna šroubů
- Vytlumení i kufru
- Protažení kabelů, jednotek a relátek pro zadní výhřev sedaček
- Oprava manžety poloosy a doplnění maziva
- Aplikace Deuter Motorsport PUR šroubů do utažení poloos
- Dolazování čerpadla
- Nákup a aplikování Do88 intercooleru
- Instalace autokamery 70mai s GPS
- Čerpadlo dostává novou elektronickou hlavu
- Čištění motorového prostoru a dolazení předvstřiku
- Instalace LED do zpátečky
- Nákup adaptéru na chladič oleje
- Oprava zadního sedáku s novým tužidlem a lakem na sedačky
- Oprava úchytu palivových hadic
- Výměna oleje s aditivací a proplachem od LM
- Pokus s 12mm rozdělovací hlavou čerpadla
- Nápup a instalace Simons Sport system výfuku
- Příruba na 3 svíčky pro ohřev vody + nové Meyle svíčky
- Nové silentbloky převodovky a horní rozpěrné tyče Skandix
- Tlačítka volantu konečně svítí
- Kontrola silentbloků podvozku na vibrační stolici
- Aplikace slonního tuku na sedačky
- Budík tlaku turba (nyní je pryč)
- Výměna přepadů
2021:
- Poslední repasování čerpadla, opět všechny těsnění a čištění ultrazvukem, výměna rozdělovací hlavy za originál 11mm
- Výměna relátka pro spínání čerpadla
- Nastavení předvstřiku
- volnoběžka Valeo po 2 letech vypoví službu => výměna za volnoběžku INA
- Výměna oleje, kladky rozvodu příslušenství
- Oprava závitu kladky závitovou vložkou
- Výměna ložiška pravé přední kolo (SNR) a nový kloub poloosy
- Výměna silentbloků zadní nápravy, kontrola
- Měření komprese, dolazení předsvtřiku, kontrola spínání klimakompresoru
- EGR ON
- Palivový filtr, dorazy nápravy, vzduchový filtr
2022:
- Výměna vstřikovačů Firad ASLA150P838 tryska DSLA150P838 (ASLA150P838) + podložky
- Výměna tyček řízení, výměna oleje
- Geometrie, čištění a doplnění klimatizace
- Oprava Injenction timing valve + předvstřik a dávka
- Nákup FL dílů: nárazníky, kufr, zrcátka, lišty
- Další výměna silentbloků rozpěry
- Filtry, Těsnění EGR ventil AJUSA
- Horní uložení motoru MEYLE 514 943 4263/HD
- Výměna nádoby fridexu
- Výměna mlhovek TYC 19-0607-05-9 + TYC 19-0608-05-9
2023:
- Sundání UFO, hadice přes kolínko rovnou do catch can
- Přetěsnění víka ventilů reinzosil a nové těsnění
- Výměna žhaviček Denso
- Výměna řemenice klikové hřídele INA 544 0002 10, FEBI BILSTEIN 31815, šrouby CONTINENTAL CTAM MS05
- Výměna spínače světel a oprava kabeláže a bočníku v jednotce
- Nová zátka přepadů vstřikovačů
- Nákup Meyle HD tyček
Na autě jsem vždy měnil olej v intervalu 8-11tkm, většinou u spodní hranice a s proplachem motoru. Turbo jsem po větší zátěži nechal dochladit a motoru jsem nenakládal, dokud neměl na vodě po delší dobu 90°C. Veškerá nafta byla aditivována VIFem.
Na spoustu věcí jsem určitě zapomněl, suma sumárum 6 let a zhruba 280 000Kč + pořizovací cena a stovky hodin práce, obrouvskou zásluhu na tom má opět peter cz.
Pár fotek, nevypadá to, ale estetika je slabší, gumový nesmysl lízátko už je z auta pryč.
